Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
sandy87

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door sandy87 » zo 06 dec 2009, 22:15

jack ziet er inderdaad beter uit
ook al lekker in zijn vacht.
heeft hy ook een vrij donkere kleur of komt dat door de foto?
vind m erg leuk.
hoop dat hy snel weer helemaal de oude is.
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 07 dec 2009, 10:44

Ik vind inderdaad dat hij er ook al een stuk beter uitziet...
Echt heel donker is hij niet hoor, ik denk dat het gewoon het licht van de foto is...

Alleen gisteren kon hij weer moeilijk steunen op zn voorbeentje. Ik vrees dat het toch foto's maken zal worden einde deze week. DA hoopt nog steeds dat het uit zichzelf gaat komen, maar ik denk van niet...

Voetjes geven lukt vooraan bij Jack ondertussen al beter, de ene dag wel beter dan de andere. Soms geeft hij em meteen en kan ik ook netjes de voeten uitkrabben. Maar soms laat hij zich ook gewoon omvallen als ik zn voet vastheb.
Achteraan is helemaal miserie...dat lukt echt nog niet. Maar we oefenen verder!
Bij de smid doet hij dan weer wel netjes! 8)7
roos

Bericht door roos » ma 07 dec 2009, 10:51

Ekdal is met hoefjes geven bij de smid ook braver hoor.
Eerst was het zo dat voor beter ging maar nou gaat achter beter. We oefenen door!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 07 dec 2009, 11:31

toen seven net kwam lukte voetjes geven ook niet best, zeker achter niet.
na 2 weken kwam de hoefsmid, die zijn gewoon handiger. paar keer steigeren en toen dacht seven, laat maar.. haha sindsdien kan ik probleemloos zijn voeten doen.
hy geeft nu zelf al het volgende voetje, slimmerd.
dus ik heb echt mazzel met voetjes geven
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Elvis

Bericht door Elvis » di 08 dec 2009, 12:06

Jack ziet er goed uit :)) Hij is al lekker op weg in ieder geval.

Elvis is ontzettend braaf met ze voetjes geen problemen mee gelukkig +:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 08 dec 2009, 20:12

Ach het zijn bij Ekdal gelukkig periodes...;)

Hoeveel biks geven jullie nu btw in de winterperiode?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 08 dec 2009, 21:30

Evian is met wisselende resultaten braaf bij de hoefsmid. We hebben wel gemerkt dat het helpt als we hem vastzetten, waarbij hij tegen een wand kan staan. Ervaart hij meer steun van dan los aan de hand op het gras waar hij rond kan dralen.

Evian krijgt nu 2x daags krachtvoer bij, maar weet niet precies hoeveel het is. Het zijn de maatbekertjes van Pavo. Vier maatbekers per dag. Ze krijgen sinds afgelopen week ook wortelen bij, daar gaan ze helemaal voor _/-o_
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 08 dec 2009, 22:31

roos schreef:Ach het zijn bij Ekdal gelukkig periodes...;)

Hoeveel biks geven jullie nu btw in de winterperiode?

@Roos Desire heeft vandaag foto's gemaakt dus als je lief haar kant op kijkt zet ze ze er misschien wel op!

Emy krijgt sinds zaterdag een kilo bix per dag. Elvis daarin tegen krijgt maar een halve kilo. Ik heb dus weer een dure kostganger haha maar ze is het waard hoor :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 09 dec 2009, 08:16

Eachann krijgt 3/4e slobber uit een pavomaatschep, dat is een kilo toch?
Hij krijgt dit omdat hij echt hyper word van de biks.

Ewald krijgt 3/4e pavo podo grow, hij doet het gewoon goed op de biks.

Daarnaast krijgen ze elke dag wortelen en appels.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 09 dec 2009, 08:32

Tja met mij moet je geen rekening houden: Jack krijgt voorlopig nog altijd 2kg korrel/dag.
Ik ben opnieuw overgeschakeld.
Hij krijgt nu Juniormix van Cavalor. Ik weet niet of dit ook in NL te verkrijgen is? Het gaat om een muesli die speciaal voor jonge paarden van 1 - 3 jaar oud ontwikkeld is. De samenstelling sprak me wel aan. En Jack vind het heerlijk!
Ik geef hem ook wat wortels bij, maar niet te veel, omdat ik nog altijd schrik heb van die diarree...

Gisteren ben ik n beetje stout geweest :=
Ik leg echt heel af en toe eens n dekje of handdoek op Jack zn rug. Gewoon spelenderwijs. Nu gisteren had ik hem eens voor de fun peesjes omgedaan om te zien hoe daarop zou reageren. Hij stond daar zo'n beetje dom te kijken , en dat was het dan ;( Hij is zooo braaf...

DA heeft ook n nieuwe theorie ontwikkeld, heb gisteren met hem nog ns samengezeten.
Hij had dit weekend de pijnstillers toch eens afgebouwd, en uiteindelijk gaat het toch weer bergaf met zn beentje? Nu volgens de DA kan Jack het wel al langere tijd uithouden zonder pijnstillers...dus wil hij me nu poedertjes geven die ik in zn eten moet doen en dan moet ik het héél stilaan afbouwen. Want hij is volgens mijn DA toch een beetje bevangen geweest. Nu gaan we het zo proberen...
Want verder zijn rode bloedlichaampjes zijn nu OK, dus met die medicijnen ben ik sinds gisteren gestopt. Zijn algemene conditie is ook al veel beter. Hij was wel redelijk positief.
Ik hoop alleen dat dit snel opgelost raakt...
roos

Bericht door roos » wo 09 dec 2009, 18:19

Hopelijk is Jack snel weer de oude!
Ekdal krijgt 2x daags 1/4 biks dus totaal 1/2 pavo grow.ekkie doet t er prima op.is eachann echt zo hyper van niks?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 09 dec 2009, 18:28

Ik hoop ook echt dat je de narigheid rondom Jack nu eens af kunt sluiten, niet leuk dit! Maar het gaat dus de goede kant op!!!

Ja Roos, het is niet normaal. We hebben het nu al drie keer meegemaakt, met minderen en veranderen van voeding en hoeveelheid. Maar bij een kwart tot halve kilo biks gaat ie al stuiteren. En dan niet in zijn stal ofzo,daar is hij gelukkig altijd rustig, maar hij is dan gewoon onwijs fris. Druk aan het touwtje, rennen en bokken, gewoon ala ontploft.Hij raakt van frisheid half buiten zichzelf, hij zit zichzelf dan gewoon in de weg, haha. Bij slobber heeft hij dit niet, dus vandaar deze keuze daarvoor.
Op de pavo koeken was hij ook gewoon normaal hoor, maar je kent de rede dat ik die niet meer durf te voeren bij hem.

Ewald geeft totaal geen verschil in karakter wat je hem wel of niet voert.
Mijn vorige schimmel Dokie had het ook heel erg van krachtvoer (was ook een koudbloed) die stuiterde ook van een beetje te veel..

Justin heeft nergens last van, dat is net een kliko qua voer betreft, haha.
Elvis

Bericht door Elvis » wo 09 dec 2009, 22:00

Hoop toch niet dat hij dit onder het zadel straks gaat doen
:D Afbeelding

Bij ons hebben ze ook al eens reflecterende bandage's om gehad.En als Imka opgezadelt word gooien we eens een dekje bij de kleintjes over de rug..Beetje spelen noemen we het maar!
Fijn dat Jack de goede kant op blijft gaan,en met wortels zou ik inderdaad een beetje uitkijken.

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 09 dec 2009, 22:58

Lekkere bokactie desiree,ekdal kan er ook wat van.
Daphne;ekdal doet t prima op biks,maar moet ook niet meet krijgen
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 10 dec 2009, 09:38

Afbeelding
Voor Roos, zo is Emy nu. Er zit helemaal geen spek in Emy dr nek en daar mag ze iets voller worden van de hoefsmid. Hij geeft ons altijd onwijs goed advies en als er iets is kunnen we hem altijd bellen. Hij heeft jaren ervaring dus we vertrouwen hem volkomen. Met andere woorden Emy staat nu te genieten van iets meer voer. En als Elvis er niet bij staat blijft ze ook eten... Dus staat ze vanaf nu appart smiddags met wat eten!

Net wat Dees zegt, bij ons hebben ze wel eens wat op hun rug ja. Dan staan ze zo stierlijk in de weg dan denken we gooi dat dekje erop dan hebben ze wat te doen maar ze staan te je dan aan te kijken van ja en.... hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » do 10 dec 2009, 11:25

Oh ik ben dus niet de enige die zulke acties doet :=
Ik doe het inderdaad ook spelenderwijs hoor, als er aan mn stal nog dekje hangt durf ik het wel ns op Jack te leggen. En er hingen nu nog peesjes aan te drogen, en ik dacht zo, wat zou ie doen als... en ik denk...jong geleerd is oud gedaan!
Ik heb ook n plastiek zeil op stal liggen, dat ben ik van plan in de paddock te leggen, en daar n beetje 'schriktraining' mee te gaan doen.

De peesjes zijn trouwens n full maat en vooraan pastten ze eigenlijk bijna helemaal goed :? , de strijklappen achter waren wel veel te losjes.
Ik heb n pony halster voor Jack maar da's nu eigenlijk te klein. En had hem mn reserve halster van mn warmbloed omgedaan gisteren, is n Full, en dat pastte eigenlijk ook. Echt hij is zo uit verhouding := veel te groot hoofd, veel te lange benen, en dan dat kleine lijfje...

Ik ben nu bezig met zakjes Prodynam door zn voer te doen. Is n pijnstiller. 4 dagen moet hij n heel zakje krijgen. En vanaf dag 4 n 1/2 zakje.
Gisteren ging wandelen heel moeizaam, maar eenmaal in de paddock ging het toch wat vlotter.

Sommige kleintjes gaan hier echt stuiteren van dat voer. Jack krijgt 2 kg op n dag en hij reageert er helemaal niet op. vraag me af of dat zich later ook zo zal doorzetten...

Vind die foto van Elvis echt wel geweldig! Precies opt juiste moment genomen!! :D
Is Emy te schraal volgens je hoefsmid dan? Persoonlijk vind ik het echt heel erg meevallen hoor, schraal vind ik haar niet meteen staan...maar misschien is het omdat ik dagelijks mijn magere, kleine guppie zie...
Elvis

Bericht door Elvis » do 10 dec 2009, 12:29

Emy is te schraal...De meeste mensen maken de fout om maar naar de maag of te wel buik te kijken,maar je moet de nek voelen,en de kont bekijken daar zit het vet.Tuurlijk speelt het totaal plaatje mee maar die nek is belangrijk.
Imka is erg afgevallen ivm haar chronisch bevangenheid,maar nog zit die nek erop die weg moet.
In de nek zitten de reserve's...Elvis heeft deze wel en Emy niet.Op het moment dat het bijv straks erg koud gaat worden,gaat Elvis zijn reserve's gebruiken Emy heeft deze niet dus gaat ze ergens anders vandaan halen en dat belemmert straks haar groei..Niet zo drastisch uiteraard maar we willen wel sterke berenfjorden ;)

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 10 dec 2009, 18:20

Gelukkig dat het met Jack de goede kant opgaat! Nu hopen dat hij goed reageert op het afbouwen van de pijnstillers en dat het kereltje weer de oude wordt. Is niet niks geweest denk ik zo'n flinke aanslag op zijn lichaam qua ziek zijn.

Ik vind Elvis en Emy er goed uitzien zeg! En die bok :D Als je heel goeie kniespieren hebt en goed achterover blijft zitten dan is er nog kans dat je het uit kunt zitten! Maar liever niet natuurlijk :+

Ik vind Emy er ook goed uitzien. Qua buik/bil ziet ze er netjes uit.
Kan me voorstellen dat je naar de manenkam kijkt. Zelf kijk ik het liefst naar hetgeen op de ribben zit. Ik moet de ribben kunnen voelen als ik prik, maar niet kunnen zien. Maar dan nog blijft het kijken naar het algeheel beeld inderdaad.
Minouk is van achteruit gaan afvallen door de blessure in haar achterhand. Dus dan krijg je een (relatief) smalle kont, terwijl er voor nog genoeg spek op zit! Maar dat komt door de pijn vertelde de fysio, dan val je plaatselijk af.
roos

Bericht door roos » do 10 dec 2009, 20:25

Mooie emy foto. Danc heeft spekkies op
zn kont maar zijn buik is te mager.
Ekkie is naar mijn mening wel goed van formaat. Zal proberen van het weekend eens fotos te maken

welke slobber geef je aan eachann
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 10 dec 2009, 20:42

Eachann krijgt Havens slobber mash. Er staat op dat het onderandere uitermate geschikt is voor: veulens, enters en twenters met groeiachterstand. Niet dat hij dat heeft, maar na zijn worminfectie vond ik hem toch wat schraal, dus dat zou compleet moeten zijn voor zijn groei.
Toch ben ik er soms wel onzeker over omdat ik hem liever gewoon de pavo podo grow voer, maar ja, dat werkt dus echt niet! Helaas!

Nou krijgt hij daarnaast ook wel eens een handje pavo podo grow hoor, en ook vervangen we de slobber een paar keer per week voor havens muelsi zonder haver. Dit is een complete voeding voor sobere paarden.

Ach, het blijft moeilijk dat voeren vind ik wel, zo bij die kleintjes.
Gesloten