Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 19:56

hahaha...gelukkig ben ik nog verre van obsessief (daarvoor houd ik teveel van chocolade met hazelnoten vrees ik :P ), maar ik moet toegeven dat ik er wel eens onzeker van word in combinatie met Cos en dat vind ik moeilijk om los te laten...Ik wil het allemaal zo graag goed voor hem doen en helaas slaat dat soms een beetje door :o

Denk dat wij een beetje gelijklopen qua bakwerk met onze fjorden Ilona, ik ben dan nu pas bezig met sturen door het been en Cos de hoeken doorsturen in de bak....

Hoofdstel is idd helemaal goedgekeurd dus als het goed is, zijn we nu helemaal klaar de komende 30 jaar :P (zadel kan nog 2 kopijzers groter als het moet)

Wanneer was je nu voor het laatst bij de paardjes Janine? Vergeet niet jullie camera mee te nemen! :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 20:55

@Nathalie: Wat een schatje is Cos zeg! Zijn nieuwe hoofdstel staat hem super!
Vind jullie prima bij elkaar passen zo hoor, dus gewoon lekker blijven genieten van die choco met hazelnoten!

@Ilona: Fijn dat je zo van je ritje hebt genoten! Geen last van je rug nu?
Ah joh, gewoon lekker rustig op je eigen tempo alles met Castor oppakken! Wij hebben geen mooie bossen of buitenrit omgeving bij onze stal, daarvoor moeten we echt met de trailer op pad en doen daardoor veel bakwerk. Maandje ruilen? :D

@Viv: Bedankt voor je reactie op mijn filmpje! We zijn inderdaad nog lang niet klaar om op wedstrijd te gaan, maar we vinden het wel tijd om daarnaartoe te gaan trainen. De tijd van alleen maar 'flierefluiten' is wel voorbij nu. Als ik over een tijdje weer eens een filmpje heb van mijzelf of Robbert met Peer laat ik je het graag weer zien! Stuur je wel een linkje via PB dan. :Y)

En dit is niet aanvallend bedoeld; maar meer als tip...
Ik dacht 'goh, leuk om Peer en mij een keertje in actie te laten zien aan mijn C-genootjes', juist omdat ik het rijden op Peer zo moeilijk vind. Maar dit is dus echt de laatste keer geweest, jammer. Iedereen bedankt voor de ontzettend nuttige tips, maar denken jullie nou dat ik gisteren met paardrijden begonnen ben ofzo en zelf niet zie wat er beter moet?! >;) Zoals gezegd ben ik me heel bewust dat er veel te verbeteren valt aan mijn rijden op Peer en daar werken we aan, maar het zal jullie gerust stellen dat ik niet zijn vaste ruiter ben! Deze mishandeling vindt hooguit een, misschien twee keer per maand plaats. Robbert, onze instructie en ik vinden er absoluut niets mis mee om op een paard van bijna 5 eens een paar minuten door te zitten of om hem eens een keer onder zijn tempo te laten lopen. Dat zie ik persoonlijk liever dan een paard dat alleen maar vooruit en uit elkaar gereden wordt met zijn snoet in de lucht en de rug weggedrukt. Maar goed, dat is ieders eigen voorkeur en methode. Mochten jullie ooit nog filmpjes van jullie eigen rijden hier plaatsen dan zal ik in ieder geval positiever en meer motiverend reageren (ook wanneer ik er werkelijk geen moer aan zou vinden of zo mijn 'rijtechnische twijfels' zou hebben)...
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 19 mar 2011, 21:01

Goh dit lijkt bokt wel :o
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 21:08

Inderdaad... -O-
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 21:17

Och ML wat spijtig dat je het zo hebt ervaren, ik hoop niet dat ik met mijn commentaar aan jouw vervelende gevoel heb bijgedragen want zo was dat absoluut niet bedoeld (ik ben namelijk zelf wel pas sinds gisteren met paardrijden begonnen ;) dus zou nooit willen doen voorkomen alsof ik de wijsheid in pacht heb), wilde alleen delen wat ik zag en een tip geven....

Doorzitten zul je mij hoe dan ook niet over horen want ik geloof dat correct en netjes doorzitten juist prettiger is voor een paard (of eigenlijk een soort remonte zit zoals bij de spaanse rijschool gebruikt wordt voor de jonge paarden...alleen het woord klinkt al prachtig :P)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 19 mar 2011, 21:27

@Peertje; doelde je nou met die zin op mij?
Ik ga met Natalie mee; wilde ook alleen delen wat ik zag en een tip geven.
Jammer dat je het als vervelend hebt ervaren, dat was echt niet mijn bedoeling :n
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » za 19 mar 2011, 21:29

Welkom op World Wide Web. Alles wat geplaatst, getypt of gezien wordt kan in ander perspectief gezien of gelezen worden ;)
Case closed en lekker doorgaan waarmee jullie bezig zijn. Hard feelings over en weer lijken me overbodig verder toch?

@ML: (nog) geen last van mijn rug! Heb ook echt bijna alleen maar gestapt. Laat dat dan ook weer een les voor me zijn haha. Toch nóg ietsje minder doen als ik weer eens ga *streng zijn voor mezelf*.
Enne over dat ruilen... Castor mag over een paar weken al flink aan het werk voor een maand! *o/* Hij gaat een maandje in pension om doorbeleerd te worden voor de kar. Poeh wat zal meneertje zichzelf zielig gaan vinden. Per ongeluk beetje een verwend kind soms ben ik bang hahaha.
Zweten zal hij ~~}> :P (en ondertussen zal ik elke dag als een slaafje hem vertroetelen als hij weer 'zijn blik' op me werpt...)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 21:34

Het ging meer over het geheel wat een vervelend gevoel gaf dames, niet naar iemand persoonlijk want de tips die gegeven worden zijn ook waar.
Ik rijd al meer dan 25 jaar paard maar nog maar zo'n 10 x fjord :D en vind het echt oprecht reuze moeilijk om op zo'n rond geel lijfje met zo'n kort dik nekje netjes te rijden en ik doe hartstikke mijn best! Na 5 keer 'je prikt hem teveel' heb ik hem dan wel zitten ja...

Interessanter, leuker, positiever en meer opbouwend had ik het gevonden als mensen bijvoorbeeld hadden gezegd van 'joh, wat leuk dat je met Peer aan de gang bent gegaan en je bent op de goede weg maar ik zie dat je heel veel moeite hebt je benen stil te houden, heb je daar wel eens dit of dat tegen geprobeerd?' Zelfde boodschap, maar dan geef je het een positieve draai en ook echt een tip in plaats van alleen kritiek. Of 'Ligt het nou aan mij of gaat die Peer zo langzaam :D' Had ook al heel anders uit de hoek gekomen...

Maar goed, wat mij betreft klaar ermee en vrolijk verder!
Laatst gewijzigd door Peertje op za 19 mar 2011, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 21:38

Enne over dat ruilen... Castor mag over een paar weken al flink aan het werk voor een maand! *o/* Hij gaat een maandje in pension om doorbeleerd te worden voor de kar. Poeh wat zal meneertje zichzelf zielig gaan vinden. Per ongeluk beetje een verwend kind soms ben ik bang hahaha.
Zweten zal hij ~~}> :P (en ondertussen zal ik elke dag als een slaafje hem vertroetelen als hij weer 'zijn blik' op me werpt...)
Wat leuk! Jij kunt dan zelf ook al mennen neem ik aan? Lijkt me ontzettend leuk om te doen, maar ook een beetje eng... :=
Je leest soms over zulke nare ongelukken met aanspanningen! Maar goed, ook over ongelukken met auto's en dat vind ik dan weer gewoon en stap ik zonder nadenken in. :z
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 21:44

Group Hug! :D

Misschien dat het allemaal idd wat 'kort door de bocht' kwam, maar misschien is het ook juist een teken dat we het allemaal goed met elkaar voorhebben? Met familie en vrienden ben ik normaliter ook minder fijngevoelig dan met nieuwe kennissen bijvoorbeeld...misschien dat dat er iets ingeslopen is hier :P

Hoe dan ook vind ik het wel oprecht leuk dat je met Peer aan de gang bent gegaan en je zou juist je aantal 'mishandelingen' (jouw woorden :P) per maand moeten opvoeren om meer feeling te krijgen voor zo'n super fjorden-lijf! :) :) :)
Ilona

Bericht door Ilona » za 19 mar 2011, 21:45

@ML, Dank u.. haha nu durf ík niet meer *grapje! :P*
Dat is ook waarom ik er niet meer zelf mee verder ga. Ik kan een beetje mennen en heb ook mijn menbewijs, maar mis een beetje heel veel ervaring om lastige situaties goed op te lossen. Ik vind bebording in de berm (waar paard langs kan, maar kar opeens achter blijft hangen) of sloten/greppels of andere dingen ook nog wel eens lastig (denk teveel na).
Vorig jaar ben ik met een vriendin (met veel menervaring) begonnen en dat ging echt al best goed. Alleen die vriendin heeft zo weinig tijd dat ik bang ben dat het een 10-jaren plan gaat worden voordat we echt lekker op pad kunnen.

Rijden doe ik al heel lang en daar handel je meer uit gewoonte bij lastige situaties. Met mennen heb ik dat nog niet zomaar en voel me ook nog niet 1 met het paard als ik op de bok zit. Dat moet dus groeien.
Castor gaat dan ook naar een pension vlakbij waar ik elke dag welkom ben om ook mee te gaan op de bok en zelf ook veel te leren. Dus dat wordt samen lepeltje-lepeltje slapen in de stal denk ik. Allebei uitgeput :D
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 22:11

Mennen lijkt me echt een vak apart! Het ziet er wel altijd wel heel relaxed uit als ik een aanspanning zo in een drafje langs zie 'kachelen' of spectaculair zoals bv op het jubileum die aanspanningen die flitsend in galop door die hindernissen reden, maar volgens bedriegt de schijn en is juist het ontzettend moeilijk!

Eigenlijk hebben jullie dus samen een maandje 'bootcamp' Ilona! :D Goed geregeld zo te lezen, erg fijn dat jullie daar dan samen verder kunnen leren en weer vertrouwd met het mennen raken! Ben benieuwd naar je verslagjes straks! :j Na die maand is het dan wel het plan om weer zelfstandig op pad te gaan met de wagen?
Ilona

Bericht door Ilona » zo 20 mar 2011, 08:57

Ja, dat is wel de bedoeling. Dan hoop ik dat we samen veel geleerd hebben en dat ik ook eens andere penny-mensen/meisjes ;) mee kan nemen ipv alleen die ene vriendin die goed kan mennen.
Dan heb ik zelf ook meer mogelijkheden om te gaan denk ik. Zeker als rijden zo moeizaam blijft gaan voor mij kan ik toch lekker met hem bezig zijn.
En mocht ik dan vastlopen ofzo of ergens op willen oefenen dan kan ik ook weer op die man terugvallen. Hij woont op een steenworp afstand.

Het kost wel wat, maar de wei waar ik normaal sta is zo goedkoop dat ik wel een keer een dure uitspatting mag maken van mezelf O:)
Viv

Bericht door Viv » zo 20 mar 2011, 17:08

Joepie net weer lekker geboscrost :D Wat heb ik toch een superknollie!!
En we hebben besloten dat we knetterhard gaan sparen voor een WOW, gieter op Equitana erop gezeten en jemig wat een zalig zadel..... Dus in april maar eens offertetje laten maken :=
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 20 mar 2011, 19:24

@Peertje; Ik schrijf soms dingen best direct,en dat word soms door vele verkeerd begrepen ;) terwijl dat niet de bedoeling is.
Maar dat is gewoon mijn schrijfwijze ;)

Kom even spammen met foto's hoor :L :L :L
Heb ze zwart/wit gemaakt want er was wat mis met de instelling of gewoon wat overbelicht.
Afbeelding
Afbeelding

En nog een standfoto van Cindy.
Lisa zei al dat ze al wat vetjes kwijt was,maar zoveel had ik niet verwacht.
Ze heeft nu iig geen hobbezak buik meer :=
Vind haar er top uitzien zo, ben benieuwd hoe het straks eruit ziet na de wintervacht
Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 20 mar 2011, 19:37

Peer, wat een mooiert! Lekker door gaan zou ik zeggen, ik krijg mijn bees nog niet zo lang naar beneden hoor!

Viv: phoe, dan mag je idd sparen, maar als je het waard vind, doen!

Ilona, mennen is ook gewoon fijn, lekker sporten voor beesie ook.

Nathalie, wat zijn jullie schattig zo :D Lijkt me niet simpel, zo'n hekje!

Wel jammer van Cairo, Calendula! Maar wel sterk van je dat je die beslissing neemt, en als je een goed nieuw baasje vind zal dat ook wel de goeie blijken waarschijnlijk, al blijft het niet leuk natuurlijk.

Hier alles goed, gister super gesprongen en weer beter gedressuurd. Komend weekend les, zie er naar uit!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » zo 20 mar 2011, 20:02

Mooie foto's Janine.
Cindy ziet er goed uit, maar wat een lange haren heeft ze nog op d'r buik. Hoe komt het dat ze zo afvalt? Puur door de beweging?
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 20 mar 2011, 20:47

Ja, Lisa is er nu een paar keer per week er mee bezig.
Ze heeft ook al wat buitenritjes gehad,doet haar wel goed.
Viv

Bericht door Viv » ma 21 mar 2011, 06:15

Poeeeeehh wat heeft ze nog veel haar Cin, Kdies zit alweer in zn zomervacht die is alles al kwijt (nu hattie ook niet zoveel :D)

edit: zomervacht natuurlijk _O-
Laatst gewijzigd door Viv op di 22 mar 2011, 06:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 21 mar 2011, 06:26

Maar Cindy en garfield staan ook lekker op de open vlakte ;)
Plaats reactie