We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Claudje

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door Claudje » za 28 nov 2009, 19:58

De buitenbak bij ons is ook nogal nat en dat is echt uitzonderlijk... Gelukkig heb ik ook een binnenbak nu :D

Caylinn gaat echt zo geweldig, ik moet wel heel erg opletten dat ik mezelf niet span, want ze is daar uiterst
gevoelig op. Ze ging vandaag echt heel geweldig :L Het halthouden blijft moeilijk, dat snapt ze nog niet zo
onder het zadel (in alle andere gevallen wel) Dus dat zal een kwestie van oefenen zijn. Laatst heeft een
vriendin van mij er even op gezeten, stukje gestapt en die was echt behoorlijk verbaasd over hoe licht Caylinn
in haar mond is en hoe goed dat zit in combinatie met mijn zadel. En zij is echt een knotjespaardenliefhebber,
dus dat was toch wel een behoorlijk groot compliment. Ze zei dat ik echt wedstrijden moest gaan rijden :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Viv

Bericht door Viv » zo 29 nov 2009, 08:44

Ctje hier was superbraaf met de verhuizing, logisch als je in een stal vol biks terrecht komt :D

Lasse was wel flink bijterig toen diesje in zn box stond dus daar was ik niet zo blij mee (aangezien de boxen niet zo groot zijn en lassen dan zowat zn halve box al in beslag neemt met zn hoofd.

Toen we Tien dr kar zijn gaan halen en de boxen zijn gaan mesten heeft Theo ze buiten gezet en daar aren ze poeslief tegen elkaar.

Ben bewust gisteravond niet meer gaan kijken, ze moeten het toch ff zelf uitzoeken. Dus ben benieuwd hoe het gegaan is. Als het nou echt niet gaat moet Diesje misschien toch naar de binnenbox.
Heb Theo niet meer gehoord en vetrouw op zijn expertise dus ga er zometeen heen en dan zie ik wel.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » zo 29 nov 2009, 08:48

fijn dat de verhuizing goed ging.
enne wij willen wel foto's vandaag hoor!!!
---
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 29 nov 2009, 09:08

Fijn dat jouw beestje ook goed staat en met die andere komt het wel goed. Cyra dr buurvrouw bokte ook naar haar (tralies tussen de stallen) maar dat was in de avond ook ok.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » zo 29 nov 2009, 21:23

Nou dr komt toch een beetje gaas tussen de heren. Lasse neemt ong Kdies zn halve stal in met zn nek en hoofd (icl happen en Diesje irriteren). Ze waren wel rustig maar Dies durft amper uit de gezamenlijke drinkbak te drinken want dan krijgttie weer een knauw.
Dus dan maar wat gaas ertussen, tis niet anders.

Verder issie echt megavrolijk buiten, turboknop bleef beetje vastzitten tijdens het losgooien in de bak. Duidelijk wat frusties die eruit moesten :D
vandeweek gaattie proberen om de paddock van de haf erachter erbij te trekken. Diejes en hafje kunnen het prima vinden dus dan wordt de paddock nóg groter :D

Ben nu pics aan het uplooden, maar Photobucket werkt weer eens niet mee. Kon ook maar 10 foto's op mn geheugenkaartje kwijt, dus even aan de instellingen prutsen straks.

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=36297
Pics van nw stekkie..
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 30 nov 2009, 16:29

Amber...!! Hoe heeft Toot het gedaan vandaag???
Ik heb al één uitslag gelezen, maar hoe is de fjordsport gegaan???
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 30 nov 2009, 17:17

Toot heeft geen fjordsport gereden,alleen een zadelproef ;)
En ondanks dat hij wat druk was, vond ik hem het netst lopen van allemaal die de zadelproef deden.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » ma 30 nov 2009, 19:46

Ben benieuwd naar foto's van Tootje tijdens de zadelproef :D

Ik was vandaag nog net op tijd terug thuis om te rijden voor het donker werd. Was ook meer zwemmen dan rijden, maar goed. Hay was super flink en lekker voorwaarts! Zo heb ik 'm graag hihi
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » di 01 dec 2009, 06:00

pjotr_nientje schreef:Toot heeft geen fjordsport gereden,alleen een zadelproef ;)
En ondanks dat hij wat druk was, vond ik hem het netst lopen van allemaal die de zadelproef deden.
Sjips had ik toch met Diesje poging moeten wagen, díe is pas druk, Toot was echt een verademing wat dataangaat. Dan hadttie vast wat puntjes hoger gescoord :D
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » di 01 dec 2009, 07:19

Tootje liuep braaf tijdens de proef binnen, hij had alleen weinig stelling op de linkerhand. Af en toe kwam hij wat tegen de hand.
Springen ging wel lekker.

Met het opzadelen liep hij te ver achteruit en met de tweede keer opstappen stond hij ook niet helemaal stil.

Buitenrijden was hij wel braaf maar druk.
Hij liet zich wel goed rijden maar hij wilde niet echt stappen.
Hij werd wel heel cool toen hij langs andere paarden kwam, toen kwam de echte hengst wel even in hem boven.

Ik had hem wat punten beterft wel wat hoger ingeschat.
Ik vond de 6 ok wel laag, had ook een 7 mogen zijn maar dan was hij er nog niet.
Helaas, maar hij mocht gelukkig weer gewoon mee naar huis.

Toch wel petje af voor amber en ginny.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
yvette

Bericht door yvette » di 01 dec 2009, 08:23

Ik lees hier wel mee, maar heb zelf niet zoveel te melden nu mijn C-tje bij Sandrien staat.
Jammer van Toot, maar heb toch het gevoel dat ze bij de hengsten altijd een tandje strenger zijn, dus geen slecht resultaat (al hoop je toch op die A).

Cyra & Cadiz verhuisd...hoop dat ze snel hun plekkie gevonden hebben.

Caylinn een dressuurtoppertje in wording?

Ik ben afgelopen zondag bij Cosimo geweest, binnenkort maar weer samen met Sandrien met hem aan de slag...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Amber_

Bericht door Amber_ » di 01 dec 2009, 08:55

Toch super leuk jullie reacties hoor !
Zondag ging het echt super slecht O:), gelukkig was hij echt braaf maandag.
Helaas met opzadelen idd paar stapjes achteruit en vooral met buiten rijden wilde hij niet stilstaan, al die merries voor hem waren leuker :+

Echt zonde van die B, maar ben wel super blij met Tootje. Vreemd terrein, paar weekjes onder zadel en hij liep voor erg fijn voor de rest.
pjotr_nientje schreef:Toot heeft geen fjordsport gereden,alleen een zadelproef ;)
Dank je wel, dat is wel super leuk om te horen.
Heb goed me best gedaan met inrijden haha, helaas wilde de linker kant wat minder nog :j.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 01 dec 2009, 09:05

Hij is nog jong, die A komt er echt wel.
Nu al 83 punten vind ik toch best netjes hoor.

Ga je nou nog wel naar de hengstenkeuring of wacht je nu nog een jaartje?
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 01 dec 2009, 10:51

Jammer dat het allemaal voor Toot net niet genoeg was voor een A. Maar hij blijft mooi, was de 1e keer dat ik hem in het echt heb gezien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 02 dec 2009, 06:08

Toot heeft er een fan bij (Andy) :D

Diesje heeft het echt mega naar zn zin, is weer helemaal vrolijke poownie en is zichtbaar aan het genieten.
Zaterdag nog even zadel na laten kijken en evt opvullen en dan volgende week weer lekker aan de slag. Heb er helemaal zin in.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » wo 02 dec 2009, 18:25

Cas is echt op en top puber de laatste tijd.
Lekker druk en alsmaar proberen iets in zijn mond te krijgen.
Had vandaag mijn handen vol aan hem ohz maar gelukkig had hij alleen maar het gaspedaal erop en niet de stuiterknop :D

Afgelopen zondag ging mijn verzorgster er voor het eerst op, ik Cas vast aan de dubbele longe. Het begin ging echt heel lekker totdat een ander paard wat in de bak was gekomen begon te stuiteren in de plas en toen kreeg ze vliegles :(
Ik baalde echt flink ervan, zeker omdat het de eerste keer was dat ze op Cas zat. Gelukkig durft ze er nog wel op. Hebben we zondag niet meer gedaan want dat andere paard bleef druk en Cas was ook niet meer zo relaxed, dus nog effies aan de dubbele longe gehad en daarna nog even lekker gewandeld/gegraasd.

Op stal is hij ook lekker aan het klieren. Uitmesten gaat wel omdat hij dan eten heeft, maar als dat op is is alles interessant genoeg om je tanden in te zetten en als hij dan een tik op zijn neus krijgt zet hij zijn grote bambieogen op: "maar ik ben toch lief" :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 02 dec 2009, 19:17

Hmm Casje ook op en top in de puberfase dus! Moet wel weer net lukken dat hij het zo uithangt als je bijrijdster er voor het eerst op gaat natuurlijk :=
Hopelijk geeft hij z'n streken vlug op :D

Ik heb momenteel niks te klagen met Hay, hij is super braaf in omgang, lekker aanwezig maar niet te brutaal en doet lekker z'n best ohz. Ik zou alleen willen dat ik wat meer tijd voor hem had :o (en een bak om te rijden zou natuurlijk ook handig zijn!)
Viv

Bericht door Viv » vr 04 dec 2009, 05:54

Oei oei Casje aan de puber. En Jil, jouw tijd komt nog wel, evil grijnz :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 04 dec 2009, 10:58

Nog meer pubertjes :D Boefjes.
En fijn dat Hay zo braaf is. Meer tijd komt vanzelf wel een keer toch?
Ennuh Viv, lekker he als je een plekje hebt waar je zo kan genieten :P

Hier ook al zo lekker. Cyra wordt elke dag gemest en ruim op gestrooid. Ze heeft het prima naar haar zin. Heb inmiddels weer 2 keer gereden. Daar is ze dan wat minder lief mee momenteel. Ze wil niet, loopt op beide handen met dr kop naar buiten, is tegen het been en is lekker dwars. Vandaag was ze ineens mega hengstig, dus misschien had het daar mee te maken. Pfff wat zijn ruinen dan toch makkelijk he :P
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » vr 04 dec 2009, 12:02

Orion1996 schreef:Nog meer pubertjes :D Boefjes.
En fijn dat Hay zo braaf is. Meer tijd komt vanzelf wel een keer toch?
Ik hoop het! Moet zeggen dat ik het aardig lastig heb om fulltime werken en Hay te combineren := (en dan heb ik nog niet eens een eigen huishouden)
Maar ik denk/hoop dat als het weer langer licht wordt, het vanzelf wel in z'n plooi valt. Dan maakt het niet zoveel uit dat ik pas om 21u ga rijden ofzo, nu kan dat natuurlijk niet... En tegen volgende winter hoop ik gewoon mijn E-rijbewijs en een trailer te hebben!

Dit weekend zal er wel weer weinig gebeuren, bak is zwembad en Hay is goorder dan ooit :=
Gesloten