Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Anouska » ma 05 jul 2010, 18:23

Jeetje, gaat hard hier! Morgen middag komt de osteopaat Bjørn nakijken, ben benieuwd wat er uit komt.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 05 jul 2010, 18:59

@Brittlover (sorry weet je naam niet :o ): Ik heb begrepen dat die drainage compositum het lichaam reinigt en aangezien Vera ook elke keer dunne onlasting, wat ze in de winter niet heeft, dus ik heb het idee dat het eczeem en die dunne ontlasting met elkaar te maken hebben. Vandaar dat ik dacht ik ga haar iets geven wat haar lichaam reinigd.

@Kristel: Beer gaat goehoeeeeeeeed +:)+ en mag jij morgen brandje stichten?

@Anouska: heb je het idee dat er iets mis is met Bjorn?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 05 jul 2010, 19:58

Denk van wel. Sinds dat ik op de nieuwe stal sta, ging het rijden steeds slechter. In eerste instantie dacht ik dat het spierpijn was en bleef ik rustig doorrijden. Tot het moment dat hij links helemaal niks meer wilde. Geen stelling, helemaal niks. Rijd al een paar weken niet meer, geef hem wel beweging en hij loopt lekker in de wei.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 05 jul 2010, 20:18

Wat goed van Beer dat hij al zo keurig galoppeert Kristel! Knap peerd heb je toch.
Brand blussen, wat leuk! Wat ga je in de fik zetten?

Ben benieuwd wat de osteopaat zegt Anouska.

Bailey was zo knap vandaag, heeft zo braaf en goed gewerkt! Hij had er duidelijk zin in. Keren om z'n voorhand deed hij heel goed en heel rustig werken we nu ook een beetje aan 't spinnen. Voorbeentjes stappen al braaf over en achterbeen blijft steeds beter op de plek. Had niet gedacht dat we daar nu al mee bezig zouden gaan, maar hij geeft echt zelf aan dat hij het tof vindt en pakt de hulpen gewoon supergoed op.
Heb twee trailparcoursjes (L5 en L4) gevonden op internet, ga eens kijken of ik die binnenkort na kan bouwen in de bak. Kunnen we lekker oefenen :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 05 jul 2010, 20:20

Clau, jaaa ik mag fikkie steken! En blussen! Zin in!

Anous, succes morgen! Ben benieuwd! Ik wil Beer ook nog eens na laten kijken..tot nu toe nog geen reden voor maar lijkt me wel goed om eens preventief te doen..stalgenoot krijgt geloof ik iemand in september op bezoek..misschien ga ik wel meedoen!

Nu naar bed..MOE!
Elvina

Bericht door Elvina » di 06 jul 2010, 04:34

Goedemorgen!

zit al op m'n werk in Utrecht ;)

Gaat hard hier! Heb wel beetje bijgelezen :)

Beauty heeft ook een beetje een tropenrooster! Met dat warme weer voel ik me toch niet fit dus rijden zit er niet in. Ja in m'n korte broek zonder zadel rijd ik wel een beetje :P
Morgen heb ik les en dan wordt het warm :\ Ben aan het oefenen op rechtergalop. Ze verzint steeds nieuwe grapjes dus nu is dit weer het probleem. Kan soms niet eens een volte maken zo sterk dat ze zich dan maakt! En nageeflijk lopen wil ze in die galop ook ineens niet meer. Beetje balen dus :P Heb van de week wel geoefend en als ze wil kunnen we gewoon een volte 10 meter galopperen.

Fijne dag vandaag! :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 06 jul 2010, 06:20

Succes met de les morgen!

Gisteren een lekker rondje met Brass gedraafd, het is een rare mutsefruts die Brass. Ik kan met mijn armen flapperen, takken weg meppen, naast haar hangen etc maar ik moet vooral niet even aan mijn t-shirt krabben of mijn heuptasje draaien dan schiet ze er in volle galop van door...
Maar één keer een beetje gestruikeld in 10 km, ze leert het wel!

Zadel is opnieuw gevuld, super zacht, beugel riemen over de bladen en geen droge plekken meer naast de ruggengraat. Leek alleen wel of het zadel een fractie scheef heeft gelegen. Zadel is recht, en Brass is dat ook, voor ik het zadel liet opvullen lag het ook recht. Dus toch maar even scherp opletten of het nog wel klopt anders terug.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 06 jul 2010, 06:46

ik zit op mijn werk met smacht te wachten op de dierenarts, kan ie die hond die achter zit in de opname onder narcose brengen, ik word gek van dat geblaf van dat beest -:(-
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anouska

Bericht door Anouska » di 06 jul 2010, 08:52

Jeetje Tessa, wat ben jij er vroeg bij vanmorgen!

Arme Brass, schrikken van iets dood normaals, de muts.

Slaapt de hond al Clau :P?

Is er hier ook iemand die naar het FW weekend gaat 21/22 augustus? Is altijd bere gezellig, ik ga wel.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 06 jul 2010, 10:42

ik ga niet en die hond is inmiddels geholpen en ligt heerlijk rustig te slapen

Elvina

Bericht door Elvina » di 06 jul 2010, 10:49

Waar is dat weekend? :)
Mike

Bericht door Mike » di 06 jul 2010, 11:15

@Tessa: Eck en Wiel, half uurtje rijden.
Klik 1
klik 2
8)
Beauty
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 06 jul 2010, 14:05

Haa, hier een brandblusser, haha!

Ik weet nog niet of ik kan dat weekend..weet ik pas een week van tevoren ofzo..mocht ik kunnen dan neem ik zelf wel een happie mee..was wel leuk vorig jaar!

Ik ga zo nog even Beer rijden..zal de komende dagen ook wel stil liggen ivm warmte..bleeh..Galopjes oefenen zometeen..zin in!
Anouska

Bericht door Anouska » di 06 jul 2010, 17:46

Zo die dag zit er ook weer op -:(- ! Heb Bjørn eerst een goede poetsbeurt gegeven voordat de osteo kwam. Wilde hem na het poetsen nog even terug op stal zetten voordat ik aan de beurt was. Maar dat liep héél anders. Hij wilde de box niet in, stal genootje tikte achterhand aan en hij liep de stal in. Wilde het touw los klikken, hij draait zich supersnel om en rent de stal uit. Mij half plettend tegen de muur := . Het touw sneed door mijn handen totdat het knapte. Ik heb hem flink vervloekt :x , de etter. Kon hem makkelijk weer pakken en gewoon op stal gezet en met mijn hand onder de kraan. Staan 5 brandblaren op. Zweep wordt nu dus weer gebruikt.
Bij de osteo kreeg ik te horen dat hij gewoon goed was. Had hij mij flink te pakken genomen. Kreeg ook nog te horen dat hij een hele sterke en mooie rug heeft en aan beide kanten een mooie gelijkmatige bespiering :D. Morgen de dominantie strijd maar weer aangaan }> en weer 1 week volhouden. Dan kruipen we er gewoon weer op.

www.fitenvitaaldier.nl
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » di 06 jul 2010, 18:36

Gelukkig dat alles goed was! Wat een aap zeg om zo maar even weg te rennen 8)7 hopen dat de blaren snel weg gaan *auww*.
Met Blossem gaat het rijden weer de goede kant op :D De galop was hier toch ook altijd wel een probleem maar vandaag ging het heel goed. Ik zit dus nog helemaal op mijn galopwolkje :# :#

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 06 jul 2010, 18:52

@Kristel: hoe ging het vuurtje doven?

@Anouska: wel een geruststelling dat Bjorn helemaal recht is, alleen nou dat geklier weer pffff pubertijd ofzo |o

@Niekie: fijn dat Blossem zo goed gaat joh +:)+

Ik ben vanmiddag vreemd gegaan :o Ik ben met Dora van Paul aan de slag gegaan, jeetje over draken gesproken zeg. Ze wilde nu eindelijk wel lopen, maar nou vond ze dat ze niet te ver van het baasje mocht gaan en draaide elke keer om, wilde me zelfs het stroomdraad in draaien, maar daar heb ik een stokje voor gestoken (lees zweepje), ff een tikje op haar schouder en omdraaien. We zijn een kwartiertje aan het "vechten" geweest en toen besloot ze toch maar dat ze ging luisteren naar me. Waarop ik haar heerlijk met een licht teugeltje en sturend op mijn benen wat figuurtjes heb kunnen laten maken. Paul was op een gegeven moment weggelopen en stond met een weidegenootje te praten en Dora bleef heel braaf onder mij luisteren, dus ik ben helemaal tevreden. :)) We hebben zelfs wat voltes in draf kunnen maken en ze deed het super *o/*
Morgen maar eens met meneer Exel een ritje maken, kijken hoe die vlag ervoor staat

Bailey

Bericht door Bailey » di 06 jul 2010, 21:30

@Claudia: wat goed dat het zo netjes ging met Dora en dat ze zich gewonnen gaf met wat doorzettingsvermogen! +:)+

@ Anouska, wat heeft Bjorn jou dan in de maling genomen zeg! Ongelooflijk. Het is wel heel prettig om te weten dat het in ieder geval niets lichamelijks is. Hoop dat je brandblaren snel wegtrekken zeg.

@Annalynn: gekke Brass, selectief schrikken. Wel heel netjes dat je al 10 kilometer met haar maakt en dat ze nu al bijna niet meer struikelt.

Succes met je les morgen Tessa, 't wordt inderdaad erg warm.

Ik heb op m'n schouder en m'n arm giga allergische reacties van beten van een of ander insect, zal ik wel op stal opgelopen hebben. Ziet er echt niet uit en jeukt als een gek joh! Moet misschien maar een vliegendekentje voor mezelf gaan maken ;)
Elvina

Bericht door Elvina » wo 07 jul 2010, 09:09

Wat wordt er gedaan dan tijdens zo'n weekend? Het is niet ver dus kan altijd nog even op en neer rijden. Of Beauty meenemen hihi!

Stoute Bjorn! Wel fijn om te weten dat er lichamelijk niks mis is! Had wel beetje een vermoeden als ik hoor hou die altijd aan het draken is.. Beauty heeft ook wel eens van die dagen dat ze 1 kant echt niet aan wil nemen en heel scheef is. Gewoon een kwestie van doorzetten ;)

Leuk dat het goed gaat met Blossem en Dora!

Hier nog een die galopjes moet oefenen! Moet vanavond om een pion heen kunnen galopperen :=
Anouska

Bericht door Anouska » wo 07 jul 2010, 10:02

Mijn hand gaat gelukkig een stuk beter, voel er maar weinig meer van. Straks meneer flink aan het werk zetten met het dominantie spelletje van Kristel }> .

@ Tessa: Tijdens het FW weekend hebben we zaterdagmiddag wss een rondleiding op DAP de Lingehoeve en 's avonds BBQ. Dan "slapen" ontbijten en weer naar huis zo ongeveer. Succes met galop oefenen.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 07 jul 2010, 10:45

Oh Anouska, wat een tosk is jouw paard af en toe zeg!! Kan best zijn dat hij zich een beetje begint te vervelen hoor..tijd om er weer op te gaan binnenkort!
Plaats reactie