Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rowenna

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door rowenna » vr 16 sep 2011, 09:03

Zit er echt schapewol onder of nep?
Dat kan namelijk ook een groot verschil zijn, bij echt schapewol blijft het nog ademen onder het zadel, maar bij nep niet.
En dan krijg je ook eerder gebroken haren of zelfs drukplekken.
En regelmatig wassen, maar neem aan dat je dat wel doet.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 16 sep 2011, 17:01

die merkloze zit sympanova onder en daarmee krijgt hij dat dus. Gebruik hem alleen als de grandeur in de was zit. Grandeur is niet met echt bont, maar daar heeft hij geen last van. Wil nog een christ pad erbij.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
viko

Bericht door viko » vr 16 sep 2011, 17:16

Vanochtend voor de tweede keer gereden, boomloos op een BF london.
Het is een dressuur zadel en ik denk dat hij daar ook het beste geschikt voor is! Maar ik ben meer type boscrosser.
Het zadel ligt goed en zit goed en ik wist niet wat ik zag toen ik mijn schaduw zag! Ben ik dat die zo rechtop zit? Ja het was mijn schaduw dus het kon niet anders.
Mijn zitbotje op links was niet zo blij in het begin maar dat heb ik meer.
In een klein drafje en een beheerst galopje gaat het ook prima! Ik heb wel bere spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen maar dat komt natuurlijk van die heel andere houding. Ik mis de stukken bij mijn knieen om mij in het zadel te houden als Viko weer eens een noodstop maakt. :))
Viko zelf moet ook wennen merk ik en ik weet niet of hij het zo fijn vind. Morgen ga ik weer even met mijn vzh zadel en kijk of hij hetzelfde reageert als vandaag. Het kan ook aan iets anders liggen dat hij wat minder snel was vandaag.
Lisa

Bericht door Lisa » vr 16 sep 2011, 17:44

Het is echt wennen he christa! Ik vond trouwens cherokee met de tweede keer rijden niet hard hoor dat valt wel mee!
Ik had nu ook wel spierpijn. Aan de binnenkant van mijn benen en mijn kuiten. Maar ik zat er ook stukken netter op volgens janna en Esther! Zo voelde het ook. Ik met mijn rug klachten is dat dus helemaal niet zo verkeerd!
Hopen dat ik maandag op tijd vrij ben dan kom ik nog weer rijden!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
rowenna

Bericht door rowenna » vr 16 sep 2011, 18:42

DeeDee schreef:die merkloze zit sympanova onder en daarmee krijgt hij dat dus. Gebruik hem alleen als de grandeur in de was zit. Grandeur is niet met echt bont, maar daar heeft hij geen last van. Wil nog een christ pad erbij.
Oh oke op die manier, ja ben ook niet kapot van dat sympanova, hoewel die van de hafpads wel beter lijken te zijn, zijn wat minder stug.
Ja wil ook nog een keer christpad kopen, maar die dingen zijn zo duur.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jowien

Bericht door Jowien » di 20 sep 2011, 18:55

Weten jullie waar je nieuwe simpele stijgbeugels voor aan fenders kunt kopen?
En dan niet van die versierde Western-dingen, maar gewoon simpele. Bij barefoot kan ik wel dezelfde bestellen als ik nu heb, maar dan heb ik twee heel zwarte nieuwe stijgbeugels aan een oud verkleurd zadel... Dus ik dacht aan simpele metalen (aluminum bv) stijgbeugelbeugels. Ik heb ze wel eens gezien bij iemand/ foto aan een Barefoot Cheyenne. Maar zoiets kan ik nergens op internet vinden in shops.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ilona

Bericht door Ilona » di 20 sep 2011, 19:00

Arthur's westernstore?
Ik heb er ook wel eens naar gezocht toen ik m'n westernzadel nog had en je moet goed zoeken, maar ze zijn er wel. Arthur's heeft ze sowieso. Ik dacht iig ook ongegrafeerde..
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » di 20 sep 2011, 19:17

Jowien, agradi heeft volgens mij alu beugels, profi-tack.de (duitse webwinkel, heb er supergoede ervaringen mee) heeft ze ook.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 20 sep 2011, 19:19

Ik zie daar een paar mooie zadels voorbij komen in de post van natalie :~
Maar die zullen vast wel in de maten zijn van de gewone London...maw....mijn..euhh..k**t zal wss niet in een maat 1 passen en Cindy kan geen maat 2 hebben.. :\

Was trouwens allang blij dat ik na de zwangerschap weer in de cheyenne paste :')
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
rowenna

Bericht door rowenna » wo 21 sep 2011, 14:01

Jowien schreef:Weten jullie waar je nieuwe simpele stijgbeugels voor aan fenders kunt kopen?
En dan niet van die versierde Western-dingen, maar gewoon simpele. Bij barefoot kan ik wel dezelfde bestellen als ik nu heb, maar dan heb ik twee heel zwarte nieuwe stijgbeugels aan een oud verkleurd zadel... Dus ik dacht aan simpele metalen (aluminum bv) stijgbeugelbeugels. Ik heb ze wel eens gezien bij iemand/ foto aan een Barefoot Cheyenne. Maar zoiets kan ik nergens op internet vinden in shops.
Barefoot verkoopt ook metale beugels.
En op agradi kun je ze ook bestellen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

rowenna

Bericht door rowenna » wo 21 sep 2011, 14:08

Ik heb ook westernbeugels aluminium, maar aan 1 kant gegraveerd.
Besteld bij justwestern.Goede kwaliteit en niet overdreven duur, volgens mij hebben ze ze ook ongegraveerd.
Die van mij hebben bruine voet, want zie je toch niet als je voet er in zit, en ze hadden op dat moment geen zwart en wilde ze toch hebben, tja heb nu eenmaal geen geduld. :D
Afbeelding
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Esther

Bericht door Esther » wo 21 sep 2011, 18:34

Je kon bij Lisa echt duidelijk verschil zien!! Ze zit op de barefoot veel fijner dan op een boomzadel. Gisteren al eens gefilosofeerd waar dat nu aan lag, maar weet niet of we echt tot de kern kwamen..
Ik zou doorgaan op de barefoot Lisa!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rowenna

Bericht door rowenna » do 22 sep 2011, 09:02

Denk dat het gewoon zo is dat je op een barefoot, [sowieso met boomloos] op een natuurlijke ontspannen manier zit terwijl je met een boom zadel in een houding gedwongen word, wat niet altijd voor iedereen positief uitpakt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 22 sep 2011, 09:07

Dus Lisa...je bent om :D
Weet nog goed wat je zei toen je voor het eerst op mijn barefoot zat...hihi :=
Maar fijn dat je een zadel hebt gevonden,waar jezelf goed en ontspannen in zit!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Keandra

Bericht door Keandra » do 22 sep 2011, 10:15

de omschakeling van boom naar boomloos is natuurlijk voor veel mensen even wennen
daarmee dat ze testzadels hebben he

hier vond ik de omschakeling naar boomloos goed meevallen
eindelijk zit ik goed en gemakkelijk zonder veel moeite te moeten doen (daarvoor moest ik me in een houding zetten waardoor ik stijf werd, nu met boomloos heb ik dat niet meer, ik zit en zit goed)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 sep 2011, 13:55

Ik ben een verrader! ;) Ik ga vanavond een boom-zadel passen op Beer! :x
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 22 sep 2011, 14:24

kristelhans schreef:Ik ben een verrader! ;) Ik ga vanavond een boom-zadel passen op Beer! :x

et tu Brute!!!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Lisa

Bericht door Lisa » do 22 sep 2011, 14:48

Janine: Ja klopt ik vond het echt niks in het begin een ramp zelfs, maar nu wel om!
Gaan kijken of we mooie tweedehands kunnen vinden waar ik straks op Britt mee kan gaan rijden (hebben evt ook boomzadel wat evt kan gebruiken, maar ligt niet heel mooi op haar dus kan ook en en doen)

Heeft iemand nog tips kwa dekjes? Geen HAFpad dus en geen Halfpad. Gewoon grandeur en barefoot begreep ik. Heb je daar ook verschillende kleuren van?

Kwa beugels en beugelriemen? ik heb nog leren beugelriemen liggen en heb nog kunststof maakt dat nog wat uit? Ik heb ook nog gewone beugels liggen en een dressuursingel die ik evt kan gebruiken.
Het word dan de cherokee. Met 2 kleuren is het mooiste, maar als het een zwarte of bruine word maakt het ook niet uit (als het maar geld scheelt is de keuze snel gemaakt hahaha!)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 22 sep 2011, 16:27

owww...hier word ik toch ernstig hebberig van....

Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jowien

Bericht door Jowien » do 22 sep 2011, 17:32

@Lisa: grandeurpads zijn er niet in heel veel kleuren. Tenminste, niet in Nederland. In Duitsland heb je wel veel meer keus, dus rondsnuffelen op barefoot.de is best de moeite. Of je doet er een dun katoenen dekje tussen. Dat doe ik bv met een wit dekje bij dressuurwedstrijden.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Plaats reactie