Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door Daphne! » vr 14 mei 2010, 07:46

Omg wat erg in bovenstaande post schrijf ik wei, met een lange ij...
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 14 mei 2010, 07:49

Daf kan je niet proberen Eachann 2x 1/3 te voere, dat is iets minder en dan kijk je ff aan hoe hij erop reageerd.
Vandaag met vriendin en haar paard en danc en ik buitenrijden.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Eros

Bericht door Eros » vr 14 mei 2010, 17:57

Vandaag Eros toch nog maar een keertje gemeten met een officiele meetlat. En hij is dus 1.42m :D
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 14 mei 2010, 20:02

Flower is hengstig.. Yak..
Ik was Tea aan het krabbelen en toen ging zij aan Flower lopen knagen en die gillen en steeds pissen.. Kleine meisjes worden groot..
Toen ik in de wei kwam merkte ik al verschil, ik mocht haar zo maar overal aaien en doen, normaal is ze wat terughoudender..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 14 mei 2010, 21:05

Ik denk dat ik het even aan zou kijken met Eachann, wie weet krijgt hij binnenkort wel een groeispurt en dan kan hij zn recerves mooi gebruiken!
:D
Afbeelding

@ Esther, was Flower eerder nog niet hengstig geweest? Emy was echt al vrij snel hengstig toen ik haar kreeg... Maar net als bij Imka merk ik aan Emy ook niet echt dat ze hengstig is om de drie weken ofzo

(Edit dacht dat Eachann te druk was van zn voer....)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 14 mei 2010, 21:12

Nancy, dat is waar. Hij word er gelukkig niet druk van. Ik laat het ook maar zo, hij is net zoiets als Emy op de bovenstaande foto. Hij word lekker rond, en tja van dat gras ook een beetje een buikie. En 2x een halfje vind ik eigenlijk al niet zo veel.

Vanavon lekker gewandeld. Yvonne met Eachann, ik met Ewald, en Jobke en Laura samen met Juweeltje voor de sulky, het was HEERLIJK! Ze waren braaf, en we hebben echt een flink stuk gewandeld. Lekker weer ook. Daarna ook nog ff de maantjes geknipt. Ewald heeft het mooi in twee laagjes, randje zwart er boven uit. Eachann heeft het op 1 maat, dat vinden we hem allemaal veel mooier staan eigenlijk.

Woensdag komt de hoefsmit weer voor ze.

? Groeien jullie E-tjes ook ineens zo... Zou het door het voorjaar komen? Echt leuk... Worden echte binken al.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » vr 14 mei 2010, 21:18

Flower is vermoedelijk wel eerder hengstig geweest, maar nu was het overduidelijk, destijds wist ik het niet zeker..
Ze wordt ook wel een beetje dikkig, hopelijk valt ze weer wat af als ze door het land kan stieren met Fjel en Digai.. Er staat ook nog eens niets in de wei..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 14 mei 2010, 21:23

djenga101 schreef:Nancy, dat is waar. Hij word er gelukkig niet druk van. Ik laat het ook maar zo, hij is net zoiets als Emy op de bovenstaande foto. Hij word lekker rond, en tja van dat gras ook een beetje een buikie. En 2x een halfje vind ik eigenlijk al niet zo veel.

? Groeien jullie E-tjes ook ineens zo... Zou het door het voorjaar komen? Echt leuk... Worden echte binken al.
Ik vind hem dan ook niet vet hoor! En idd wat je zegt dan zijn ze buikig van het gras. Als ik smiddags kom voor het land dan zijn ze gewoon en aan het eind vd middag dan hebben ze een plofbuik hihi!

En zoals ik al zei als ze druk willen doen prima toch je hoeft er niks mee dus laat ze maar razen door het land is alleen maar goed voor de botten en spieren!

Ja mijn Etje begint ook te groeien ineens!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 14 mei 2010, 22:10

Nancy, wat is er met de manen gebeurd :o
Heb je even flink gesnoeid? :D
Krijgen ze wel weer mooi opstaande manen van..
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 14 mei 2010, 22:14

Yvette_Minouk schreef:Nancy, wat is er met de manen gebeurd :o
Heb je even flink gesnoeid? :D
Krijgen ze wel weer mooi opstaande manen van..
Erg he! Niet normaal! Ze ziet er niet uit. Ik hoop ook niet dat ze van de dierenbescherming langs komen hihi. Nee dr manen hingen steeds aan een kant en ik kreeg ze ook met steeds knippen nie tmooi omhoog dus dacht dan maar zo! En proberen om ze steeds bij te houden! Krijgt ze wel lekkere dikke stugge rechtop staande haren van hoop ik! :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 14 mei 2010, 22:22

Haha dat is waar! Dan is het de moeite. Ze hebben zo'n rare nekjes he zonder manen.. Terwijl al die andere paarden van die slappe manen hebben, dus ook zo'n ielige nekjes moeten hebben. Maar bij je onze fjorden is dat gewoon.. vreemd!

Minouk heeft ook zo'n manen gehad (afgeschoren door een nare bezoeker in onze wei voordat ik naar de limburgse kampioenschappen mocht) en kreeg er veel commentaar op, ziet er niet uit :+

Maar wel fijn als ze nu rechtop blijven staan en als ze eraf blijven met knabbelen.
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 15 mei 2010, 08:53

Ja dat ook nog ja! Met schoffie kauwen hebben ze ook regelmatig de manen te pakken. Of ik zie haar eens lekker schuren tegen de deur aan met haar manen. Nou ja kan me er druk om maken maar ze doen het toch wel. Maar dacht ik ga het nog een keer proberen hihi
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 15 mei 2010, 10:23

Ekdal is al de lucht in geschoten voor het weide seizoen, nu heeft ie kracht om meer body te krijgen....in de hoogte vind ik wel even genoeg geweest....;)

Zo heb me toch een spierpijn van de les van donderdag....pfffff heb ik tijden niet zo lekker gereden, Danc kan aan de teugel maar ik heb geen idee wat ik precies moet doen en moet voelen.....maar het komt goed volgens mijn instructrice....zo leuk opaatje aan de dressuur :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 17 mei 2010, 09:37

:wave:
Wij hebben hier in BE hemelvaartsweekend gehad en dwz een verlengd weekend. Dus wij zijn er enkele dagen op uitgetrokken in de Ardennen met hondje.
Wel beetje jammer van het weer...

Gisteren is Jack naar de kapper geweest. Ik was iets té ijverig met knippen en zijn zwarte verdween onder het witte, dus heb ik de boog niet in twee kleuren geknipt dit keer. En er zit ook een beetje 'boog-vorm' in dit keer :) . Ga het ooit nog wel ns n keer leren :=

Jack is ook opnieuw uitgebroken uit de wei afgelopen woensdag. Blijkbaar is hij weer over de draad, met stroom, gesprongen. Toen enkele stalgenootjes hem vonden stond hij op het erf te grazen. Gelukkig is hij niet naar de straat gelopen...
Nu heeft hij n nieuwe weide gekregen, die iets meer afgelegen ligt, met dubbele stroomdraad. Hopelijk raakt de kleine houdini hier niet meer uit...

En ik heb ook nieuwe Jack foto's... hoop dat jullie net als ik zo aangenaam verrast zullen zijn van zijn groei. Hij ziet er echt al een stuk beter uit!
ben ze nog aan t uploaden, plaats ze zsm...

Ook hier is Jack aan t puberen : hij wil de wasplaats niet meer in...t is eigenlijk altijd goed gegaan als ik n snoep in mijn hand had. Dan liep hij er zonder problemen in. Maar sinds enkele dagen blijft hij staan en wil hij er niet meer in. Als iemand achteraan drijft maakt dit geen indruk, klets op zn billen maakt geen indruk, rukje aan touw = achteruitgaan, ...hij wil gewoon niet. Zaterdag heeft t n half uur geduurd eer hij erin stond, en moest ik 2 personen optrommelen om me te helpen...
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 17 mei 2010, 10:36

Dan zijn billen naar de ingang zetten en hem achteruit er in parkeren? Ik ben benieuwd naar Jack zijn foto's.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 17 mei 2010, 11:44

Heb er apart ook n topic over gemaakt:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=38865

en dit is Jack nu:
Afbeelding

Dat heb ik idd nog niet geprobeerd om hem er achteruit in te zetten. Vrees gewoon dat hij echt foert gaat zeggen ook dan...hij staakt gewoon echt. ik begrijp niet waarom, waarom nu plots? Ik spuit al n ganse winter zijn voetjes af. Hij loopt al n hele winter 2x dag die wasplaats in en uit... 8)7
Keandra

Bericht door Keandra » ma 17 mei 2010, 12:48

echt wel puberen, Jalenka loopt met mij aan een los touwtje naar wei en stal, met Leslie gaat ze opeens precies walsen :=

ze wil met hem juist niet degelijk meelopen, altijd komt het uit dat ze rondjes loopt te draaien rondom hem
was bij mij ook zo in het begin, maar na enkele keren een goede ruk aan dat touw en nu loopt er een hondje mee

dus veel proberen, maar ook eens er totaal onverwacht naar toe gaan en er gewoon voorbij lopen, laat ze niet nadenken over wat er mss gaat komen, na een beetje denken ze van tja, zal maar luisteren zonder dat je eigenlijk veel hebt moeten doen (zo was het aan het touwtje lopen van Jalenka ook, die heeft opeens een klik gehad in haar hoofd van hé zo gaat het makkelijker)

ik ga vanavond vragen of Leslie de foto's van gisteren op de pc wilt zetten, heb er ook nieuwe gemaakt van Jalenka
murie27

Bericht door murie27 » ma 17 mei 2010, 17:31

Hoe groot zijn jullie Etje nu?
Murell, Tristan en Ezra
Keandra

Bericht door Keandra » ma 17 mei 2010, 17:39

hier is E-tje (J-tje) 135.5cm groot
(maar ze toont groter hoor O:) )
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 17 mei 2010, 20:37

Wij hebben Evita vorige week gemeten met een touwtje, dus het zal niet helemaal kloppen. Ze was 1.38 m
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Plaats reactie