! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bernadet_Bo

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Bernadet_Bo » za 14 mei 2011, 11:11

Nee kan zeker niet meer wachten....
Ik had met mijn huidige auto een prettig "ongelukje" -:(- ...

De (tijdelijke) auto die ik nu heb moest voor zijn eerste 20.000 km beurt weg.. Nou dat is gebeurd, auto weer opgehaald... En na een paar dagen, wil ik hem starten en PIEP "motoroliepijl te laag bijvullen".... HUH! Goed ik naar benzinestattion gegaan, (1km verder), olie gehaald. Wil ik mijn motorkap van de auto open doen, al heel mijn handen vet/vuil... Doe ik hem open, droop de olie van mijn motorkap naar beneden, heel mijn motorblok smerig... en ja een gat dat rookte in het midden.... Hadden die knuppels van het garagebedrijf mijn oliedop na het vullen niet goed dichtgedraait.... Zn motor bouwt druk op, pats dop eraf en een smerige zooi! Gelukkig lag die dop nog ergens tussen mijn motorblok dus kon ik vullen en verder rijden, maar ik ga daar nooit meer heen!
Lekker hoor je zal heel je motorblok in de soep laten lopen door zoiets..

Maar aankomende donderdag krijg ik mijn nieuwe auto, die is echt zo gaaf :)!!!!!

Met bo gaat het verder goed... Laat hem eerst even een half uurtje in de stapmolen stappen zodat hij lekker los is, en dan gaan we een half uuurtje rijden. Kan ik hem wat sneller oppakken wel fijn, want na een half uur rijden ben ik versleten..
Maar gisteren was hij echt super fijn te rijden, wijken ging super, stap-galop overgangen en oook zijn contragalop in de volte :)! Hahahah ja ik weet het we hebben pas onze eerste B-wedstrijd gereden, maar hij leert zo snel en vind het leuk om te oefenen.. Was helemaal trots op mijn fjordenkind!

Wat is het hier trouwens rustig zeg... is dit omdat ik er nu ineens weer ben? :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Elvina

Bericht door Elvina » za 14 mei 2011, 12:31

wat een prutsers van die garage! Gelukkig krijg je volgende week je nieuwe auto!

Super dat het goed gaat! En wat een luxe een stapmolen haha!

Ik ben vandaag met Beauty op een ander terrein in het dorp geweest, voor het eerst. En ze was zo super braaf! Was een voetbalwedstrijd bezig achter de bosjes maar ze reageerde er helemaal niet op! Dus ik de bak uit en voor het allereerst een stukje op het gras gereden. Ging goed! Dus ik ben helemaal blij *o/* *o/* *o/*
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 14 mei 2011, 17:25

ik ben wat minder aanwezig, maar dat heeft meer privézaken te maken hoor Bernadet, niet met jou :n En wat een oelewappers bij die garage zeg, ongelofelijk.

Tessa wat goed van jou en Beauty

Een vriendinnetje van mij wil haar merrie door Zortin laten dekken, maarja ze wilde hem eerst even wat beter bekijken. Vandaag dus gezellig met een aantal naar Rien geweest, wat is die man gastvrij en wat is Zortin toch een heerlijk paard. Ik ben helemaal verliefd op z'n ogen :L Op het moment dat wij weg wilden gaan kwam er net een trailer het terrein op rijden met een merrie erin die gedekt moest worden. Volgens de eigenaar was ze goed hengstig, dus Rien heeft Zortin van stal gehaald en ja hoor de merrie kon gelijk gedekt worden. Zijn we maar even gebleven om te blijven kijken bij die dekking :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 15 mei 2011, 09:47

JA zeker prutsers...

Maar we hebben sinds deze winter ook een stapmolen, is echt ideaal. Ook om ze lekker uit te stappen na het rijden, doet zijn spieren echt goed. En als hij een dagje "vrij" is en in de paddock mag rommelen is het wel lekker dat hij zo even zijn benen kan strekken.
Wil hier echt niet meer weg hoor, hebben een 20x60 bak binnen en buiten. stapmolen, 3 paddocks, longeerring en weiland :D helemaal super!

Wat fijn dat mevrouw zich goed heeft gedragen op het terrein zeg!

Leuk dat je bij Rien bent geweest, het is zeker een onwijs aardige man! Bo komt er ook vandaan... Maar leuk he Zortin! Blijf hem ook geweldig vinden... Maar inderdaad die ogen, zijn denk ik van zijn vader... Bo heeft namelijk precies dezelfde Kventin oogjes :~
Heeft je vriendin haar keuze gemaakt, word het zortin?
Anouska

Bericht door Anouska » zo 15 mei 2011, 10:08

Hallo allemaal, kennen jullie me nog? ;)

Beer heeft een deuk in zijn ego, Bo had een lompe actie, Bailey heeft een "warmte" probleem, Beauty gedraagt zich op vreemd terrein, Clau gaat ook endurance starten, Danique is bij Jolanda geweest en dat was het volgens mij wel.

Hier was het ( en wordt het) een drukke periode. Ik heb een nieuwe baan, eindelijk *o/* . 2á3 dagen in de week bij een tankstation achter de broodjescorner. Én wij hebben een voorlopig koopcontract getekend voor dit huis http://www.funda.nl/koop/aalten/huis-47 ... ollenes-8/
Met Bjorn gaat het lekker, die werkt op dit moment maar 3x per week.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 15 mei 2011, 10:41

Gefeliciteerd met je nieuwe baan en huis! Moeten jullie nog veel doen in het huisje?
Elvina

Bericht door Elvina » zo 15 mei 2011, 11:29

Gefeliciteerd Anouska! *o/*
Anouska

Bericht door Anouska » zo 15 mei 2011, 15:44

Dank jullie wel! Zowiezo verven, behangen, laminaat en een nieuwe keuken. Badkamer is nog aan de beurt, maar er kan gewoon nu gedouched worden, koken kan nu dus niet ;). Ligt een beetje aan wat we voor de keuken uitgeven of we de badkamer er meteen bij pakken. De tuin komt iig een hek voor Grover omheen, maar eerst moet Wilfred met de motorkettingzaag door de tuin, maar dat is wel te zien op de foto's. Heggen en struiken van ruim 2 meter breed enzo, krijgen dan een stuk meer ligt in de keuken en ruimte in de tuin.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Nicole74

Bericht door Nicole74 » ma 16 mei 2011, 11:54

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en werd gewezen op het b'tjes topic.

Ik rijd sinds kort een 6jarige fjordenmerrie met de naam Bonnie.
En zoals ik in het voorsteltopic al zei, ik hoop hier een hoop te leren over deze leuke maar o zo eigenwijze paardjes :D
Vjellko :+:
Onze nieuwe website Stichting Mensport en Endurance Etten-Leur
Keandra

Bericht door Keandra » ma 16 mei 2011, 12:29

welkom nicole

hier een voorsmaakje voor een fototopic dat ik vanavond ga maken (heb nu niet veel tijd, maar ga jullie dit al tonen)

Afbeelding

en dit is dus mijn beruchte spotgoedkope zadeltje
Afbeelding

tot vanavond, ik ga strijken _-:(
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 16 mei 2011, 12:34

Wauw wat staat het zadel stoer! Kan nog niet geloven dat je dat zo goedkoop op de kop hebt weten te tikken, geweldig!

Nicole, welkom! Heb net al even gereageerd in je voorsteltopic..het kan maar zo zijn dat jouw Bonnie familie is van mijn Beer!
Nicole74

Bericht door Nicole74 » ma 16 mei 2011, 12:38

Ik zit het idd net te lezen. Ik zal het eens navragen bij de eigenaar.

@Keandra: wat voor zadel heb je er nu op liggen? Zo te zien wel een boomloos he?
Ik rij met Bonnie ook met een boomloos zadel. Ik wil niets anders meer. Ben nu aan het sparen voor m'n eigen boomloze zadel.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 16 mei 2011, 12:41

Nicole, op pagina 1 van dit topic staan foto's van ons met onze B-tjes..leuk om even te kijken, dan krijg je een beeld van wie wie is.
Nicole74

Bericht door Nicole74 » ma 16 mei 2011, 13:50

Anita schreef:Mogelijk is deze Bonnie jouw Bonnie: http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummer
kristelhans schreef:Als jouw Bonnie de Bonnie uit de link van Anita is, zit haar vader hier ook op Fjordenwereld, Vlin! Vlin is de oom van Beer en dus is Bonnie dan familie van mijn fjord..wat leuk! (als dat zo is he..? ;) )
Ik heb net wat foto's op de mail gehad van Anita. Op die foto's staat de Bonnie uit de link hierboven.
Laat dat nou idd "mijn" Bonnie zijn *o/*
Ik herkende twee van die foto's, die had ik op de hyves-pagina van de eigenaar gezien.
Dit vind ik echt heel erg leuk.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 16 mei 2011, 13:59

Idd, erg leuk. Dan is papa hier dus ook te vinden. Weet zeker dat Janneke (eigenaresse van Vlin) dat heel erg leuk zal vinden. Laat dit ook maar even weten in je voorsteltopic, zij stlet zich eigenlijk ook altijd voor in dit soort topics en zo komt ze er wel achter dat er nu een dochter van haar Vlinnie op FW is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nicole74

Bericht door Nicole74 » ma 16 mei 2011, 14:05

Ik heb mijn openingspost in het voorsteltopic even aangepast.

Zal eens op zoek gaan naar foto's van de papa van Bonnie.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 16 mei 2011, 14:08

Eigenaresse van Vlin heet als FW naam Jankeke. Als je daar op zoekt vind je vast wel foto's.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » ma 16 mei 2011, 14:10

Nicole74 schreef:Ik zit het idd net te lezen. Ik zal het eens navragen bij de eigenaar.

@Keandra: wat voor zadel heb je er nu op liggen? Zo te zien wel een boomloos he?
Ik rij met Bonnie ook met een boomloos zadel. Ik wil niets anders meer. Ben nu aan het sparen voor m'n eigen boomloze zadel.
het is een Barefoot London, maat 2
voor een prikje (95€ 8-) ) kunnen aankopen op een 2dehands beurs van een ruiterzaak (tijdens opendeur) bij ons in de buurt

voor Githa hebben we ook nog een barefoot Arizona, maat 2, dit is een western model
en dan nog een boomzadel, een veelzijdig zadeltje van Horze

(voel me opeens heel blazé, we hebben 3 zadels voor 1 pony, gelukkig worden ze alle3 gebruikt :+ )

wel leuk dat Bonnie een dochter van Vlin is
zeker leuk voor Janneke
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 16 mei 2011, 14:14

Ooh leuk! Wat is Bonnie dan van Beer..? Een nichtje? Faun Tor, de vader van Vlin, is de opa van Beer..jaja, volg je het nog? ;)
Nicole74

Bericht door Nicole74 » ma 16 mei 2011, 14:16

Ik ben ook aan het sparen voor een Barefoot Londen. Voor die prijs had ik 'm ook niet laten hangen ;)

Ik heb net een foto van Vlin gezien. Wat is dat een stoere fjord zeg.
Ik had dit allemaal niet verwacht toen ik me ging aanmelden hier. Echt heel erg leuk.

Wat ze van Beer is? Geen idee haha, in elk geval familie. :D
Ben benieuwd of er nog familietrekjes naar boven komen (in karakter, gedrag en zo).
Plaats reactie