Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Nathalie » ma 21 mar 2011, 06:49

hehehe...ik zag ook meteen die haren op Cindy d'r buik (maar dit is niets vergeleken bij wat je bij ons zult zien aan P.C. van de week...die heeft enooooooooooorm lange haren aan zijn hals/buik/baar...daarbij vergeleken is Cindy alweer in d'r zomerjas :') )

Ik vind die foto's trouwens erg mooi in zwart/wit...:)

Ilona wat heb jij eigenlijk voor problemen met je rug?

Aira lekker gesprongen, jij bent dus ook zo'n lef-dame?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » ma 21 mar 2011, 07:41

@Nathalie, 5,5 maand geleden is iemand met een flinke vaart achterin mijn stilstaande auto gereden... Nu nog steeds veel last van nek, rug en hoofd in de zin van concentratieproblemen en gevoelig voor veel prikkels van buitenaf..
Dit alles maakt t rijden erg vermoeiend, maar daarentegen is het ook weer een soort van ontspanning. Tenminste.. Ik wil graag op het niveau komen dat het vnl ontspanning geeft. Tot nu toe werkt het nog net iets teveel tegen me in O:)
Hopelijk is mennen minder vermoeiend al zal ik zeker in het begin nog wel last krijgen van de prikkels. De nieuwigheid, concentreren/opletten, leren.. Allemaal prikkels waar ik nog wat moeite mee heb. Maar hopelijk wen ik er vlot aan en kan ik lekker verder.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 21 mar 2011, 08:00

Jullie kletsen veel zeg in zo'n weekend :+

Leuk ML, filmpje van jou op Peer! Het lijkt me inderdaad absoluut niet makkelijk om op zo'n geeltje te rijden als je warmbloeden gewend bent. Ik knots maar wat op en neer op een groot paard denk ik :)) er zijn uiteraard nog punten om aan te werken, maar die hebben we allemaal en je hebt ook prima begeleiding denk ik zo. Jullie hadden voor Peer toch een energierijker voer gekocht dacht ik? Werkt dat?
Mijn instructrice hamert er wel altijd op dat ik niet te onder tempo mag gaan met Hay aangezien hij van zichzelf al erg lui is en hij echt gaat sloffen dan. Wel doen we vaak terug komen naar dat tempo om een paar passen later weer wat vooruit te gaan en weer terug te komen.
Maar ik ben zelf echt leek qua dressuren, dus ik ga me niet aan tips wagen :D

Nathalie heeft d'r eerste les weer gehad! Fijn dat het zo goed beviel! Wat een leuke foto's van jullie ook.

Echt but Ilona, dat je nog steeds zoveel last hebt van dat ongeluk. Verwachten ze wel dat alles weer goed komt of houd je daar blijvend last van?

Ik hoop dat ik alles zo'n beetje heb doorgelezen hihi

Wilde gisterenavond nog wat van het mooie weer profiteren en een rondje op Hay doen, maar eenmaal thuis gekomen kon ik niet binnen :(
Geen zadel, cap, rijbroek,... Dan maar gewoon stal gemest en wat grondwerk gedaan tot m'n ouders thuis waren en ik binnen kon. Straks moet Hay er absoluut wel aan geloven!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 21 mar 2011, 12:46

Jeetje Ilona, dat is ook wat zeg als je zoiets gebeurt! En dat je daar dan nog zo'n lange nasleep van hebt, hebben de artsen ook enig idee hoe lang dit nog gaat duren en of je hier helemaal vanaf komt?

arme Hay, die heeft zich vandaag vast flink in het zweet moeten werken :P

Wij hebben vanmorgen huiswerk geoefend. Hoeken door en heel veel afwenden alleen met been-stuur-hulpen, alles lekker in stap. Vervolgens wilde ik voor het stoppen nog een paar rondjes draven, schrok meneer van een kruiwagen die geleegd werd en over de grond schraapte en was het yiehaaaaaaaa, galop-bok-bok en nathalie lag nietsvermoedend in het heerlijke zachte zand in het zonnetje. Zag Cos weggalopperen, vol op de rem gaan.....zich omdraaien en hij kwam weer terug aan mijn gezicht snuffelen van "goh, jij ook hier?"

nou jaaaaaaaaaaa....een ervaren ruiter zou waarschijnlijk gedacht hebben, jeetje...ligt zij er van zo'n bokje af, maar ik had niets in de gaten en was (uiteraard) aan het rijden op z'n flierefluitst :P. Weer opgestapt, alsnog mijn 2 rondjes gedraafd en toen snel naar huis kinderen ophalen....

Dus jullie zien, ook Cos en ik zijn er nog lang niet :')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 21 mar 2011, 12:49

Ik geloof dat ik mijn camera maar meeneem :P :D
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 21 mar 2011, 12:57

pjotr_nientje schreef:Ik geloof dat ik mijn camera maar meeneem :P :D
:') helemaal niet nodig, Cos en P.C. moeten de rest van de week op stal blijven staan....ze.....ehm.......ze hebben zonne-allergie *knikt wijs*
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 21 mar 2011, 13:14

Vrijdag word het bewolkt :P
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » ma 21 mar 2011, 13:22

Op z'n flierefluitst :')

Gelukkig was het een zachte zandlanding en met zo'n zonnetje er bij toch nog even blijven zonnen? :P

Hay is NOG niet in het zweet gewerkt hoor haha, ik zit nog anderhalf uur op kantoor. Dan gaan we er voor yihaa!
En morgen weer herkansing voor les met de andere, ben erg benieuwd!
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 21 mar 2011, 13:36

pjotr_nientje schreef:Vrijdag word het bewolkt :P
oh dat is nog erger....van bewolkte dagen worden ze depressief, dan willen ze niet naar buiten....

@Jilly - ik ben maar meteen opgestaan, ik heb niet jouw bikini-figuur om ongeneerd mee in de bak te blijven liggen :P Wel leuk hoor dat je je zo belangeloos inzet voor FW met je bikini-actie O:) :D
Ilona

Bericht door Ilona » ma 21 mar 2011, 17:31

Cos vond je zeker nog wat bleekjes... Hup in de zon jij!
Op z'n flierefluitst rijden is het meest gevaarlijk. Zo heb ik ook een keer naast Castor gelegen door een onbenullige, maar onverwachte bok O:)
Tsjonge ik wist niet dat jij van die mieterige paarden hebt. Zonne-allergie en depressief.. Wat een geluk dat ze bij zo'n zorgzaam iemand als jou terecht zijn gekomen :P

Hoe was je weekendje weg Jilly?

En verder @Nathalie en Jilly, het is zwaar k.. inderdaad. Geen idee in hoeverre het nog op gaat knappen. Het valt me in ieder geval tot nu toe nog zwaar tegen. Het herstel gaat zoooo langzaam.
Zo'n 8 jaar geleden heeft een andere malloot ook achterin mijn auto gezeten waardoor de nek/rugklachten begonnen en nooit helemaal over gegaan zijn. Maar ik kon hiermee nog wel aardig uit de voeten. Nu is er nog een klapper bovenop gekomen en moet maar afwachten wat nu de eindstand gaat worden... Moet geduld hebben vrees ik en dat is niet altijd makkelijk als je van nature weinig rust in je kont hebt ;) Maar ik doe mijn best.
Peertje

Bericht door Peertje » ma 21 mar 2011, 20:41

@Viv: Nog leuke dingen gekocht op Equitana? Een Wow schijnt echt heel 'wow' te zijn inderdaad, maar ook voor de portemonnee... Kun je het wel gelijk helemaal naar je eigen (en die van Kdies) wens laten maken! Hoe was je eerste werkdag bij je nieuwe baan?

@Janine: Wat een ontzettend leuke foto's van jullie samen! Wat een leuke wollie is ze nog! Hier komen ook al de haren met bosjes van Peer af. Kan er bijna een nieuwe fjord van breien! :D

@Aria: Veel plezier bij je les komend weekend! Gaat het springen goed bij jullie? Peer vindt dat nog best moeilijk en is dan ook na een paar sprongetjes al helemaal uitgeteld. :(:)

@Jilly: Leuk weekendje weg gehad? Balen dat je niet naar binnen kon! 'De schade' vandaag ingehaald? Peer krijgt inderdaad sinds een tijdje heuse sportmuesli. Hier doet hij het prima op, maar hij is nu een beetje op dieet, dus hij krijgt er maar een kwartje van (2x1/4 nature's best muesli en 1x1/4 sportsfit muesli) per dag. Dus of het echt werkt, of dat wij dat nou erbij denken... :Y) Zoals jij in de les de schakelingen rijdt zo doe ik het ook normaal gesproken ook hoor! Super goede oefening!

@Nathalie: Oh nee! Ben je braaf je huiswerk aan het oefenen, beland je in het zand! :D Niet bezeerd hoop ik?! Wat ontzettend schattig dat hij naar je toe kwam om je gezicht te besnuffelen! Mooie anti-camera redenen ook! _O-

@Ilona:Ben je mooi klaar mee met zo'n maloot. Je zit er maar mooi mee! Wel fijn dat je weer pijnvrij kunt genieten van je buitenritten!

Hier Peer vandaag weer lekker aan het werk gezet! Lichtrijden op tempo gaat nu best aardig, maar ik kukel nog steeds te veel naar voren. Maar goed, het weten is het begin van verbetering zullen we maar zeggen. Verder vooral geoefend op been er af (wat me dus wel lukt bij het lichtrijden) = tempo houden en been erbij = naar voren. Vind het ook nog erg moeilijk te voelen wanneer hij nou goed op arbeidstempo loopt dan wel al in middendraf zit... Een keertje met mijn instructrice erbij rijden en bekijken! Peer bleef wel erg netjes los en rond in de aanleuning! Het wordt vast nog wel wat met ons! :D

Daarnaast minder goede ontwikkelingen met onze Bolle... Bol zit eigenlijk al sinds augustus 2008(!) in de lappenmand met peesblessures. Röntgenologisch en spiertechnisch is het een superfit en kerngezond paard, alleen zijn pezen zijn van erbarmelijke kwaliteit. |o Hele najaar, winter en voorjaar met hem gestapt en in de zomer weer rustig aan opgebouwd, ging super totdat hij zich een keer flink verstapte en daardoor in het najaar van 2009 weer kreupel stond. Hem de hele winter naar een pensioenstal in Leende (zo'n 200km bij ons vandaan) gebracht zodat hij daar in ieder geval overdag het land op kon. In april 2010 weer 'naar huis' gehaald. Ging prima met hem, zo goed dat we in overleg met de DA hem licht opgebouwd hebben tot 2 - 3 x per week een half uurtje rijden. Nu sinds afgelopen november is hij toch weer slechter gaan lopen en nu verbetert het ook niet meer (heb zelfs het idee dat het slechter wordt) en ik krijg het idee dat Bol er eigenlijk gewoon geen plezier meer in heeft. We doen zo ons best om hem een fijn leven te geven en hadden het plan om hem in ieder geval nog een fijne zomer op de weide te geven en daarna wel weer te bekijken hoe het met hem ging, maar zoals het er nu naar uitziet is zelfs dat niet meer helemaal eerlijk naar hem toe... |(
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Viv

Bericht door Viv » di 22 mar 2011, 06:07

Jemig ML wat een ellende met Bolletje. Tsja wat is wijsheid... geen idee eerlijk gezegd.

nee weinig gekocht op Equitana, paar peesbeschermers en 2 paar handschoentjes (wit en maiseel), voor de rest hadden ze niks van ons lijstje dus wat dataangaat waren we snel klaar. Dus ook geen 2e dag meer geweest.

Eerste werkdag was gezellig, hele andere sfeer dan op mn oude werk. Verder nog weinig van te zeggen, veel meegekeken en al wat in eigen dossiers zitten prutsen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 22 mar 2011, 07:43

Pff ML da's geen leuk nieuws! Lijkt me vreselijk om te beslissen wanneer het genoeg is geweest. Maar deze zomer vooral nog veel van hem genieten hoor en daarna weer verder kijken :(:)
Hopelijk biedt Peer je ook wat leuke afleiding? Rijd je ook nog steeds op dat paard van je instructrice?

Ik heb gisteren heerlijk gereden, ik hou van de lente!! Ik merk duidelijk wel vooruitgang bij Hay. Nog wat winterstroefheid, maar hij zakt veel beter en is echt meer ontspannen dan voor de osteo behandeling.
Stalgenootje was met haar jonge paard ook in de bak, daar had ze nog nooit samen gereden dus haar paard was een beetje van slag van het gezelschap en Hay vond het zo gezellig dat hij liefst treintje ging rijden natuurlijk :P

Stalbaas vond dat ik maar mee in de club moest gaan, haha dan moeten we nog heel hard oefenen!
Ilona

Bericht door Ilona » di 22 mar 2011, 09:06

Wat een lastige situatie met Bolle Ml.. Hopelijk kunnen jullie hem het weideseizoen nog mee laten pakken. Je weet gewoon nooit waar je echt goed aan doet he. Konden ze maar praten.

Lente is geweldig!
Lekker dat Hay t rijden zo lekker oppakt Jilly.
*zingt* Hay gaat naar de club, met Jilly in d'r bikini erbovenup la,la,la,la :=

Hopelijk gaat jr nieuwe job je beter bevallen dan je vorige Viv. Succes ermee in ieder geval.
Peertje

Bericht door Peertje » di 22 mar 2011, 09:30

*zingt* Hay gaat naar de club, met Jilly in d'r bikini erbovenup la,la,la,la
_O-

Inderdaad erg lastig met Bol...
Ik sta nu op de terugbellijst van onze vaste DA van kliniek Bodegraven. Wil even met hem overleggen. Wat weet ik eigenlijk ook niet, maar goed.

Fijn dat je eerste werkdag goed is gegaan Viv!
Ilona

Bericht door Ilona » di 22 mar 2011, 09:53

Sterkte ML :(:)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 22 mar 2011, 11:07

Wat een nare situatie met Bolle ML en lastig om wanneer welke beslissing te nemen. Wat is wijsheid? Mijn ervaring is toch wel dat je op een gegeven moment echt ziet aan het dier zelf dat hij of zij het genoeg vindt. Maar moeilijk blijft het om afscheid te moeten nemen, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.

Hier moet Celony echt weer gaan afvallen, zijn hals wordt weer erg hard. Dat is echt moeilijk met hem.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 22 mar 2011, 14:46

Peertje schreef: Fijn dat je eerste werkdag goed is gegaan Viv!
T was ook meteen mijn laatste blijkbaar, ben er vanmiddag met de lunch uitgeknikkert (????). Vaag verhaal was geen overleg meer mogelijk en het lag uiteraard niet aan hun (nee daarom hebben ze ong elke week een vacature).
Dus meteen UWV gebeld en ww aangevraagd, klötezooi.

Positief puntje van de dag, kdiesje heeft weer ritje voor de kar gemaakt van 18km lang en geen stap verkeerd gezet *o/* *o/* *o/*
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » di 22 mar 2011, 15:01

T was ook meteen mijn laatste blijkbaar, ben er vanmiddag met de lunch uitgeknikkert (????). Vaag verhaal was geen overleg meer mogelijk en het lag uiteraard niet aan hun (nee daarom hebben ze ong elke week een vacature).
:o Dat meen je niet?! Wat een **kels zeg! Bah! Eigenlijk zo je ergens een klacht moeten kunnen indienen tegen werkgevers die zo met mensen omgaan... Wat voor werk zoek je, misschien dat ik nog wat ingangen voor je heb?!
Ilona

Bericht door Ilona » di 22 mar 2011, 16:00

Da's toch bizar Viv. Lijkt wel of ze samenwerken met je oude werkgever.. Daar zat je toch in de ZW? Nu heb je niets meer. Hopelijk vind je snel wat anders.

Wel super stoer dat Cadiesje zo lekker voor de kar liep *o/*

En Celoontje op dieet... Ik hoor nog een bootcamp aankomen ;)
Plaats reactie