FW-FJORD 2007: DE UITSLAG!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Kelly

Bericht door Kelly » vr 22 feb 2008, 11:44

Ik zie dat Maaike nu op de plek van het logo staat :j

Waarom kan er geen foto van Tjo naast?

Ik bedoel, Tjo is FW fjord dus die hoort er ook te staan.
Ik vind dat Maaike ook haar plekje verdiend.

Dus als ze er beide staan is dat imo de beste oplossing.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 22 feb 2008, 12:17

Wordt aan gewerkt...foto van Maaike blijft max. 2 weken staan en dan komt Tjo een maand lang op de voorpagina.

Tjo had er eerder op gemoeten, maar was het stomweg vergeten...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Mir

Bericht door Mir » vr 22 feb 2008, 12:22

vergeten is ook een menselijke eigenschap, kan gebeuren toch.
lientje

Bericht door lientje » vr 22 feb 2008, 14:25

we hebben het allemaal druk, prima opgelost zo toch :)
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ingele

Bericht door Ingele » vr 22 feb 2008, 14:30

lientje schreef:we hebben het allemaal druk, prima opgelost zo toch :)
Inderdaad, kan gebeuren toch :)
Esther

Bericht door Esther » vr 22 feb 2008, 15:04

En daarna Jeskim nog een maand toch, gewoon voor de leuk!! :+
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 22 feb 2008, 15:06

Esther schreef:En daarna Jeskim nog een maand toch, gewoon voor de leuk!! :+
_/-o_ Vind ik ook Esther :D .
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Dorothea

Bericht door Dorothea » vr 22 feb 2008, 16:06

Ik heb dit verhaal nu in beide topics gevolgd (in dit topic en dat van Maaike) en ik moet toch even reageren hoor. Normaal houd ik me gedeisd, maar ik vind het echt niet leuk hoe Viv hier nu afgeschilderd wordt.
Miekjuh schreef:Ik zeg helemaal niet dat ik niet met Viv overweg kan, zij valt mij aan in het topic over Maaike. Zij voelt zich aangesproken ik heb het woord Tjody niet genoemd, vervolgens krijg ik een tirade van haar over me heen. Maar wat ik dan jammer vind is dat ze nu ineens Tjo ook weer op de voorpagina wil hebben, terwijl ik die plaats nu geschikter vind voor Maaike.
Miekjuh, je schreef in het topic van Maaike: "Wat ik alleen niet snap is dat als er een paard dood gaat, die een maand lang op de voorpagina komt te staan hier, maar komt er een medeFWer te overlijden word hier niks aan gedaan. "

In mijn ogen heb je het dan toch echt over Tjody. (Over welke fjord anders???) Natuurlijk voelt Viv zich hierdoor aangesproken. Als dit over mijn paard ging zou ik me ook aangesproken voelen. Dat Tjo NU INEENS op de voorpagina moet: aan de titel FW fjord hangt dat deze fjord op de voorpagina komt. De uitslag is toch alweer eventjes geleden, dus dan is het toch normaal dat Viv zich afvraagt wanneer die plaatsing gebeurt?? (Ik begrijp dat Reinou het vergeten is, ik bedoel dit ook niet als klacht over haar :sorry: )
Dreeke schreef:Hohoho Tjody komt ook op die plaats omdat ze de titel FW fjord heeft gewonnen, en ook verdiend! Het is al erg genoeg om zo plotseling je paard te moeten verliezen. Overigens is die keus om Tjody toen op de voorpagina te zetten van de beheerders geweest en niet van Viv zelf.

Hoe erg het ook is van Maaike, met alle respect, begrijp me niet verkeerd, maar meer dan de helft van FW kent haar niet, ze heeft hier amper 100 post staan. Naar mijn idee hebben ze op Bokt, het forum waar ze het meest kwam en waar de meesten haar wel kende, al genoeg gedaan.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Miekjuh schreef:ik zeg ook niet dat ze daar niet thuis hoort, maar je hoort viv er tijden niet over, maar nu ik een ideetje opgooi om misschien maaike op de voorplaat te zetten, gaat ze ineens actie ondernemen.

Er word ineens gesuggereerd dat ik Tjo niks gun en dat ik nu over de rug van Maaike Tjo probeer zwart te maken, dat slaat toch nergens op? Vivian leest wat ze wil lezen, niet wat er bedoeld word..
Je schrijft anders vrij duidelijk dat Tjo al genoeg aandacht heeft gehad volgens jou. Als je dan als Viv je paard op zo'n rotte manier zo plotseling bent verloren, kan zo'n opmerking wel verkeerd vallen. Ik lees dan vast ook niet wat er bedoeld word.

Sorry voor dit lange (mogelijk warrige) verhaal, maar ik vind dat Viv hier niet als de "boosdoener" afgeschilderd hoeft te worden.
Krista

Bericht door Krista » vr 22 feb 2008, 16:17

Ik sluit me volledig bij Dorothea aan. Je mag dan het woord Tjody wel niet genoemd hebben Mieke, en daar achteraf schijnheilig over schrijven "ik heb het woord Tjody niet genoemd" maar het is overduidelijk wie je bedoelt. Als je een grote meid wil zijn noem de fjord dan ook bij de naam.
Kan me helemaal voorstellen dat Vivian zich aangesproken voelt en er op zijn minst zeer geirriteerd over is. En inderdaad, Tjody kende iedereen hier, en Maaike zegt het gros van de FW leden niets. Voor haar familie en vrienden is haar keuze een regelrechte ramp, dat begrijp ik volkomen, maar het is haar eigen keuze geweest. Zij is niet uit het leven weggerukt zoals het paard van Vivian. Mijns inziens is het dan ook meer gepast als Tjody de titel krijgt die ze verdient en op de voorpagina van FW geplaatst wordt.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 22 feb 2008, 16:26

dit topic gaat over de FW-Fjord van 2007. Niet over de meningsverschillen die we tussen elkaar hebben.

Graag via PB als je mieke wat te vertellen hebt.

Reinou heeft het nu zo geregeld met die foto's, beiden krijgen een plekje bij het logo. Ik vind het zo netjes geregeld.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Krista

Bericht door Krista » vr 22 feb 2008, 16:30

Janna het gaat hier over de FW fjord. En de meningen die over de ereplaats daarvan bestaan. Geen idee waarom dat per pb zou moeten. misschien kun je dat verduidelijken?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Mieke

Bericht door Mieke » vr 22 feb 2008, 16:52

jajaja... val nu mij maar lekker met zn allen aan...
Viv schreef: Tjo heeft er niet voor gekozen om dood te gaan.
Zovaak kwam Maaik hier nou ook weer niet en heb het gevoel of Tjo dr titel door jou niet gegund wordt en nu de dood van Maaike als excuus gebruikt.
Ik vind Tjo niet minder dan Maaike en andersom. Vivian suggereerd hier dat ik Tjo niet mag, alleen omdat ik me afvraag waarom Tjody wel op de voorplaat kom en Maaike niet. Voor mij is een mensenleven meer waard dan een paardenleven, maar dat terzijde wat ik kan me heel goed voorstellen dat Tjody voor Viv net zo belangrijk was.

Ik vind het gewoon gek dat als er een paard komt te overlijden iedereen vind dat Tjo op de voorplaat moet, maar als een medeFWer (dit ga ik straks nog even verder uitleggen wat ik onder dit woord versta) niet. En dat was niet als steek naar Tjo en Viv bedoeld, meer als opmerking naar iedereen hier dat dat dan niet in mensen opkomt.

MedeFWer.. is voor mij niet iemand die hier alleen maar op FW komt. Maaike had een grote liefde voor fjorden, net zoals wij hier allemaal.

Wat ik jammer vind is dan Viv haar post heeft aangepast, aangezien er eerst nog in stond dat Maaike maar iets van 100 posts had hier op FW. Dus als er nu een paard van iemand komt te overlijden die hier ook maar 100 posts heeft, komt die niet op de voorplaat? Die heeft het dan ook niet verdient. Zo interpreteer ik dat dan.

Om nog even in te gaan op mijn andere post over Tjo als FW fjord. Ook dat word door Viv als negatief opgevat, ik vond gewoon dat Tjo al een maand lang op FW had gestaan, en dat het ook wel leuk is voor iemand anders om dan zn paard op de voorpagina te hebben staan. Dat Viv denkt dat ik het niemand gun, of dat ik jaloers zal zijn kan ik alleen maar om lachen. 'Mijn' paarden hebben hun eigen website, dus daar kan ik me helemaal niet druk om maken.
Plus, ik zei het terwijl meerdere mensen het dachten.

Maargoed... Viv, sorry als mijn uitspraken anders op je overkwam dan dat ik ze bedoelde. Het is al helemaal niet mijn bedoeling om hier een ruzie te veroorzaken.
Ctje :)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 22 feb 2008, 17:20

Niets ten nadele van Viv en/ of Tjody maar ik ben het met Mieke eens. Ik had haar bericht ook helemaal niet negatief gelezen, maar ze gaf het slechts als voorbeeld ter vergelijking aan in mijn ogen. Ik ben het er ook mee eens dat het overlijden van een persoon (eigen keuze of niet) toch wel wat anders is dan dat van een dier. Hoeveel je ook van zo'n dier houdt en ik heb het ook aan den lijven mogen ondervinden dat een paard 's avonds nog fris en fruitig zijn werk doet en de volgende ochtend doodziek is en vervolgens 's middags op de kliniek er helemaal niet meer is. Daarvan heb je natuurlijk heel veel verdriet. Maar voor familie, vrienden en hele goede bekenden is wat er nu met Maaike gebeurd is natuurlijk ontzettend ingrijpend. Ik denk dat zoals het nu gaat een mooi gebaar is. Als al gezegd is dat straks Tjody ook nog een maand als fw-fjord van het jaar 2007 mag floreren op de plaats van het logo en al is gezegd dat het spijtig genoeg vergeten is denk ik dat het is opgelost.

En helaas is het zo dat tekst vaak op verschillende manieren gelezen kan worden, dat is het nadeel van een forum vs elkaar face to face spreken. Ik denk dat, dat hier ook het geval geweest is.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 22 feb 2008, 17:47

Krista schreef:Janna het gaat hier over de FW fjord. En de meningen die over de ereplaats daarvan bestaan. Geen idee waarom dat per pb zou moeten. misschien kun je dat verduidelijken?
Reinou heeft aangegeven dat de foto van Tjody straks een maand lang op FW komt te staan.
Ik zie geen reden om dan verder nog te gaan speculeren of het wel of niet geplaatst moet worden en of het bericht van mieke wel of niet over Tjody gaat.
Dat bedoelde ik met het via de Pb doen. ;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gesloten