In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen

Bericht door Bella » zo 11 mar 2012, 11:49

Flam haarde ook nog niet uit, tot Esther het eergister schijnbaar geopperd heeft bij dr. Es vroeg me al: Haart Flam al? Fjel nog niet....lag er zaterdag ineens een berg los haar op dr rug :=
Oh en heerlijk dit voorjaar...Flam en Bink lekker even op het landje staan (of wat er nog van over is) en die staan echt te genieten, intens tevreden met henzelf, heerlijk gezicht.
Geluk is de vrucht van intens werk
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » zo 11 mar 2012, 17:49

Hier komt het haar er met karrevrachten uit ...
Vandaag Freya in de longeerring gehad, beetje grondwerk. Ik zal haar deze week eens een hoofdstel met bitje aangeven. Doe er altijd in het begin wat appelstroop op het bit 8-) . Ik heb ook een "smak zadeltje" dus dat is dan de volgende stap..
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
foss

Bericht door foss » zo 11 mar 2012, 18:15

Leuk om te lezen dat de F-jes al wat aan de slag gaan.

Fjellko heeft weer zijn dwarse periode vrijdag moest hij even wachten tot hij naar binnen mocht ik had een touwtje los om zijn nek zo doe ik dat altijd en meneer wilde niet wachten en sloeg zijn kop in mijn gezicht net zoals op de keuring.
Ik probeerde hem tegen te houden maar met een touwtje los om zijn nek lukt dat natuurlijk niet dus ik heb los gelaten want ik verzwikte ook mijn enkel.
Daarna hem gepakt en even laten weten dat dit niet de bedoeling is, Fjellko heeft gewoon zijn buien het gaat de hele winter zo al goed alleen nu wil hij weer laten zien dat hij de baas is.
Nou hij is eerdaags aan de beurt dan mag hij aan de slag dan zal hij weten wie de baas is.
Het is een apart beest maar als ik hem dan weer in de bak zie staan dan denk ik goh wat ben jij toch een mooi beest en dat maakt een hoop goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Helmpie

Bericht door Helmpie » zo 11 mar 2012, 20:28

Hier in het zuiden ook last van zeer locale sneeuwbuien!! Vera en Floyd trekken hun winterjas uit maar Hilda, onze KWPN-er nog niet echt, maar die heeft ook met een deken gestaan. Vandaag in het zonnetje alle staarten gewassen! Blijft een mooi gezicht als ze allemaal zo schoon in de wei staan. Maar niet met je ogen knipperen want dan ligt er weer 1 op de grond te rollebollen! :D
Hilda & Vera & Floyd :+:
Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen
Anna

Bericht door Anna » di 13 mar 2012, 01:43

Fugo denkt dat hij nog hengst :o is of het voorjaar is in de lucht hij stond eerst bij de een groep merrie's die stuk voor stuk door hem gedekt worden altans dat probeert hij :o? .

Nu liep hij met Zanouk en Tasja op een stukje land en ja hoor nu pakt hij steeds Zanouk en dit gaat ook achter elkaar door :? . Ik weet zeker dat alles eruit is want ik heb het zelf gezien maar hoe kan ik dit stoppen het is ook niet leuk voor hem dat hij nu weer alleen staat. Bij Tasja heeft hij het nog niet geprobeerd daar heeft hij wel respect voor, maar die kan vanwege haar ijzers niet in de modder staan :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » di 13 mar 2012, 05:30

En gisteren was Fjellko weer poes lief hij heeft af en toe gewoon even klappen nodig en dan luistert hij weer raar paard.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 13 mar 2012, 07:30

De rui is weer begonnen! :j

en Fjellko heeft 2 verschillende petten zo te lezen :D

Kobalt gaat vanaf vandaag op 'dieet'.. ook al krijgt hij niks anders nu dan gras en vitaminekorreltjes...
schrok me rot gisteren. Ko heeft gewoon 2 vetbulten aan de zijkanten van zn buik boven/voor zijn lies zeg maar..
en bij zn staartaanzet is het ook te erg nu.. dus ik ben naar de boer gegaan en die zorgt dat vandaag Ko en Vjell enkel nog op het meer-weiland kunnen en de achterste 2 stukken maakt hij dicht. Die wei is schraler dan die andere stukken. en hij moet nu 3x per week aan de bak.
vind niet zo heel fijn om 3x per week te moeten longeren nu aan de ene kant, maar goed. hij moet echt wat kwijt gaan raken gewoon!!
*zucht* wat kan dat snel gaan opeens en ergens ben ik ook boos op mezelf dat ik zo lang heb zitten twijfelen over zn gewicht en dacht dat het wel meeviel en niet erger zou worden.. ;(

gisteren was ik wel geweldig trots op hem want hij heeft geweldig gelopen aan de longeerlijn. dat binnenoortje echt bijna 100% vd tijd op mij gericht, mooi aandraven, snel terug naar stap, halthouden, blijven staan komen.. en zelfs op een kusgeluidje op beide kanten een heeel nette galop!
ik hoop dat ik met 3x half uur longeren per week wat vetjes ga wegkrijgen.. is dat reeël?
gelukkig straks ook weer avonden licht dan kan ik met de fiets er weer op uit en stukken gaan draven!
Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » di 13 mar 2012, 12:51

Balen Suzanne dat hij wat te zwaar is geworden, maar zijn gras beperken is wel de juiste oplossing. Met Geke precies zo, die heb ik voor een deel van de voordroog afgehaald en op hooi gezet en dat heeft nu naar een paar weken al een mooi resultaat. Als je Kootje dan ook nog eens longeert en straks weer lekker gaat fietsen komt het wel weer goed :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 13 mar 2012, 13:36

Dank je dennis. Ik was gisteravond helemaal in paniek er van, maar ben nu wat rustiger :j
Komt wel goed inderdaad. Ik heb besloten dat we ook lekker gaan hardlopen saampjes, dat is voor ons allebei goed, lekker rechte stukken draven/rennen +:)+
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 13 mar 2012, 14:32

Suzanne, ik heb wel gelezen dat flink doorstappen beter is om af te laten vallen.
Met stappen verbranden ze glucose en daar gaat het om bij afvallen.

Denk dat als je 1 of 2 keer per week een tocht aan de fiets of aan de hand doet waarbij hij goed moet doorstappen en dan nog een paar keer wat longeren dat je wel een eind komt.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anna

Bericht door Anna » di 13 mar 2012, 15:49

Wel vervelend dat hij snel aankomt, daar heeft Fugo gelukkig nu nog geen last van maar die staat ook niet op het gras maar in de modder met hier een daar een sprietje. Maar het gaat zeker goed komen hoor met wat extra beweging.
Afbeelding
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 13 mar 2012, 16:32

Vandaag Freya een hoofdstel met bit maar zonder neusriem aangegeven. Beetje stroop erop en kauwen maar.
Lekker wat los grondwerk met haar gedaan. Het is een echte grappenmaakster...
Even langst de meetlat en deze reuzin is 1.48M.
Morgen is Furora jr weer aan de beurt.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 13 mar 2012, 20:01

vanavond begonnen met samen hardlopen en het ging supergoed, ben zooo trots!! ook op mezelf eigenlijk haha. sinds 2 weken gestopt met roken en wat conditie zelf opbouwen kon geen kwaad, maar ik hield het goed vol. we zijn 30min weggeweest waarvan 15min hardlopen en draven (af en aan he hihi). Ko bleef geweldig mooi naast me, lekker briesen en goed doorlopen, en ook met stappen flink de pas er in! +:)+ heerlijk gevoel nu. Wat een looplust heeft hij dan toch zo samen buiten!! Dit gaan we voortaan iedere dinsdag en donderdagavond samen doen iig! +:)+ *helemaal trots op mn mannetje*
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 13 mar 2012, 20:39

Freya is groot! Leuk dat je aan de slag kunt met de dames.

Het komt vast wel goed met Ko z'n gewicht als je zo actief met hem bent. Fijn dat hij dat zo braaf doet!
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » wo 14 mar 2012, 05:31

Freya is groot zeg mooi.

Kootje te dik oei dat wordt oppassen, bij Fjellko is het net andersom het is weer een smalle slungel omdat hij de lucht is ingegaan.
Helaas was het maar 1 dag dat Fjellko zich gedroeg, ik weet wel dat hij gauw aan de slag gaat anders gaat het niet goed komen met deze knul eigenwijs ding.
Esther

Bericht door Esther » wo 14 mar 2012, 18:38

Fjella is ook wel te dik, het mooie kuil is bijna op en dan komt ze op schraler hooi te staan, hopelijk werkt dat. En even uitkijken met alle aangroeiende grasjes.. Komt met Ko ook wel weer goed, jullie zijn in ieder geval al goed bezig!!

Stroop op het bit is wel leuk om bit te associëren met lekkers. Bij Fjella niet nodig geloof ik, die heeft een keer een bit in gehad en probeert nu ook steeds het halster op te eten met halster omdoen..

Fjella had maandag ook een echte Fjellbast actie. Ik was met Tea naar de VA geweest om te enten en Fjella moest dus alleen thuis blijven. Voor de zekerheid maar in de box gezet. Weer thuis gekomen nam mijn vader Tea mee naar de wei en ik Fjel. Fjella was steilgek natuurlijk, dus ik ben de box en stal uit, zet ze het op een lopen naar Tea!! Gewoon stalhalster om, geen houden aan!!
Ik kon haar gelukkig tegen de heg manoeuvreren en daar heb ik haar toch op haar donder gegeven!!! Even flink die resetknop gebruikt!! Ik was kwaad!!
Dit mag ze echt niet doorkrijgen, als ze het geintje kennen... naja dat weten jullie wel..
Ze was daarna wel onder de indruk, niet zo zeer als ik zou willen, maar goed. Ze bleef wel netjes naast me lopen, kon stil staan en ook in de achteruit op mijn commando. Ze was nog steeds wel bezig met Tea, kon ook niet verwachten dat dat niet zo zou zijn, maar ze luisterde naar me dus dat vond ik wel oke..
Dit was ook echt de reden dat ik Fjella liever zelf mee neem i.p.v. mijn vader, die straft het ongewenste gedrag niet af..
Zal nog wat worden als Tea straks moet bevallen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 14 mar 2012, 19:27

stoute Fjella...

Fatoush is ook wel een pechvogel hoor. Gisteravond vond ik hem vreemd lopen (nou loopt hij altijd raar door zijn kromme bene, dus zo bijzonder is dat niet), ik zag dat hij veel zand/mest (land laten injecteren) in zijn hoeven had, dus ik heb een hoevenkrabber gehaald. Ik kon linksvoor zonder problemen uitkrabben, maar rechtsvoor kreeg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Hij steigerde en deed. Ik heb hem op stal gezet en toen ontdekte ik dat hij rechtsACHTER stokkreupel was. Op stal stond hij steeds op rust. Daarom wilde hij rechtsvoor niet uit laten krabben, dan moest hij op rechtsachter staan. Vanmorgen was hij nog steeds erg kreupel, belaste zijn been niet en wilde de stal niet uit. Hoefsmid is vanmiddag geweest, hoefzweer...in zijn geval het meest gunstigste scenario. Wat ben ik trots op hem, hij was zo braaf bij de hoefsmid en net heb ik hem samen met JW ineen waterzak met Biotex gezet, deed hij erg braaf. Arm dier, hij heeft al veel pech in zijn leven gehad
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » wo 14 mar 2012, 21:01

Auw, een hoefzweer doet gemeen pijn!! Heeft hij het open gemaakt of moet het zelf uitbreken??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wolkj

Bericht door wolkj » wo 14 mar 2012, 21:06

Arme Fatoush :( heb met m te doen hoor Ivonne. En jij waarschijnlijk nog het meest! Sterkte!

Wat fijn dat je zo lekker aant hardlopen bent suzanne! :) super!

Ik kreeg net het verlossende mailtje:
"Hallo Willeke, het gevaar is geweken met het rhinovirus dus je mag Faira brengen. A.s. zondagmiddag vanaf 12 uur als dat bij jou ook uit komt. Bel je even als je weet hoe laat je ongeveer bij ons kan zijn(of mailen) "

De hoefsmid zou vrijdag of zaterdag komen, omdat ze v.a. dit weekend weg zou kunnen. Wel balen dat het nu zo dicht op elkaar zit. Hopelijk kan hij vrijdag tijd maken, dan heeft ze nog een dag om bij te komen. Zal 'm morgen vroeg even bellen.
Word allemaal wel spannend nu.
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anna

Bericht door Anna » do 15 mar 2012, 01:31

Arme Fatoush geef hem maar een dikke knuffel. Faira lekker aan het werk vanaf zondag en Fjella een opvoedlesje gehad.

Fugo staat om aandacht te krijgen hij staat weer even alleen om de dames was rust te gunnen :o voorjaar zit in zijn hoofd O:)
Afbeelding
Plaats reactie