Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
Ja gelukkig wel Fjellko had echt een hele dikke plaat voor zijn kop af en toe kon ik hem wel wat.
Ik heb al 25 jaar fjorden maar hij spant echt de kroon ik weet hoe ze zijn en ze worden allemaal hetzelfde opgevoed en de rest is echt super braaf maar hij.
Gelukkig legt hij zich er bij neer en kan ik nu echt van hem gaan houden ipv een haat liefde verhouding.
Ik heb al 25 jaar fjorden maar hij spant echt de kroon ik weet hoe ze zijn en ze worden allemaal hetzelfde opgevoed en de rest is echt super braaf maar hij.
Gelukkig legt hij zich er bij neer en kan ik nu echt van hem gaan houden ipv een haat liefde verhouding.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Gelukkig dan dat die dikke plaat wat dunner wordt
.
Hier gaat alles goed
. Hoop binnenkort mijn grondwerk weer wat op te kunnen pakken.
(Instructrice heeft een flinke blessure gehad).

Hier gaat alles goed

(Instructrice heeft een flinke blessure gehad).
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fijn dat het nu goed gaat met Fjellko!
Odette&Fenna
Ja daar ben ik ook heel blij mee ik verbaas mij momenteel als hij zomaar luistert zonder te drammen.
Fjellko begint trouwens heel veel op Uzziel te lijken dezelfde blik al ze zo op stal staan mooi 2 span voor de toekomst
Fjellko begint trouwens heel veel op Uzziel te lijken dezelfde blik al ze zo op stal staan mooi 2 span voor de toekomst
Fjellko leert het dus toch wel wat, dat is wel fijn!!
Fjella krijgt steeds meer hals, vind ik wel mooi hoor, hals heeft wel genoeg lengte, dus ze kan het hebben. Ze is momenteel ook weer even wat in de groei, Kofje!!
Fjella krijgt steeds meer hals, vind ik wel mooi hoor, hals heeft wel genoeg lengte, dus ze kan het hebben. Ze is momenteel ook weer even wat in de groei, Kofje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dat zou mooi zijn, een grijs tweespan!
Hoe groot is Fjella ongeveer?
@ Anita: Sterkte met de verkoop van Fendora. Hopelijk vind je een leuk baasje voor haar.
Wat is het nat buiten. Ik moest vanmorgen hooi voeren bij Fenna, maar ze aten liever gras. Er staat ook nog genoeg.
Ze was wel stout, want ze dook zo onder de draad door
.
Hoe groot is Fjella ongeveer?
@ Anita: Sterkte met de verkoop van Fendora. Hopelijk vind je een leuk baasje voor haar.
Wat is het nat buiten. Ik moest vanmorgen hooi voeren bij Fenna, maar ze aten liever gras. Er staat ook nog genoeg.
Ze was wel stout, want ze dook zo onder de draad door

Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat fijn om zulke positieve berichten over Fjellko te lezen Karin!
Had ik eigenlijk niet verwacht dat ie toch zo vlot bij zou draaien na afgelopen zomer...hopelijk zet het zo door!
Idd. sterkte met Fendora Anita. Had het ergens wel verwacht dat het zou gebeuren, maar lijkt me toch niet makkelijk zo'n beslissing. Hopelijk meldt zich gauw een geschikt baasje voor de knappe donkere dame!
Hihi oeps Fenna
Dat doet Finnea gelukkig niet zo gauw...tenminste, zolang er dubbel draad staat en er stroom op staat. Onder een enkel draadje durft ze nog wel door te kruipen hihi. Gelukkig is ze niet zo erg als moeders, die komt overal doorheen... Zelfs door drie draden 
Ik heb Finnea vandaag weer naar stal gehaald, vond ik wel een lekker idee met die dramatische voorspellingen voor komende week. Kan ze lekker droog slapen als het moet... We zijn nu voor het eerst binnendoor terug gegaan. 2/3 van de weg ging keurig, ze vond het eerst wel een beetje spannend maar ze liep braaf mee. Alleen het laatste stuk toen we het zandpad op gingen was even niet zo leuk
Dan weet ze dat ze naar huis gaat en dan kent ze maar één versnelling: hard!
Het allerlaatste stuk hielp Yli ook nog even mee, toen was ze helemaal over de zeik... Met dank aan het touwhalster kan ik haar gelukkig nog aardig onder controle houden, dus uiteindelijk viel het mee, maar natuurlijk is het fijner als ze de hele weg lekker relaxt loopt. Ach wie weet gaat het de volgende keer beter 
Ben nu ook begonnen met kamillethee om haar oog weer schoon te krijgen, ben benieuwd of het helpt...

Idd. sterkte met Fendora Anita. Had het ergens wel verwacht dat het zou gebeuren, maar lijkt me toch niet makkelijk zo'n beslissing. Hopelijk meldt zich gauw een geschikt baasje voor de knappe donkere dame!
Hihi oeps Fenna

Ik heb Finnea vandaag weer naar stal gehaald, vond ik wel een lekker idee met die dramatische voorspellingen voor komende week. Kan ze lekker droog slapen als het moet... We zijn nu voor het eerst binnendoor terug gegaan. 2/3 van de weg ging keurig, ze vond het eerst wel een beetje spannend maar ze liep braaf mee. Alleen het laatste stuk toen we het zandpad op gingen was even niet zo leuk

Ben nu ook begonnen met kamillethee om haar oog weer schoon te krijgen, ben benieuwd of het helpt...

Jonge paarden naar huis in combinatie met andere paarden die meelopen geeft altijd wel spanning natuurlijk, hihi.. Gelukkig is ze te houden met een touwhalster. Alhoewel het niet alleen opgaat voor jonge paarden, hihi..
Oeh, lastig die paarden die kennen dat ze onder het draad door kunnen. Fjel heeft er ook een poosje een potje van gemaakt. Door de rantsoenpaaltjes vliegen, overheen, onderdoor, maar gaat nu al een hele poos goed moet ik zeggen, afkloppen!!
Fjella is ongeveer net zo groot als Tea, als haar schoft niet net wat hoger is.. Maar ik ben niet zo van het meten, dus ik zou de exacte maat niet kunnen zeggen. Ze is mij groot zat in ieder geval, maar blijkbaar is ze nog niet helemaal klaar met groeien, dat hoop ik dan maar anders blijft ze de rest van haar leven overbouwt, hihi..
Hopelijk vindt Fendora een fijne nieuwe baas!
Gisteren reed ik met de auto langs de wei op weg naar mijn ouders huis, Fjella draafde gezellig mee met de auto, Tea er later ook achteraan, was zo'n leuk gezicht. Vind het altijd bijzonder dat ze toch zo sterk op mij reageren. Tea stond ook achter de heg te eten en ik kwam net buiten, mijn moeder zei wat en ik reageerde en die kop schoot omhoog, teken dat ze me gehoord had!!
Misschien lag het trouwens ook wel aan de worteltjes die ik eergister meegenomen had, hihi..
Oeh, lastig die paarden die kennen dat ze onder het draad door kunnen. Fjel heeft er ook een poosje een potje van gemaakt. Door de rantsoenpaaltjes vliegen, overheen, onderdoor, maar gaat nu al een hele poos goed moet ik zeggen, afkloppen!!
Fjella is ongeveer net zo groot als Tea, als haar schoft niet net wat hoger is.. Maar ik ben niet zo van het meten, dus ik zou de exacte maat niet kunnen zeggen. Ze is mij groot zat in ieder geval, maar blijkbaar is ze nog niet helemaal klaar met groeien, dat hoop ik dan maar anders blijft ze de rest van haar leven overbouwt, hihi..
Hopelijk vindt Fendora een fijne nieuwe baas!
Gisteren reed ik met de auto langs de wei op weg naar mijn ouders huis, Fjella draafde gezellig mee met de auto, Tea er later ook achteraan, was zo'n leuk gezicht. Vind het altijd bijzonder dat ze toch zo sterk op mij reageren. Tea stond ook achter de heg te eten en ik kwam net buiten, mijn moeder zei wat en ik reageerde en die kop schoot omhoog, teken dat ze me gehoord had!!
Misschien lag het trouwens ook wel aan de worteltjes die ik eergister meegenomen had, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat schattig die twee dames van jou Esther 
Finnea reageert ook altijd heel sterk op mij. Maar het is wel afhankelijk van hoeveel ze te eten heeft op dat moment, hihi. Gwynna is nog wel de ergste in reactie geloof ik...als die de auto van Anne alleen al hoort, begint ze direct te brullen
Ze is de kleinste van het stel, maar maakt altijd de meeste herrie...
Finnea en Woudina zijn zo leuk samen
Ze staan nu 's nachts samen op stal (nouja loopstal) en dat gaat super. Zelfs met hooi eten...alleen krachtvoer is niet zo'n succes, dan kan Woudina soms nogal heftig reageren.
Over heftig reageren gesproken, Finnea had een flinke aanvaring met Karlien vanmorgen
Karlien liep naar haar toe, boog haar hoofd naar beneden en ging pal met d'r voorhoofd tegen die van Finnea aan staan, om vervolgens hard te gillen en met haar rechtervoorbeen omhoog te slaan
Finnea stond er ook raar naar te kijken, het sloeg echt nergens op! Karlien krijgt nog rare streken op d'r ouwe dag hihi.
Een latere "confrontatie" tussen de dames, Finnea vond het nodig om zich even groot te maken, maar gelukkig gedroeg Karlien zich deze keer wel
Vond Finnea er wel stoer op staan 

En manen weer eens geknipt...niet helemaal gelijk aan beide kanten, maar netjes genoeg voor in de winter

Finnea reageert ook altijd heel sterk op mij. Maar het is wel afhankelijk van hoeveel ze te eten heeft op dat moment, hihi. Gwynna is nog wel de ergste in reactie geloof ik...als die de auto van Anne alleen al hoort, begint ze direct te brullen

Finnea en Woudina zijn zo leuk samen

Over heftig reageren gesproken, Finnea had een flinke aanvaring met Karlien vanmorgen

Een latere "confrontatie" tussen de dames, Finnea vond het nodig om zich even groot te maken, maar gelukkig gedroeg Karlien zich deze keer wel

En manen weer eens geknipt...niet helemaal gelijk aan beide kanten, maar netjes genoeg voor in de winter

Knappe meid
.
Wat voor ramp weer wordt het?

Wat voor ramp weer wordt het?
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Soms kun je ook echt niet snappen waar die streken vandaan komen hihi
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
dat ziet er weer strak uit reinou!
ik heb de mannen ook geknipt zaterdag, Ko zn manen groeien als koo(l) haha
verder weinig gedaan, wel een hele lieve verzorgster voor vjellie gevonden echt super!
ik heb de mannen ook geknipt zaterdag, Ko zn manen groeien als koo(l) haha

verder weinig gedaan, wel een hele lieve verzorgster voor vjellie gevonden echt super!
Vandaag Fugo maar weer even gepakt had een flinke plek achter zijn rechteroor, ik denk dat Tasja hem weer even gepakt heeft, schoongemaakt met betadine en acederm erop gespoten. Hij genoot enorm van alle aandacht, staartje ook nog even geknipt hing weer op de grond 

Wat leuk dat Fjella en Tea zo reageren als je aan komt rijden.
Leuk dat Finnea zo goed met d'r moeder kan.
Nu Tasja en Fugo nog
.
Gelukkig was het vanmiddag droog toen ik naar Fenna ging, ik kon haar mooi even poetsen.
Het is wel aan d'r te zien dat ze in een weiland staat waar nog genoeg gras staat, want ze krijgt een aardig buikje. Ik hoop dat ze nu eindelijk een beetje meer body krijgt.
Leuk dat Finnea zo goed met d'r moeder kan.
Nu Tasja en Fugo nog

Gelukkig was het vanmiddag droog toen ik naar Fenna ging, ik kon haar mooi even poetsen.
Het is wel aan d'r te zien dat ze in een weiland staat waar nog genoeg gras staat, want ze krijgt een aardig buikje. Ik hoop dat ze nu eindelijk een beetje meer body krijgt.
Odette&Fenna
Fatoush durfde zijn stal niet zo goed in vanavond. Het stormde en het dak maakte nogal een herrie. Uiteindelijk toch zonder halster in de stal gelokt. Tis toch zo'n makkelijk gozertje 

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wat een wind gister, Fugo zijn plekje lekker ingesmeerd met levertraan
kunnen de haren wel snel groeien, toen ik ze naar binnen haalde gaat Tasja altijd los mee en Fugo aan zijn halster ze staan buiten lekker in de blub maar in de schuur is het beton behoorlijk glad en dat met modderpootjes ging Tasja voor haar stal finaal onderuit
dat was wel even schrikken voor mij en Fugo. Ze zal morgen wel wat stijf zijn 

Fjellko vond het weer raar toen hij op stal stond al die herrie tijdens zijn eten hij wil gewoon rust.
Nog een paar weken en dan zijn de F-jes 3 jarige ik heb er zin in aan de gang te gaan met mijn draakje
Nog een paar weken en dan zijn de F-jes 3 jarige ik heb er zin in aan de gang te gaan met mijn draakje

Fjella mag het van mij nog wel even rustig aan doen, die is er nog niet klaar voor volgens mij.. Ik trouwens ook niet, haha!!
Tea ging laatst ook bijna onderuit, die gleed ook weg in de modder..
Tea ging laatst ook bijna onderuit, die gleed ook weg in de modder..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik zit helemaal na te zoeken waar ik kan lezen dat Anita Fendora verkoopt, zal zo nog wel even doorzoeken via je berichten Anita. Maar dat zal een moeilijke beslissing zijn! heel veel sterkte.
Mijn pensioneigenaar was van de week bij Provoost in Domburg, die heeft twee f-jes waar ik op de keuring altijd tegen strijdt!
Hij was met een f-je bezig met de dubbele longe en vertelde dat hij al langzaam voor de kar gaat..
@Esther wat je zegt; ik heb 't gevoel dat Faira er ook nog niet klaar voor is in januari.
In april gaat Faira nog naar Geerts Gilze, van de week heeft me pensioneigenaar er nog naartoe gebeld omdat hij wil dat het witte welshje tegelijk gaat met Faira.. makkelijk voor vervoer en leuk voor beide paarden dat ze er niet alleen heen hoeven.
Het weer is niks nee. Iedereen veel last van modder? Die van ons staan nu 3 uurtjes per dag in de bak en verder binnen,anders lopen ze alles stuk.
Mijn pensioneigenaar was van de week bij Provoost in Domburg, die heeft twee f-jes waar ik op de keuring altijd tegen strijdt!

@Esther wat je zegt; ik heb 't gevoel dat Faira er ook nog niet klaar voor is in januari.
In april gaat Faira nog naar Geerts Gilze, van de week heeft me pensioneigenaar er nog naartoe gebeld omdat hij wil dat het witte welshje tegelijk gaat met Faira.. makkelijk voor vervoer en leuk voor beide paarden dat ze er niet alleen heen hoeven.
Het weer is niks nee. Iedereen veel last van modder? Die van ons staan nu 3 uurtjes per dag in de bak en verder binnen,anders lopen ze alles stuk.
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
In het verkooptopic staat een advertentie Willeke.
Hier ook alles nat maar modder valt nog mee. Alleen bij Celony, Djambo en Ferro is het intussen zwart waar ze lopen. De rest loopt nog gewoon op gras, daar staat nog veel. De 3 heren krijgen dan ook volop hooi terwijl de anderen een klein plukje voor de smaak erbij krijgen.
De bak is niet echt goed begaanbaar nu.
Hier ook alles nat maar modder valt nog mee. Alleen bij Celony, Djambo en Ferro is het intussen zwart waar ze lopen. De rest loopt nog gewoon op gras, daar staat nog veel. De 3 heren krijgen dan ook volop hooi terwijl de anderen een klein plukje voor de smaak erbij krijgen.
De bak is niet echt goed begaanbaar nu.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco