Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Ziggy » wo 07 jul 2010, 12:00

@Sterre: dat heb ik verleden week op mijn been gehad, was gewoon een hele dikke schijf geworden :?

@Tessa: succes met je galopje

@Anouska: gelukkig gaat je hand beter en succes met je eigenwijze Bjorn

Hier zijn de plannen gewijzigd, ik had met Exel willen gaan rijden, maar vond toch ook dat het huis een goede beurt nodig had en aangezien dit mijn enige vrije dag is deze week en ik zaterdag naar de Kinderboerderij in Barendrecht ga voor de dag van mens en paard, leek het me verstandig om hier wat te gaan doen :j. Zo alleen nog even stofzuigen en dweilen en dan ga ik eens naar de paardjes. Eerst Vera haar manen wassen (leuk zo zonder stromend water daar, neem wel een aantal flessen water mee) en insmeren met Derfen en daarna Exel nog even aan de longe zetten, heeft ie toch beweging gehad
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 07 jul 2010, 18:16

Ik heb me suf gelachen, maf beest. Was zo lekker bezig met dominantie spelletje, dat toen hij stil stond bij het hek en ik vroeg of hij weer wilde stappen, dat hij probeerde onder het hek door te gaan. Dat gaat natuurlijk niet. Heb hem even flink achterna gezeten om respect af te dwingen. Daarna ging het aan de hand beter, maar nog niet naar mijn zin. Kan ook niet natuurlijk. Wil er toch zaterdag maar weer op stappen. Ik moet ook nog een en ander in huis doen Clau, maar geen zin in BAH!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 07 jul 2010, 18:19

haha die Bjorn, gaf zich dus niet zomaar over
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » wo 07 jul 2010, 20:53

Volhouden Anouska! Alle beetjes vooruit zijn goed, toch? En vooral blijven lachen om z'n rare fratsen ;)
Gelukkig dat het beter gaat met je hand!

Hoe gingen je galopjes Tessa?

Vandaag met Bailey weer het 'alleen met z'n tweetjes' buitenrijden geoefend, een rondje dat hij nog nooit alleen gemaakt heeft. Ging goed joh! Zelfs veel gedraafd onderweg, draven richting huis ging voor het eerst echt goed zonder dat hij probeerde te versnellen.
Z'n twijfelmomentjes onderweg worden steeds minder, al loopt hij wel nog de halve weg te snuiven ;)

Net even een houder voor een waterflesje gemaakt, kunnen we de volgende keer wat te drinken meenemen onderweg.
Elvina

Bericht door Elvina » do 08 jul 2010, 06:47

Grr puberende fjorden zijn niet leuk!! |o

Linksom gaat goed. Maar rechtsom met de galop gaan we aan dekletter, of ze schiet de verkeerde kant op en gaat aan de kletter. Of ze gaat gewoon aan de kletter.. Echt niet leuk meer. Dus nemen we paar stapjes terug en slaan we die galop maar even over ;) In draf lekker los maken en als dat weer goed gaat voorzichtig een galopje proberen. Zo stout dat ze is! En als ze aan de kletter gaat houd ik d'r echt niet. Probeer d'r in een hoek te zetten maar ze gooit hele gewicht in de strijd!
Heb nu alleen aan 1 hand een dood gevoel in m'n vingers en t komt niet meer terug.. :\
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 08 jul 2010, 09:40

@Sterre: Netjes hoor van Bailey, nog even en je bent bijna vergeten hoe het was :D

@Tessa: mmmmm wat klinkt dat mij bekend in de oren, Exel is ook niet normaal mee te galopperen in een bak, nou doen we dat ook bijna nooit, dus ik oefen er verder niet op, maar als ik al eens in een bak ben dan is het een soort van crosswedstrijd die hij houdt 8)7

Vanmorgen even geoefend met Exel voor de keuring, het netjes staan en het naast ons meelopen, hij blijft altijd achter je lopen. Nog een paar leuke foto's gemaakt, Samantha had haar dochter en haar neefje en nichtje bij zich, hebben we die 3 ukkies achter elkaar op Exel gezet. Ze zeiden zelf al dat ze zo net Pippie Langkous en haar vriendjes waren :D

Keandra

Bericht door Keandra » do 08 jul 2010, 17:36

ik ben gisteren stout geweest
ik had gezegd dat omdat ik zwanger ben ik niet op Githa ging kruipen
wel, ik had een rotdag op werk en wou men zenuwen kwijt dus ben 's avonds maar op Githa gestapt :o
ik die nooit met Githa rij

hier het bewijs

Afbeelding
Afbeelding
jep ik weet het rijden met sandalen is niet echt goed, maar als je maar 4 lengtes draaft en de rest gestapt hebt gaat dat nu ook weer niet zoveel kwaad doen

en heb ook nog een actie topic van Jalenka geplaatst in PP
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 08 jul 2010, 19:20

lekker toch even op je paardje wat kunnen doen, zal je ongetwijfeld wel heel veel plezier aan beleefd hebben :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » do 08 jul 2010, 19:55

he foto's van Githa!

Mensen ik heb weer niet bijgelezen, bloos, en ben morgen met de dames naar de Eifel en zondag over een week weer terug. Doei!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 08 jul 2010, 19:56

heel veel plezier Annalynn :D

Keandra

Bericht door Keandra » do 08 jul 2010, 20:23

ja veel plezier in de eifel, wou dat we ook nog eens op verlof gingen maar zit er hier tot volgend jaar niet meer in

hier hebben we de avond met een sisser kunnen afsluiten (niet op paardenvlak)
Leslie zijn ma komt op de kleine letten voor 2 dagen in de week bij ons thuis (yep vreemde in huis)
nu vertrekt zijn zus volgende maandag voor 6 weken naar Kuala Lumpur en omliggende steden/landen en wilt ze de kleine nog eens zien
spreken leslie zijn ma en zijn zus doodleuk af dat zijn zus morgen op bezoek kan komen als wij nog gaan werken zijn, ze zou tegen 3 uur komen

we vinden dat dus niet kunnen, ookal is het je moeder en zus, je gaat in andermans huis toch geen bezoek uitnodigen als de eigenaars er niet zijn?
nu zijn ze kwaad, zijn ma wilt geen woord meer zeggen en is constant aan het wenen, gewoon omdat hun 'plannetje' in duigen gevallen is
het is juist alsof ik bij mijn pa dan volk ga uitnodigen als hij gaan werken is, als je dit weet en overeenkomt dan ca va
maar nu komen ze ermee af om half 10 in de avond voor we naar boven gingen gaan om te slapen en worden we bijna gepusht om ok te zeggen
hierdoor hebben we gezegd dat dit niet door kan gaan, ze kan evengoed wat later komen dan tegen dat we thuis komen of zo ...
maar we willen niet zo gepusht worden omdat we zo al vaker rare dingen voor gehad hebben met zijn familie

ga nu gaan slapen

(en inderdaad ik heb wel plezier gehad van mijn stoute schoenen aan te trekken en op Githa te stappen, voor herhaling vatbaar)
Anouska

Bericht door Anouska » do 08 jul 2010, 20:53

Is het dan geen idee om Beauty er door heen te "trappen" Tessa? Heb ik een aantal keer met Bjørn toen gedaan, gaat de lol er voor haar vast af, net als bij Bjørn. Probleem bij ons was toen ook dat ik geen rem en stuur had, gewoon nog tandje erbij totdat jij weer wil stoppen.

Lekker he Sofie, ff je hoofd op 0 (nul) zetten. Maak je niet te druk met dit weer en denk om de kleine in je buik!

Veel plezier Annalynn!

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » do 08 jul 2010, 21:51

Jammer Tessa, dat je galopjes niet zo goed gingen. Stapje terug op z'n tijd hoeft ook helemaal niet erg te zijn afentoe.
Met Bailey heb ik laatst ook een paar keer de galop overgeslagen met rijden omdat hij iets te hard zelf mee ging denken ('oh, die hoek, dan mag ik gaan toch?'). Even het 'standaard patroon' van opbouw doorbroken dus, nu is het voor hem weer een 'verrassing' als hij mag galopperen en dat houdt hem scherp.

Lekker zeg, even met Githa rijden Sofie! Kan me voorstellen dat je ervan genoten hebt.
Wat Anouska ook al zegt, probeer je niet te druk te maken met die kleine in je buik. Al snap ik heel goed dat het heel vervelend is als dat soort dingen gebeuren.

Veel plezier in de Eifel Annalynn!

Claudia, inderdaad! Wie weet (hopelijk) kan ik binnenkort echt relaxed langere stukken weg met 'm, ben zo trots! Had vandaag nog een rondje willen oefenen, maar 35 graden/windstil was toch echt iets teveel van het goede. Binnenkort weer verder oefenen dus.
Elvina

Bericht door Elvina » vr 09 jul 2010, 05:40

Dat deed ik eerst wel gewoon doorgalopperen totdat ik het genoeg vond, maar daar schiet je juist niks mee op want dan leert ze dat ze hard mag! En dat mag ze juist niet!

M'n les van gisteren ging een stuk beter!
Heb gewoon die galop overgeslagen en alleen linksom stukje galop gedaan (wat wel heel super gaat) Maar ze was al veel losser rechtsom dus daar was ik al heel blij mee :) Gewoon veel overgangen en heel veel voltes linksom en rechtsom draaien :) Denk niet dat ik vandaag ga rijden, zo moe en het wordt super warm!

Leuk Sofie dat je op Githa hebt gereden! En vervelend dat gedoe met je schoonouders!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 09 jul 2010, 06:51

@Sofie: zoals de rest ook al zegt maak je niet te druk en denk om dat kleintje in je buik, ik weet er alles van problems met schoonfamilie, gelukkig is dat bij ons verbeterd sinds Jos zijn zaak niet meer heeft waar zijn ouders ook in mee hielpen

@Tessa: gelukkig kon je gisteren met een goed gevoel afstappen :D

Anouska

Bericht door Anouska » vr 09 jul 2010, 14:24

Net dokter gebeld voor uitslag van de endoscopie. Ze hebben niks gevonden, maandagochtend weer afspraak bij de dokter. Ik ben nog geen stap verder |( , ben al aardig aan de pijn gewend.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 09 jul 2010, 16:46

Hoi allemaal! Ben ik ook weer eens..heb het zo druk gehad..wel meegelezen maar geen puf om te reageren..nu heb ik 7 weken vakantie! LEKKER!

Anouska, wat balen dat je nu nog niet weet wat er aan de hand is..heb je wel eens overwogen om homeopathisch te proberen? Iets van acupunctuur of iets met een balans coach achtig iets? Ik weet dat mijn darmen veel rustiger zijn geworden (ook na talloze onderzoeken met niks als uitkomst) na voedsel veranderingen, leefstijl veranderingen en meer 'geaard' leven..maar goed..das niet voor iedereen aansprekend.

Annalynn, veeeeel plezier!!

Sofie, rustig aan doen, wel leuke foto's!

Tessa, komt vast goed..Niet alles gaat altijd vlekkeloos..dipjes horen er bij!

Ik ben vandaag naar de Apenheul geweest..leuk! Wel heet maar ook lekker rustig! Straks nog even naar Beer, lekker aaien, verder niks. Geen zin met dit warme weer.. Dan met de laptop in de tuin Heartbreak High kijken!
Elvina

Bericht door Elvina » vr 09 jul 2010, 17:24

Wat vervelend Anouska dat je nu nog niks weet!! :(:)

Dat zal wel warm geweest zijn vandaag in de apenheul! :P Leuk Heartbreak high! Keek m'n zus vroeger ook altijd en ik heb ook wel veel afleveringen gezien geloof ik :P

Pff zo moe dat ik bijna in slaap val achter de computer!
Heb Beauty vanmiddag even afgespoten en aan de hand op het pad een beetje laten stappen en draven en nog even in de paddock gezet. Morgen weer een dag ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 09 jul 2010, 17:56

@Anouska: balen zeg dat je nou nog niets weet :?

@Kristel: gezellig met dit weer naar de Apenheul, je zal het wel goed warm hebben gehad, waren de apen overigens nog wel actief?

@Tessa: het is nu ook geen weer om wat met ze te doen

Zo ik heb ook een dag achter de rug zeg pffffffff. Vanmorgen op weg naar mijn werk hoorde ik al een piepje onder de motorkap vandaan komen, ojee V-snaar :? Als ie het nou maar houdt totdat ik thuis ben, want heb 2 van die reservedingen in de kelder liggen (liggen normaal in de auto, maar met de verhuizing eruit gehaald en nog niet terug gelegd). Nou toen ik om 4 uur naar huis ging was ik zo'n kilometer van de praktijk, hoorde een knal en zag mijn acculampje gaan branden. Ja hoor V-snaar had het begeven _-:( Nou zag ik net een Alfa Romeo dealer, dus even gevraagd of die mij konden helpen, nee konden ze niet, ik moest naar de VW dealer, die zat daar en daar. Nou verdwaal ik altijd in Spijkenisse, dus ik kreeg het al benauwd toen ze uit gingen leggen hoe ik moest rijden. Zegt zo'n gast ineens dat me auto ook lekt, volgens hem was het tankje van mijn koelvloeistof lek. Ja warm weer, auto die koelvloeistof eruit gooit en een Clau die in Spijkenisse verdwaald. Hmmm terug naar de praktijk en de ANWB bellen, half 5 gebeld en om 6 uur kwam meneer ANWB. Nou bleek die gast van de alfa ook last van de warmte te hebben, want dat ie ging lekken had wel degelijk met die V-snaar te maken. Nouja meneer van de ANWB andere V-Snaar erop gezet, koelvloeistof erin en karren maar weer. Ik rij de snelweg op, kon lekker doorkarren, normaal is daar file, maar het was nu laat dus die was weg. Helaas te vroeg blij geworden, want even verderop gingen we van 3 naar 2 en vervolgens naar 1 baan, was een bermbrandje grmbl -:(- Uiteindelijk om 7 uur thuis, ik ben gaaaaaaaaarrrrrrrr.
Daarnet Samantha aan de telefoon, die zou vanmiddag bij Vera zijn als de hoefsmid kwam, bleek dat mijn laatste smid zo'n zooitje van haar hoeven had gemaakt (had ik zelf natuurlijk ook wel voor een deel gezien), dat ze nu op haar zolen loopt. Zondag komt hij terug om alles op te vullen en er ijzers onder te doen die hij uit gaat hollen. Volgens hem moet Vera echt veel pijn hebben |( Volgens hem heeft die andere smid heel haar hoeven verpest. Ik heb het nu helemaal gehad, zit er even helemaal doorheen

kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 09 jul 2010, 18:28

Clau wat een BAALDAG heb jij zeg... Zouden Vera's hoeven kunnen verklaren waarom ze zich een tijd niet liet pakken in de weide?

Ik ben net even bij Beer geweest..appeltje gegeven maar hij had net kuil en brok gehad..wist niet wat hij eerst moet eten dus alles tegelijk naar binnen hahah! Die kop van hem! Had verder geen oog voor mij dus even geaaid en toen maar weer gegaan..volgens de stalbaas is het 's ochtends vroeg en 's avonds laat ook niet te doen met de steekbeesten dus ik ga morgen ook maar niet rijden..misschien morgenavond in de bak..tegen 9 uur ofzo..eerst even goed anti-daas spul kopen..
Plaats reactie