Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door roos » za 29 mei 2010, 17:42

Een zomerjas die had ik niet...van Equitheme in het bruin, blauw met bijpassende sokken ;)
Equidoux voor Ekdal zijn jeuk, de zomergel van Leovet( bedankt voor de tip)en een poetskist voor Ekkie Gekkie. Had een tasje maar die is kapot, vandaar....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » za 29 mei 2010, 17:51

Geheel onverwachts zijn we vandaag met Imka en Elvis opgehaald met de trailer en richting de bloemerd gereden,een klein bosje hier in de buurt. *o/*
Jeetje wat was me vent braaf!Zo de trailer op en in het bos(je) zelf heerlijk relaxed gestapt en wat gedraaft.
Op een gegeven moment zei ik tegen marjan(verzorgster van Imka) ga jij maar stuk galopperen en draven hoor,leert Elvis meteen bij me blijven.Hij sprong 2x de lucht in en maakten zich wat druk maar bleef gewoon bij me.Erg fijn voor later mocht er 1 vandoor schieten dat jij er niet achteraan vliegt.
Terug bij de trailer stapte hij ook gewoon weer op richting huis!

In de bloemerd zijn ook hockey en voetbalvelden en een manege en hij was van niks onder de indruk.Zelfs niet toen de hockeyballen iedere keer keihard tegen het hek aankwamen.
Ik ben heel trots op hem vandaag,heerlijk gewoon!
+:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 29 mei 2010, 18:14

Wat heerlijk zijn die dagen he Desiree, kan je echt van genieten.
Blijft Emy wel braaf staan als ze alleen is?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 29 mei 2010, 20:21

Wat leuk Desire! Gaaf zo'n uitstapje.

Was erg gezellig met Roselie en de boyzz.
Mijn buit is: Twee mestharkjes voor de mestbuddies, die laatste blijven leven, maar de harkjes gaan steeds stuk... We kunnen dus weer poepscheppen op het land..

Oja, en voor Steyn een gipsgieten-paardje (hij vond het thuis nog een moeilijk woord) Het condoompaardje hangt nu vol met gips in een maatbeker op zijn kamer. Morgen is het droog en kan hij gaan schilderen (uhmm kliederen).

Morgen gezellig met Roos meeten bij Nancy en Desire. Ik ben weer zooo benieuwd naar Elvis, en natuurlijk Emy en Imka, tot morgen, hopende op mooi weer!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 29 mei 2010, 20:45

@ Roos, Emy zal wel moeten! Ik had haar opgesloten in de paddock met een bak bix en wat kuil en we zijn gewoon weg gegaan. Mn nicht wist dat we weg gingen en die zei dat ze wel erg onrustig was maar niet vervelend! Dus dat is gelukkig weer goed gegaan. Het is bij ons natuurlijk zo dat als we met twee paardjes wat gaan doen er altijd een alleen achter blijft. Ik vond het wel leuk voor mn vriendin als die lekker kon rijden met Imka. Ze doet altijd zo veel voor me! En Desire was de laatste keer dat we weggegaan waren met Emy wezen wandelen dus nu was Elvis weer aan de beurt om mee te gaan rijden/wandelen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 30 mei 2010, 10:54

Daar leren ze wel een hoop van natuurlijk, alleen achterblijven is soms ook nog een hele kunst, gelukkig houdt je nicht dan een oogje in het zeil..

Brave Elvis dus!! Fijn om te horen hoor, dat hij zo veel leert bij jullie en dat hij steeds makkelijker wordt! Ik ben nog steeds erg blij met zijn fijne huisje!!

@ Daphne, wat vor keutels draaien ze bij jullie dan dat die harkjes kapot gaan? Hihi..
En uiteraard willen we wel het resultaat zien van Steyn zijn gipspaardje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » zo 30 mei 2010, 11:30

Steyn wilde heel graag gaan knutselen met het gips, het liefst al in de auto maar dat vond Daphne niet zo'n goed idee. En daarna heeft hij het alleen maar gehad over ijs ijs ijs ijs :P

Zo komt Daphne mij halen, op naar Nanc en Dees en de fjordenkinders...wat een slecht weer is het trouwens zeg..blegh!
Ekdal was vandaag heel braaf met lopen naar de bak en weer terug, maar een paar meter maar toch ben trots..het waaide best hard en dan is hij meestal wat stouter maar vandaag bleef hij netjes bij mij....HIj is zeker braaf omdat hij 2 is geworden en gisteren een poetskist van mij heeft gekregen haha
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 30 mei 2010, 18:30

Haha Esther, ze poepen stenen, nou echt waarom ze stuk gaan weet ik ook niet. :? Maar we hebben 4 mest buddies en 4 stukke harkjes, nu weer 2 gekocht. Denk dat we niet zo moeten rammen op die drollen, haha.
Meteen maar proberen die nieuwe harkjes, want er is nu al 1 week het land niet uitgemest, oei.

Haha, ik zal een foto maken van het paardje, het is een regenboogpaardje geworden, hij heeft alle kleuren, :# whaha..

8)7 "(ik word even gek van m'n stoeiende schaapjes van de link van Sjolvir)" 8)7

Vandaag dus gezellig met Roselie naar Nancy en Desire geweest om de fjordenkids te bekijken. Ze zijn leuk!! En wat hebben ze daar een gezellig stekje. Gezellig buurtje ook met watertjes en bruggetjes.
Lekker thee gedronken in de caravan. Maar op de wc durfde ik niet met iedereen eromheen, hihi. Wel schattig trouwens met zo'n hartje,

Ik herkende Elvis nauwelijks meer, wat een bink!! Helemaal niet meer de grijze gloed die ik herkende van dat hij veulen was, of zou dat komen omdat hij toen een wintervacht had en nu een zomervacht. De streepjes op zijn benen herkende ik nog wel.

Emy, echt een schatje, met mooie oogjes en een prachtig koppie. Mooie donkere kleur heeft ze vond ik. Even groot als Eachann. Dus ze kan altijd met Eachann in het dubbelspan, whaha..

Imka, wat een lekkere oma, lekker dutten, hihi ;)

Volgende keer weer!!!
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 30 mei 2010, 20:44

Meiden ik vond het ook erg gezellig! Maar dat je niet dufde te plassen joh... Nou ben ik wel makkelijk hoor plas overal neus dicht en zitten maar := (onze wc is gewoon een plank met een gat erin dus dat stinkt wel een beetje hihi)

We komen zeker weten snel naar jullie paardjes kijken! Lijkt me super gezellie!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » zo 30 mei 2010, 20:45

Was ook erg gezellig Daphne en Roos :)) ,lekker fjordenklets praat wat wil je nog meer :D
Snel bij jullie langs gaan,het is in principe om de hoek.
En we waren het er wel over eens dat ze allemaal wel een beetje gelijk zitten kwa hoogte en breedtes,met Ekdal als uitschieter uiteraard!Die tel ik niet mee :+

Nu slijmen om naar de keuring te gaan,kunnen we met ze alle op de foto *-:)

Esther,Elvis was echt super braaf met laden en in de Bloemerd zelf.Hij stond wel behoorlijk te schrapen maar verder echt geen last van hem.Ben ik echt blij mee dat hij met zulke uitstapjes toch went en goede ervaringen krijgt met trailers.Ik ben zo blij met hem :+:

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 30 mei 2010, 21:21

Goed om te horen!!

Als jullie weer eens meeten wil ik ook komen en dan neem ik het filmpje mee van Elvis en Eachann toen ze nog klein waren en samen speelden!!!

Edit, we kunnen ook een mama meeting doen!!
Komen jullie met z'n alle hierheen, gaan we op de dames rijden, kunnen jullie de halfzusje/broertje bewonderen!!
Moet Tea wel weer thuis zijn en Jeskim weer wat onder het zadel..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » ma 31 mei 2010, 10:47

Kunnen we ook doen Esther!
Ik ben voor! :))

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 31 mei 2010, 19:11

Esther, dat lijkt me echt onwijs leuk! En als Jeskim niet onder het zadel is kunnen we misschien wel gaan mennen met Tea....? Lijkt me ook erg leuk!

Leuk leuk leuk al die mini meetings!

Vandaag weer eens lekker gaan wandelen met de drie toppertjes. Emy wilde zo graag weer eens aandacht! Ze stond maar erbij en iedere keer voor Imka gaan staan met borstelen. Dat ik besloten had om op Imka te gaan en Emy aan de hand weer eens mee te nemen. Dit ging echt in een woord SUPER! Ben zo blij met mn paardjes!
Ze was zo braaf, keek nergens naar! En heeft ongeveer het zelfde tempo als Imka dus dat gaat gelijk op. Op het eind werd ze wel moe hoor moest ik haar wel mee sleuren maar Imka loopt dan ook wel overdreven hard.

Heerlijke paardjes ben helemaal in love!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » ma 31 mei 2010, 20:46

Ik dacht zelf aan Jeskim en Tea, aangespannen en onder het zadel!! Alles kan!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » ma 31 mei 2010, 20:49

Ja Leuk!!
Jeetje nanc we krijgen het druk met al die uitstapjes naar Ruinen,Marurik,Paasloo en Tiel.En uiteraard ook nog bij Roos en Daphne...Ik zeg doen we! :))
Mama van Ellie weer is bewonderen en de kleine uiteraard!

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 02 jun 2010, 09:39

Heey dat is leuk, ik ben voor de MAMA_MEETING!
Wanneer gaan we, kan het op een zondag, --plannen--, hihi??

Ik ben trouwens nog helemaal een beetje hyper en Yvonne ook. We hebben samen een nieuw marathon mentuig gekocht voor Eachann en Ewald, zo gaaf!
We hebben voor een cob gekozen, het zit bij beide erg goed, incl. groeiruimte natuurlijk. Alleen het hoofstel is een beetje aan de krappe kant. De kwpn-ers hebben dan wel groter hoofden of langer, maar die fjorden hebben erg veel bone tussen de oren. En de frontriem zit erg strak. Dus ff zoeken naar een full menhoofdstel.

Ook een gewoon rijhoofdstel gekocht samen, maar dat is Full en ook nu al te klein, ook voor Eachann te klein, we stonden echt te kijken, want hij heeft zo'n sierlijk klein koppie. Maar die ruimte achter de oren heeft hij echt nodig, incl. de te korte frontriem. De neusriem zat overgens wel goed. Uiteraard zonder bit gepast he, hihi.

Ook allebij hebben ze 2 winterdekens gehad. Al duurt het nog zeker 1.5 jaar voordat ze die opkrijgen. De winter van 2011/2012 denk ik zo. Maar we zijn al erg aan het sparen/voorraad aanleggen, want we hebben genoeg nodig willen we aan de gang gaan. We hebben natuurlijk ook veel dubbel nodig.
Eachann heeft een 1.85 en Ewald een 1.95. De 1.85 zit Ewald nu als gegoten, dus in de 1.95 gaat hij wel inpassen denk ik. De 1.85 is nog 1.5 maat te groot voor Eachann, Dus hoop dat hij die gaat passen, en anders kijken voor een andere 1.75. Al moest hij de ruimte voor al wel hebben voor nu 1.85.
Ook hier stonden we weer echt te kijken, Justin heeft altijd 1.85 gehad met haar stokmaat van 1.60, dat Ewald dit al goed zit zeg.....
We moeten dus zo te zien nog erg aan alle maten wennen met het fjordenras, haha.

Nu gaan we weer sparen voor een sulky, daar willen we mee beginnen, als het bevalt kunnen we over een jaar of 5 alsnog een marathonwagentje kopen.
We hebben nog zoveel wensen... Komt maar goed uit dat ze nu pas 2 zijn, anders redde we het niet. Ppfff ik ga van het weekend maar weer wat krasloten kopen, wie weet, whaha..
Esther

Bericht door Esther » wo 02 jun 2010, 11:16

Bente had ook niet bepaald een groot hoofd, maar die moest toch ook een full front- en neusriem hebben..

Op een zondag kan wat mij betreft wel!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » vr 04 jun 2010, 19:07

Op een zondag is voor mij ook geen probleem hoor! Gezellig :))

Leuk he Daphne al die spulletjes al kopen!
Ik ben ook al hard aan het sparen,wilde eigenlijk bij de Sulky gaan kijken hier die op FW te koop stond,maar heb met nancy overlegd dat we samen met haar karretjes gaan doen.Ik schaf dan het tuig aan omdat zij de karren heeft gekocht.Staan er straks 3 karren hier op het erf,terwijl als je gaat rijden altijd met ze tweeen op 1 kar zit.Dus tja bij nader inzien toch maar dit afgesproken.
Gaan jullie Eachann en Ewald zelf beleren of besteed je dit uit?

Vandaag Elvis afgespoeld onder de tuinslang(jaja vond hij heerlijk)En een stukje met hem gewandelt alleen.Jeetje wat is het dan een baasje,beetje de strijd aan gaan weer willen omdraaien en steigeren maar heb hem goed achter ze kont aan gezeten.Naarmate we wat verder waren ging het wel,maar een vrachtwagen gaf weer roet in het eten,daar kan ik dan zo boos om worden dat hij dan in ene weer zo achterlijk reageert.Maar heb me in kunnen houden en gedaan alsof ik niets van zijn gestress door had,en dat blijkt wel effectief.Hij probeert ook wel uit hoor nu O:)

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 04 jun 2010, 22:04

Ik wil het uitbesteden, maar een dikke maar eigenlijk. Ik wil mennen en rijden, keer twee paarden, is dus vier keer kosten, uhmmm. Ik weet dus eigenlijk nog niet hoe of wat..
We zien eigenlijk wel hoe het loopt.. gelukkig nog een jaartje denken. Als het zadelmak maken lukt, kunnen we dat zelf doen. Dan kunnen we de basis laten bevestigen door derden. En het lijkt me super gaaf om ze voor de kar beleerd te hebben door Bart vd Berg, volgens mij is hij echt goed. Maar gaan we eerst mennen, of eerst rijden.. Zijn ze er allebij aan toe, of de ene eerder of de andere later.. Wat een vragen he, maar even een jaar laten rusten nog.

Haha, ja dan heb je heel veel karren. Zo zitten wij ook steeds te puzzelen. We hebben voor de shetters al een marathonkar en een sulky, ze hebben allebij een eigen tuig, en samen een dubbelspantuig. We willen met de fjorden eerst met een sulky beginnen, maar later een grotere kar. Dan heb je dus ook 4 karren staan.. Uhmmm... Ze moeten wel droog staan, uhm...

Haha, zijn veulenmaatje Eachann mag volgende week onder de spuit, de laatste keer vond hij het nog niks, maar misschien met dit warme weer vind hij het wel lekker.
Stouterd de Elvis, maar je houd hem onder de duim, hihi.
Vervelend he die vrachtwagens, als wij er 1 tegeoed zien komen op de smalle weg, duiken we bij voorbaad een oprit op, ben zooo bang er onder te komen, ik haat de combi auto's-paarden. Vooral als ze zo hard langs schuren, al zijn ze allemaal niet bang hoor, maar ze zullen maar eens opzij springen van een eend oid die uit de sloot opspringt, en er scheurt er net een langs.

Ooo, nog zo iets leuks gedaan. Yvon en ik hebben maandag Steyn van de peuterspeelzaal gehaald met de kar en juweeltje, ze mocht op het schoolplein, alle kids op de kar, en een rondje gedaan, steyn was natuurlijk super trots op "zijn" Juweeltje, waar hij normaal geen donder om geeft, hihi. Ja, wel om haar mest, kan hij lekker met de kruiwagen rijden, hihi.

Dit is Juweeltje trouwens die dag, durf geen foto te plaatsen van de kids op de kar, weet niet of alle ouders dat op prijs stellen dat hun kind ongevraagd op het internet verschijnt.

Dit is Juweeltje, heerlijk ding. Shet zonder shetkarakter, is zooo lief, en rustig voor kinderen, zeer pittig voor de kar, en op je pinken te mennen, reageert al puur op de stem.
Afbeelding

Via de boseilanden weer naar huis, halloa, hier zijn we weer..
Afbeelding

Afbeelding

Okeee, dan ook maar 1 van Finn, mij en Steyn, weten jullie ook hoe ik eruit zie, whaha.
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 05 jun 2010, 03:07

Wat een leuke foto Daphne!! Je mannetjes staan er ook superleuk op!!

Als je de paarden eerst laat inrijden, dus dat ze het sturen e.d. kennen en je laat ze kennis maken met het tuig hoeft dat beleren bij Bart niet eens lang te duren, dat scheelt misschien nog in de kosten..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie