@Viv: Nog leuke dingen gekocht op Equitana? Een Wow schijnt echt heel 'wow' te zijn inderdaad, maar ook voor de portemonnee... Kun je het wel gelijk helemaal naar je eigen (en die van Kdies) wens laten maken! Hoe was je eerste werkdag bij je nieuwe baan?
@Janine: Wat een ontzettend leuke foto's van jullie samen! Wat een leuke wollie is ze nog! Hier komen ook al de haren met bosjes van Peer af. Kan er bijna een nieuwe fjord van breien!
@Aria: Veel plezier bij je les komend weekend! Gaat het springen goed bij jullie? Peer vindt dat nog best moeilijk en is dan ook na een paar sprongetjes al helemaal uitgeteld.
@Jilly: Leuk weekendje weg gehad? Balen dat je niet naar binnen kon! 'De schade' vandaag ingehaald? Peer krijgt inderdaad sinds een tijdje heuse sportmuesli. Hier doet hij het prima op, maar hij is nu een beetje op dieet, dus hij krijgt er maar een kwartje van (2x1/4 nature's best muesli en 1x1/4 sportsfit muesli) per dag. Dus of het echt werkt, of dat wij dat nou erbij denken...

Zoals jij in de les de schakelingen rijdt zo doe ik het ook normaal gesproken ook hoor! Super goede oefening!
@Nathalie: Oh nee! Ben je braaf je huiswerk aan het oefenen, beland je in het zand!

Niet bezeerd hoop ik?! Wat ontzettend schattig dat hij naar je toe kwam om je gezicht te besnuffelen! Mooie anti-camera redenen ook!
@Ilona:Ben je mooi klaar mee met zo'n maloot. Je zit er maar mooi mee! Wel fijn dat je weer pijnvrij kunt genieten van je buitenritten!
Hier Peer vandaag weer lekker aan het werk gezet! Lichtrijden op tempo gaat nu best aardig, maar ik kukel nog steeds te veel naar voren. Maar goed, het weten is het begin van verbetering zullen we maar zeggen. Verder vooral geoefend op been er af (wat me dus wel lukt bij het lichtrijden) = tempo houden en been erbij = naar voren. Vind het ook nog erg moeilijk te voelen wanneer hij nou goed op arbeidstempo loopt dan wel al in middendraf zit... Een keertje met mijn instructrice erbij rijden en bekijken! Peer bleef wel erg netjes los en rond in de aanleuning! Het wordt vast nog wel wat met ons!
Daarnaast minder goede ontwikkelingen met onze Bolle... Bol zit eigenlijk al sinds augustus 2008(!) in de lappenmand met peesblessures. Röntgenologisch en spiertechnisch is het een superfit en kerngezond paard, alleen zijn pezen zijn van erbarmelijke kwaliteit.

Hele najaar, winter en voorjaar met hem gestapt en in de zomer weer rustig aan opgebouwd, ging super totdat hij zich een keer flink verstapte en daardoor in het najaar van 2009 weer kreupel stond. Hem de hele winter naar een pensioenstal in Leende (zo'n 200km bij ons vandaan) gebracht zodat hij daar in ieder geval overdag het land op kon. In april 2010 weer 'naar huis' gehaald. Ging prima met hem, zo goed dat we in overleg met de DA hem licht opgebouwd hebben tot 2 - 3 x per week een half uurtje rijden. Nu sinds afgelopen november is hij toch weer slechter gaan lopen en nu verbetert het ook niet meer (heb zelfs het idee dat het slechter wordt) en ik krijg het idee dat Bol er eigenlijk gewoon geen plezier meer in heeft. We doen zo ons best om hem een fijn leven te geven en hadden het plan om hem in ieder geval nog een fijne zomer op de weide te geven en daarna wel weer te bekijken hoe het met hem ging, maar zoals het er nu naar uitziet is zelfs dat niet meer helemaal eerlijk naar hem toe...