Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Nathalie » ma 14 mar 2011, 07:42

ing-1970 schreef:Iedereen is weer fanatiek bezig geweest,en wat heerlijk dat de temperaturen eindelijk stijgen :)ddd
Zaterdag heb ik wel even gereden hoor,maar momenteel zit Corner in een corrigeer fase,
het is net een hond die je terug met trekken aan de lijn.
Daarom zondag gebruikt om daarop te oefenen.
Corner is wel echt een boef he, goed dat je het allemaal in stappen oppakt en dan ook teruggaat naar grondwerk, geloof echt dat je daar dan later de vruchten van plukt :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Peertje

Bericht door Peertje » ma 14 mar 2011, 08:46

Zo, ik heb het bijlezen even grondig aangepakt vanaf bladzijde 12! :D
Sorry als ik iemand vergeten ben! :=

@Nathalie Leuk dat je gaat lessen met Cos! Ben benieuwd hoe het gaat!
15 maart Cos alweer een jaar bij jullie? Wat gaat de tijd snel! Beterschap met de verkoudheid!

@Anita Leuke foto’s van je fjordsels! Hoe gaat het met Celony? Al plannen om hem weer een beetje te gaan oppakken de komende tijd?

@Wendy Gefeliciteerd met jullie laatste punten in de B en succes alvast in de L1! Volgens mij ben je dan het eerste Ctje in de L (of is Viv ook de B al door?)!

@Anna Fijn dat het zo goed gaat met Cyra! Fijn dat je zo’n smid hebt die het gewoon zegt dat ze niet op ijzers hoeft. Sommige smeden die ik ken zouden er vast iets onder hebben getimmerd…

@Ilona Geweldige verjaardagsfoto van Castor! :D Leuk dat je met vrijheidsdressuur bent begonnen en geweldig dat je rug een heerlijk ritje toeliet!

@Viv Nog gefeliciteerd met je winstpunt (en nieuwe baan las ik in een ander topic)!!! Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt. Alles goed met Cadiz?

@Jilly Wat goed dat Hay na de osteo weer helemaal los en lenig is! Wel balen dat je fijne buitenrijd-zadel niet lekker ligt op Hay.

@Claudje Caylinn ziet er goed uit zeg! Hoe was je cursus bij Emiel Voest?.

@Aria Mooie manen hoor! Zit nog te twijfelen wat ik met Daulann zijn manen zal doen straks…

@Inge Vervelend dat je hoofdpijn juist in het weekend opspeelt! Corner is lekker aan het puberen zo te lezen?

@Wendy Klinkt als een erg fijn buitenritje! Super dat Hein zich zo braaf gedraagt!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Ilona

Bericht door Ilona » ma 14 mar 2011, 09:04

Oeh ML, jij had echt wat bij te lezen he :P
Nou je hebt goed je best gedaan om op iedereen te reageren denk ik :))
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 14 mar 2011, 11:20

Die manen staan Hildar echt gaaf Aria! :))

Heerlijk genieten Ilona! En helemaal fijn dat de na-pijn meeviel.

Wendy geniet ook van het goede leven hihi.

Alvast succes Nathalie! Ik leste eerst in halve uurtjes, maar mijn huidige instructrice doet niet aan halve uren (ze rijd ook een 20 km enkel reis, dus begrijpelijk) en zo'n uur is hard werken. Gewoon durven zeggen dat het even teveel wordt hoor, wij stappen toch een keer of 3 tussendoor even lange teugel en ademhalen (zowel voor Hay als voor mij :)) ). Maar Hay is nog steeds stikkapot na zo'n les. Het zweet druipt dan van z'n oren, donkere zweetringen om z'n ogen enz. Arm beest hihi...
En dan is het vooral wassen geblazen! Als ik zelf rijd, kom ik wel een maand of langer toe met 1 dekje, maar eens we weer gaan lessen is het iedere week een nieuw. :=

Gisteren met Hay niet veel gedaan. Die geniet echt nu hij in z'n nakie in de zon kan staan hihi.
Wel naar m'n instructrice geweest, maar door een kl*te omleiding alsnog het rijden met Gidar gemist pff! Hij doet wel echt heel erg z'n best, maar hij is zoooo groen. Ze kon gewoon niet verstaan dat hij met zo'n niveau al een zadelproef heeft afgelegd. (weten jullie ineens het niveau hier)
Hij staat er echt heerlijk in een mega buitenstal met halve deur in een dik pak stro. Volgens mij wil hij donderdag niet mee terug naar huis denk ik.
Donderdag brengt ze hem weer terug en heb ik meteen een les.
Verder nog wel op haar appaloosa hengst gereden, erg gaaf beest! Zij had een hoop opmerkingen en vond 'm niet klaar na een bevallings- en winterstop (dat bevallen van haar dus he) voor terug uit te brengen in het L2, maar voor mij was het zo gaaf om een goed afgericht paard onder me te voelen. Snel content zeker? :')
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » di 15 mar 2011, 06:11

Zoooooo daar ben ik ook weer na 4 dagen in Anita-land te hebben gewoond :D
Poownie is prima verzorgd en stond er lekker fris bij toen we gister thuis kwamen. Straks ff lekker vroeg gaan rijden, is wel nodig na een weekje stilstaan :=

Weinig spannends te melden dus :D.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 mar 2011, 11:06

Viv schreef:Zoooooo daar ben ik ook weer na 4 dagen in Anita-land te hebben gewoond :D
Maar niet in Mantinge geweest, haha.

@Marie-Louise: Met Celoon gaat het prima. Hij doet nog steeds niks. Ik hoop dat er een mogelijkheid is om hem ergens vanaf april weer op te pakken. Hopelijk kan ik dan weer in Wanneperveen terecht voor de menavonden. Om heel eerlijk te zijn durf ik er niet zelf hier alleen aan te beginnen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 15 mar 2011, 16:10

Nou idd, ben je zooooo dichtbij, red ik het nog niet om langs te komen _-:(

Met Celoon idd lekker naar W'veen gaan en daar samen met Bart weer oppakken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 mar 2011, 16:30

@Jilly, Krijgt Hayco nu ook stippels?

@Viv, het waren fantastische dagen geloof ik he? (las ik ergens) :D

Zou lekker zijn als je straks weer met Celoon op pad kunt Anita. Hopelijk loopt hij straks weer helemaal zuiver als hij aan t werk mag.

Ik ben vanmiddag even bij een stal geweest waar ik Castor evt door wil laten leren voor de kar. Die man was toevallig net een leuk 2-span in aan het spannen, en mocht gelijk een rondje mee. Lekker met dit weer!
Castor gaat denk ik over een week of 2-3 voor een maandje in pension. Spannend hoor. Even heel wat anders dan 24/7 weidegang en een beetje aanmodderen.
Straks moet hij dagelijks op stal en elke dag zweten. Ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken.
Kost wat, maar als t goed is heb je dan ook wat.
Best kans dat ik hem dan nog moet gaan scheren ook. Plus dat hij op ijzers moet. Kleine paardjes worden groot :#
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 15 mar 2011, 17:34

Anita45 schreef:
Viv schreef:Zoooooo daar ben ik ook weer na 4 dagen in Anita-land te hebben gewoond :D
Maar niet in Mantinge geweest, haha.
.
En niet bij je pleegdochter -:(-
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » di 15 mar 2011, 17:56

Nou het was idd erg enerverend zullen we maar zeggen :D
Ohja kiertje staat er natuurlijk ook in de buurt.
Nou we komen nog wel een keer terug hoor, maar dan met zn tweetjes ;)
Afbeelding
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » di 15 mar 2011, 19:26

wat was het de afgelopen dagen heerlijk weer om met de C-tjes op pad te gaan.
Heb 2 weken terug voor eht eerst een heel klein huppeltje gemaakt met Cairo,eerst snapte hij er helemaal niks van,maar later deed hij het echt heel erg goed!!
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 16 mar 2011, 15:24

Zo heerlijk weer als gisteren,zou koud vandaag.
Corner alleen even nog gelongeerd,en doorgepakt met het normaal laten stappen,
het werkt wel,meneer ging maar 1 maal even zonder aanleiding naar de draf waarmee
ik hem even terug moest roepen,daarna wassie super braaf +:)+
Afbeelding
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » wo 16 mar 2011, 15:32

Celine wordt 1 April gescand op drachtigheid. Had nog 4 dagen eerder gekunt op 14 dagen maar ik vond het prettiger om als ze evnt niet drachtig is te zien hoe het volgende ei erbij staat.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 16 mar 2011, 15:56

Spannend dus.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 16 mar 2011, 16:21

Welkom terug Peertje! En je kunt ze altijd laten groeien he, dan weet je of het echt mooi staat of niet.

Jilly, wel fijn dat hij zijn best doet dan! en dat hij daar zo goed staat. Dat groene gaat er wel uit, zo'n jong ding.

Ilona, spannend idd, ben ook benieuwd! Voelt dan als echt, een echte sporty zo op stal en veel werken :D zul je wel veel vooruitgaan ook, zo samen. En voor de kar is met dit weer idd heerlijk!

Viv, een weekje vakantie kan deugd doen he :))

hier vandaag even kort gereden, Hilly deed het zo goed in de dressuur, ben maar vroeger gestopt, na nog even te springen. Zondag had hij erg veel geweigerd, maar vandaag ging het super. Dat weigeren ligt wel aan mij, dus vandaag was ik extra gemotiveerd om toch over de spring te gaan en het werkte.
Hebben beiden erg genoten van de zon *o/*
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Peertje

Bericht door Peertje » wo 16 mar 2011, 16:25

Super dat Cairo het 'huppelen' zo goed oppakt Calendula!

Spannend Aurora! Door wie is Celine gedekt?
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 16 mar 2011, 20:00

Nou, hoe koud het vandaag ook was...je weet pas echt dat het toch voorjaar is als je je eerste "euthanasie met steen" van het jaar hebt moeten plegen op een halfdode kikker :(
Ik word daar zo verdrietig van...als het weer rond deze tijd milder is, zoals gisteren...gaan de kikker-hang-jongeren massaal op fietspad en weg zitten hier in de omgeving...vast lekker warm dat asfalt of zoiets. Tegen beter weten in, zet ik ze dan nog wel op m'n avondronde met de hond aan de kant...maar die knuppels huppelen net zo hard terug....

Bijna les *danst rond* en het nieuwe hoofdstel past *danst nog een rondje*

Ik ben ook nieuwsgierig door wie Celine gedekt is?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » do 17 mar 2011, 06:43

Gister spekkiespek weer aan het werk gezet, bak is momenteel superzwaar dus hij loopt echt te ploegen, jemig wat wordttie dan breed zeg :+: En na een uur ploegen geen druppie zweet.

Daarna naar Stahro gereden, daar ging mn nicht een zadel passen. Even over mijn spekkie gehad en die hebben ook nog genoeg mogelijkheden, dus daar gaan we ook maar eens met mister Speknek heen als we zin en tijd hebben :D
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 17 mar 2011, 08:01

Verschrikkelijk is dat het Nathalie... Je kan nu ook geen 5 km mee rijden zonder een platte eekhoorn ofzo tegen te komen. Vooral die dode katten langs de weg vind ik zo erg, grote kans dat baasje thuis op de kat zit te wachten ;(

Wat voor nieuw hoofdstel heb je? *wil foto's*
Waarschijnlijk vergaat je het dansen wel na dat uur }>

@Aria: ik vind het wel eens tijd worden voor rijfoto's van jullie :))

@Ilona: Castor ook uit logeren dus, is vast wennen voor hem, maar mijn ervaring is dat als ze zoveel nieuwe indrukken hebben en zo aan het werk moeten, ze het ook helemaal niet erg vinden om veel op stal te staan. Lekker op het gemakje bijkomen!

@Calendula: fijn dat Cairo het zo goed oppakte, veel plezier verder nog met huppelen hihi
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 17 mar 2011, 08:28

Ja ik vind het echt vreselijk, gelukkig kom ik zelden iemand tegen tijdens het avondrondje want die zouden ook wel denken als ze mij tegen die kikkers horen praten "toe nou sukkels, blijf nou in de berm!" :')

Ik heb dit hoofdstel F.R.A. Merothisch, kon het compleet van iemand kopen die met een paardenzaak gestopt is en voor een prijs onder de prijs van normaliter alleen de neusriem, anders had het ook echt niet gekund. Het is mij hoe dan ook een raadsel, bovenop de prijs van de neusriem...vragen ze dus normaliter 90 (ja u leest het goed)euro extra als je het complete hoofdstel wilt. Voor die 90 euro krijg je dan dus de neckstrap (dus de leren riem achter de oren langs) en de 'speciale' teugels en wat daar speciaal aan is, is dat er een laagje foam aan de achterkant zit (wat ik persoonlijk niet eens prettig vind ;) ) Dat is toch bizar???

Afbeelding

Heb dus nog geen foto's op Cos, maar het geeft een idee. :)
Plaats reactie