Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!
Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee
Leuk dat je zo van Annelisa geniet Karin.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Hier ben ik maar weer eens! Explosief archibald begint weer aardig braaf te worden! Vorige week vrijdag weer voor het eerst sinds hele poos weer kunnen rijden, de bak was eindelijk weer ontdooid. haha. Stelling en buiging is er nu helemaal uit en de linkergalop waar meneer altijd al moeite mee heeft ging nu echt super! Alles voor het L1 is er nu momenteel uit maar bouwen alles weer rustig aan op, lekker longeren met de pessoa en dan rustig aan maar weer wat wedstrijden opgeven, Gaat momenteel wel lekker met mijn andere paard in de wedstrijden, daar reed ik al 4 jaar mee in de B zonder winstpunten, maar heb nu in 8 wedstrijden 10 wp gehaald en gelijk overgegaan naar de L1 en eerste x L1 gelijk 184 en 3de! Dus nu heb ik beide paarden gelukkig weer aardig bijelkaar met de wedstrijden. Met archy zie ik het helemaal wel weer goed komen! Aankomende zomer gaat meneer een springcarriere tegemoet. haha 

Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
Cameron L2+9
Daar is waar het om draaitfoss schreef:Voor de rest was ze super braaf het gaat steeds beter geniet nog elke dag van haar.

@Marjanne, opeens valt dan gewoon het kwartje bij beiden en komt het idd helemaal goed

Met Alies ging het gisteren super. De galop sprong ze gelijk goed aan zonder een bok na. En door te rijden zocht ze vanzelf met moment mijn hand op. We oefenen stug verder

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Ik kon archy altijd gewoon lekker relaxed meenemen maar dat is nu dus anders haha, Bok voor de galop klinkt mij ook heel bekend in de oren!!! Archy vind de linkergalop moeilijk, sprong altijd verkeerd aan, alleen met een bok sprong hij goed aan en dan was het vol gas weg, maar dat gaat de laatste tijd super, geen bok meer nodig en een lekker rustig nageeflijk galopjeCharret schreef:Daar is waar het om draaitfoss schreef:Voor de rest was ze super braaf het gaat steeds beter geniet nog elke dag van haar.
@Marjanne, opeens valt dan gewoon het kwartje bij beiden en komt het idd helemaal goedZo is het bij mij en Jouk ook gegaan op wedstrijd. Ik was zoooo nerveus dat ik Jouke opfokte en vergat te rijden. Maar alleen door de wedstrijden te starten viel het steeds beetje bij beetje van me af. Nu kan ik proeven fatsoenlijk rondsturen en rijd ik ook winst. Tsja..de een doet er gewoon net even wat langer over denk ik maar.
Met Alies ging het gisteren super. De galop sprong ze gelijk goed aan zonder een bok na. En door te rijden zocht ze vanzelf met moment mijn hand op. We oefenen stug verder
Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
Cameron L2+9
vandaag weer met Dirk en karev het veld in geweest. Zoleuk om te zien hoekarev dan let op dirk, waar hijloopt, dat ze er niet op gaat staan enz.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Dirk is je hondje he? Zat even met je vriend ingedachten 
Verkeerd aanspringen heeft met het feit te maken dat je je stelling niet goed hebt. Lies is gewoon chagrijnig dan en bokt een keer. Vandaag ging het super fijn en geen gebok. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen.

Verkeerd aanspringen heeft met het feit te maken dat je je stelling niet goed hebt. Lies is gewoon chagrijnig dan en bokt een keer. Vandaag ging het super fijn en geen gebok. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen.
of je paard scheef is, kan ook toch? Dirk is mijn hond ja,haha

Of je paard is recht en je geeft gewoon de verkeerde hulpen. Vaak omdat je al op een eventuele bok/sprint gaat zitten wachten.
O, ik heb zooooo lekker gelest vanmiddag in de zon
. Mijn rechterhand hoeft gelukkig niet afgehakt, ik kan er ook mee RIJDEN in plaats van VASTHOUDEN. Gelukkig maar, pfieuw
. En Anka heeft echt een fantastisch lekkere galop, als ze goed rechtgericht is en van achter goed stuwt kan ze echt vanuit een rustig drafje op een dubbeltje aanspringen. Ik kan wel 3x aanspringen en terugrijden op 1 grote volte.
Als beloning hebben we lekker rondje Anderen gedaan. Deed ze ook weer super braaf. Jaaa, toppertje. Zal wel duidelijk zijn, boven Gieten hangt een roze wolk van formaat!

Als beloning hebben we lekker rondje Anderen gedaan. Deed ze ook weer super braaf. Jaaa, toppertje. Zal wel duidelijk zijn, boven Gieten hangt een roze wolk van formaat!

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
heerlijk hé die fijne galopjes. Kan karev ook zo fijn. vanuit stap lekker weg in een handgalopje.
Ze was vandaag niet moe te krijgen. Wederom veld in geweest, zonder hond, kan ik wat harder en verder,haha.
Dus lekker galopje, springt ze op eengegeven moment weg, omdat er iets eng was, wat weet ik niet, er was werkelijk niets te zien. Dus voor straf nog even verder gegallopeerd,haha. Even in de 5e versnelling, maar het zandpad was te kort, peerd wou niet moe. De conditie is er ook zo weer hé, na een aantal weken weinig tot niets doen. Scheelt toch dan dat ze overdag gewoon buiten lopen!
Ze was vandaag niet moe te krijgen. Wederom veld in geweest, zonder hond, kan ik wat harder en verder,haha.
Dus lekker galopje, springt ze op eengegeven moment weg, omdat er iets eng was, wat weet ik niet, er was werkelijk niets te zien. Dus voor straf nog even verder gegallopeerd,haha. Even in de 5e versnelling, maar het zandpad was te kort, peerd wou niet moe. De conditie is er ook zo weer hé, na een aantal weken weinig tot niets doen. Scheelt toch dan dat ze overdag gewoon buiten lopen!
Conditie is zo terug ja, Na 4 weken niets doen was Anka ook zo weer op conditie. Ze begint gelukkig ook af te vallen nu.
straks heb je weer een slanky ipv anky
hihihi 

- Senna&Cajra
Breek even in.
Op welk niveau was Anka toen je haar kreeg?
Op welk niveau was Anka toen je haar kreeg?
Ze had met Ingrid een A voor de zadelproef gehaald en was kampioen bestgaand geworden in Roden in 2009. Verder werd er niet veel mee gereden, 1x per week door vriendin van Ingrid als ik het goed heb. Anka was verder niet KNHS gestart. Ze werd verder af en toe eens buiten gereden maar meisje wat erop reed durfde er dacht ik niet goed mee naar buiten. Ik rijd heel regelmatig buiten met Anka. In de zomer vaak meer dan 1x per week. Doet ze tot nu toe erg braaf.
Ik ben wel jarloes op die paarden hoor. Zij hebben echt zo de kilo's eraf en de conditie terug. Ik moet er heel wat meer voor doen 
Mensen wat was het lekker weer he de afgelopen dagen

Mensen wat was het lekker weer he de afgelopen dagen

Het is heerlijk weer om te rijden het lijkt af en toe wel voorjaar en daar kijk ik erg naar uit.
Leuk om te lezen hoe verschillend alle A-tjes zijn, Annelisa is gewoon een paard wat nog veel moet leren er is niet heel veel met haar gedaan we gaan dit jaar wel voor de zadelproef maar een A zit er echt nog niet in een B met heel veel geluk.
Maar ik geniet van haar en daar gaat het natuurlijk om een dressuurtopper gaat het nooit worden daar is het het paard niet voor.
Leuk om te lezen hoe verschillend alle A-tjes zijn, Annelisa is gewoon een paard wat nog veel moet leren er is niet heel veel met haar gedaan we gaan dit jaar wel voor de zadelproef maar een A zit er echt nog niet in een B met heel veel geluk.
Maar ik geniet van haar en daar gaat het natuurlijk om een dressuurtopper gaat het nooit worden daar is het het paard niet voor.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dat si het belangrijkste toch KArin, dat je er van geniet!
Vandaag een koude rit gemaakt, De heenweg wou nog, met de wind mee, maar de terugweg, oh zo koud. Caroliene van Adanco nog gespot,hihi
Vandaag een koude rit gemaakt, De heenweg wou nog, met de wind mee, maar de terugweg, oh zo koud. Caroliene van Adanco nog gespot,hihi
-
Anca heeft een nieuw vriendje; Vlin! Vanmiddag met Janneke en Vlin naar de Drunense duinen geweest. We hebben heerlijk gereden en lekker gekletst! Maar vooral, Anca was super braaf!!! Ik heb haar een hele tijd met een lange teugel kunnen rijden! Alleen draaide ze zich soms even om om te kijken wat er achter haar was. Ze heeft de hele weg met de oortjes naar voren gelopen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
super Suus, fijn gevoel dan hé!