Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tass

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Tass » do 08 dec 2011, 14:31

Hier is het pad modder, maar de weien eigenlijk droog :). Wel nat van het weer, maar geen modder :). De mannen lopen nog lekker 24/7 buiten en hebben weer een nieuw, groot stuk land erbij :D.

Fiorano is erg volwassen :j. Maar ook een stuk ouder :).
Ik wil van het voorjaar rustig beginnen met hem, hij vind 'werken' echt super leuk :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anna

Bericht door Anna » vr 09 dec 2011, 01:22

Nou Fugo wilde gister zo graag naar binnen dat hij bijna door het draad denderende die ik nog in mijn hand had omdat ik Tasja uit de wei haalde, ik heb hem toen gepakt en weer even een gehoorzaamheidslesje gegeven :o en toen wist hij het weer. Ik neem hem niet kwalijk hoor dat hij naar binnen wilde, lekker uit de blubber en wind en binnen is eten he :D
Ik probeer dan boos op hem te zijn en dan kijkt hij mij aan en dan moet ik al weer lachen hoor :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 09 dec 2011, 06:23

Fjella probeerde mij laatst ook al in te halen toen ze uit de wei kwam. Ik had Tea in de andere hand, dus ging even wat onhandig. Maar ik geloof dat ze ergens van schrok, takjes op haar rug en billen, want eigenlijk loopt ze normaal gesproken braaf mee.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 09 dec 2011, 08:30

Bij ons is het ook behoorlijk nat...geloof ook dat in het noorden het meeste water is gevallen, dus dat is dan ook niet zo gek natuurlijk.

Finnea vermaakt zich wel op stal :D Ze heeft het wel goed voor elkaar...ze zou eigenlijk samen met Gwynna in een loopstal komen, maar dat ging niet zo goed. Finnea pikte namelijk al het eten in en Gwynna kreeg niks := Dus nu staan ze allebei in een eigen ruimte. Boefje O:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Pasja

Bericht door Pasja » vr 09 dec 2011, 13:04

Hier idd ook nat Reinou. Gisterochtend heb ik ze noodgedwongen verhuisd naar een ander stuk weiland, omdat Floranth het gras aan de andere kant van het lint weer es groener vond -:(- Ik snap dat beest niet: de avond ervoor nog flink wat kuil gevoerd, dus hij hoeft helemaal niet uit te breken, maar toch... Ik heb het lint maar even profesorisch opgeknoopt (hing helemaal op de grond), dat wordt vandaag weer in orde gemaakt. Waar ze nu lopen is het gelukkig wel iets minder nat, maar een kleinere oppervlakte, dus 't zal wel eerder een vertrapte blubberboel worden. Het valt hier over 't algemeen wel mee, maar met deze hoeveelheden regen staan zelfs hier de plassen op het weiland.
Als we de dikke prijs in de Staatsloterij nog es winnen komt er een leuke schuilstal met verharding eromheen. Ach ze kunnen nu wel schuilen bij de boswallen en ik heb gewoon de ruimte niet om ze alle 4 op stal te zetten. Ze kunnen er wel tegen, maar hebben vast liever kou dan deze natte prut. Ik ook trouwens, want mijn nieuwe Barefoot ligt me hier toe te lachen in afwachting van de eerste rit :))
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » za 10 dec 2011, 05:45

Heb je al een nieuwe barefoot!! Welke is het geworden??

Fjella wilde vandaag zo graag bij mij komen, maar Tea besloot dat het een All-Tea dagje was. Ik mocht dus alleen Tea lekker krabbelen en zodra Fjel in de buurt kwam gingen die oren in de nek.. En wat kunnen ze dan zielig kijken. Dus later Tea maar even duidelijk gemaakt dat ik nu even bij Fjel ging kijken en dat ze het niet moest wagen om achter me aan te komen, wat schoorvoetend werd gedaan.

Hoorde dat de dames gisteren de boel aardig op stelten hadden gezet, die waren al racend en bokkend door het land gevlogen, zelfs Tea deed mee! Ja dat mis je dan weer als je niet meer thuis woont..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » za 10 dec 2011, 18:13

Die Tea! Die denkt dat zij alleen recht heeft op een knuffel :D .

Fenna vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

En ze moet natuurlijk even helpen met poep scheppen:
Afbeelding
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » zo 11 dec 2011, 06:54

Gister was Gerrit jarig dus niet geweest naar stal, Emma heeft Tasja en Fugo verzorgt :D daar was ik blij om.

Savonds kwam ze met haar ouders en zusje eten en toen vertelde ze dat Zanouk nu ook bij moeder en broertje staat, alleen dacht Fugo dat is leuk en zat regelmatig op Zanouk die nog niet echt streng voor hem is geweest. Emma was op Tasja gaan rijden want toen Tasja er ook nog bijstond deed hij het niet :o maar als moeders weg is gaat hij uitproberen. Ik zal proberen vandaag wat foto's te kunnen maken van het drietal *o/*
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 11 dec 2011, 09:12

Ik denk dat Finnea heel erg jaloers is op Fenna :D Wat een mooi droog stuk land met nog flink gras ook! 8) Lekker zeg! Fenna ziet er goed uit!

Oei stoute Fugo := Hopelijk leert Zanouk snel van zich af te bijten! Ben benieuwd naar foto's van de familie samen.

Finnea heeft gistermiddag heerlijk met Gwynna in de bak mogen spelen. Zo'n prachtig gezicht, steeds aan elkaars koppie plukken totdat één van twee boos wordt (meestal Finnea) :D Gwynna springt zo nu en dan eens omhoog om haar ongenoegen kenbaar te maken, Finnea's reactie is niet meer dan een huppeltje van een paar cm omhoog en een piepend geluidje...waar Gwynna gauw voor aan de kant gaat hihi, mietje.

Heb er geen goede foto's van kunnen maken, maar toch eentje voor een indruk:
Afbeelding

Hier vonden ze elkaar weer even een beetje lief :P
Afbeelding

Finnea's lieve koppie :L
Afbeelding

En tot slot nog een foto van Finnea haar onderkomen. Tussen de palen links en rechts zit normaal gesproken nog een buis. Ze kan een stukje onder het afdak van de kapschuur komen, zo staat ze heerlijk droog en uit de wind.
Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anna

Bericht door Anna » zo 11 dec 2011, 10:39

Wat een leuke foto's weer ze heeft het zeker naar haar zin thuis
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 11 dec 2011, 11:06

ik ben wel jaloers op Finnea haar kuif hoor.

Zo lief, die Fatoush. Ik ga zondagmorgen (om de week) altijd klootschieten (Drentse sport). We lopen altijd dezelfde route en komen dan 2x langs ons huis. Voor de mensen die weten hoe ik woon, we lopen tot onder het tunneltje en dan terug. De 1e keer dat we langs onze wei komen staat Fatoush al op tijd bij de draad te oudewijven. Op de terugweg, als we onder het tunneltje weer aan komen lopen, staat hij áltijd in de hoek van de wei op me te wachten. Ik loop dan altijd even naar hem toe en hij geeft me dan een kus op de wang, tis een dikke vrijkous. Iedereen moet er elke keer om lachen, hoe hij daar staat te wachten om zijn kusje te mogen geven, Tis zo'n ontzettende lieverd :L
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Pasja

Bericht door Pasja » ma 12 dec 2011, 10:04

@Esther: het is de cheyenne geworden, maar dat had je vast al een beetje gedacht! Zal jouw kniewrongen nog terugbrengen!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Tass

Bericht door Tass » ma 12 dec 2011, 14:20

Reinou wat een lieve foto die 2e :+:
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ootje

Bericht door Ootje » ma 12 dec 2011, 16:52

Wat leuk dat Tasja met twee kinderen samen staat.

Finnea staat mooi zo!

Wat lief van Fatoush! Echt een knuffelpaard.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 12 dec 2011, 20:22

Gistermiddag nog een eindje met Ftaoush gewandeld. JW mee met Baranna. Laatst een keer alleen geweest, toen was hij superbraaf. NU was hij wel wat druk, net Marga. HIj vond het erg gezellig dat Baranna ook mee was geloof ik.
Baranna 13-5-2006

wolkj

Bericht door wolkj » ma 12 dec 2011, 20:28

@ Ivonne dat is vaak hé als je met andere paarden bent. Zelfs als ik ga wandelen met me vriend er bij gaat het een stuk minder goed, waarschijnlijk omdat ik me aandacht moet verdelen en Faira hierdoor wat meer gaat uitproberen ;)

Wat leuk dat iedereen weer even zo actief is op 't topic,vind 't heerlijk om al die verhalen te lezen!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anna

Bericht door Anna » di 13 dec 2011, 01:28

Zondag stonden ze niet met zijn drieën, maar gister wel Tasja stond voor het huisje en Fugo en Zanouk achter het huisje en ik hoor gepiep en gerotzooi dus ben ik even gaan kijken, staan ze mij allebei aan te kijken :? is er iets. Wat doet Zanouk nu zij likt Fugo zijn benen en als Fugo dan iets terug wil doen begint ze te piepen, toen is Fugo maar weggelopen ik kon helaas geen foto's maken van het drietal omdat ze toen weer te ver uit elkaar stonden, maar wel heerlijk hoor dat ze lekker bijelkaar kunnen lopen. :D *o/*
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 14 dec 2011, 07:57

gisteren op stal overlegd met de boer en stalmeisje om de mannen de nachten binnen te zetten.
wei is nog geweldig maar met de weersvoorspellingen vonden we het toch wel fijn ze een aantal uur een droge plek te kunnen geven.
geen probleem natuurlijk :) we hebben ze gisteren zelf even binnengehaald.
ze kwamen weer hard aangegaloppeerd toen we ze riepen <3 hebben ze los naar voren laten lopen, haha ze waren helemaal jolig :D
we hebben Ko en Aiden samen staan in Ko zijn box, die is zo ruim en dat ging heel erg goed <3 Nu heeft Vjellie Aiden zijn oude box en er tegenover en Fio staat naast Ko en Aiden. Ze hebben meteen lekker hooi staan eten. Best wel leuk om weer eens te kunnen poetsen en kroelen met licht :D
Vandaag gaat de boer het voorste stuk van de koeienwei opengooien, dan kan het stalmeisje ze 's ochtends via de springbak zo daarin drijven en dan kunnen de mannen zo zelf weer alle weilanden opgaan :ok we hebben gezegd dat we ze best zelf binnen willen halen 's avonds, maar stalmeisje zei dat dat service is waar we voor betalen dat ze dat wil doen. dus toen hebben we maar gezegd dat als ze vooraan staan of zelf komen, dat superfijn is, maar als ze ze niet kan vinden, ze de paarden van ons mag laten staan en we het zelf doen.
ben benieuwd hoe het zal gaan met buitenzetten en of binnenhalen gaat lukken haha :D sms dr even einde ochtend om te vragen :j
en vanavond zullen we wel zien waar ze zijn. :D ben toch zo blij he met onze stal en hoe fijn ze meedenken altijd +:)+
ergens eind februari/maart gaan ze dan weer lekker 24/7 naar buiten.
Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » wo 14 dec 2011, 08:21

Super is dat Suzanne, als ze zo meedenken en er zoveel mogelijk is :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 14 dec 2011, 20:06

klinkt als de ideale plek Suzanne
Baranna 13-5-2006

Gesloten