Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door roos » di 25 mei 2010, 10:57

Wat een verjaardagen hier allemaal!

Ik heb Ekdal afgelopen zondag verwend met slobbertaart, het zat over zijn hele hoofd.... je had hem moeten zien ;) en dan zo kijken naar mij met zijn pretbekkie van heb ik iets verkeerd gedaan ofzo ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Keandra

Bericht door Keandra » di 25 mei 2010, 14:19

ze staan dus bijna alleen op den droge, en kan moeilijk aan de drinkbakken een natte plek maken want op de weides is er geen watervoorziening :=
als ik een emmer water buiten zet hebben ze water anders niks := , dit is om ervoor te zorgen dat ze op een redelijke termijn binnen gaan en de andere paarden ook mss nog buiten kunnen
en de stal, ja die heb ik liever niet te vuil/nat
en verder ze een modderbadje geven, normaal komen ze gelijk welk weer buiten, dus ook in regenweer of als het nog nattig ligt, maar ja het regent bijna nooit meer, dus ook minder modder op de weides

ben ze beginnen inwrijven met fougadry, van decathlon, dit is speciaal voor droge voeten, om er wat vocht in te krijgen zogezegd
maar dit mag maar 3 keer in de week, dus ga zien of dit nu al helpt en verder afwachten en ze buiten zetten in de regen, hehe
zou veel liever hebben dat ze zo lang mogelijk zonder ijzers kan hoor, maar haar voeten komen er echt niet mooi bij zo |(
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 25 mei 2010, 15:36

Nee dat is dan heel erg lastig. Misschien dat het ook al baat als je alle hoefjes een kwartier per dag in een emmer water zet. Het vergt soms wat oefening en geduld, maar zelfs de paarden die niet van water houden kun je het aanleren (uit eigen ervaring tenminste). Als je ze dan in een emmer zonder hengsel zet, met een klein laagje water erin, lekkere plak hooi erbij en dan zijn ze meestal heel content. Het is wel wat extra werk.. maar dat kan ook baten.

En hopelijk helpt de fougadry, we hebben hier thuis ook een merk staan met vochtinbrengende creme, maar daar is geen limiet voor. Zal eens kijken hoe dat heet. We hebben het nog niet frequent gesmeerd, dus weet eigenlijk ook niet hoe goed het werkt.
Esther

Bericht door Esther » di 25 mei 2010, 16:00

Flower heeft het vandaag super gedaan op school!! Ze gaat nu echt met sprongen vooruit!!
Ze is wel heel erg moederig naar Digai toe, wel leuk om te zien!! Ik haalde Jeskim en Digai uit de wei vandaag om een te poetsen e.d. Nou daar was ze het nog niet meteen mee eens.. Flower roepen en racen!! Na een poosje was ze wel klaar, maar haar moederinstinct is helemaal aan op het moment!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 25 mei 2010, 18:55

Emy was vandaag flink ondeugend hoor. Jeetje wat kan die toch nerveus zijn om niks. Ze zijn vanaf vandaag voor het eerst de nacht ook op het land. En ik had Imka even in haar box gezet omdat die dr grasmasker om moest. Elvis die stond ook in dr box en Emy was ineens helemaal alleen in de paddock... Ze kreeg haar eten aan het hekje ipv in de stal. Het lijkt wel of ze autistische is wat ging die te keer joh! Ze vloog het land weer in om te zoeken. Dus ik wil dr weer in de paddock loodsen slaat ze met haar kop tegen mijn hoofd aan. En ik was vandaag op mn gympie's wat ik dus gewoon niet moet doen want dat doet zo'n zeer met lopen verzwik ik mn enkel ook nog (nou ja kan niet want die zit vast met krammen maar dat deed erg zeer) uit neid heb ik haar een klap terug gegeven... Wat kan ze toch raar doen! En zo is ze ineens weer de rust zelve! Ik had haar daarna in dr box laten eten en toen heeft ze alles netjes op! Rare pony!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 26 mei 2010, 07:17

Nadat Jack vorige week zijn manen platgelegd had met t schuren, ben ik toch maar Befix ( vroeger Liberate) gaan halen...de shampoo en creme. Dat heeft me wel n flinke duit gekost maar als t helpt, des te beter...

Wassen vond ie niet leuk :n
En ook de creme opsmeren vond ie niet leuk : altijd als ik de creme er op wilde smeren beginnen schudden met die kop, int rond draaien,..
Ik heb t dagelijks herhaald ( de creme, niet t wassen natuurlijk) en nu sinds gisteren moet ik volgens de verpakking t maar om de 3 à 4 dagen opsmeren. Ondertussen heeft hij niet meer geschuurd. Laten we dat hopelijk zo houden...

Verder gisteren n ongeluk gehad op de weide met Jack :
Ik loop naar zijn stukje weide en normaal als ik roep komt hij meteen t hoekje om. Dit keer niet. Dus k ga kijken, staat er geen pony meer in de wei...en draadje lag plat. Achter t draadje ligt n stuk heel hoog gras en daarachter zie je n weide met pony's. Dus hij stond daar aan die draad naar de pony's te turen.
Wij hem teruggebracht. Hij moest over t draadje stappen ( lag 5cm boven de grond), en bleef met zn achtervoetje haken. Ik wilde hem meteen stilzetten, maar hij panikeerde meteen en hijbegon rond te rennen. De weidedraad schoot tegen mijn benen, onder mn knieën. Ik ging onderuit. Uiteindelijk knapte de draad. Jack stopte met lopen. Hij was echt enorm geschrokken. Maar zover ik kon zien geen wondjes en ik kon aan de benen komen.

Ik heb voor de hoeven eens een gel achtig iets gehad, heette 'summer feet'. Kon je dagelijks aanbrengen. En je hebt voor de winter ook een tegenhanger ' winter feet'. Speciaal voor elk seizoen. Vond t wel n fijn product. Maar weet niet meer van welke producent dat was...

Proficiat Ekdal met je verjaardag :)
Esther

Bericht door Esther » wo 26 mei 2010, 12:40

Jemig het houdt ook niet op met Jack..

Flower was vandaag superbraaf bij de hoefsmid!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » wo 26 mei 2010, 14:11

Misschien moet Ekdal dan maar op curcus bij Flower......
Ach bij Ekdal is het ook drammen hoor. Gisteren moest ik hem (of hij nou wilde of niet)poetsen en hoeven krabben. Hij kan het allemaal, maar doet soms net of ie gek is(is ie ook wel....)maar vertikt het gewoon. Helaas heb ik soms veel geduld en houd vol tot hetgeen gebeurd is wat moet gebeuren. En zo had ik het gisteren voor elkaar op 4 hoeven te kunnen krabben zonder teveel gekkigheid, kunnen poetsen inclusief antiklitspray in de straart spuiten zonder een gekkie Ekkie(en heb ook nog een stuk van staart geknipt...zo lang hij stapt er bijna op!!). Hij kan het wel, soms heeft het gewoon veel geduld en volhoudingsvermogen(zo noem ik het dan maar)nodig...
En dan staat ie op stal(Daphne en Yvonne zullen het beamen...)dan is het een dotje en is hij rustig, maar soms buiten of met lopen is het meneer showbink.....

Bedankt voor alle felicitaties....! En Ekdal zijn mams was gisteren ook nog jarig :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 26 mei 2010, 15:58

Timor is de ene keer ook makkelijker te knippen dan de andere.. De laatste keer stond hij zo mak als een schaapje aan de muur, maar hij kan ook behoorlijk etteren..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » wo 26 mei 2010, 17:29

hehe

hier gaat het hetzelfde met Jalenka, die heeft zo hele lieve momenten en hele stoute momenten
met de lieve momenten krijg je dat als je aan haar voeten bezig bent, ze heel lief haar hoofd laat zakken om te kijken wat je doet en komt ze zachtjes (jep zachtjes, is een zeldzaamheid) haar hoofd tegen jou leggen of zo
met de stoute momenten kun je evengoed 2 ski's onder je voeten binden en haar jou laten voort trekken, dan is er geen houden aan (terwijl ze perfect met een los touwtje kan lopen)

vant weekend had ze dus zo'n 'lief' moment en anders heeft ze 75% van de tijd 'stoute' momenten
het is niet dat je er niks mee kunt aanvangen, de manier waarop is niet altijd die die we graag hebben

maar 8-)
MAAR

nu beginnen we terug te denken aan de tijd toen Githa 2 jaar was, en eerlijk gezegd die heeft het ons toen veel moeilijker gemaakt
dus ...
we leven op goede hoop 8)7
roos

Bericht door roos » wo 26 mei 2010, 18:39

Owwhh die stoute momenten heeft ie dan van paps denk ;)
Ekdal heeft ook lieve en stoute momenten hoor....ach de lieve gaan vast ooit overheersen ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
vonnie21

Bericht door vonnie21 » wo 26 mei 2010, 18:42

Ekdal is een schatje roos :)) hij was zo lief vorige week!!!
roos

Bericht door roos » wo 26 mei 2010, 19:10

Nou dat zouden jullie niet zeggen ;)
Idd in stal lijkt ie wel een sufferd en is ie lief enzo...totdat meneer iets MOET doen waar hij geen zin in heeft...dan wordt het meneer dramkont!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 26 mei 2010, 19:26

Heey dat zomergoedje waar chunkymonkey over spreekt hebben wij ook. Zomer gel heet het ofzo, het is iniedergeval van Leovet. Ideaal. Het is een soort gel dat vocht in de hoef inbrengt. Olie en vet eropsmeren houd alleen het vocht tegen, dus werkt averechts. Naast de tip van Yvette (een modderpoel spuiten naast de drinkplaats) doen wij dit om droge hoeven tijdens de zomer te voorkomen. Erg veel last van elk jaar weer.

Nou Jack, je moet ons niet steeds zo laten schrikken hoor? Wel je beentje heelhouden.

Hihi, die Ekdal, die is niet stout hoor, die is superrrr lief in zijn stal! Whaha. Echt een schatje, moet toch ook meer eens komen kijken met het lopen oid.

Onze 4 staan sinds een week weer lekker 24 uur buiten, ze wilde zich ineens net meer komen om naar stal te gaan rond 10 uur savonds. Dat was voor mij het teken weer, ze zijn er aan toe. Vooral Eachann en Byoux samen, dat zijn net twee opgeschoten pubers, haha, zoooo speels/stout en eigenwijs.. Donderstralen! Maar wel leuk dat nog steeds de shetlanders de baas zijn. Juweeltje staat aan kop, dan Byoux, dan Eachann en als laatste underdog Ewald.. Hihi, de sufwo. Die laat echt alle kaas van zijn brood eten.

Ook zijn ze weer bij de smit geweest en Juweeltje staat weer rondom op ijzers, kunnen we lekker weer mee gaan mennen. Heerlijk. Afgelopen maandag met Nico en Steyn m'n trailer weer helemaal met de hogedruk gedaan, en gepoetst met autowas, hij was meer groen dan zwart, dus we kunnen de zomer in!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » wo 26 mei 2010, 19:45

En dan vraag ik mij af hoe Steyn er na dit spektakel uit zag..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 26 mei 2010, 20:03

Nou jij kent Steyn en vooral NICO 8)7 dus ik snap dat je deze gedachten binnenkrijgt, hahahaha.
Ik zal het haarfijn vertellen......

Steyn begon op zijn crocs, in een korte broek, een hempje en een t-shirt, oja en zijn cowboyhoed op uit Canada (want bij de paarden is hij cowboy) netjes met een emmer sop en een sponsje te poetsen. Heel netjes, want mama (ikke dus) dacht dat hij dat wel heel netjes kon, :D ahumm. Nou ging dus eigenlijk heel goed, Steyn flink boenen enz.. Nico begon met de hoge druk de buitenkant te doen, maar die klojo begon zijn zoon weer te plagen. Elke keer naar zijn richting spuiten. Pppfff die boeven, maar ik houd ze onder de duim, :)) whahaha.
Nou na een kwartier was Steyn natuurlijk DRIJF nat (waarschijnlijk het beeld wat Esther net voor zich had) Gierend van het lachen stonden ze dus dit waterballet op te voeren.

Naja, dan moet je toch als bezorgde moeder inspringen... Heb je het koud Steyn?? NEE MAMA, ja right, je lippen zijn al half blauw :# .
Nou wij maar bij mijn moeder boven (paarden staan bij ouderlijk huis) naar oude kleren van Sterre en mij zoeken.
Haha, dat was eigenlijk nog grappiger...
Hij was droog en warm, maar het arme ventje zag er niet bepaald modieus uit. Een joggingbroekje met paarden erop, ooit eens van de buurvrouw gehad. Een strak shirtje waar ik vaak mee stapte als puber, van Esprit. En daaroverheen een rood/wit fleece vestje van Sterre, 5 maal de mouwen opgerold.
Whaha, en hij voelde zich stoer en mooi in die kleding. Toen kwam Nico met het geweldige idee om ijs te gaan halen bij van Dam, dat is echt de heerlijkste gelaterie van Heemstede. Echt een dorp met een hoog kaka gehalte, echte chique lui die daar wonen.
Nou , ik ben dus maar niet meegegaan... Maar kan me wel enigzinds indenken wat die mensen daar in de rij voor een ijsje, gedacht hebben,,,,, welke gek heeft vanmorgen dit arme jongentje aangekleed?? :o
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Keandra

Bericht door Keandra » do 27 mei 2010, 09:43

lol kan het me zo voorstellen
zie hier hetzelfde gebeuren hoor

dat product voor droge voeten: Zomer gel van Leovet, zal er eens naar kijken, mss dat ik straks even naar de dure ruiterwinkel in de buurt ga
en modderpoel maken brengt niet veel op zonder drinkplaats op de wei en ze zouden nog niet een beetje kwaad zijn :=
vorig jaar hebben we dit ook gehad bij Githa op de weide, zeker tegen augustus was het verschrikkelijk maar we konden maar juist genoeg water oppompen voor hun drinken dat we niet echt de mogelijkheid hadden om een modderpoel te maken, jammer genoeg
maar ga er in elk geval naar uitkijken, en vanavond krijgt Jalenka nog eens douchetraining van de benen 8-) dus zal ook wel al ietsje helpen hoop ik
roos

Bericht door roos » do 27 mei 2010, 10:29

Daphne en de rest...wil niemand mij geloven dat Ekdal soms echt heel stout is....het lijkt niet zo, maar het is wel zo hoor....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
vonnie21

Bericht door vonnie21 » do 27 mei 2010, 10:32

Roos tuurlijk geloven we je wel :)) maar het was echt zo'n schatje vorige week in zijn stal :)).
Keandra

Bericht door Keandra » do 27 mei 2010, 13:49

ben dus al om dat product om geweest (papa heeft betaald 8-) ), was hem tijdens de rit naar daar aan het voorbereiden op een prijs van 30€, zie ik dat product staan, laatste pot en maar 8.41€ *o/* stond daar met mijn mond open, tof eens een niet duur product
papa heeft dan nog een borsteltje en spons genomen voor zijn beestje en wij gaan betalen
8-)

vanavond ga ik dus direct smeren :))
Plaats reactie