C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Jilly » wo 10 mar 2010, 11:51

Nee, buiten gaan galopperen is misschien voorlopig niet zo'n slim plan...
Hoop dat je er een oplossing voor vindt!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » wo 10 mar 2010, 17:45

Zit er zelf aan te denken om ohz aan de longe te proberen. Zit je wel meteen op een volte maar het is puur het aanspringen voorlopig.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 10 mar 2010, 17:49

Viv hij kent het commando galop wel van het longeren? Vaak snappen ze het dan wel beter.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » wo 10 mar 2010, 17:53

Cas kent het ook meer van de longe want dan zeg ik altijd let op!
En nu ook onder het zadel met de hulp en stemhulp en dan springt hij 'm zo aan, dus oefenen aan de longe en ohz is een goed plan
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 11 mar 2010, 05:54

Yup dat commando kenttie maar al te goed, ook voor de wagen is het geen probleem.
Tis gewoon onzekerheid voor het galoperen met iemand op zn rug, tis of niks of rennen. Hij moet nu even gaan leren dat als je gewoon normaal tempo galopeerd dat het dan stukken makkelijker gaat en diegene ook kan blijven zitten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 11 mar 2010, 06:45

Viv; wij wachten nog steeds op foto's!! :D

Zo.....zometeen naar C-tje zadel passen, ben benieuwd....
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 11 mar 2010, 08:22

Balans vinden Viv. Dan gaat het vanzelf. En dat is niet dezelfde balans als voor de wagen of los of aan de longe, nee het is het balans met iemand op de rug. Ik galopppeer ook pas sinds 3 weken onder het zadel. Eerst was het ook racuuuuhhhh. Nu racuuuuuuhhhh we alleen nog met aanspringen, dan zet ik dr op 4 benen en dan komt ze direct in tempo terug en krijgt ze hele andere sprong. Ben er nog lang niet hoor, maar is kwestie van oefenen.
Als Kdiesje galop ohz moeilijk vindt zou ik hem zeer zeker niet aan de longe ohz gaan leren. Dan haal je hem nog meer uit balans door hem op de volte te zetten en dan krijg je alleen maar race taferelen of een krom dier. Rechte lijnen uds, maar das mijn advies (en nee ben niet van de antoine de both rechtrichtgebeuren).
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Peertje

Bericht door Peertje » do 11 mar 2010, 10:15

Peer heeft gisteren voor het eerst 'gesprongen' onder het zadel! :D
Kan wel merken dat Peer echt nog kracht te kort komt in zijn achterhand en Robbert
moet echt wat aan zijn overactieve benen gaan doen...
Peer werd er niet warm of koud van, maar deed het super braaf!

Filmpies!
Kruisje
Kruisje
Steiltje
Steiltje

Spannend Janine, wat voor zadel gaat je voorkeur naar uit (dr/vz/boomloos, merk) behalve dat het goed moet passen en lekker zitten?
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 10:24

Ik kom even buurten hier in ehet C-tjes topic hihi...julie zijn met zoveel! Gezellig.. Leuke filmpjes Marie Louise! (sorry als ik je naam niet helemaal goed heb..) Zo herkenbaar dat hopsen over de sprong..lekker niet meer doen dan nodig is ;).

Jullie C-tjes gaan wel lekker allemaal he? Leuk, ik lees af en toe stiekem mee hier..
Peertje

Bericht door Peertje » do 11 mar 2010, 10:28

Gezellig Kristel! Zijn er niet zoveel Btjes dan?!
Gaat het alweer een beetje met Beer? :(:)
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » do 11 mar 2010, 10:29

Hihi lekker in slowmotion, "komen we er vandaag niet, dan lukt het morgen wel" :z
Maar hij doet het wel braaf zeg!

Kristel, jij stiekemerd, zo maar in ons topic lezen ;) (doe ik ook bij andere topics hoor haha)
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 mar 2010, 10:30

Ik sluit me aan bij Orion1996, zou persoonlijk ook niet kiezen voor het aanleren op de volte van de longeerlijn maar juist op de rechte lijnen...

Wat een leuke filmpjes zeg...het ziet er gewoon schattig uit, idd op de benen en handen letten..maar er gebeurt natuurlijk een hoop met zo'n jong dier, de balans, het voorwaarts houden etc. etc.

Wij hebben gisteren bij v/d Mee onze "nieuwe" wagen opgehaald..we zijn er dus helemaal klaar voor en alles wat mist is Cassper :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 10:43

Er zijn wel beduidend minder B-tjes dan C-tjes op FW! Maar ja, allemaal fjorden dus allemaal leuk!

Met Beer gaat het redelijk. Hij staat in een andere stal, heeft geen verhoging en eet goed. Nu is het afwachten of de kuur (1o dagen) aanslaat en dan zien we dan wel verder.

Hoe groot is Peer eigenlijk? Hij oogt op je filmpje echt huge! Vooral omdat er een kerel opzit!
Viv

Bericht door Viv » do 11 mar 2010, 12:18

Orion1996 schreef:Balans vinden Viv.

Als Kdiesje galop ohz moeilijk vindt zou ik hem zeer zeker niet aan de longe ohz gaan leren. Dan haal je hem nog meer uit balans door hem op de volte te zetten en dan krijg je alleen maar race taferelen of een krom dier. Rechte lijnen uds, maar das mijn advies (en nee ben niet van de antoine de both rechtrichtgebeuren).
Zover was ik zelf ook, ik zou zeggen kom even keertje rijden ;). We werken alleen maar op voltes in de les (behalve met de galop dus) en daar heeft hij balans genoeg, ook aan de pessoa loopt hij op de volte en springt hij keurig over de rug aan.
Lange lijnen zou ik graag willen maar dan moet hij wel uberhaupt eerst in galop gáán :D En aanspringen aanleren kan prima op een volte. Hoeft de ruiter alleen maar te zitten en de longeerdert zijn standaard hulp te geven, gewoon even terug naar 0 op dat punt.
Nogmaals hij galopeert prima alleen, met iemand op zn rug issie gewoon zn vertrouwen kwijt in galop. En das niet zo gek, hij heeft nog geen positieve ervaringen gehad helaas op dat vlak en nagtieve onthoudt meneertje ook retegoed.

Verder tot slot, wij leren een paard niet aanspringen vanuit het racen (werkt overigens ook niet want een paard wat uit elkaar loopt kan niet aanspringen), die knop laat ik liever onberoerd die kent hij al te goed helaas. Wij werken aan/via rust en vertrouwen en soms heeft dat tijd nodig, veel tijd in dit geval.
Maar we komen er wel hoor :D
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 mar 2010, 17:41

(heb dit gekopieerd van het fjorden kletstopic op bokt, dus sommigen hier zullen het al gelezen hebben)

Mijn droom heeft een behoorlijke deuk opgelopen, ik heb net Bart gebeld om te vragen naar de vorderingen van Cassper en het ging niet goed. Sterker nog, Bart vond dat hij dusdanig weinig voortgang boekte (hij durfde er zelf niet mee de straat op om te draven bijv.) dat Cassper hem niet geschikt leek voor ons als gezinspaard. Hij vond zelf dat Cos, die hij ook te koop heeft dan een veel betere kandidaat zou zijn, aangezien die heel braaf ohz en voor de wagen loopt....nadeel...Cos is rond de 1m40...Ik weet het even niet meer, als Bart met al zijn ervaring meent dat Cassper niet geschikt voor ons is, kunnen we dat advies natuurlijk niet zomaar naast ons neerleggen...maar ja...zelf zie ik hem natuurlijk al 4 weken in gedachten bij ons op stal staan...Zouden wij geen kleine kinderen hebben, is het nog een ander verhaal..dan heb je voldoende tijd om erin te stoppen en zelf door te rijden ....maar met de tijd die ik heb, zoeken we toch een paardje dat redelijk bevestigd en in ieder geval betrouwbaar is voor de wagen...
wat miserabel...bah..nodeloos te zeggen dat het huilen me nader staat dan het lachen...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » do 11 mar 2010, 18:33

Tsja sommige paarden zijn gewoonweg niet geschikt voor de wagen, das een nadeel van een onbeleerd paard kopen.

Overigens is 1,40 ook niks mis mee (zou willen dat ik mijn 1,40je nog had, daar kwam ik een stuk makkelijker op :D).

Maar snap je teleurstelling hoor, je bent al helemaal blij met een dier wat je eigenlijk nog niet eens hebt en dan dit.
Zou eerst die ander eens gaan bekijken, als je geen klik hebt houdt dat ook op.
Bart is wat dat betreft wel goudeerlijk, zou zijn advies zeker overwegen.
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 mar 2010, 18:37

Ik hoef niet eens veel te rijden, maar met mijn 1m74 vind ik dan 1m40 toch wel echt aan de kleine kant en weer meteen echt "pony"....

We kunnen ze woensdag allebei aan het werk zien en ook naast elkaar zien. Ik ben ook erg blij dat Bart zo eerlijk is, dat is 1 van de redenen dat ik altijd heb gezegd dat ik een Fjord bij Bart zou willen kopen....ben alleen op het moment toch wel erg triest...Alle voorpret, wagen staat klaar, tuig ingevet en dan is dit toch wel een behoorlijke domper...
Jilly

Bericht door Jilly » do 11 mar 2010, 18:45

Jeetje, da's echt wel een domper op alle vreugde zeg... Maar Bart lijkt me wel zo eerlijk in zijn advies. Straks zit je met een paard wat niet voor de kar kan, en dat is toch vooral de bedoeling?

1.74 op 1.40 hoeft trouwens niet te misstaan. Veel hangt er vanaf hoe breed ze zijn. Op brede paarden pas je dan vaak beter dan op een smal, hoog type.
Benieuwd hoe het woensdag gaat verlopen....
Amber_

Bericht door Amber_ » do 11 mar 2010, 18:57

Hebben op Bokt ook al contact gehad natuurlijk :))

Maar Fjordy is een kleine 1.42, echt ielletjes en afgetraind slank haha.
En ik met mijn 1.75 pas daar nog op :j
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Claudje

Bericht door Claudje » do 11 mar 2010, 19:14

Balen van Cassper zeg! Die moet gewoon nog wat ervaring op doen lijkt het zo :j En met kleine kinderen
er bij is in zo'n geval vaak niet zo'n goede combinatie.

Ik heb gisteren ls gehad met Caylinn. Was echt super leuk, Lotte kan ons denk ik echt vooruit helpen :j
Caylinn is echt super werklustig, maar draaft soms letterlijk en figuurlijk teveel door :D Ik moet haar leren
om haar energie in de juiste dingen te steken en dat goed je best doen niet alleen maar snel gaan betekend.
Wat wel echt super fijn is dat Caylinn is de meest flexibele Fjord is die ik ooit gereden heb. Ze blijft met gemak
constant nagevelijk in alle gangen. Voordat we gaan galopperen wordt ze vaak weer wat drukker, maar als
we dan eenmaal galopperen, jeetje echt hemels zo fijn :L Heel beheerst, goed in balans, netjes ontspannen
en toch goed doorgesprongen. Moet zeggen dat Keet van zichzelf een hele goede balans heeft en ze heeft
haar bouw ook mee. Was zeker voor herhaling vatbaar de les! Echt heel leuk, was voor mij ook al even geleden.
Misschien binnenkort eens foto's als het wat langer licht blijft 's avonds.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Plaats reactie