Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Elvis » zo 29 nov 2009, 09:04

Doordat ze bij ons nu ook paddock verbonden zijn hebben we maar een grote wandeling gemaakt donderdag.Wat waren ze druk zeg!! 8)
Elvis wist het eerst stuk geen vier benen op de grond te houden en Nancy met Imka en Emy ernaast liepen een hard loop wedstrijd.
Vooral als de wind onder de kontjes kwam waren ze erg drukjes.
Maar goed we hebben het weer overleefd.

Volgende week schijnt het ook nog erg te blijven regenen....Geef me dan maar vorst met een zonnetje :))
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 30 nov 2009, 07:17

Het weer wordt juist beter hoor Desiree,minder regen*eerst zien dan geloven*
Verder hier alles zijn gangetje. Ekdal blijft een clowntje en moet soms erg om hem lachen. Hier staan ze ongeveer van 11 tot half 5 buiten, weer of geen weer. Vind k wel een minium voor een jaarling(al kan het soms niet anders...)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 30 nov 2009, 09:02

seven is gister door de plassen in de wei aan het racen geweest
samen met kim dr fjorden (patries en wendy)
ze waren ZWART haha heerlijk
een van de haflingers had erin liggen rollen en was helemaal niet meer herkenbaar als haf!
en ik heb dan natuurlijk mijn camera niet by me,.... beetje jammer
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 30 nov 2009, 10:58

Gister lekker gewandeld met mn twee toppertjes. Wat waren ze braaf, alleen heeft Emy wel een tik met haar hoofd ze loopt er maar mee te gooien die gek. Maar ze bleven wel samen netjes naast mij lopen! Elvis was ook mee met Desire en dat ging ook erg goed ja wel wat druk maar ja wat wil je als je je ei niet even lekker kwijt kan!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » ma 30 nov 2009, 11:40

Danc is wel echt een vies paard die gaat zo in de modder liggen. Ekdal heeft dat nog totaal niet, die ligt alleen in de poep in stal ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » ma 30 nov 2009, 20:50

Ik ben er ook nog. Druk druk druk hier.

Ik vond het wel beetje zielig voor Eros dat hij in die regen buiten moest staan, dus had hem binnen op stal gezet maar daar hebben ze hem gauw weer uigehaald want hij sloopte de boel. Hij kwam buiten en het eerste wat hij deed was rollen in een modderplas! Het varkentje. Dus nee, Eros is niet zielig :=

Verder gaat het hier ook zn gangetje. Niet zoveel byzonders meegemaakt :).

Hoe gaat het met Jack?
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 01 dec 2009, 11:52

Ekdal was eerst ook heel onrustig in stal hoor, ze moeten er aan wennen en in de kliniek moest ie wel(en daarnaast had ie zoveel pijn dat ie wel rustig was....)
Ekdal ging vroeger ook bokken en gek doen, maar ik blijf het op een afstandje wel in de gaten houden, want als je hem er dan uithaalt blijft hij het doen en leert ie het nooit
Het gaat steeds beter op stal...!
(ookal heb ik ze liever als ze jong zijn dag en nacht buiten...)

Ik hoop dat er goed nieuws is over Jack
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 02 dec 2009, 09:41

Hoi Hoi!!
Ik heb het zeer druk gehad!
Zaterdag moest ik werken en zondag stond er een jumping op het programma met mn andere paardje. Vriendin van me brengt hem uit op jumping. Ging weer super: hij reed foutloos rond en ik ging als fier baasje naar huis :D

Met Jack gaat het beter...
Sinds dit weekend is zijn mest helemaal vast. Het is echt gewoon paardenmest...zijn billetjes en staart zijn proper. Dus de vlecht is uit de staart gegaan en die staart is nog dagelijks proper.
Hij is ook frisser.
Maar de infectie op zn been is er nog steeds : DA blijft nog 1 week pijnstillers geven. Als er dan niets is uitgebarsten gaan we foto's nemen. Want als er een dag geen pijnstllers gespoten worden ligt hij weer plat van de pijn in zn stal...erg merkwaardig.

Gisteren een stukje buiten met hem gaan wandelen rond de stallen...en de buitenlucht deed hem duidelijk deugd. Ik had een trippelend, snuivend, proestend, stuiterballetje aan mn halstertouw := . Toen ik hem terug naar de stal wilde brengen deed hij zelfs n bokje 8)7 .
Gisteren toen ik zn manen wilde knippen bleef meneer ook niet stilstaan...een kant van de boog is geknipt, de andere is voor vandaag...jaja meneer is duidelijk aan de betere hand.

Hij is ook al flink aangekomen. Maar heeft nog heel wat kilo's in te halen...

Wat is het koud trouwens hé...
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 02 dec 2009, 13:00

Oh fijn om te lezen dat het nu weer beter gaat met Jack. Ik vond het al akelig om niets meer van je te horen. Was bang voor slecht nieuws. Maar gelukkig dus niet!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » wo 02 dec 2009, 18:05

Pfff dat is fijn dat het weer de goede kant op gaat. Misschien kan je hem binnenkort een vitaminespuit of opkikker geven. Is altijd wel goed voor de darmflora na zoveel AB. Heb ik heb ekkie gekkie ook gedaan toentertijd

Het is idd frisjes. Dancer heeft echt een megavacht(altijd al ook in zijn jongere jaren)Ekdal heeft ter vergelijking weinig vacht.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » wo 02 dec 2009, 22:43

joepie! eindelijk goed nieuws over jack, wat fijn zeg.
heerlijk om te zien dan weer he als ze weer vrolijk en fris doen?!?!?!

over koud gesproken, ik werk in een dierenwinkel, en de wind stond vandaag op de voordeur. dus kachel aan.
ineens hadden we een waterval. leiding lek dus al het water moest er meteen uit dus geen verwarming meer. ik had al 2 vesten aan en een fleece trui
maar in mijn staljas zit ook een fleece vest, die ben ik uit de auto gaan halen.
jee wat heb ik het koud gehad vandaag.
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 04 dec 2009, 09:23

Het blijft hier nog steeds de goede kant uit gaan...ik ben (zéér voorzichtig) *o/* !!!
Ik poets hem dagelijks. En wandel ook met hem dagelijks een paar keer door de gangen van de stal en elke dag gaat het iets vlotter. Gisteren stak hij me bijna voorbij...
Dus ik besloot om hem gisteren toch maar even in de paddock te laten rollen. Als mijn ouder paard in de paddock staat met zn vriendjes en ik wandel langs kijkt hij altijd zo verlangend...

Dus hij komt de paddock in en legt zich meteen neer om te rollen.
Maar dan...hij komt recht...en begint echt rond te springen, de ganse paddock rond. Echt telkens met 4 beentjes de lucht in. En hij maakte er dan zo'n soort koeiengeluidje bij...ik lag echt in n deuk :D
En dan kwam hij op me af en wilde echt met me spelen. Dus ik liep wat naar achter en hij kwam springend achter me aan...
Hoe leuk ik het ook vond, ik heb het niet té lang laten duren omdat ik echt wel schrik had voor zn beentje. Hij leek er absoluut geen last van te hebben... DA was ook nog niet langsgeweest met de pijnstillers sinds de morgen van de dag ervoor.

Die vitaminekuur daar sprak mijn DA ook al van. Ga ik wel doen denk ik!
Ga proberen van ns n keer nieuwe foto's te maken van hem dit weekend.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 04 dec 2009, 10:18

He wat een fijn verhaal van Jack, dat is nou leuk om te lezen en ik zie het al helemaal voor me hoe hij uit zn dakkie gegaan is!

Wij hebben de afgelopen week weinig gedaan. Wel was Emy een beetje ondeugend gister met eten. Ze had haar bak met bix voor dr maar vond de takken die we iedere dag neerleggen veeeeeeeel lekkerder. Dus ik heb haar wel drie keer terug moeten halen van "eet je 'bord' leeg" ik zei al tegen Dees dit is nog erger als een klein kind haha. Ze is helemaal verzot op die boomstammen. Dit jaar krijgen ze ook geen wortels maar boomstammen goedkoper ook haha
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 04 dec 2009, 17:19

Wat super dat het met Jack de goede kant op gaat. Hopelijk heeft hij het dadelijk allemaal achter de rug en kan hij weer lekker gaan groeien en spelen!
Elvis

Bericht door Elvis » za 05 dec 2009, 15:13

Vandaag de Hoefsmid geweest.

Elvis had nette hoeven maar stond best kort.Moet ik dus wel een beetje rekening mee houden ivm het de weg op gaan.Onze smid is ook onze graadmeter kwa dikte's van onze fjordjes en Elvis was er best an..Moest niet dikker worden,maar was goed zo.
Nancy vond Elvis rechtsachter vreemd lopen,hoefsmid had gekeken en zei dat dat te maken had met een slappe achterhand,niks raars gewoon omdat hij jong is.Hebben er zoveel!
Al met al zag hij er dus goed uit,was lekker de lucht in geschoten zeker na de laatste keer dat hij hem gezien had en dat zijn altijd leuke berichten. :))
Er zijn alleen dus beetje stralen gesneden en weer even meegemaakt want zo'n smid nou precies doet met je voetjes,en ondertussen kauw jij dan de broek van ze lijf := Die Elvis het is echt een lekkere teddybeer.
Nancy zal Emy haar onderzoek wel even opschrijven eerdaags.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 05 dec 2009, 16:05

Nou Emy staat dus te kort op dr voetjes. Een is ook helemaal warm maar of dat komt omdat ze te kort staat of omdat er een zweertje aan het "werken" zit dat kon hij niet zeggen moest het goed in de gaten houden. En Emy was te schraal. Ze is wel netjes zo maar nu verbruikt ze al dr energie om warm te blijven en niet om ook te kunnen groeien dus die gaat op iets meer kracht en ruwvoer. En Elvis lekker niet }-) Elvis zit Emy altijd een beetje weg te jagen bij het kuilvoer O:) En nu mag Emy lekker een uurtje voor eten...

Imka was wel zielig. Ze is gronische bevangen en dat weet ik al jaren maar er zaten nu allemaal kneuzingen in dr hoefjes. Dit probleem heeft ze echt al heel lang. Maar op een of andere manier had ze er nu weer last van. Maar ze liet zich braaf bekappen en beslaan. En met lopen merken we er ook echt niks van dus ze staat nog steeds op dieet krijgt niks geen krachtvoer alleen een zoutsteen erbij en wat zemelen en kuilgras.

Dus nu heb ik de dikke en de dunne 8)7
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nina1993

Bericht door nina1993 » za 05 dec 2009, 16:50

Lastig als ze niet ongeveer gelijk op gaan qua gewicht. Moet je vaak weer wat bedenken om ze even te scheiden voor het voeren. Sneu ook voor Imka. Hopen dat ze er niet al te veel last van heeft.

Hier is ook de smid geweest vandaag. 3 hebben we er in de schuur kunnen doen, maar Zhellie en Kjaere misdroegen zich heerlijk. Zhellie liet de hoeven niet optillen, dus ik heb vervolgens maar eens een poging gewaagd: Zhellie, voet? Paard geeft keurig een voet en daarmee is de kous af. Toen de hoefsmid weer, dit keer ging het wel, maar nog steeds met moeite. Maf beest.
Kjaere was nog heel erg wiebelig. Voorbenen gingen wel, maar de achterbenen hebben we opgegeven. Zo vaak had ik het ook niet met haar geoefend, maar het voetje geven is ook niet totaal onbekend. Conclusie: Heel goed gaan oefenen :+
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 06 dec 2009, 08:43

Emy kon gelukkig al voetjes geven maar ze wil nog wel eens terug trekken bij mij met uitkrabben. Maar eigenlijk doet ze het heel netjes hoor voor zo'n jonkie. Ik laat haar ook standaard mee gaan bij de hoefsmid daar heb ik later alleen maar profeit van mocht ze later wel op ijzertjes moeten (hoop van niet). En met bekappen weten ze nu ok al niet beter als dat het normaal is!

Was gister wel teleurgesteld in Emy toen ze begon met ons hek op te eten. Er zit carbuleum op gesmeerd aardig dik van de zomer. Maar toch vond ze het nodig om er een heel stuk uit te vreten }-) . Dat is dan wel jammer. Dan denk ik joh Emy als je honger hebt eet dan gewoon je kuil op 8)7

Maar goed Emy gaat dus op iets meer kuil, dus als we er zijn mag ze appart eten! En ze krijgt nog een kwart meer bix dus dan staat ze op een kilo per dag. Hopelijk is dat genoeg. Ik heb nog nooit zo veel kunnen voeren... Wel een raar idee een te dikke fjord en een te slanke fjord :D Al vind ik het minder erg dat Emy te slank is als dat Imka te dik is hihi

Imka geeft met niks aan dat ze last heeft met lopen. Ze is vervelender met drammen als ooit. Ze wil alleen maar racen racen racen. In het weiland maakt ze ook rare bokkesprongen. Het is gewoon een feit dat ze altijd bevangen zal zijn. En dat het nu opspeeld is gewoon domme pech. Van de zomer was ze veel zwaarder en had ze weinig tot geen last. Nu is ze behoorlijk wat lichter en speeld het wel weer op. Het ligt aan zo veel omstandigheden. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet hoeft af te vallen.

De hoefsmid heeft ons wel een hele goeie opmerking horen geven. Ze gaan niet vollop het land in. We gaan van de zomer lekker bijvoeren met hooi ipv ze op het volle land te zetten. Zowel voor die kleintjes als voor Imka :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » zo 06 dec 2009, 16:03

Hierbij een foto van Jack:
Afbeelding

Geen geweldige kwaliteit, maar zo hebben jullie een idee hoe hij er nu uitziet...
roos

Bericht door roos » zo 06 dec 2009, 17:02

Jack ziet er al een stuk beter uit...!!

Ik ben benieuwd naar de fotos van Emy, als de smid zegt dat ze te schraal is.

Ekdal moet trouwens ook echt naar de smid, Danc ook.
Ekdal heeft de laatste week een ik wil lekker niet mijn hoefje optillen en hoe lang houdt baasje dat vol gedrag.Helaas voor hem dat ik door blijf gaan....:P
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten