Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door kristelhans » za 03 jul 2010, 10:29

Ik lijk wel gek..ik heb net in de binnenbak gereden hahah! Ging lekker..even wat gedraafd en beide kanten galop gedaan..ging super! Daarna Beer heeeelemaal gewassen en lekker gekoeld..nu is het blubberfjord..al het werk voor niks! ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 03 jul 2010, 10:41

ik stap er ook ff niet op hoor, paarden zullen het misschien wel kunnen, maar vrouwtje heeft even geen puf met die benauwdheid :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » za 03 jul 2010, 12:14

het regent hier, heb op de slaapkamers de ramen open gezet dat het kan afkoelen
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 03 jul 2010, 12:26

Oh lekker Sofie! Wij gaan nu even boodschapjes doen en dan wachten op de regen.. ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 03 jul 2010, 13:10

hier regent het ook en daarnet niet zo weinig ook zeg pfffff, natuurlijk kwamen wij net de Lidl uit en alleen het stukje naar de auto was genoeg om tot mijn ondergoed nat te zijn :?
Maar wel lekker ff afkoeling, heb hier ook de balkondeur en de ramen open gezet, ben alleen nu politie agentje aan het spelen tegen de katten, want zo'n open deur is leuk om door naar buiten te gaan. Maar Clau heeft weinig zin dat er straks een kat van 3 hoog naar beneden vliegt :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » za 03 jul 2010, 19:10

Een hele mooie foto Claudia! Echt heel lief, en heel penny ;)

Hier is net ook een buitje gevallen, lekker hoor.

Vandaag kwam de hoefsmid en Bailey moet dan altijd weer laten zien hoe ondeugend hij is. Veel paarden zijn een beetje bang voor zijn rammelende karretje met vijlen en raspen enzo, Bailey vind het juist mooi om eraan te trekken zodat het zoveel mogelijk herrie maakt.
Hij is gek op de hoefsmid, daar krijgt hij namelijk een handje muesli van als hij braaf is en dat krijgt hij al tijden niet meer van mij omdat hij echt genoeg heeft aan het gras. Maar ook bij de smid moet hij altijd even testen; even kijken wat er gebeurt als hij gewoon z'n voeten niet optilt voor hem of ze stiekem van het bokje af laat glijden. Smid wint toch altijd, maar hij moet het altijd even proberen :=
't Blijft een echte belhamel, alle 'vreemden' die iets van hem vragen moet hij even in de maling nemen. En altijd met een engelachtig maar heel ondeugend gezichtje erbij ;)
Keandra

Bericht door Keandra » za 03 jul 2010, 19:25

hehe

die van ons zijn braaf bij de smid (Githa kan niet anders is haar vroegere baas, dus die durft niet, en Jalenka tja die begint alles ok te vinden dus die doet dan ook maar niks)
vandaag ze samen in de longeerpiste gezet en ze laten knuffelen samen (hehe mogen ze elke keer doen hoor maar is toch zo cute :+: )

ik hoop dat er tegen morgen terug hooi is, het hooi was op, en ze hebben wel al van dit jaar maar dat moet nog 4 weken liggen tegen dat het gevoerd mag worden, nu ging er wel iemand hooi brengen maar het was er nog niet en wou ze niet buiten zetten op de moment dat wij er waren (was het nog altijd bijna 30°) maar morgen gaan ze buiten voor een dagje terug, beentjes strekken
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 03 jul 2010, 22:27

@Sterre: volgens mij is dat fjord eigen hoor, even testen wat voor vlees ze in de kuip hebben

@Sofie: fijn dat ze weer even naar buiten mogen

!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 04 jul 2010, 08:30

pff ik wou dat het hier ging regenen het land is zo droog. Net een weekje weg geweest met school. straks misschien maar even op blossem rijden. Binnen kort gaan we kijken voor een dressuur zadel *o/* dus daar kijk ik echt ongelooflijk naar uit. Blossem haar staart leeft gelukkig nog hopen dat het nu zo blijft :))

Ik vind bailey zijn manen echt cool!
:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Anouska

Bericht door Anouska » zo 04 jul 2010, 10:41

Hier heeft het gisteravond even heerlijk geregend. Lekker alles tegen elkaar open gezet om te luchten.

Gaaf dat je gaat kijken voor een dressuurzadel Danique!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » zo 04 jul 2010, 12:21

ze staan dus buiten voor een dagje
ben al blij dat het in de stallen voor hen wel beter is dan buiten

er was deze ochtend iemand kwaad omdat zij niet als eerste de wei op mocht, Jalenka :=
leslie had Githa al genomen en Jalenka ging even kaarsrecht staan op stal, die kon er niet tegen
dus ik touwtje genomen en haar dan maar gepakt en al 'longerend' rondom mij naar de dichtsbijzijnde weide

ze waren heel gelukkig dat ze erop mochten
hebben direct geoefend op synchroon draven en tegelijkertijd beginnen grazen
is wel grappig om hen naast elkaar zo bezig te zien :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 04 jul 2010, 19:34

@Danique: shoppen voor je paard is altijd leuk :D

@Anouska: Heb ik gisteren ook gedaan, maar het is nu weer benauwd in huis

@Sofie: oef wat een draak die Jalenka, was zeker bang dat ze vergeten werd?

Ik heb een beledigde Exel hahaha :D Hij is de laatste tijd heel erg op zichzelf in de wei, ik ben natuurlijk veel met Vera bezig geweest ivm het weglopen enzo en hij kreeg uiteraard ook zijn aandacht wel, maarja blijkbaar vindt meneer dat niet genoeg. Als ik de wei in kom en ik loop naar hem toe dan blijft hij gewoon doorgrazen en doet net of ie achterlijk is, terwijl hij normaal altijd gelijk komt schooieren of ik toevallig wat lekkers bij me heb. }-)
Dus vandaag eerst Vera de wei uitgeplukt om haar manen in te smeren en gelijk kunnen ontdekken dat ze een ijzer kwijt is, tja nieuw paard in de wei erbij en met z'n 7en erachter aan jagen is waarschijnlijk teveel geweest voor een ijzer wat al niet zo lekker meer zat. Laatste hoefsmid in Maastricht heeft zich er met een Jantje van Leien vanaf gemaakt toen hij hoorde dat ik naar het westen zou verhuizen, dat was me al snel duidelijk, want ze had ook heel snel al lange tenen en stond ook vrij laag :(
Vera terug in de wei en Exel halen, die bij 1 van de eigenaars die aan het weiland woont vlak daarvoor een verkoelende douche was gaan halen. Schijnt hij vaker te doen, als hij ziet dat ze met een slang bezig zijn, gaat ie er naar toe en laat zich lekker nat spuiten. Uiteraard moest ie toen nog even rollen in het zand, dus ik kon een soort van Gra fjord uit de wei plukken. Heb ik even nieuwe vlechtjes in zijn manen gemaakt, terwijl hij met Jos stond te knuffelen. Dus ik hoop dat ik het weer een beetje goed gemaakt heb bij hem :D
Als ik van de week vrij ben zal ik hem eens alleen meenemen voor een ritje

Bailey

Bericht door Bailey » zo 04 jul 2010, 19:42

Wat leuk dat je op zoek gaat naar een mooi dressuurzadel Danique!

Lekker dat de paardjes weer buiten staan Sofie.

Agos, die arme Exel, beledigd! Haha. Wat grappig dat hij zich door de buren nat laat sproeien, heeft 'ie goed bekeken! Verwen hem inderdaad maar lekker, dan komt het vast zo weer goed.
Stomme hoefsmid zeg, wel echt enorm flauw van hem om zich dan zo ervanaf te maken als je weet dat je gaat verhuizen :(

Ik heb vandaag een poging tot verstoppertje gedaan met Bailey, maar hij is niet voor de gek te houden ;)
M'n moeder wil wat vaker rijden op Bailey omdat ze het echt graag wil leren. Supertof!
Maar ook Bailey heeft hierin nog veel te leren, hij is nogal eenkennig met rijden en negeert een 'vreemde' ruiter op z'n rug gewoon volkomen. Er zit geen kwaad in hoor, hij sjokt braaf achter mij aan/naar mij toe, maar blijft hoe dan ook op mij gefocust. Zich door iemand anders laten rondsturen doet hij gewoon niet, de muppet.
Vandaag eens gekeken hoe het ging als hij mij niet kon zien; ik uit de bak en me verstopt achter een boom. Maar nee hoor, Bailey ging gewoon naar de boom staan staren alsof ik gek was :+
Volgende week gaan we het eens aan de longe proberen, kijken of dat werkt.
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 04 jul 2010, 20:11

Tjonge wat hebben jullie veel geklept! Sorry niet heel erg bijgelezen.

Brass is vrijdag bij Herman van Country Mill geweest (samen met Ilonk natuurlijk) en mag zich nu de gelukkige drager van een Massimo Trail noemen, de gelukkige drager van Ilonk's Massimo Trail...
Zoals ik al vermoedde lag hij beter op Brass dan op Ilonk, die is de laatste jaren zoveel smaller geworden, Ilonk heeft nu een fijne tweede handse Thorowgood Endurance waar ik heel blij mee ben!

Donderdagavond met Brass gereden terwijl Jaël op Ilonk reed en Midan aan de hand mee hand, voor het eerst met meer dan één ander paard. Lekker gereden, Brass vind het héél stom dat ze niet meer mag struikelen van mij. Ze moest maar eens gaan opletten ipv alleen maar om zich heen kijken. Als ze struikelt geef ik een keer fel been, de eerste keer schoot ze er in galop van door. 'Waar kwam dat vandaan?' Maar al snel ging het beter en struikelde ze beduidend minder.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 04 jul 2010, 20:45

@Sterre: ja mijn eigen hoefsmid kreeg ik niet te pakken en heb hem toen gebeld, had goede verhalen over hem gehoord, maarja blijkbaar vond hij het niet de moeite om z'n best te doen voor die ene keer :\ Dat wat Bailey doet, dat doet Dora van Paul ook, ik ga van de week weer eens kijken of madam bij mij wil lopen zonder dat Paul in de buurt is, want zij loopt alleen maar achter Paul aan of als Paul op haar zit. Zucht handig inrijden zo'n pony hoor 8)7

@Annalynn: flauw van jou hoor dat Brass niet meer mag struikelen 8)7

Ik heb me net zo zitten ergeren aan die botte reacties op bokt, pfff je vraagt gewoon wat en dan krijg je zo'n botte reactie
yvonnedv schreef:
Verafjord schreef: ik heb meer gelezen over drainage compositum, hoe zijn daar hier de ervaringen mee?
gebruik de zoekfunctie linksonderin dit topic eens

Bailey

Bericht door Bailey » zo 04 jul 2010, 21:56

Wat fijn dat Brass de Massimo Trail van Ilonk kan dragen zeg! En super dat je ook voor Ilonk een nieuw zadel hebt gevonden.
Goed van Brass dat ze ook minder struikelt nu.

Claudia, dat Dora ook zo doet is inderdaad niet zo handig.
Ik vind het bij Bailey ook lastig om iets aan te doen. Ik ben toch degene die meestal met hem bezig is en als ik iets aan hem vraag doet hij het direct. Alleen bij anderen moet hij de muppet uithangen.
Soms is het best strelend voor mijn ego, zeg ik eerlijk, want we gaan met sprongen vooruit. Maar dat niet luisteren naar anderen kan soms ook tegen je werken. Hij is nu al een paar keer uitgemaakt voor 'onopgevoed' omdat hij zelfs met poetsen eerst wil dat mensen zich netjes voorstellen, anders blijft hij draaien en borstels opeten 8)7
Zodra ik bijspring is er ineens niets meer aan de hand en is het een engeltje...

En bokt... ach ja, trek je er niet teveel van aan. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, maar wie weet zijn er anderen hier op FW?
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 05 jul 2010, 08:12

Claudia ik heb Ilonk begin van het jaar de drainage compostium gegeven. Meer omdat deze op moest en ik het nog in de kast had liggen. In theorie zorgt het er voor dat je de afvalstoffen uit het paard goed afvoert.

By the way vind ik de opmerking van bokt wel meevallen, vaak is er veel te vinden met de zoekfunctie.

Tip voor met Dora, omdat je nog echt bezig bent met haar inrijden toch? Ik heb het met Brass gedaan op de volgende manier, Brass wilde namelijk niet lopen, ze snapte het echt niet.
Steeds teugel bijvoorbeeld omhoog links langs de hals om haar te draaien, eventueel even aantikken op de schouder met een zweepje, draait ze dan loopt ze, braaf direct teugels laag. Staat ze stil dan de teugel hoog langs de hals naar rechts de andere kant op draaien, draait ze dan loopt ze, braaf! Ik denk dat ik twee sessies van 10 minuten nodig had en toen ging het eigenlijk al heel erg goed.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 05 jul 2010, 15:41

heb jij het idee dat de drainage helpt?

En wat betreft die zoekfunctie, het is heel handig, alleen bij dat topic met tig pagina's zoek je je een ongeluk. Heel veel mensen stellen dezelfde vraag of ze zeggen dat ze het gebruiken, maar ik kon niet zo heel snel vinden wat de bevindingen waren :?

goeie tip trouwens om met Dora te doen, denk dat ik morgenavond met haar aan de slag ga, als Paul geen andere plannen heeft

Brittlover

Bericht door Brittlover » ma 05 jul 2010, 15:44

pff wat kleppen jullie lekker door, hoor niet bij de harde kern haha
heb Britt vorig jaar ook drainage compostium gegeven en werkte wel aardig.
dit jaar heeft Britt wel wat geschuurd maar het is te verwaarloen.
sta op een andere stal, en Britt krijgt bijna geen gras meer en erg goed hooi. en klap op de vuurpijl ook ander biks. wat het wondermiddel is. denk het gras maar het werkt.
ga die kant maar eens op, het is niet meer warm en er moet toch nog even wat door de bak crossen.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 05 jul 2010, 16:28

Jeetje wat kleppen jullie veel! ;)

Bailey die verstoppertje spelen niks aan vindt, Brass en Ilonka met aan ander zadel (wanneer kom ik langs?) Ondeugende paardjes van Claudia, Danique met een ander zadel en ga zo maar door!

Ik heb net lekker gereden en de galop geoefend..ik laat Beer nu helemaal los in galop van voren en hij kan al steeds beter 2 rondjes helemaal over de hoefslag..dan een rondjes stappen en weer aangalopperen (hij doet het steeds goed nu) en nog een rondje..zodra ik HO zeg en STAP gaat hij meteeeeen in stap/stop..zou hij ook slidings kunnen!? ;) Deed die rem het in het bos ook maar hahaha..(boer met kiespijn). Morgen nog even rijden en dan wordt het weer bloedheet..ga mijn les zaterdag denk ik verzetten..zou om half 3 les hebben..als ik de berichten moet geloven gaat het weer 30+ worden dus een uur intensief rijden wil ik niet dan..Beetje vakantie gaat Beer ook niet dood van!

Heb vandaag BHV cursus gehad..pop gereanimeerd en een AED ding gebruikt..morgen brand blussen haha..leuk!
Plaats reactie