@Nathalie: Wat een schatje is Cos zeg! Zijn nieuwe hoofdstel staat hem super!
Vind jullie prima bij elkaar passen zo hoor, dus gewoon lekker blijven genieten van die choco met hazelnoten!
@Ilona: Fijn dat je zo van je ritje hebt genoten! Geen last van je rug nu?
Ah joh, gewoon lekker rustig op je eigen tempo alles met Castor oppakken! Wij hebben geen mooie bossen of buitenrit omgeving bij onze stal, daarvoor moeten we echt met de trailer op pad en doen daardoor veel bakwerk. Maandje ruilen?
@Viv: Bedankt voor je reactie op mijn filmpje! We zijn inderdaad nog lang niet klaar om op wedstrijd te gaan, maar we vinden het wel tijd om daarnaartoe te gaan trainen. De tijd van alleen maar 'flierefluiten' is wel voorbij nu. Als ik over een tijdje weer eens een filmpje heb van mijzelf of Robbert met Peer laat ik je het graag weer zien! Stuur je wel een linkje via PB dan.
En dit is niet aanvallend bedoeld; maar meer als tip...
Ik dacht 'goh, leuk om Peer en mij een keertje in actie te laten zien aan mijn C-genootjes', juist omdat ik het rijden op Peer zo moeilijk vind. Maar dit is dus echt de laatste keer geweest, jammer. Iedereen bedankt voor de ontzettend nuttige tips, maar denken jullie nou dat ik gisteren met paardrijden begonnen ben ofzo en zelf niet zie wat er beter moet?!

Zoals gezegd ben ik me heel bewust dat er veel te verbeteren valt aan mijn rijden op Peer en daar werken we aan, maar het zal jullie gerust stellen dat ik niet zijn vaste ruiter ben! Deze mishandeling vindt hooguit een, misschien twee keer per maand plaats. Robbert, onze instructie en ik vinden er absoluut niets mis mee om op een paard van bijna 5 eens een paar minuten door te zitten of om hem eens een keer onder zijn tempo te laten lopen. Dat zie ik persoonlijk liever dan een paard dat alleen maar vooruit en uit elkaar gereden wordt met zijn snoet in de lucht en de rug weggedrukt. Maar goed, dat is ieders eigen voorkeur en methode. Mochten jullie ooit nog filmpjes van jullie eigen rijden hier plaatsen dan zal ik in ieder geval positiever en meer motiverend reageren (ook wanneer ik er werkelijk geen moer aan zou vinden of zo mijn 'rijtechnische twijfels' zou hebben)...