Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
claudia

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door claudia » zo 16 jan 2011, 17:29

Ik heb vandaag Alco gereden.
dat is ongeveer 1.5 JAAR geleden :=

Ik heb hem echt maar 2 rondjes gelongeerd en ik ben opgestapt.
Hij was zo super fijn om te rijden, zo nageeflijk en ontspannen.
Ik heb, denk ik, 20 minuten gereden en ik stapte echt met een Wauw gevoel af.

Echt een toppaard +:)+

:waven: :waven:
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 16 jan 2011, 17:35

Ik zeg druk met roze wolken hier in het A-tjes topic :)) . Super dat je weer gereden hebt op Alco en dat het zo lekker ging.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
claudia

Bericht door claudia » zo 16 jan 2011, 17:37

Annemarie schreef:Ik zeg druk met roze wolken hier in het A-tjes topic :)) . Super dat je weer gereden hebt op Alco en dat het zo lekker ging.
Ik was ook echt super trots en blij.
Ik had dit gewoon niet verwacht. Hij blijft mij telkens weer verbazen :))
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
foss

Bericht door foss » zo 16 jan 2011, 17:57

Heerlijk Claudia, dat je weer op je paard kunt genieten i.p.v. er naast :D

heb vandaag heerlijk op Annelisa gereden ze was echt enorm braaf zelfs de koeien op de hei hebben we overleeft en het viaduct wat ik zelf nog best eng vindt deed ze super ik ben trots op mijn meid.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 19 jan 2011, 15:48

Gister Anka goed aan het werk gehad met de les. Wijken naar voor het rechterbeen (naar links dus) lukt wel, maar naar rechts?? :n Knopje moet er wel op voor we L1 kunnen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 20 jan 2011, 18:06

Heerlijk Claudia, wat zal jij gelukkig zijn geweest!

Na onze winterstop is hij links nog zo soepeltjes als wat en rechts weer zo stug als wat.. GRRRR :(
Hoop volgende week weer les en hard aan de slag!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 20 jan 2011, 18:08

is ie dus linksdragend :P

ik heb gister zooo fijn gereden. Moest een snel rondje, omdat ik binnen een half uur thuis moest zijn omdat iemand ie ts kwam halen. Lekker veel gegaloppert, in een heerlijk tempo, veel rustig, lang teugeltje, achteroverzittend. Voelde me net een kooibooi,haha
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
claudia

Bericht door claudia » do 20 jan 2011, 18:12

adanco schreef:Heerlijk Claudia, wat zal jij gelukkig zijn geweest!

Na onze winterstop is hij links nog zo soepeltjes als wat en rechts weer zo stug als wat.. GRRRR :(
Hoop volgende week weer les en hard aan de slag!

Het was ook heerlijk :L

Hij was zo soepel, links en rechts.

Maar wel balen dat die van jou zo stug op rechts blijft.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 20 jan 2011, 20:42

Anka is ook wat stug op rechts maar heb zonet bij -1 heerlijk priveles gehad *o/* . En mijn instructrice heeft me weer handvatten gegeven om het op rechts vast houden op te lossen. Dinsdag in de groepsles ging dat niet zo, ik weet wel dat ik niet vast moet houden, maar ik moet ook aanwijzingen hebben wat ik dan wel moet doen. Dat kan ik zelf nog niet helemaal goed bedenken dan.

De aanwijzingen kreeg ik vandaag en dan wordt ze heel soepel en gaat alles in enen heel lekker *o/* *o/* . Aangalopperen en nette overgangen. Het staat en valt toch wel met het netjes aan 2 teugels hebben van je paard. Ik weer blij. En nu ik weereer rijd is dat hele hete er ook weer even af.

En Anka is veel te dik. En ondanks rijden valt ze niet echt af. Snap nu hoe dat kan. Vanmorgen ging Nisko en Bonnie heel snel de wei in en lieten de kuil op de voerplaats voor wat het was. Maar wie bleef doodleuk staan kanen, juist ja, Anka _-:( . Ik wil kijken of ik haar 's avonds op stal hooi kan voeren, haar mest is ook niet mooi. Kuil is wel paardenkuil, maar goed, toch te rijk denk ik.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 21 jan 2011, 14:31

Wil ik net typen hoe lekker Anka gisteravond ging, zie ik dat ik dat gewoonweg al getypt had 8)7 8)7 . Euh tijd voor weekend?? 8)7
Charret

Bericht door Charret » vr 21 jan 2011, 20:22

Meiden wat gaat het toch goed met de A'tjes :D

Alies is de ene dag fijn te rijden, geen gemopper, lekker kauwen op het bitje enz. En de volgende keer is mevr. chagrijnig of pas na een poosje fijn. Kan er geen pijl op trekken. Vandaag hebben we even lekker een poetsbeurt gedaan, manen knippen, staart bijhouden. Het was alleen te koud voor een 'was'beurt, dat moet dan maar een andere keer.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 24 jan 2011, 12:26

Ik zat gister al om 9.15 op Anka 8)7 Dacht lijk wel gek op zondagmorgen in de miezerregen. Maar goed, ging gister naar vriendin in Almere en wilde per se even rijden. Letterlijk rondje rond de kerk van 20 min max, maar goed. Was eerste buitenritje alleen weer sinds 2 maand en mevrouw was erg braaf. Hup zo de oprit af en gaan met die banaan. Toch lekker dat het vertrouwen groot genoeg is om met ons 2-en lekker bij stal weg te komen.

En ik wil mijn besteld rijlaarzen hebben!! Zucht, wachten duurt lang en ben pas op de helft 8)7 .
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 26 jan 2011, 08:43

Iemand nog dieet-tips? :\ Anka is echt veel te dik en ik krijg haar slecht dunner. Qua brok en muesli krijgt ze het armste van het armste (Pavo Nature's best en Pavo Liga) en daarvan nog geen halve maatbeker per dag. 's Morgens krijgen de paarden kuil en 's avonds krijgt ze 2 plakken hooi. Ze krijgt nu sinds een paar dagen 's avonds hooi. En gisteravond met les, jawel een kuchje :( . Kan toeval zijn, maar zal je zien, straks weer last van hooi-stof ofzo 8)7 .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 26 jan 2011, 17:04

als ik eerlijk ben vond ik de hoevee;heid hkuil die Anka kreeg best veel, die ik zag liggen toen we bij je waren.

pavo bevat veel suikers, dus dmv een ander voer kan je daar ook op besparen(subli ponybrok bevat het minste suiker en zetmeel van alle brok).

Voeren jullie nog in de wei. Als nis en bonnie naar de wei gaan en anka alleen achter blijft om de rest op te vreten, ja, dan word het een lastig verhaal.
ZO heb ik ook gezeten. Karev at 2x zo snel als nirvana. Die heeft dus ook een tijdje apart gestaan. Wij voeren nu uit netten, dan zijn ze er langer mee bezig, en kunnen ze niet schrokken. Bovendien krijgen ze overdag in de wei minder, en op stal,apart, naar behoefte van het paard gevoerd, en dat gaat nu goed
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 26 jan 2011, 20:15

Die hoeveelheid kuil op stal was al enorm geminderd, ze vrat niet alles op. Anka krijgt nu 2 plakjes hooi op stal, geen kuil meer. Stalgenoot voert 's morgens buiten en dat gaat echt niet anders en de boel splitsen is geen optie :n . Het pad naar de wei ligt ook zo aan dat het onmogelijk is de boel te splitsen. Wilfred zei wel dat ik haar bijvoorbeeld in het weekend op stal kan voeren. Dan kan ze dan 's ochtends ook hooi krijgen. Moet ik even kijken. Is aardig wat werk extra. En ik zal dit weekend als ik er 's morgens langer ben eens kijken of Anka het langst staat te eten en telkens de meeste kuil opeet of dat het toeval was dat ik dat laatst zag. Doordeweeks kom ik 's morgens niet en als ik kom ben ik er niet lang genoeg om te zien of Anka idd het langst blijft eten.

Zal de suikergehaltes van Nature's best, Pavo Liga en Ponybrok Subli eens onder de loep nemen. Dacht dat Nature's best ook arm was in alles??
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 26 jan 2011, 20:27

nee, natures best heeft dacht ik ook nog een gehalte van 30 procent, kijk maar eens op http://www.voervergelijk.nl

Ik dacht ook dat natures best goed was, omdat het weinig bevat, maar juist van pavo krijgt karev jeuk, nu op subli gaat het super. En op bokt zijn er veel paarden die van pavo juek krijgen, ook door de suikers
suiker-zetmeel gehalte
pavo nb 26,6%
liga 27%
subli 12.7%
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 27 jan 2011, 12:20

Anka heeft geen jeuk, wel wat gehad, maar ben niet verandert van voer, dus de jeuk zal daar toch wel niet mee te maken gehad hebben. Misschien maar weer over naar Subli. Echt irritant, alles op stal is all inclusive maar ik heb nu al andere brok nodig en hooi ipv kuil. Maar even overleggen, wordt wel wat duur anders als ik alles nog bij moet halen.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 27 jan 2011, 16:36

ik bedoelde niet dat Anka daar ook jeuk van had gekregen, maar dat het wel behoorlijk vol zit met suikers, en ze daar wellicht van aanzet?
Lisa

Bericht door Lisa » do 27 jan 2011, 18:38

Alinde gaat goed!! Jeehjj plekken nog wel steeds lelijk, maar door alleen 4 weken grondwerk word ze steeds soepeler en let ze ook gelijk veel beter op me.

Vrijheidsdressuur gaat ook steeds beter. Ze is eigenlijk te entousiast wat nogal lastig is, maar ik zie zeker vooruitgang!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 27 jan 2011, 21:22

Tamara schreef:ik bedoelde niet dat Anka daar ook jeuk van had gekregen, maar dat het wel behoorlijk vol zit met suikers, en ze daar wellicht van aanzet?
Dat zou best kunnen, weet het ook niet. Ze kwam wel wat dikkig de zomer uit omdat Nis en Gjendra van de zomer natuurlijk heel best gevoerd werden (en Anka dus ook). Maar ik zie nu nog niet veel effect van het voer veranderen en meer rijden (laatste is natuurlijk ook weer weersafhankelijk, die 4 week stilstaan van laatst hielp natuurlijk ook niet mee). Maar misschien duurt het gewoon langer voor ik effect zie :+ .

@Lisa: leuk dat je vooruitgang ziet in het grondwerken.
Plaats reactie