16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Ik had het er nog met Daphne over gisteren, H is best een lastige letter....zullen wel weer dubbele namen van komen....(met de leukste 2e namen....)
Ja, Meline wordt keurmerrie dit jaar en dat gaan we vieren op de keuring in Oldeberkoop. Ze heeft dan 6 veulens gehad uit 7 dekkingen.Ootje schreef:Wat zou het leuk zijn als Meline nu een merrieveulen krijgt! Het is je van harte gegund. Wordt ze nu ook keurmerrie?
Een Iline gaat er niet komen Ivonne want Meline wordt zeer waarschijnlijk niet gedekt dit jaar. Zoek jij maar een mooie naam uit met een I, ik gun je zo een gezond paard waar je over een aantal jaren lekker mee aan de slag kunt.
Heline gaat het hier trouwens ook niet worden, die naam staat niet op mijn lijstje, haha. Ben er zowel voor een hengst als een merrie nog niet helemaal uit.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hopjesvla wordt was niet gekozen
Zie het al voor me dat je bij de wei staat hooopppjeeessssvlaaaaaa haha

Zie het al voor me dat je bij de wei staat hooopppjeeessssvlaaaaaa haha
Grete is zo goed in het stelen van mijn hart
zo lekker knuffelig kan ze zijn als ik dr aan het knippen en borstelen ben...heb weer heerlijk genoten van haar vandaag

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Danc staat meestal ook op standje slaap als ik hem poets...zo lief!Moet wel zeggen, laatste tijd is ie narrig, want ze staan nu al vanaf november in de bak en dat wordt ie wel een beetje zat. Hij moet nog even volhouden, hopelijk kunnen ze begin april het land op
Grete is op een nieuwsgierige manier knuffelig, veel snuffelen aan je handen en zo
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
oooh ik duim ook voor een merrieveulentje voor je Anita. 
nou, ik heb ook weer wat meegemaakt met mn schat... pfff gisteren vroeg mn man of ik al wakker was en kon komen, mn paard liep weg.
ja jaaa... grapje zeker. Nou niet dus! Lyn was het blijkbaar zat om nog langer in een bevroren bak te staan en zag haar kans schoon toen het lint gebroken was. op naar het stoppelveld van de buren. gelukkig was Géline nog niet zo volgzaam. die bleef bij het draad kijken. ik dacht dat ik haar zo zou kunnen pakken net als anders, zeker omdat dat stoppelveld ook wel tegen moest vallen... nou niet dus! lyn kijkt op en zet het op een drafje. hoe dichter ik bij kwam hoe verder weg zij ging. met wat biks kunnen lokken en halster om, maar ik vond het toch eng om haar mee te nemen, overal ijs waar ze doorheen stampte,roestig ijzerdraad in de wal en ik liep niet erg stabiel op die bevroren grond met diepe sporen. ik in paniek, lyn wilde niet meer achter mij lopen.. uiteindelijk heeft mijn man haar resoluut over genomen. stoer van hem! maar ik moet het nu al 2 dagen horen dat ik toch niet echt een paardenvrouw ben, viel hem tegen, ik was nog lang geen echte stoere boerin... grrrr zucht.

nou, ik heb ook weer wat meegemaakt met mn schat... pfff gisteren vroeg mn man of ik al wakker was en kon komen, mn paard liep weg.
ja jaaa... grapje zeker. Nou niet dus! Lyn was het blijkbaar zat om nog langer in een bevroren bak te staan en zag haar kans schoon toen het lint gebroken was. op naar het stoppelveld van de buren. gelukkig was Géline nog niet zo volgzaam. die bleef bij het draad kijken. ik dacht dat ik haar zo zou kunnen pakken net als anders, zeker omdat dat stoppelveld ook wel tegen moest vallen... nou niet dus! lyn kijkt op en zet het op een drafje. hoe dichter ik bij kwam hoe verder weg zij ging. met wat biks kunnen lokken en halster om, maar ik vond het toch eng om haar mee te nemen, overal ijs waar ze doorheen stampte,roestig ijzerdraad in de wal en ik liep niet erg stabiel op die bevroren grond met diepe sporen. ik in paniek, lyn wilde niet meer achter mij lopen.. uiteindelijk heeft mijn man haar resoluut over genomen. stoer van hem! maar ik moet het nu al 2 dagen horen dat ik toch niet echt een paardenvrouw ben, viel hem tegen, ik was nog lang geen echte stoere boerin... grrrr zucht.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Wat een actie van Lyn zeg! Zou Danc kunnen zijn, die rent ook het liefst weg, zeker als hij weet dat ie stout is geweest, de grapjas.
Vandaag een zweetmes over Danc gehaald, daar kwam een haar vanaf. Bij Ekdal ook wel, maar lang niet zoveel, die heeft maar een dun wintervachtje(hopelijk blijft het zo....)
Vandaag een zweetmes over Danc gehaald, daar kwam een haar vanaf. Bij Ekdal ook wel, maar lang niet zoveel, die heeft maar een dun wintervachtje(hopelijk blijft het zo....)
Die Lynda, dat is wel schrikken zeg.
Odette is de paddock aan het eind van de winter ook wel zat. Dan eet ze Tjico nog net niet op.
Gisteren moest ik jureren tijdens de proefjes-dag op de manege. Flora, (25) deed ook mee, en ze legde bijna de hele proef in galop af. Wat een boefje zeg. Ze vond het vast leuk om mee te doen. Gelukkig was ze wat rustiger bij de volgende ruiter.
Odette is de paddock aan het eind van de winter ook wel zat. Dan eet ze Tjico nog net niet op.
Gisteren moest ik jureren tijdens de proefjes-dag op de manege. Flora, (25) deed ook mee, en ze legde bijna de hele proef in galop af. Wat een boefje zeg. Ze vond het vast leuk om mee te doen. Gelukkig was ze wat rustiger bij de volgende ruiter.
Odette&Fenna
Stoute Lynda!
Marga is net als Grete, ze is niet een echt knuffelkont. Maar net zat ik bij haar in de stal, en dan zit ze steeds in mijn haar te ruiken. Bij elke hap hooi die ze neemt komt ze even met haar mond bij mijn gezicht (net of ze zeggen wil: ook een happie?" Ze is niet echt heel knuffelig, maar wil wel graag bij je zijn.
Marga is net als Grete, ze is niet een echt knuffelkont. Maar net zat ik bij haar in de stal, en dan zit ze steeds in mijn haar te ruiken. Bij elke hap hooi die ze neemt komt ze even met haar mond bij mijn gezicht (net of ze zeggen wil: ook een happie?" Ze is niet echt heel knuffelig, maar wil wel graag bij je zijn.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik heb weer een update gehad over Jeskim. Het gaat heel goed er rijden nu twee kinderen los op en de rest nog aan de longe of met iemand er naast!!
Ze is onwijs aan het verharen, dud de kinderen hebben het er druk mee!!
De stagiare rijdt nu ook twee keer per week een half uurtje met Jeskim, vindt ze leuk!!
Nog steeds goed om te horen dat ze in de smaak valt!!
Ze is onwijs aan het verharen, dud de kinderen hebben het er druk mee!!
De stagiare rijdt nu ook twee keer per week een half uurtje met Jeskim, vindt ze leuk!!
Nog steeds goed om te horen dat ze in de smaak valt!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje, fijn dat jullie buiten kunnen rijden 2 verschillende rondjes, ookal moet je eerste en weg over. En het bos is relatief dichtbij met de trailer begrijp ik. Hier is van alles wat, we rijden door parken, over dijkjes, bermen langs fietspaadjes en voetpaadjes, stukje strand en ruiterpaden. Van alles wat, je kan een ritje van een uurtje doen, maar ook van meer dan 4 uur. Heerlijk! We kunnen ook met de trailer naar de duinen of het strand, da's dan wel een half uurtje rijden.
Ivonne, fijn dat het weer goed gaat met Marlies!
Roos, als je hopjesvlaaaa op de wei roept, hoef je niet bang te zijn dat er andere paarden dan jouw paard aan komen rennen, hihi!
Dendola, lief dat Grete zo knuffelig is. Of op zoek naar peentjes misschien, hihi!
Cowgirlwillie, jemig, dat was even schrikken! Ja, dat is het met fjorden, zodra je niet vastbeslotenheid uitstraalt, trekken ze de hele trucendoos open. Dan sta je daar mooi. Vervelend voor je, en kan me nest voorstellen dat je je op die ondergrond onzeker voelde.
Ja, dat verharen Esther, daar heeft Li heel veel last van, steeds over staan jeuken. Maar heel veel borstelen doe ik haar nog niet, wie weet heeft ze haar vachtje nog wel even nodig, vorig jaar ging het eind februari ook ineens weer sneeuwen!
Ivonne, fijn dat het weer goed gaat met Marlies!
Roos, als je hopjesvlaaaa op de wei roept, hoef je niet bang te zijn dat er andere paarden dan jouw paard aan komen rennen, hihi!
Dendola, lief dat Grete zo knuffelig is. Of op zoek naar peentjes misschien, hihi!
Cowgirlwillie, jemig, dat was even schrikken! Ja, dat is het met fjorden, zodra je niet vastbeslotenheid uitstraalt, trekken ze de hele trucendoos open. Dan sta je daar mooi. Vervelend voor je, en kan me nest voorstellen dat je je op die ondergrond onzeker voelde.
Ja, dat verharen Esther, daar heeft Li heel veel last van, steeds over staan jeuken. Maar heel veel borstelen doe ik haar nog niet, wie weet heeft ze haar vachtje nog wel even nodig, vorig jaar ging het eind februari ook ineens weer sneeuwen!
Danc verhaart enorm, niet normaal. Haal het zweetmes er maar over en dan pas de rest. Pfff
Het komt hier echt met bakken uit de hemel.
Het komt hier echt met bakken uit de hemel.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
haha die flora! wilde natuurlijk laten zien dat ze nog topfit is en klaar voor een nieuw wedstrijdseizoen haha
gisteren heeft lyn mn hart weer gestolen hoor. eerste keer weer met de huifkar weg. proefrit voor het nieuwe kinderfeestjes seizoen. ze stond super rustig bij het optuigen en inspannen, heeft geweldig gelopen. en ze kende het rondje nog.... hihi netjes aandraven op de stukjes waar we dat altijd deden, zelf afslaan bij de goede afslagen.. oeps! voorgeprogrammeerd paard whahaha ze doet haar bijnaam nog steeds eer aan...ponyparkslagharen paard
gisteren heeft lyn mn hart weer gestolen hoor. eerste keer weer met de huifkar weg. proefrit voor het nieuwe kinderfeestjes seizoen. ze stond super rustig bij het optuigen en inspannen, heeft geweldig gelopen. en ze kende het rondje nog.... hihi netjes aandraven op de stukjes waar we dat altijd deden, zelf afslaan bij de goede afslagen.. oeps! voorgeprogrammeerd paard whahaha ze doet haar bijnaam nog steeds eer aan...ponyparkslagharen paard

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
FIjn het als je zo'n braaf paard hebt ! 

- cowgirlwillie
- Contacteer:
ja heerlijk! denk dat leeftijd ook meespeelt in je voordeel in dit geval. lyn heeft natuurlijk alles al meegemaakt, kijkt nergens meer van op.
maar heb ook goede hoop voor haar opvolger Géline!
maar heb ook goede hoop voor haar opvolger Géline!
Dat hoop ik van Ekdal ook hoor 
Moet wel zeggen dat Danc vroeger toen hij jong was echt niet leuk was hoor, steigeren, veel bokken met rijden. Niemand gelooft me omdat hij nu zo rustig en lief is maar ondertussen weet ik wel beter!

Moet wel zeggen dat Danc vroeger toen hij jong was echt niet leuk was hoor, steigeren, veel bokken met rijden. Niemand gelooft me omdat hij nu zo rustig en lief is maar ondertussen weet ik wel beter!
Fijn dat het zo goed gaat met Jeskim! Ze heeft haar plekje daar wel gevonden he.
Mooi dat Lynda zo braaf was voor de huifkar. Ze vergeten niet zo snel iets.
@ Pareltje: Jullie hebben wel veel mogelijkheden om te rijden. We rijden hier wel meerdere rondjes hoor, het is elke keer weer een sport om een ander rondje door en langs Wijk te bedenken. Maar als het echt warm is 's zomers, kunnen we ook wel pootje baden in de Lek. Dat is wel leuk.
Het regende hier ook flink vandaag. Ik heb Odette vanmiddag maar een poosje onder een regendeken buiten gezet, want ik moest nog rijden. Ik houd er nooit zo van om een zadel op een nat paard te leggen.
Mooi dat Lynda zo braaf was voor de huifkar. Ze vergeten niet zo snel iets.
@ Pareltje: Jullie hebben wel veel mogelijkheden om te rijden. We rijden hier wel meerdere rondjes hoor, het is elke keer weer een sport om een ander rondje door en langs Wijk te bedenken. Maar als het echt warm is 's zomers, kunnen we ook wel pootje baden in de Lek. Dat is wel leuk.
Het regende hier ook flink vandaag. Ik heb Odette vanmiddag maar een poosje onder een regendeken buiten gezet, want ik moest nog rijden. Ik houd er nooit zo van om een zadel op een nat paard te leggen.
Odette&Fenna
Het regent hier alweer!Pffff wordt er gek van
Idd Ootje, ben erg blij met alle uitrijmogelijkheden. En wat leuk om pootje te baden in de Lek! Als jullie dat weer gaan doen met warm weer, vergeet je dan niet de camera? Kunnen we meegenieten!
Cowgirlwillie, wat heerlijk dat je zo'n fijn rondje hebt gemend en wat is ze dan braaf! Echt super!
Hier al de 2e dag regen regen en nog eens regen.... pfff!
Cowgirlwillie, wat heerlijk dat je zo'n fijn rondje hebt gemend en wat is ze dan braaf! Echt super!
Hier al de 2e dag regen regen en nog eens regen.... pfff!