Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door Ziggy » wo 09 jun 2010, 13:12

SBB = Staats Bos Beheer?
En inderdaad dat ze het eng vindt is te begrijpen en dan pik je ook wel meer, maar het moet wel binnen de perken blijven en vooral niet gevaarlijk worden.

Ik zal voor je duimen dat het morgen goed gaat met die laatste nagels
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 09 jun 2010, 16:57

Succes nog maar even, Annalynn. Is inderdaad wel lastig. Ze leert het hopelijk vanzelf. Waarom heb je haar op ijzers?

Als iemand zich verveeld: Benthe en ik aan het rijden in het weiland.
http://www.youtube.com/watch?v=8c9J99jZcYw
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 jun 2010, 17:14

Annalynn, de aanhouder wint! En af en toe even op de plek zetten hoort er ook bij..moet ik met Beer ook af toe doen..dan loopt ie zich aan te stellen en te klooien om het klooien lijkt het wel...pff vermoeiend!

Marleen, wat een rustgevend filmpie! Heb 'm halverwege weer weggeklikt omdat het wel ver weg was allemaal haha..maar ziet er wel super relaxed uit..jaloooeeers! ;)

Ik heb net Beer gereden en de galop ging weer een stukje beter..2 rondjes allebei de kanten en weer meer over de hoefslag dan gisteren..kan m ook beter sturen nu..linksom wel eers 4 of 5 keer verkeerd aangesprongen en dan fokt ie zich zooo op! Dan neem ik hem terug maar dan gaat ie in de opgefokte draf modus..heel veel 8-jes rijden en stelling en buiging vragen en dan weer.. als hij het goed doet prijs ik hem de hemel in..ook nog 2 keer kruisje gesprongen..kon het niet laten!

Morgen komt Viv..zin in!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 09 jun 2010, 17:24

Wat leuk dat Viv komt en wat mooi dat het galopperen zo goed ging!

Marleen Brass staat nu op ijzers omdat ik behoorlijk wat van haar hoeven verg. Ze brokkelen of scheuren niet maar er gaan chipjes af, ziet er niet uit, en ze wordt wat gevoelig op grind. Daarnaast gaat ze over een maand mee naar de Eifel, daar rijden we over lavagesteente, NIET te doen zonder ijzers.
Ben daar ook heel makkelijk in hoor, ijzers maken het leven (als ze er eenmaal onder zitten, ik geef toe ;) ) zoveel gemakkelijker.

Brass werd vanmiddag gewoon gevaarlijk zoals je opzij naar mij toe kwam springen steeds. Ze vond het weliswaar eng maar had ook een 'idee' bedacht om mij weg te krijgen. Ik vond mezelf heel onaardig, maar het is niet anders, ze mag niet op mij springen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 09 jun 2010, 18:25

@Marleen: leuk filmpje en idd heel rustgevend

@Kristel: het gaat helemaal goed komen met dat gelopperen van Beer en Viv op visite is altijd leuk :D

@Annalynn: ga je toertochten maken in de eifel?

Ik heb vandaag niets gedaan met die van mij, alleen Exel wat bietenpulp gegeven buiten de wei om meeëters tegen te gaan. Alleen stonden wij ff niet op te letten en toen nam meneer een hap van de plantjes van de buren :o Waren blijkbaar smakelijker dan de bietenpulp
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 jun 2010, 18:36

Jammer dat het filmpje zover weg is Marleen, ziet er wel relaxt uit.

Gezellig dat Viv morgen komt Kristel, ze kan je vast tips geven.

Jeetje, logisch dat je het niet pikte van Brass Annalynn. Had ik ook niet gepikt.

Vanmiddag na het ziekenhuis bij Truus geweest. Was echt gezellig! Gio is zo'n joekel van een veulen, zitten me een potje lange stelten onder :o en dan die bos met manen. Dat is helemaal het toppunt! Heb nog nooit een veulen gezien van 3 weken oud met zoveel manen, jeetje zeg :o!
Wilde vanavond Bjørn rijden, maar ben ineens zo ziek als een hond.
Oh ja, toen ik met het probleem van mijn buik kwam te zitten, vond ik mezelf zo zielig dat ik wel een cadeautje verdient had :P. Heb toen dit zadeldekje gekocht, hihihi. http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?VIS ... 0502179303
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 jun 2010, 18:56

Kan de link naar je dekje niet openen! Ik ben wel weer benieuwd naar foto's van Gio! Hoe was het verder in het ziekenhuis dan? En ben je nu ziek m.b.t. je maag/nieren weer? Of is het nu een griepje o.i.d.?

Claudia, lekker niksen is ook fijn!

Ik ga met Viv Epplejecken en andere winkeltjes en theeleuten en naar Beerke..gezellie!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 09 jun 2010, 19:02

die link doet het bij mij ook niet, dacht dat het aan mijn verbinding lag, want ik heb heel de avond al gedoe met mijn internet

Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 09 jun 2010, 19:19

Hij doet het helaas bij mij ook niet, Anouska. Maar leuk dat je een nieuw dekje hebt! :D
Ik heb mijn praatfilmpje geupload HAHAH! Echt heel erg :P Eigenlijk te erg om hier op fw te zetten, maar toch. Ik was een beetje in een stomme bui, ik was van plan een goed filmpje te maken en dat wilde niet, 't was VET warm en ik had alleen bh onder mijn dikke trui... Dus dommigheid heerst. Nouja veel plezier hehe :P

http://www.youtube.com/watch?v=G3yZ6ag87Ck
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 jun 2010, 19:30

Balen dat de link het niet doet, deze moet het wel doen. Hij is zo gaaf én toepasselijk! http://www.lamundo.de/index.php?id=5 Artikelnummer 1-104 maar dan met een ander plaatje (kleur klopt wel), M01 is de goede, hihihi.
Ziekenhuis heb ik een hele bult papieren meegekregen. Laatste 3 dagen moet ik een speciaal dieet volgen := . Geen vezelrijke voeding meer, daar gaat mijn cruesli ontbijt |( . De dag voor de "operatie" is helemaal een drama, mag dan alleen maar ontbijten en een lichte lunch, daar moet ik het mee doen |( .
Ben nu ziek in de vorm van grieperig.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 jun 2010, 19:53

Heeeerlijk filmpje, Marleen! Leuk om even op Benthe mee te rijden! ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 09 jun 2010, 21:16

Haha! Ziet het er nou heel anders uit dan Beer?
Bailey

Bericht door Bailey » wo 09 jun 2010, 21:30

wat een leuk filmpje met Benthe zeg, leuk om zo mee te kunnen rijden :)

@Kristel: het lag an sich niet aan mijn onderzoek, al is het wel zo dat nu ik er toch langer over moet doen, ze meteen maar bedacht hebben dat mijn onderzoek ook 'meer de diepgang' in moet. Lekker excuus dus, anders had dat niet gehoeven.

Ben er flink kapot van, zit er helemaal doorheen en ook financieel en praktisch komt het allemaal heel ongelukkig uit. Het is gewoon heel zuur, ook omdat ik er vorige week nog goed voor leek te staan en het echt compleet uit het niets kwam.

However, ben vandaag wel heerlijk bij Bailey geweest. Heerlijk met hem geknuffeld, z'n manen helemaal uitgeplozen, overal gekroeld, in de bak gespeeld en een rondje bakkerij (langs de huizen en de weg) gewandeld. Bailey was een beetje opdringerig, maar dat is hij altijd als hij me een dagje heeft moeten missen. Zijn manier van zeggen dat ik hem niet zomaar een dag in de steek kan laten ;) Ben zo blij dat ik hem heb! Misschien dat ik morgen weer wat ga rijden met hem.
Elvina

Bericht door Elvina » do 10 jun 2010, 06:15

Heb wel alles meegelezen alleen niet meer gereageerd!

Zit er ook even doorheen.. Gister met m'n les was Beauty zo vervelend! Dan vindt ze het moeilijk of heeft ze er geen zin meer in en dan gaat ze heeeeel hard aan de kletter. Dan zit er dus geen rem en stuur meer op. Echt niet leuk meer! Wil ook een lief braaf Btje zoals jullie.. En m'n trailer is niet af.. Kan wel lenen maar die zijn allemaal 2paards en kan de auto weer niet trekken.. In combinatie dat ik zo moe ben en bloedheet is op m'n werk heb ik een dipje. Bleeegh! :P

Fjord kopen? ;)
Elvina

Bericht door Elvina » do 10 jun 2010, 06:18

Beterschap Anouska!

En wat vervelend dat het allemaal zo tegen zit!! Fijn dat je veel steun hebt aan Bailey!

Ga zo je filmpjes kijken Marleen (op m'n werk in Utrecht is het tenminste niet geblokkeerd ;) )

Veel plezier vandaag Kristel!

Komt vast goed met Brass! Al zal het even duren voor ze er goed aan gewend is..
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 06:46

Anous, ik heb ook een darmprobleem en ik heb, op aanraden van de dokter, ook vezels uit mijn dieet gebannen en dat werkte voor mij heel goed! Ik eet eigenlijk nooit meer bruinbrood en weinig aardappelen maar ook cafeïne is een boosdoener bij mij..en alcohol gaat er ook niet meer in. Hete sausjes over pasta e.d. is ook uit den boze...en van kool-achtige dingen moet ik het ook niet hebben..tis even wennen en aanpassen maar ik ben er een stuk gezonder door geworden en heb echt een heel stuk leven terug gekregen! Rust, reinheid en regelmaat is nu al een jaar of 2 mijn mantra en dat werkt prima!

Marleen, nee Beer ziet er heel anders uit van boven..die neemt veel grotere stappen en zijn nek beweegt heel anders haha..zijn manen golven ook altijd heel erg en zijn nek is veul langer..grappig! Had toevallig gisteren ook zo'n dom praatfilmpje met mijn telefoon opgenomen met uitstappen gisteren..dom l*llen, heerlijk!

Sterre, kun je geen bezwaar aantekenen? Of heb je daar geen reden voor zeg maar.. Anders zou ik me er zo snel bij neer proberen te leggen en de koe bij de hoorns vatten en het z.s.m af gaan ronden. Positief blijven hoor! Bailey helpt je er wel doorheen!

Tessa, ik wil Beauty wel hebben haha..niet kopen, daar ben ik te blut voor! ;) Misschien moeten jullie eens even een keer een lekkere lange buitenrit maken..als Beer 'lastig' is geeft hij op die manier aan dat het even teveel is..hij zit dan even aan zijn nokkie zeg maar en even iets anders doen om de zinnen te verzetten werkt altijd goed!

Ik ben moe..heb te lang naar de verkiezingsuitslagen gekeken in bed gisteren..haha! Zometeen de paardrijkleertjes alvast aan en wachten op Viv! Die is er met een uurtje..moet nog even stofzuigen enzo..
Anouska

Bericht door Anouska » do 10 jun 2010, 07:38

Leuk om op Benthe mee te rijden Marleen!

Werkt meestal goed Sterre, ff je hoofd bij wat anders, Bailey in dit geval.

Uuuhhh Tessa, ik heb ook zo'n etter als jou! Bjørn is gelukkig al een tijdje niet meer aan de kletter gegaan. Ook hij gaat aan de kletter als het hem te moeilijk wordt. Sla dan de oefening over en probeer het dan een week later nog een keer. Meestal gaat het dan wel goed, is het hem ff teveel geworden die week ervoor.

Veel plezier vandaag met Viv Kristel en niet teveel shoppen he?

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 07:57

Haa nee ik moet de centjes opsparen voor mijn E..ik wil wel even een zandkuurtje o.i.d. kopen en ik wil even naar springschoenen en peesbeschermers kijken omdat we toch al wel regelmatig springen..Beer begint het echt gaaf te vinden en ik ook dus wel handig om te hebben..heb nu peesbeschermers die niet lekker zitten en ik rijd altijd zonder iets..maar als we meer gaan springen wil ik wel de optie hebben om iets om zijn benen te doen. Ohja en een nieuwe liksteen..Beer is in 2 weken door zijn Himalaya liksteen heen! Soms hangt zo'n ding er maanden en soms, zoals nu, is hij er zo doorheen..
Anouska

Bericht door Anouska » do 10 jun 2010, 08:07

Bjørn heeft sinds de nieuwe stal een likit ice (himalaya), eindelijk doet hij er wat mee.

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 10 jun 2010, 08:38

Tessa soms wil je die knollen toch gewoon achter de stalwand plakken!? Komt wel weer goed, puberleeftijd nu, maar ik snap je frustratie wel hoor!

Anous lastig darm problemen! Ik heb maag en darmen van beton (zelfs met al die keer in de derde wereld mara één keer een voedsel vergiftiging in al die maanden.) dus ik kan er gelukkig niet over meepraten.

Kristel is Viv er al?

Vanmorgen om 07.15 op de wei om weer te oefenen. Ik verga/ging van de rugpijn maar je ik kan het ook niet maken om niet te oefenen. Brass was héél braaf! Eerst hoeven krabben, toen met de hoevenkrabber op de ijzers slaan en daarna met de hamer. Daarna uitgemest en nog een 'sessie' hier deed ze wel even moeilijk door steeds weg te stappen maar ze heeft niet geslagen!
Jeuh waar je al blij mee kan zijn...

By the way Brass heeft ijzers met een merkje dat staat voor 'goedgekeurd voor de IJslandse wesdtrijdenbanen' whahaha, straks gaat ze nog tölten!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie