Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Bailey » do 30 dec 2010, 22:18

Kaleigh, ik hoop voor jou, de eigenaresse en het paard dat jullie snel een nieuwe verzorgster kunnen vinden!

De buurt waar Bailey staat is in principe heel rustig, veel villa's enzo. Maar in één van die villa's woont een man die een paar keer per jaar echt een giga feest geeft en met oud en nieuw schiet hij dezelfde hoeveelheid vuurwerk af als de rest van Arnhem geloof ik. Moet hij lekker van genieten natuurlijk, maar daarom gaan alle paarden maar op stal voor oudjaarsnacht. Bailey mag weer lekker samen met z'n beste vriendje in een grote stal, daar is hij harstikke tevreden mee.

Wat zijn jullie oud en nieuw plannen voor jullie zelf?

Heb trouwens een heel leuke dag gehad, van mijn vriend heb ik voor kerst als kadootje twee goudvissen (plus alles wat erbij hoort) gekregen die we vandaag samen zijn gaan uitzoeken bij het tuincentrum.
Beetje gek misschien, maar ik vind goudvissen gewoon tof en wilde ze al jaren maar het kwam er nooit van ;)
Vissies zwemmen nu gezellig naast me op mijn bureau, vind het erg grappig om te zien hoe ze steeds dapperder worden en hun nieuwe bakkie verkennen.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 31 dec 2010, 08:20

:wave: Sorry al een poosje niet geweest.

Sterre wat leuk die goudvissen op je bureau. Ik kan me voorstellen dat dit een leuk afleiding is als je zoveel achter je bureau zit om te werken.

Ritje met Kristel was leuk. Ze past prima op Ilonk ookal is die maar 1.42 en zó veel kleiner dan Beer. Brass was lekker vrolijk en het was leuk dat Kristel zoveel verschil zag in haar uitdrukking en ook in haar lijf.
Mijn internet vertikt het nog steeds foto's up te loaden of te versturen via de mail. Ze komen er nog aan!

Gisteren voor het eerst met Brass de snelweg (A27) overgestoken over een smalle 'ruiterbrug'. Tonkie had Vaskur mee, ik wilde er graag een braaf paard bij. Brass kijkt niet op of om van vrachtwagens maar als ze 'onder je buik' uit komen is dat toch wel even anders.
We stijgen daar sowieso af omdat de reling zo laag is dat als je paard zou struikelen en je valt er af je zomaar over de reling zou kunnen vallen. Worst case scenario. Had een extra touwtje mee voor aan het touwhalster en haar vast aan het bit. Mevrouwtje Pluiskuif vond het toch een partij eng! Grote witte ogen, enorme neusgaten en stress. Maar het ging goed ze bleef bij me. Daarna een km of 10 door de sneeuw gedraafd en weer terug over het viaduct. Brave poown!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 31 dec 2010, 08:59

leuk die goudvissen Sterre

Wat goed van Brass zeg Annalynn, jullie gaan echt goed als team :D

Onze plannen voor vanavond zijn lekker samen thuis, het is hier nu al een soort van oorlogsgebied qua vuurwerk, dus ik hou me hart vast voor vanavond. Ik ben dus vanavond liever thuis bij de katten
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 31 dec 2010, 09:21

Wij gaan eten bij de buurtjes en dan vuurwerk kijken bij een vriend op zijn gebouw (13 verdiepingen).
Hier twee katten in huis ik weet niet wat die gaan doen met het vuurwerk, ze zijn van onze huisgenoten. Mutox is er niet meer maar die vond het ook niet eng.
Op de wei zijn vannacht een aantal mensen om de paarden nog wat hooi te geven rond kwart voor 12. Heel fijn mag ik ook gebruik van maken. Ik maak me geen zorgen om Brass en Ilonk, Ilonk is er 22 mee geworden dus blijkbaar vind ze het niet heel eng. Vorig jaar hebben ze niet bij de hooibak weg bewogen. Heb wel het hele land open zodat ze kunnen rennen mochten ze dat willen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 31 dec 2010, 10:36

Oké het hoort natuurlijk niet hier maar omdat zowel Kristel als ik een B'tje hebben ik op het B'tje reed (te zien in de tweede foto als dat flufje Pluiskuif) toch ook even hier.

Afbeelding

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 31 dec 2010, 12:24

nou ik merk hier al wel aan de katten dat ze er niet happy mee zijn, vandaar dat ik lekker bij ze blijf.
Ik had afgesproken met Vera om naar de paarden te gaan en zij had haar auto bij de wei gezet, toen ik haar terug bracht zagen we dat ze net naast de wei carbiet aan het afsteken waren, dus ik ben wel blij dat de paarden daar nu niet staan.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

vera*

Bericht door vera* » vr 31 dec 2010, 15:59

Bailey: goudvissen zijn leuk :) Ik heb guppy's zijn ook erg makkelijk in de onderhoud.
Ilonka: wat fijn dat Brass zo braaf was bij het overstekken :) Ene wat een
leuke fotos
Claudia: ben ook blij dat je fjorden vanacht lekker binnen en veilig staan.

En ja ik ga vanavond oud en nieuwe bij vriendlief vieren

Claudia en ik hebben vandaag ons rot :D om Exel en Vera. Wil je weten waarom kijk dan maar in de link:
ork ork ork appelmoes eet je met een.....
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 31 dec 2010, 17:17

Jeeehj, Ilonka! Braaf peerd! Leuke foto's Annalynn.. ik sla ze even op als je het goed vindt! ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 31 dec 2010, 17:38

Tuurlijk! Verzenden lukte nog niet uploaden wel.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 31 dec 2010, 18:48

Leuke foto's van Ilonk en Kris!

Bjørn lekker buiten gehad vandaag, boeit dat geknal toch niet. Gelderse van mijn schoonvader gaf ook al geen show tijdens carbid schieten :( , Grover doet het gelukkig ook niks (staat ook op de rescue remedy). Maar de hond van mijn schoonouders, tja das een ander verhaal. Wilde tijdens het carbid schieten achter de deksel aan *proest* maffe hond.
Wilde met mijn mobiel nog paar foto's maken van Grover samen met Waldo (berner sennen van mijn schoonouders) was mijn geheugen vol, gggrrr.

Een fijne jaarwisseling allemaal en tot volgend jaar ;)
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
vera*

Bericht door vera* » za 01 jan 2011, 10:47

Hallo allemaal,
Welkom in volgend jaar :P
En ow ja ook nog van uit hier een gelukkig nieuwjaar ;)
Hoe hebben jullie B-tjes het vuurwerk overleeft?
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » za 01 jan 2011, 12:00

Allemaal gelukkig nieuw jaar!

Oo kristel ik ben jaloers op jou met je brave paardje in de sneeuw! :~

Vera welkom op in het b-tjes topic!

Ik zal straks als ik bij me opa en oma ben snel alles bijlezen want ik moet echt meer weer posten dit is echt diep triest :\ ..

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 01 jan 2011, 12:26

Danique, das niet Beer op de foto hoor! Of had je het over een paar pagina's terug? Das wel Beer! ;) Dit is Ilonka, van Annalynn, we hebben samen een sneeuwrit gemaakt!
Anouska

Bericht door Anouska » za 01 jan 2011, 17:11

De beste wensen allemaal!
Mijn B-tje heeft alles weer overleefd, zoals gewoonlijk.
Hey Danique, leuk dat je er weer bent!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » za 01 jan 2011, 19:40

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Wat een leuke foto's Annalynn en Kris :)

Morgen ga ik stalgenootjes aanmoedigen! Een heel clubje van stal volgt al tijden springlessen bij de manege en morgen doen ze allemaal mee aan een onderlinge wedstrijd.
Superleuk, ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 01 jan 2011, 22:41

ook namens mij allemaal de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar

Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 02 jan 2011, 20:11

Hoe was het vandaag Sterre?

Vandaag 16 km met Brass gereden, wat is dat beest toch behendig op het op gevroren sneeuw en ijs. En ze vind lopen zo leuk, wat kan je dan toch genieten!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 02 jan 2011, 20:24

Lekker Annalynn! *stiekem jaloers*

Ik ben ook op pad geweest met Beer..ijsbaan in het bos en mijn gele is dus niet behendig op gladheid..bambi-moves en onbenullig glijden haha..op de goede paden wel lekker een paar keer op en neer gedraafd en wat halt en blijven staan dingen en achterwaarts geoefend..toen weer naar huus..morgen maar even in de bak aan de slag.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 jan 2011, 20:27

waarom kunnen jullie nou allemaal lekker rijden en is het hier nog steeds niet te doen? ;(

kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 02 jan 2011, 20:44

Nou hier is het ook niet echt te doen hoor..ik ga gewoon haha..dan maar rustig aan en glibberend..stalgenoten verklaren me ook voor gek maar goed..
Plaats reactie