Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door Esther » do 27 mei 2010, 15:13

Zoiets verwachtte ik inderdaad wel van Steyn, water en kleine kinderen, en kerels natuurlijk, hihi..
Hebben jullie toen ik er was daar ook ijs vandaan gehaald? Dat was superlekker!!

Ik geloof best dat Ekdal wel eens stout is, ik heb hem gezien in Lisse op de keuring, hihi..

Voor je vet gaat smeren is het wel handig om de hoeven nat te maken, dan zit er vocht in en kan er niet uit!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » do 27 mei 2010, 17:24

Loop wat achter geloof ik met lezen :D

Hier gaat alles goed,paardjes staan 24/7 op het land door middel van strookbegrazing.Nu hopen dat het goed blijft gaan ivm Imka.
Elvis is een echte kwa jonge,hij heeft al 2 hekken gesloopt en ze hoofd zat vol wondjes door spelen en stoten door zijn baldadigheid haha..
Verder is een schat :+:

Vorige week heeft de hoefsmid hem weer wat rechter gezet.Gelukkig geen last van gehad.Voor hij begon voelde hij aan ze knie en door het scheef belasten reageerde hij wel op het knijpen in de knie dus was toch wat gevoelig.Hij staat ook nog best vaak op rust er mee dus als ik het niet vertrouwde moest ik even bellen.Over 4 weken komt hij weer.

Maar verder springt hij door de wei hoor :D
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 27 mei 2010, 18:00

weer een stoot voor gehad met Jalenka _-:(
aangezien ze droge hoeven en dus brokkelhoeven heeft, ben ik om zomer gel geweest in de ruiterwinkel
maar eerst gingen we haar benen even afspuiten zodat ook haar voeten goed doorweekt waren (zoals je tip Ester)
Leslie richt de waterstraal op haar been, begint ze te stijgeren en stond ze opeens 180° gedraaid met haar gezicht naar de wasplaats ipv erop
ze hing dus vast aan 2 kettingen die aan de muren bevestigd zijn, was ze onder 1 door gegaan en in haar woede/angst heeft ze bijna mij en Arwen een trap verkocht
dat heeft ze niet gedaan, ze heeft niet getrapt maar als er opeens een achterhand op je af komt begin je wel schrik te krijgen
Leslie heeft haar dan terug goed gezet, en terug begonnen met de benen nat te spuiten, nu had hij haar voorhand geblokkeerd door voor haar te gaan staan (risicovol) en nu is ze dan toch wat rustiger gebleven
daarna heb ik heel rustig haar voeten kunnen inwrijven met die gel, liet ze super toe, bleef mooi stil staan
dan haar heel rustig op stal kunnen zetten
maar nu waren we toch even verschoten, zelfs de zoon van de stalbaas was ervan verschoten dat Jalenka zo zou reageren :=

tja vanaf nu krijgt ze dagelijks of om de 2 dagen watergewenning ~~}>

dus zul je ons weer met een bodyprotector en tok op Jalenka zien verzorgen (zo hebben we haar ook geleerd van haar voeten te geven, waren anders ook verrot geklopt omdat madam niet wou) ~~}>
Esther

Bericht door Esther » vr 28 mei 2010, 03:38

Had Elvis een scheve hoef dan?? Was er een stuk afgebroken ofzo??

Oei, Jalenka vond het dus nog niet zo leuk, hihi..
Alles moet leren.. Wel een paniekerd af en toe of niet??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » vr 28 mei 2010, 06:40

enkel van water uit slangen ~~}>
en paniekerd? niet echt hoor, als ze schrikt springt ze even opzij normaal en dan komt ze geïnterresseerd naar het enge voorwerp kijken

dit was het eerste waar ze echt is voor geflipt, laat het me zo zeggen

van haar hoeven vorig jaar, bij mijn zus gaf ze haar hoeven zogezegd, maar toen ze op de wei kwam was ze niet te handelen (je mocht bijna niet aan haar komen). Toen hebben we, als er rotstraal geconstateerd werd, gewoon begonnen met het haar terug aan te leren, en voor eigen veiligheid met tok en bodyprotector aan. Maar niet met slagen en toestanden, gewoon elke keer wat langer en op enkele weken deed ze het super.
en met het water gaan we het hetzelfde aanpakken.
Leslie heeft me gisteravond nog gezegd dat ze naar ons niks gedaan heeft met haar stijgeren, maar dat ze om ons te ontwijken zelf in de problemen gekomen is.
Dus het is niet dat ze gericht je een mep zal verkopen, want daarvoor komt ze te graag bij ons staan flodderen.

We gaan er onze tijd voor nemen en ja tegen het eind van de zomer hebben we een paard dat waterproof is :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 28 mei 2010, 07:20

Ik lees dat je het productje wat ik bedoelde toch gevonden hebt Keandra.
En het hoeft niet altijd duur te zijn natuurlijk :D

Ondertussen mist Jack een stuk hoef :? . Gisteren zette ik hem op stal en tijdens het binnenzetten merkte ik dus dat zijn linkervoorhoef niet meer compleet is : het is ook geen scheur. het lijkt alsof iemand er een stuk uitgeknipt heeft.
Héél erg bizar. Weet ook niet goed wat ik er nu mee aanmoet of hoe hij zoiets gedaan heeft. Jack heeft verder heel sterke hoefjes en hij is net bekapt. Ik kan ook moeilijk de hoefsmid laten komen om het te laten bijkappen want dan houd hij een halve hoef over...
iemand een idee wat ik hier nou weer mee aan moet?
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 28 mei 2010, 08:51

Inderdaad Es, dat ijs, superrrr lekker he!
Ja wij maken de hoeven vaak ook eerst nat, voordat we smeren. Maar dit 'nieuwe' spul is echt ideaal, is een soort waterachtige gel..

Haha Desire, die foto van Elvis, een Timortje zeker, 'knipoog' ik herken de lenige sprongen, lekkere jongens..
Ben benieud naar ze zondag, zal Nancy er nog even over pb-en.

Enge he Keandra die bokkesprongen met dat afspuiten. Helemaal met de kids. Als Eachann of Ewald gewassen of afgespoten worden mag Steyn NIET in de buurt zijn, hij is dan binnen. Nu ben ik wel erg angstig aangelegd dat er iets met hem gebeurd door toedoen van mijn onoplettendheid door de paarden hoor. Met de shetten vind ik het heel anders (zijn super lief) maar die jonge fjorden vind ik toch altijd opletten nog.

Ewald vandeweek ook de benen en staart gewassen, maar o dat is zo'n sul, die verblikt of verbloosd niet, een heerlijke my little penny pony waar je uren aan kunt tutten.
Eachann moet nog, zijn staart enz. Die is wat pittiger, en vind wat er nog wat spannender.

We hebben naast de leovet zomer gel, nog allemaal leovet goedjes gehaald. Onderandere een shampoo voor lichte paarden. Ik ben daar vaak sceptisch over, wat ze beweren de eigen kleur op te helderen, nou daar geloof ik dus geen moer van. Maar toch was het echt zo.. Ewald zijn flanken waren mooi warm van kleur, daar waar we gewassen hadden. Je zag mooi het verschil, omdat de rest van zijn lijk niet gedaan was.
Ook hebben ze een soort goedje (watertje) voor in manen tegen jeuk. En lekkere manen/staart stray. En natuurlijk de cowboy magig gel maar dan van hun.
Normaal ben ik niet zo van de goedjes, maar die leovet lijn voegt echt wat toe..

Jack's baasje, hoe heet je nu eigenlijk, zo raar om je altijd bij je nickname te noemen.
Misschien heeft hij op een steen(tje) gestaan ofzo, dat het afgebroken is. Vaak groeit het gewoon weer aan, en de hoeven worden toch nog niet belast op deze leeftijd. Succes ermee.
Haha, en jij had dat goedje dus ook al ontdekt voor die hoeven, is het die ook van Leovet van inderdaad rond de 8 euro. Ik heb volgens mij 8.14 betaald.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 28 mei 2010, 09:03

haha zo'n nick praat idd niet makkelijk, tis Lies :wave:

Jaja dat goedje voor die hoeven gebruik ik al een paar zomers voor Nisje.
En ook de tegenhanger voor de winter, de winter feet, hebk n keertje gehaald. Ben best tevreden over dat product. Al mag ik niet klagen over mn beide mannen hun voeten.

Heb voor Jack afgelopen weekend n product meegenomen dat vuile plekken, str*nt vlekken dus, uit de vacht zou moeten halen. En t werkt dus :)) meestal geloof ik zoiets niet echt, maar dit werkt eigenlijk echt.
Je spuit t op je fjordje, even laten inwerken, met n spons uitwrijven en weg is vlek...

Hoop dat zn hoefjes idd gewoon terug gaan aangroeien. Is wel n gek zicht zo hoor...

Tja kinderen en paarden vind t vaak n lastige combi. Bij ons op stal lopen er vaak, vooral woensdag en zaterdag, heel veel kinderen rond. En als ik zeg lopen bedoel dat ook letterlijk. tis er dan soms ook n drukte van jewelste. En in de winter was dat n beetje moeilijk. Heb wel ns verteld dat Jack n paar keer ongewenst bezoek in zn stal had. Hij is nu wel rustig en vind t allemaal best, maar ik denk dan maar weer...wat als...

Nisje die maakt zich daar allemaal niet druk om. Er heeft zelfs n keer n dochtertje van n stalgenootje n parcoursje met hem gesprongen, meisje was toen 8. Was wel schattig om te zien hoe voorzichtig hij was toen. Normaal word hij altijd best vooruit met n springen, maar nu ging hij als vanzelf, voorzichtig, over de hindernisjes :+:
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 28 mei 2010, 09:13

Heey Lies, haha.
Ok, het is dus helemaal niet nieuw? Dat dacht ik...uhm.. Ja, heb die winter versie ook zien staan.

Hoe heeft dat spul precies die die vlekken verwijders? Ik vind wel dat de producten die er op de markt zijn steeds beter gaan werken, vroeger deed ik zowat nooit iets met producten omdat het gewoonweg niet hielp.

Ja, je verhaal ken ik nog wel van de kinderen, eng ja. Ben altijd zo voorzichtig, en vertel Steyn altijd dat de achterbenen heeeeel gevaarlijk zijn enz. enz. ze zullen maar ff trappen naar een vlieg of schrikken, ligt zo'n kleine er zo onder.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 28 mei 2010, 10:33

Ekdal had ook een bokhoef en een plathoef. Nu na een aantal keer bekappen is het redelijk netjes vind ik zelf

Verder is Ekdal echt een schatje, maar dat drammen....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 28 mei 2010, 11:17

Ja is dat karakter of iets dat eruit moet slijten, ze zeggen dat het met de jaren minder wordt hoor! Al hebben we hier een 24jarige dame staan die nog steeds loopt te dribbelen met haar staart omhoog wanneer ze het bos ingaat. Oke.. moet ik wel eerlijk bij vermelden dat het 100x erger is geweest en dat ze met de jaren toch wel rustiger worden :)

[edit]Je kan ook zeggen dat je een heel enthousiast paard hebt :D
Esther

Bericht door Esther » vr 28 mei 2010, 12:01

Om vlekken weg te krijgen gebruik altijd Comboy magic greenspot remover.. Heb ik altijd bij me op keuringen, werkt supergoed.. De equi-nogwattes, rode sprayfles van divoza werkt trouwens ook erg goed.. Superhandig!!

Maar de Leovet producten zijn jullie wel over te spreken dus.. Ik zal het onthouden, is altijd handig te weten..

Ik gebruik ook nog wel eens producten van grand national, van de welkoop. Daar ben ik ook wel tevreden over. Ik heb voor Jeskim de teershampoo en ik gebruik ook vaak de zadelzeep in sprayfles.. Dat ik dat niet eerder heb ontdekt.. Zo veel makkelijker dan zo'n blok zeep!!

Je kunt met kinderen en paarden niet voorzichtig genoeg zijn toch.. Zeker met die jonge dieren, ze hoeven het niet eens verkeerd bedoelen, maar een ongeluk is zo gebeurt.. Een schrikreactie, lompigheid of speelsheid.. Het blijven beesten..
Maar vlak ook de makke dieren niet uit.. Daar gebeuren volgens mij ook nog best veel ongelukken mee omdat je dan laks wordt. Dan ben je niet meer alert op wat er kan gebeuren..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » vr 28 mei 2010, 16:02

we hebben Arwen maar 1 keer in de week mee, en als je alle2 bij de wasplaats staat en Arwen al ergens strategisch geplaatst hebt, denken we ook wel daar staat ze veilig
nooit verwacht dat ze dat ging doen :n

we zetten arwen altijd strategisch een aantal meter van de pony's, ook voor Githa, ze mag er niet naartoe gaan op eigen houtje of zo
tja vandaag is ze niet meegeweest, was ze nog bij de onthaalouder
roos

Bericht door roos » za 29 mei 2010, 04:33

Je hebt wel gelijk hoor Esther. Danc is over het algemeen een mak lammetje maar dan moet ik mezelf weer betrappen om bij Ekdal wel over goed op te letten...Bij Danc kan je bijvoorbeeld alles doen maar bij Ekdal is het soms nog even goed opletten...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 29 mei 2010, 10:24

Ik doe met Emy niet anders als met Imka. Ook in begin niet. Okey je kijkt wat meer uit met wat je doet. Maar ik ga geen dingen uit de weg... Ik kan er naast zitten met een krukje, er word gewoon met een bal gespeeld terwijl ze vast staat. En zo doen we nog veel meer gekke dingen maar het voordeel is wel dat ze zo mak als een lammetje geworden is ervan! Ze kijkt nergens van op.
Ik moet ook hoognodig weer eens naar buiten toe met haar. Maar mn enkels gooien steeds roet in het eten... Misschien eens proberen met de fiets....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 29 mei 2010, 10:27

Je hebt gelijk hoor Nancy. Ik denk wel wat meer na over mijn handelen. Niet dat je echt dingen uit de weg gaat maar wel meer en beter nadenkt over hoe je het gaat aanpakken.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » za 29 mei 2010, 10:55

Ik kijk straks even na hoe mijn 'fjord-vlekkenverwijderaar' heet...het is iig een product van Sectolin.

Ik moet zeggen dat ik vaak 'vergeet' dat Jack nog een jonkie is en met hem bijgevolg ook omga alsof hij gewoon een paard is, snap je?
Ik ga me ook niet anders gedragen of vraag ook mensen niet om zich anders te gedragen omdat t n jong dier is. Vind ook dat ze alles maar gewend moeten raken.
Zo haalde ik hem vorige week binnen en langs t pad was de staleigenaar bezig n trailer opzij te zetten met een van zijn machines. Ik loop daar gewoon langs dan. Jack kijkt er verder ook niet naar op...
Keandra

Bericht door Keandra » za 29 mei 2010, 11:02

allemaal juist, wij doen bij ons ook dingen bij Jalenka die we bij Githa op die leeftijd gedaan hebben, en nu bij beide doen ofzo

want Arwen weghouden van de paarden is bij beide hetzelfde ritueel, daar maken we geen verschil van leeftijd hoor

onlangs waren ze alle 2 in de longeerpiste gezet, leslie ging met Githa werken en Jalenka moest dan maar uit de weg gaan of meedoen
en omdat hij het bitloos hoofdstel op had en de barebackpad ging hij zo wat rijden, en zot doen
op een bepaald moment was hij Githa aan het afleren van kleine bokjes te geven als zijn voeten op haar poep rusten, kan ze dus hoegenaamd niet tegen := , tegen dat dit afgeleerd was (enkel op stem, jep lukt ook zo) ging hij er eens opstaan terwijl Githa moest stappen
Jalenka kijkt daar totaal niet van op, maar een stalgenoot passeerde om naar de springpiste te gaan met haar paard en haar paard dierf niet meer verder hoor, leslie is hem normaal moeten gaan zetten om dat paard te laten passeren
8-)

Jalenka is wel een heel deel gewoon, maar ja er is altijd wel iets dat ze schrik van kunnen hebben
zet je paarden eens buiten (knotjespaarden bvb bij ons op stal) als ze de mesthoop komen ophalen, lukt met onze fjordsels en niet met die knotjespaarden. Wij zeggen dus voor Jalenka heel vaak: he iets waar ze schrik van zou kunnen hebben (iets dat veel lawaai maakt) en gaan er dan express naar toe met haar.

ik heb zo ook een vlekverwijderaar, maar weet niet meer hoe het juist noemt
roos

Bericht door roos » za 29 mei 2010, 15:21

Ik ben net terug van shoppen bij de Divoza met Daphne, Steyn en Finn. Was zo gezellig!
En het aantal aankopen viel best mee....;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 29 mei 2010, 17:11

En wat valt er onder valt wel mee, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie