Afgezien dat het zoveel herrie geeft is het ook absoluut niet goed voor zijn benen en hoeven
B'tjes topic..
Misschien rubber matten tegen de stalwand hangen? Dan geeft het niet zoveel lawaai meer en dan is de lol er ook snel af
Afgezien dat het zoveel herrie geeft is het ook absoluut niet goed voor zijn benen en hoeven

Ereplaatsje voor
ik ben gisteren bezig geweest met "schriktraining", de bekende plastic zak met stok van Monty Roberts.
Nou Vera vond het doodeng, maar bleef op een gegeven moment wel staan weliswaar heel erg gespannen, maar ok daar gaan we verder mee oefenen.
Toen bij Exel geprobeerd, die kijkt om en denkt bij zichzelf:"ow een zak" en laat zijn hoofd zakken om verder te grazen
Hoezo koele kikker?
Nou Vera vond het doodeng, maar bleef op een gegeven moment wel staan weliswaar heel erg gespannen, maar ok daar gaan we verder mee oefenen.
Toen bij Exel geprobeerd, die kijkt om en denkt bij zichzelf:"ow een zak" en laat zijn hoofd zakken om verder te grazen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd
Heb vandaag met Bente wat parelli gedaan.
Eerst even geknipt en gekamd en toen het touwhalster om..
Ze deed het allemaal keurig, alleen dat zwieberen over de rug vond ze nog wel eens wat eng..
Maar ze liep achter me aan, stond stil. Ze deed ook 'terug' alleen op commando, dus hoefde geen druk te geven..
Eerst even geknipt en gekamd en toen het touwhalster om..
Ze deed het allemaal keurig, alleen dat zwieberen over de rug vond ze nog wel eens wat eng..
Maar ze liep achter me aan, stond stil. Ze deed ook 'terug' alleen op commando, dus hoefde geen druk te geven..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Benz had vandaag een "ik-doe-alles-wat-sas-ook-doet" dag. Hehe, sas doet truukje hoog benz ook. Sas geeft voet, benz ook (al deed ie dat echt super netjes net als sas, was alleen niet bedoeld dus kreeg ie geen snoepje wat hij nogal betreurde volgensmij).
Verder samen heel geinteresseerd staan kijken naar Polly de shetlander.
En saampjes grasjes eten etc.
Samen geen mogelijkheid geven om mij weg te laten lopen door mij gewoon in te bouwen.
Maar het is wel een schat, alleen wat (*understatement*) opdringerig.
Verder samen heel geinteresseerd staan kijken naar Polly de shetlander.
Samen geen mogelijkheid geven om mij weg te laten lopen door mij gewoon in te bouwen.
Maar het is wel een schat, alleen wat (*understatement*) opdringerig.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ze ziet er goed uit Daphne.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
wij hebben Exel een zondag voor de sleep gehad en hij deed het alsof ie nog nooit anders gedaan had
Eerst met lange lijnen achter hem gelopen, dat vond ie eerst een beetje eng, maar naderhand liep hij gewoon door. Dus toen voorzichtig de sleep erachter, hij liep ermee weg alsof ie het al jaren deed
Wel makkelijk, zo kan ie mooi zijn steentje bijdrage in onze strijd tegen de mesthopen in de wei 
Eerst met lange lijnen achter hem gelopen, dat vond ie eerst een beetje eng, maar naderhand liep hij gewoon door. Dus toen voorzichtig de sleep erachter, hij liep ermee weg alsof ie het al jaren deed
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd
Ik hoor dat het daar nog wel eens mee mis gaat. Het rolt niet mee, en niet achteruit, er zit geen rem op e.d. En als ze er mee vandoor gaan heb je de poppen aan het dansen.. Eentje kon niet meer voor de kar na er een ongelukje mee te hebben gehad en een andere ging daarna ook niet meer echt lekker..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Heb negatieve verhalen gehoord van bart of op bokt en postieve uitwerking zelf gedaan en gezien runnar, sas, zinnish, vera, gwen, sirius, etc. Dus tja, mits veilig gedaan, is het een super manier, maar niet als je het allemaal in je eentje (of met zn 2en) moet doen.
Wij deden het vaak als volgt:
1 aan de leidsels
1 met halstertouw of longeerlijn aan het bit naast het paard
1 die de balk met ketting, waar we de strengen aan doen kan optrekken met een touw, zodra het 'eng' wordt.
Dan oefenen we extra scherp op het korte wendingen draaien, waardoor die strengen langs de benen gaan. (en dit hebben we tijdens het tuigmak maken natuurlijk ook al gedaan)
Als dat allemaal goed gaat, haken we een autoband aan de ketting en daar ook weer een touw aan, zodat die eventueel ook op te tillen is.
Maar blijf er toch bij dat het vaak degene aan de leidsels is, die het werkelijke ongelukje veroorzaakt. (achterwaarts? Gelijk met de zweep weer vooruit jagen en zelf paar passen mee en dan netjes terugnemen en daarnaast paard goed op stem hebben, zowel in rust als in actie of paniek, dat je ze even tot de orde kunt roepen en blijf je hand ontspannen als het paard braaf loopt, zodat ze niet hard in de mond worden)
Zinnish destijds: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... ht=zinnish
(al zonder derde persoon)
Geluk is de vrucht van intens werk
Met Bjorn aan het voetballen geweest, althans poging gedaan tot! Mijn stoere patser vind het maar een vreemd ding, groot, blauw en kan ook nog bewegen. Zelf heeft hij een gewone voetbal in z'n box in het fluoriserend rose en dat is niet eng. Maf gebakje!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl