In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
en een filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=F68OThHk ... e=youtu.be
Faira heeft dus weer een mooi gebit!
Odette krijgt ook meestal een roesje als haar tanden gedaan moeten worden en dan is ze ook altijd zo ver weg. Ik vind het altijd een beetje eng als ze er zo bij staat
.
Ko als springpaard! Leuk hoor.
Odette krijgt ook meestal een roesje als haar tanden gedaan moeten worden en dan is ze ook altijd zo ver weg. Ik vind het altijd een beetje eng als ze er zo bij staat

Odette&Fenna
Wel heftig hoor als ze een roesje moeten krijgen, Tasja en Fugo hoeven dit gelukkig nog niet ze staan er redelijk rustig bijOotje schreef:Faira heeft dus weer een mooi gebit!
Odette krijgt ook meestal een roesje als haar tanden gedaan moeten worden en dan is ze ook altijd zo ver weg. Ik vind het altijd een beetje eng als ze er zo bij staat.

Wat leuk zeg zo samen springenSuzanne schreef:en een filmpje!

Mijn kleine spruitje..
Gisteren eerst even lekker poetsen, Tea laat giga veel los, Fjella nauwelijks, maar die vind het heerlijk!!
Daarna nog tijd en energie over dus de twee maar even uit het land gehaald en in navolging van Finnea Fjel ook maar eens een hoofdstel omgeknoopt, ging me vooral om het bit. Hoofdstel van Tea gepakt, ander bitje erin en huppekee! Ze probeerde wel snel het leer van het hoofdstel te pakken, blijkbaar verleidelijker dan zo'n stuk metaal..
Fjella heeft toch een kleiner koppie dan Tea, bit moest flink aantal gaten omhoog!! Later de neusriem en keelriem ook nog wel even vast gehad.
Ach en dan sta je daar, we hadden al met een dekje en singel geoefend, hoe zou een zadel staan?? Dus dekje, zadel, singel en zadelen maar.. Fjella keek haast niet eens, die vond het allemaal wel prima, was ook heel druk met het bit, hihi.. Ze heeft wel even aan het zadel gesnuffeld, maar ik kon het er zo opleggen, singel vastmaken, en steeds iets meer aantrekken, gaf geen krimp.
Dus beugels los gemaakt, flink eens even op het zadel kloppen, nee hoor, geen reactie. Alleen toen ik er even naast ging staan springen, dat vindt ze dan nog wel wat griezelig, maar wordt steeds beter!!
Met het zadel was ze dus echt niet bezig!! Wel veel te veel met andere dingen, dreutelkont!! En bij Tea weg is ook nog geen succes, dat wordt nog het grootste struikelblok denk ik. Moet ik nog maar eens even een strategie voor uitknobbelen.
Tadaaa!!!

Een volgende keer maar eens een schoftje op met staartriem, kijken hoe ze daar op reageert!
Gisteren eerst even lekker poetsen, Tea laat giga veel los, Fjella nauwelijks, maar die vind het heerlijk!!
Daarna nog tijd en energie over dus de twee maar even uit het land gehaald en in navolging van Finnea Fjel ook maar eens een hoofdstel omgeknoopt, ging me vooral om het bit. Hoofdstel van Tea gepakt, ander bitje erin en huppekee! Ze probeerde wel snel het leer van het hoofdstel te pakken, blijkbaar verleidelijker dan zo'n stuk metaal..
Fjella heeft toch een kleiner koppie dan Tea, bit moest flink aantal gaten omhoog!! Later de neusriem en keelriem ook nog wel even vast gehad.
Ach en dan sta je daar, we hadden al met een dekje en singel geoefend, hoe zou een zadel staan?? Dus dekje, zadel, singel en zadelen maar.. Fjella keek haast niet eens, die vond het allemaal wel prima, was ook heel druk met het bit, hihi.. Ze heeft wel even aan het zadel gesnuffeld, maar ik kon het er zo opleggen, singel vastmaken, en steeds iets meer aantrekken, gaf geen krimp.
Dus beugels los gemaakt, flink eens even op het zadel kloppen, nee hoor, geen reactie. Alleen toen ik er even naast ging staan springen, dat vindt ze dan nog wel wat griezelig, maar wordt steeds beter!!
Met het zadel was ze dus echt niet bezig!! Wel veel te veel met andere dingen, dreutelkont!! En bij Tea weg is ook nog geen succes, dat wordt nog het grootste struikelblok denk ik. Moet ik nog maar eens even een strategie voor uitknobbelen.
Tadaaa!!!

Een volgende keer maar eens een schoftje op met staartriem, kijken hoe ze daar op reageert!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dat staat zeker niet slecht hoor
Lang lichaam valt reuze mee hoor en hij is qua doen nog echt puppiewolkj schreef:Wat ziet Fugo er goed uit Anna! Knappe man zeg! Hij heeft best wel een lang lichaam als ik het zo zie. Hij laat zich wel echt zien van; zie mij staan, ik ben knap. haha!
De DA kwam gisteren 2,5 uur te laat.. Maar geduld was n schone zaak.
Faira heeft verdoving gekregen, de DA zei niet veel, maar ze ging er aardig van wachelen en had moeite om te blijven staan.
Toen is de DA aan de slag gegaan. Ik mocht ook de scherpe randjes voelen aan de binnenkant van haar tanden, dit heeft ze weggevijld, ook heeft ze de tanden richting de plek waar het bit loopt af laten lopen.. normaal gaat dit juist naar boven staan, maar het is beter met een bit om de tanden schuin naar beneden te laten lopen. Verder zag ze nog een soort wolfstanden, maar ivm haar wisselen e.d. durfde ze hier niet aan te zitten omdat ze niet zeker wist of het wel wolfstanden waren, dus daar word volgend jaar naar gekeken.
Daarna heeft ze nog even naar haar losse tandje gekeken en kreeg hem er toevallig met een klein wipje uit, dus nu heb ik ook een voortandje van dr!super leuk om te bewaren.
Na de behandeling haar 2 uur aan de stal laten staan om bij te komen, want ze mocht uiteraard niks eten omdat ze nog zo suf was. Kheb Faira nog nooit zo rustig gezien, haha!
Dat rij outfitje staat Fjella prima Esther!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Fjella lijkt het allemaal wel prima te vinden hé! Ziet er goed uit zo!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Brave Fjella
Dit zou met Fatoush volgens mij niet lukken. Ik kon hem vanmiddag wel achter het behang plakken. Heb een klein stukje met hem gewandeld. Direct van de oprit af kwamen we al 3 motoren tegen, maar daar gaf hij geen kik om. Dus ik dacht dat hij een goede dag had. Maar daarna was hij zo druk, geen land mee te bezeilen. Gelukkig had ik hem het touwhalster om, dan hou ik hem wel, maar dit was niet leuk, de Marga-drukte kwam in hem boven.

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Fugo ziet er goed uit! Hij lijkt idd. wat lang, maar ik ben Fin dan ook gewend...die is erg compact hihi.
Stoere Ko!! Die heeft een goed voorbeeld aan oom Vjellko
Leuk filmpje ook!
Fijn dat Faira braaf was bij de tandarts! Als Finnea nagekeken moet worden, gaat die ook met een roesje hoor.. Die vind het al vreselijk als ik aan d'r tanden zit
Jeetje Fjella is ook al een hele dame zo!! Staat haar goed, net echt
Fijn dat ze zo braaf was!
Finnea heeft een zware dag gehad vandaag
Zie PP!
Stoere Ko!! Die heeft een goed voorbeeld aan oom Vjellko

Fijn dat Faira braaf was bij de tandarts! Als Finnea nagekeken moet worden, gaat die ook met een roesje hoor.. Die vind het al vreselijk als ik aan d'r tanden zit

Jeetje Fjella is ook al een hele dame zo!! Staat haar goed, net echt

Finnea heeft een zware dag gehad vandaag

Haha die Fjella; als je niet beter wist, zou je d'r zo opstappen! Wat braaf! Ik heb gisteren een poging gedaan om bij Freyr en Floranth in de mond te kijken. Kon het niet goed zien, maar het leek alsof bij Freyr er wel al 2 voortanden doorkwamen, maar de andere zitten er ook nog; kan dat?? Bij Floranth zag ik nix bijzonders, voor zover ik dat kon beoordelen dan. Gewoon 2 grote voortanden. Lijkt me sterk dat dat de nieuw al zijn en dan al zo groot.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Het kan best zijn dat hij ze al gewisseld heeft, Fugo heeft ze ook al
esther wat een brave fjella en wat staat het haar goed!
ze worden echt groot nu he...
ik vind het ergens een raare gewaarwording dat het opeens zover is dat je echt wat kan gaan doen
reinou ik ga naar PP
ze worden echt groot nu he...
ik vind het ergens een raare gewaarwording dat het opeens zover is dat je echt wat kan gaan doen

reinou ik ga naar PP

Fjell wordt al een hele dame zo, staat haar goed Es!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Fjella getransformeert van kleuter naar puber, ze heeft wel zin in die nieuwe levensfase zo te zien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat goed van Fjella
.
Staat heel mooi en volwassen
.
Hier krijgen de paarden geen verdoving bij de tandarts, mijn tandarts doet daar niet aan. Die werkt gewoon met rust en geduld en neemt zijn tijd ervoor
. Mijn DA geeft wel een verdoving maar dat doet hij standaard als hij tanden moet doen, daarom ook een andere gekozen
.

Staat heel mooi en volwassen

Hier krijgen de paarden geen verdoving bij de tandarts, mijn tandarts doet daar niet aan. Die werkt gewoon met rust en geduld en neemt zijn tijd ervoor

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Wel leuk om te discussieren over wel/niet verdoven.
Tandarts mogen ook geen verdoving geven zei mijn DA, omdat ze daar niet voor gediplomeerd zijn. Als er iets verkeerd gaat e.d. Ik heb er bij Faira niet over nagedacht of ik wel of niet wilde verdoven, gewoon mijn vertrouwde DA uitgekozen en zoveel overkomt ze denk ik niet van een kleine verdoving.
Tandarts mogen ook geen verdoving geven zei mijn DA, omdat ze daar niet voor gediplomeerd zijn. Als er iets verkeerd gaat e.d. Ik heb er bij Faira niet over nagedacht of ik wel of niet wilde verdoven, gewoon mijn vertrouwde DA uitgekozen en zoveel overkomt ze denk ik niet van een kleine verdoving.
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Mijn tandarts spreekt dat van te voren af als jij echt wilt verdoven dat je paard dan verdoving krijgt. Maar ik heb het liever niet
. Zo kunnen ze gelijk lekker de wei op of terug de stal in
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Zo braaf was Fjella nu ook weer niet. Zadel en hoofdstel wel, maar verder is het een enorme draaikont, kan geen seconde stil staan.
Na het zadelen e.d. lekker op stal gezet met wat slobber en ze daar gelaten voor de nacht, heeft die Pipo weer de kraan los gedraaid vanuit de stal, voluit!! Hele stal stond blank, Tea's stal nat, allemaal water in de rest van de stal, grom!!!!
Wat is het toch ook een idioot!!
Na het zadelen e.d. lekker op stal gezet met wat slobber en ze daar gelaten voor de nacht, heeft die Pipo weer de kraan los gedraaid vanuit de stal, voluit!! Hele stal stond blank, Tea's stal nat, allemaal water in de rest van de stal, grom!!!!
Wat is het toch ook een idioot!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'