Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer! IV

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer! IV

Bericht door Reinou » do 17 jun 2010, 15:34

Heb helaas nog geen verslagje in m'n mailbox, wel heb ik Damaris al op een foto gespot! http://www.fjordpferde-klosterhof.de/ne ... G71951.jpg Maar zodra ik meer weet, horen jullie het natuurlijk direct.

Fijn dat het met Dasha zo goed ging vandaag Evelien! Dat met enge dingen moeten ze ook echt leren idd, op een gegeven moment gaan ze jouw gedrag vanzelf kopiëren. Leer ze zelf altijd ergens op af te stappen als ze het eng vinden, zodat ze dan zien dat het eigenlijk niet eng is. Maar dat werkt niet bij ieder paard. Ik herinner me Damaris i.c.m. met een septische tank langs de weg...geen succes O:)

Oh en wat het luisteren naar ho met longeren betreft, daar snapt Karlien ook 'opeens' niks van :? Nou moet ik zeggen dat ik Karlien ook nooit longeer omdat zij er niks aan vindt, maar ze zal het de komende tijd toch moeten leren }-)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Daphne

Bericht door Daphne » do 17 jun 2010, 15:46

Yanneke is ook oost indisch doof voor het woord HO. Die blíjft echt gaan. Haha, en dat er mensen zijn die denken dat alle fjorden sloom zijn, heel grappig :D Nu hoop ik natuurlijk wel voor jullie dat Dasha en Karlien het ooit wel doorkrijgen (die ijdele hoop hou ik ook nog steeds :D).
Daphne

Bericht door Daphne » do 17 jun 2010, 15:51

Oh, Djimm deed gister trouwens iets heel grappigs! Toen hij aan het drinken was stak hij zijn hele snoet (incl neus dus) onderwater en toen ging hij lucht uitblazen...bubbelbad! :D Toen dacht ik nog, als hij maar blijft blazen tot zijn neus weer boven water is...uh uh :\ Dat resulteerde dus in een guts water in zijn neus, een proestende Djimm gevolgd door een enorme waterbries. Ik was blij dat ik er niet rechtvoor stond want dan was ik helemaal beneveld met neusspetters, jielg :=
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 17 jun 2010, 18:07

Whahaha, gek paard!

Dani is zo lief *smelt*. Ben heeeeeel erg blij met haar. Ze gedraagt zich voorbeeldig, echt heel nuchter in d'r koppie. Alles kan, alles mag en niks is te gek, zolang ik er vertrouwen in heb. Ze werkt graag voor me, is altijd enthousiast als ze me aan hoort komen en zelfs als ik al een paar uur rondhobbel krijg ik elke keer haar volle aandacht en een hinnikje als ik langskom. Ik heb er ff op moeten wachten en we hebben een enorme dip gehad, maar vanaf nu zijn we onafscheidelijk! Moest ik even kwijt hoor!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 17 jun 2010, 18:41

Hihi Paula van Daphne Tenten heeft dat ook eens gepresteerd tijdens een buiten rit, toen hadden we een vijver stop hihi. Die ging alleen bijna koppie onder.
Maar soms vraag je het jezelf wel eens af idd, waarom ze nou die hele neus er in moeten duwen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » do 17 jun 2010, 20:13

Bente mocht ook graag bubbels blazen in de waterbak..
Was altijd een leuk spelletje met haar, een appel in de speciekuip gooien die vol was met water, die ging gewoon helemaal kopje onder, hihi.. Appels blijven gewoon drijven, maar ja, Bente was wel een fanatiekeling...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 18 jun 2010, 05:49

Het is een 3e hands tuig maar door de beide vorige eigenaren vrijwel niet gebruikt. Het ziet er dus nog heel erg netjes uit. Ik ontdekte het ineens eergisteren op MP toen het er net op stond. We hebben geboden en hebbes. We wilden het vanavond ophalen, het was in Smilde, dus niet zo ver bij ons vandaan, en toen zei de verkoper dat ze gistermiddag nog naar Wijster moest (5 km bij ons vandaan) en dat ze het wel even wilde brengen. Nou dat is helemaal geweldig toch?

Is jou bak ook zo zwaar Eef nu het zo weinig regent? Hier is dat ook zo. Jeroen gaat van het weekend dan ook oefenen voor de keuring op het gras, de bak is hem te zwaar om te lopen.
Wel fijn dat Dasha het longeren nu goed oppakt en dat HO komt vast ook nog wel. Als je nog een beetje puber bent is het natuurlijk verleidelijk om gewoon door de racen, hahaha.

Ben benieuwd Reinou of je nu nog aan de weet kunt komen hoe het nu precies zit met Damaris haar beoordeling.

Is Djimmieboy al een beetje gewend Daphne aan de Nederlandse bodem?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 18 jun 2010, 06:39

Dakota is gisteren met spoed naar zijn oude stal terug verhuisd, jullie zulle me wel voor gek verklaren maar ik had geen keus, wil er verder niet over uitwijden, kan alleen maar zeggen, het is beter zo, hier weet ik wat ik aan de mensen heb ondanks dat de stalbaas daar fouten heeft gemaakt...... luxe is ook niet alles, daar heb ik weer van geleerd.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 18 jun 2010, 06:43

jeetje wat een stap in ene dree!
wat hebben ze hier gedaan? dat je er zelfs voor terug wilde naar die maffe stalbaas? is er geen andere fijne stal in de buurt dan?

dj maakt het trouwens goed
met wallie en eyla
Afbeelding

hij wordt ook betutteld
Afbeelding

en zijn nieuwe tattoo
Afbeelding
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 18 jun 2010, 06:59

Zoals ik al zei Cindy wil ik er verder niet over uitwijden hier an publiek ;)

harsan

Bericht door harsan » vr 18 jun 2010, 08:31

@ Cindy: Jeetje, heb ik iets gemist? Wat heeft DJ gedaan of is Tattoo-Henk uitgeschoten?
@ Dreele: Klinkt als een vervelende situatie, hoop dat het een verbetering is!

Daantje is vandaag 3 jaar geworden!! *o/* *o/* ongelofelijk hoe snel de tijd gegaan is. We gaan volgende week maar eens beginnen met oefenen voor de keuring. We hebben hier gelukkig een (half)-binnenbak die elke dag gesproeid en getrokken wordt dus het zal voor ons minder zwaar zijn. Heeel benieuwd of ze er wat van snapt :D
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daphne

Bericht door Daphne » vr 18 jun 2010, 09:17

Andrea, jeetje, ik schrik ervan! Sterkte ermee en ik hoop dat Dakota en jij op jullie nieuwe/oude stal weer jullie draai kunnen vinden.

Sandra, gefeliciteerd met Daantje! Wat gaan ze snel he, die jaren. Onvoorstelbaar!

Dj is flink toegetakeld zeg := Ben ik heel gemeen als ik denk dat hij het wel verdiend had? :D

Djimm doet het trouwens goed op Hollandsche Bodem! Hij had een heel vrachtje teken meegenomen (waarschijnlijk van dat prachtige bospad :D) maar die zijn nu allemaal dood&weg. Ook die op zijn koker en balzak. Ik had daar van de dierenarts een Frontline vlooien- en tekenspray voor gekregen. Ja GEKREGEN! De spray was houdbaar tot 06-2010 en kon zodoende niet meer verkocht worden. Ik mocht hem dus zo meenemen. Frontline is altijd superduur spul dus even gegoogled: nieuwprijs €37,90! :o Dank U Dierenarts! :D Maargoed, volgens mij vindt Djimm het leuk als ik er ben. Hij komt naar me toe en ik kan zonder enige moeite het halster omdoen. Ben nu de basiscommando's (stap en ho en achteruit) even aan het refreshen maar dat gaat ook wonderbaarlijk goed, hij doet geen stap verkeerd. Als hij het leuk vind en braaf is/blijft, ga ik binnenkort wat VD-en met hem.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 18 jun 2010, 11:08

Wat fijn dat hij het zo goed oppakt Daphne. Ik sta er wel van te kijken, vooral omdat hij 2,5 jaar niks heeft hoeven doen. En dan nu al zo braaf alle commando's snappen :)

Cindy; Jeetje, wat is DJ toegetakeld zeg!! :o Z'n manen worden wel steeds langer zo te zien, mooi hoor :j

Andrea; Hmmm, klinkt als een vervelende situatie. Zorgden ze niet goed voor Dakota toen hij zo ziek was? Fijn dat je wel gewoon weer terug kon naar je oude stal.

Sandra; Gefeliciteerd met Daantje d'r 3de verjaardag!!

Anita; Kijk, dat is nog eens een goede service! En past het tuig ook goed op Djambo? Wel een foto maken van hem in tenue hè.
De bak is bij ons altijd al zwaar geweest, maar nu met dit droge weer nòg zwaarder. Ze zakken tot over hun kogel erin weg, het is gewoon niet meer te doen.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 18 jun 2010, 11:51

harsan schreef:@ Cindy: Jeetje, heb ik iets gemist? Wat heeft DJ gedaan of is Tattoo-Henk uitgeschoten?
dj is naar opvoedingskamp in noord sleen :D zie ergens in ITP

@ daphne, nee hoor, wij vinden het ook heel erg verdiend :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 18 jun 2010, 20:46

Van het weekend gaan we passen. Heb vandaag even een passantje gehaald voor de broek want die miste en een knip om hem aan het schoftje te kunnen vastzetten. Ook de leidsels moeten iets worden aangepast. Daar zat geen pinkriempje aan en ze waren aan één stuk. Ik wil twee losse leidsels die met een gespje aan elkaar vastzitten. De leidsels hebben we niet nodig voor het passen, de broek wel. Ook moeten we nog een bit hebben voor het hoofdstel maar we kunnen voor het passen wel even het bit van Celony gebruiken, ze hebben toch dezelfde maat. Zal proberen er een foto van te maken als alles er pas op ligt. Misschien kan Jeroen wel even droog mennen met hem op het gras.

Cindy, waar staat DJ precies in Noord Sleen en is hij vanaf de openbare weg te bewonderen. Het is hier niet zo ver vandaan, dan kan ik hem eens irl bewonderen.

Balen Andrea dat je weer terug moest verhuizen naar je oude stal. Er moet wel iets heel vreselijks gebeurd zijn dat dit zo plotseling noodzakelijk was want jullie hadden het toch allebei naar de zin op de nieuwe stal. Je stalbazin heeft Dakoot toch ook zo fijn ingereden toen jij het niet kon.

De verhalen over Djimm klinken goed Daphne, braaf peerd.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 18 jun 2010, 20:52

uhm ja je kan er wel zo langs rijden langs die wei
het adres staat in de tomtom ik weet het zo niet eens hihi
zo groot kan noord sleen toch niet zijn ? :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 18 jun 2010, 20:54

Noord Sleen is niet groot maar er leiden diverse wegen naartoe. Staat hij binnen of buiten de bebouwde kom?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 18 jun 2010, 20:57

heb het maar ff opgezocht, want komt zo dom over :+

waterkampenweg 1, maar de wei ligt dan aan de zijkant

binnen of buiten geen flauw idee!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 18 jun 2010, 21:01

Even opgezocht aan de hand van een willekeurige postcode (7846 AB) in Noord Sleen op http://www.kaart.nl . Ik weet nu waar het is. Ga binnenkort eens kijken of ik hem kan spotten.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 19 jun 2010, 18:59

@ Anita: vreselijk genoeg inderdaad om terug te gaan, soms moet je even wakker worden en beseffen dat het gras niet altijd groener is ergens anders, des te meer waardeer je het geen wat je nu hebt. En daarnaast wil ik er nog bij zeggen "je bent niet meer bedrogen dan met een mens" !!!
Ik ben blij dat Dakota terug is daar waar hij hoort.

Gesloten