Het gekke-fratsen topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Machteld&Falco

Re: Het gekke-fratsen topic

Bericht door Machteld&Falco » do 21 mei 2009, 15:57

Jankeke schreef:Ik ken die boekjejes niet? Waarschijnlijk jeugdsentiment van na mijn tijd.
Ik leerde ze kennen toen ik een jaar of 9 was. dat is nu ongeveer 11 jaar geleden :D Vind ze nog altijd erg leuk geschreven. Het gaat over een meisje, Romana die werkt op stal Duinoord. Ze redt een paard van het Circus, Ragebol. Samen beleven ze leuke avonturen.

Zit al een tijdje te spelen met het idee om Falco's fratsen in boekvorm te gieten. Nog niks concreets, maar ik schrijf erg graag. Wil de poging in de toekomst wel eens wagen :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 21 mei 2009, 19:24

machteld&Falco@ dat is een leuk idee, ik heb dat ook wel eens gedacht maar heb daar het geduld niet voor. Als jij dat wel hebt moet je dat zeker doen en dan een leuke illustrator bij zoeken (weet dan misschien wel iemand).
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 21 mei 2009, 21:11

dan maak ik ze denk ik zelf :D ik teken al mijn hele leven lang denk ik (al is het nu wat minder helaas)
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 21 mei 2009, 21:39

Machteld&Falco schreef:dan maak ik ze denk ik zelf :D ik teken al mijn hele leven lang denk ik (al is het nu wat minder helaas)
Super joh, zeker doen! Dan wel in het voorblad schrijven "met dank aan Janneke die mij heeft aangemoedigd" _/-o_
All that we see
All that we seem
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 22 mei 2009, 08:16

Lynda is ook een ware houdini. Zo kruipt ze onder de bakrand en de wiede afzetting door.
Hoofd omloog, knietjes op de grond en kruipen maar! of je stapt er tussen door. hoofd omlaag ene voorbeen erover heen, andere voorbeen even bukken en dan voorzichtig die achterbenen! hups. loop vervolgens heeel sneaky door de tuin van de stalbaas naar een beter stukje groen..
Ze heeft het zelfs eens gepresteerd dit foefje 3x op 1 dag uit te halen! :o liep ze lekker in de berm te grazen langs de weg (landweg) bij stal. werd de pony teruggebracht door een oplettende fietser. Even later zag de stalbaas haar zelf weer buiten lopen! ??? ok. pony nog eens terug gezet. om haar 's avonds terug te krijgen van een automobilist... := oooooooooh.
Gelukkig hebben we haar later betrapt en wisten we waar we de bak aan moesten passen...

Ook ging ik laatst met een vriendin meedoen aan de northen trail ride. We moesten een routebeschrijving volgen door het Drents Friese Wold. daar waren ook heel wat smalle kronkelpaadjes en heuveltjes.
De arabier ging voorop en nam die heuveltjes heeel precies. stapje voor stapje, op je achterhand leunen beetje doorzakken in de achterhand. Dus mijn vriendin zegt: ïk vind dat zo gaaf als die paarden zo meedenken en zo voorzichtig met je omgaan"
Nou vervolgens kwamen Lynda en ik het heuveltje af... Lynda gooide zichzelf en mij gewoon in de diepte! Als een ware kamikaza denderden wij naar beneden en knalden bijna tegen haar ne haar arabier achterop.
Waarop ik vroeg: "Wat zei je?" :D :)) We lagen dubbel van het lachen! _O- :')
Lynda deed het wel zoooo ongelofelijk lomp! Heerlijk het gaf meteen duidelijk het verschil aan tussen een arabier en een fjord.

oooh er schiet me nog een te binnen!
Eigenlijk was het vreselijk maar later heb ik er toch om kunnen lachen. :=
Afgelopen winter deed ik 's morgens een mooie buitenrit. de rijp op de weilanden de frisse lucht de zon die net op was. heeerlijk!
Op de terugweg kwam ik een buurman tegen. (hij is ook mijn hoefsmid...)
Hij liet 3 hondjes uit 2 aan een lijntje en 1 oud hondje los. We kletsten heel wat af. maar opeens kwam er een auto aan. Dus wij gingen even in de berm staan. We kletsten verder. Totdat we allebei weer onze weg wilden vervolgen. elk een kant uit. Ik zag hem met de aangelijnde hondjes weglopen ook het oude losse hondje leek zich om te draaien naar mijn buurman. ik keer mijn paard. En hoor ineens een heel hard gepiep! ik schrik! en kijk! Lynda kijkt heel dozig om. Waaaat??? >;) Staat lynda bovenop dat hondje!!! Ik trek verhit aan de teugels voordat Lynda denkt even voelen wat er onder mijn hoef zit...gaat ze vast lekker leunen! AAARRRG! 8)7 Gelukkig weet het hondje weg te komen en hipt naar de baas. ik krijg een knalrode kop en voel mij zooo schuldig. De buurman reageert laconiek. die hond ploft overal zomaar neer. moet ze ook niet doen onder een paard... Ik bleef nog even kijken maar het hondje kwam met de schrik vrij en liep rustig verder. (ook een dag later toen ik belde bleek alles nog goed te zijn) :sorry:
Laatst gewijzigd door cowgirlwillie op vr 22 mei 2009, 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 22 mei 2009, 08:20

Jankeke schreef:Over scheetjes gesproken......Vlin laat altijd ENORME scheten net op het moment als ik met mijn hoofd bij zijn kont sta om zijn hoeven achter uit te krabben. Volgens mij verschijnt er dan een enorme grijns op zijn snuitwerk! }-)
Dat doet Lynda oook! altijd bij de achterhoeven! lekker dan! ze doen het erom hoor hahaha

Die boekjes van Romana en ragebol heb ik ook in mijn boekenkast. volgens mij heb ik de serie wel compleet. heel leuk vond ik die boekjes! Die Ragebol was in mijn beleving ook een fjord! moet ook haast wel als je die verhalen vergelijkt met de verhalen in dit topic hahah
(net als peggy paardenpension. paardenromannetjes! en manege picadero mm stof voor een ander topic..)
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 22 mei 2009, 10:03

Jaa leuke boekjes..maareh, lazen jullie ook Ankie en haar fjordenpaard? en Manege Picadero? En Bianca? Ooohh wat heb ik die boekjes toch verslonden vroeger! Zaallig!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 22 mei 2009, 10:20

kristelhans schreef:Jaa leuke boekjes..maareh, lazen jullie ook Ankie en haar fjordenpaard? en Manege Picadero? En Bianca? Ooohh wat heb ik die boekjes toch verslonden vroeger! Zaallig!

Jaaaa, Ankie en haar Fjordenpaard zeker. Zal ik eens wat bekennen, ik heb hem vorig jaar nog een keer gelezen. Daarnaast had ik nog Ullah mijn pony, ook nog weer eens gelezen vorig jaar. De andere 2 ken ik niet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 22 mei 2009, 10:28

omdat we nu wel heele erg offtopic gaan met al die boekenpraat. spammm! oh oh oh :n
heb ik een apart topic gemaakt voor de boekjes :D http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 04#p670004
Zo blijft dit topic lekker vol gekke fratsen! +:)+
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 22 mei 2009, 10:33

Lynda heeft trouwens nog een rare frats de laatste tijd.. Ze drinkt alleen als ze wat besteld heeft!
Sinds een paar maanden drinkt ze niet meer uit haar gewone automatische drinkbak uit de muur. (we hebben hem al schoongemaakt en alles ergens op een vreemde stal drinkt ze er wel zo uit!) Nee, Lynda besteld haar drinken wel. Als ze dorst krijgt gaat ze hinniken en komt de stalbaas een emmer water brengen die ze dan leeg drinkt. Hoezo kapsones?
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 22 mei 2009, 10:45

Jankeke schreef:
Machteld&Falco schreef:dan maak ik ze denk ik zelf :D ik teken al mijn hele leven lang denk ik (al is het nu wat minder helaas)
Super joh, zeker doen! Dan wel in het voorblad schrijven "met dank aan Janneke die mij heeft aangemoedigd" _/-o_
haha, doe ik. Misschien noem ik de fjord in mijn verhalen wel Vlin O:) (dacht zelf aan Billy.. als ik Falco's naam zelf had mogen kiezen was dat em ook geworden)
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 22 mei 2009, 12:19

Super joh, zeker doen! Dan wel in het voorblad schrijven "met dank aan Janneke die mij heeft aangemoedigd" _/-o_[/quote]

haha, doe ik. Misschien noem ik de fjord in mijn verhalen wel Vlin O:) (dacht zelf aan Billy.. als ik Falco's naam zelf had mogen kiezen was dat em ook geworden)[/quote]

Zou een hele eer zijn!!!!! Maar Billy is ook erg leuk voor een fjord. Zou mijn keuze ook kunnen zijn dus als het Billy wordt neem ik het je niet kwalijk. :D
All that we see
All that we seem
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 22 mei 2009, 15:13

Vandaag frats nummer oneindig...

Buurman had bij het snoeien van zijn haag mijn elektriciteitskabel doorgesneden (ik haal stroom van bij mijn oma). ik dus naar de wei (grenst aan zijn tuin) om te kijken dat ie zich toch niet zou elektrocuteren, wat de stroomkast van mijn oma is nogal ouderwets en ik was niet zeker of de stroom wel afgesprongen was (had geen sleutel, ouders in vakantie en oma ook)... Paarden stonden op de wei, dus die gelijk naar binnen gehaald. Ik had de voorraadkamer echter open laten staan. Ik sta lekker een praatje te maken met de buurvrouw, zie ik opeens Falco nergens meer. Ik kijk en kijk en zie nog net een kont door het deurgat... ik ernaar toe: staat meneer rustig uit zijn voerton te snacken... 1 kans op 3 maar hij had er wel de zijne uitgehaald :D
Esther

Bericht door Esther » za 23 mei 2009, 01:34

Fjella geeft nu kopjes als ze aandacht wil.. En niet echt subtiel hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 23 mei 2009, 08:04

AY!!!! die kopjes, zeg maar KOPSTOTEN geeft Vlin ook als hij vindt dat hij goed zijn best heeft gedaan en beloond DIENT te worden!
All that we see
All that we seem
Keandra

Bericht door Keandra » ma 25 mei 2009, 20:47

gekke frats van Githa en Jalenka daarstraks op de weide

wij kunnen onze weide onderverdelen door een doorgang af te sluiten met een hekje en een elektriciteit band. Deden we de doorgang, het hekje open en dacht Jalenka dat ze wel onder de electriek band onder kon (als jaarling geen enkel probleem, band hangt op 130cm hoogte) maar Githa vond opeens dat ze ook recht had op het gras aan de andere kant van de omheining, dus zij eronder gedoken met haar 145cm, duikvlucht naar het gras, en wij stonden erbij en keken ernaar 8)7

we hebben hun waterton dan maar opgevuld en nog wat hooi bijgegeven en dan weer door gegaan, ze waren zo vredig aan het grazen, dan kun je het ze toch niet afnemen he :+
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 26 mei 2009, 08:04

Gekke tijdelijke frats bij Jamie: Als F-je hard schopt 's nachts gaat ze zachtjes hinneken tegen haar buik. Die krijgt nu al een degelijke opvoeding, haha!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 26 mei 2009, 09:11

ben blij dat dikkie hier niet onder de draden door gaat. een paar hangen nl. te hoog om echt goed te zijn.

Wat grappig van Jamie. Wist niet dat ze al "communiceerden" als het veulen nog in de buik zit. Misschien moet ik paarden meer bewustzijn toeschrijven dan ik aanvankelijk deed...
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 26 mei 2009, 17:50

Wat lief, hinniken tegen je baby in de buik.
All that we see
All that we seem
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 26 mei 2009, 18:18

Gillian moet altijd ergens aan likken als ie iets te eten heeft gehad. En hij kwijlt heel erg, het hele jaar door, op stal, op de poetsplaats, tijdens het rijden... overal staat hij te kwijlen en te schuimbekken. We hebben geen idee waarom ie dat doet, er is volgens de tand- en veearts niks mis in zijn mond...
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Plaats reactie