Het Boomloos-zadel topic!
- kristelhans
Re: Het Boomloos-zadel topic!
Ik heb Beer ook met een vzh zadel ingereden omdat ik hem echt te onbespierd vond voor boomloos met het oog op drukverdeling..nu wel boomloos dus en ik had bij mezelf vooral het idee dat ik opnieuw moest leren zitten..ik was zelf heel wiebelig en had vet spierpijn! Dit was na een week of 2 over..toen had ik zelf balans..Beer was boomloos wel veel losser in zijn lijf.. Kun je niet een keer met het vzh zadel rijden om te vergelijken?
Ik denk dat het wiebelige meer aan de ruiter ligt dan aan het zadel. Misschien heb je zelf nog veel steun van het zadel nodig en krijg je dat meer van een boomzadel.
Ik heb eindelijk mijn nieuwe pad besteld en nieuwe inlages. Ik had het geld van de huur van het birth alarm, dus kon ik het gaan bestellen..
Ik heb eindelijk mijn nieuwe pad besteld en nieuwe inlages. Ik had het geld van de huur van het birth alarm, dus kon ik het gaan bestellen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- sweetwendy
bedankt voor de reacties
Nee ik heb geen vhz zadel, dus kan het ook niet testen.
Ik houd het wel even in de gaten, als ik wiebelig blijf dan kijk ik voor een vhz zadel..liever niet maarja

Ik houd het wel even in de gaten, als ik wiebelig blijf dan kijk ik voor een vhz zadel..liever niet maarja
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Bente was ook wel wiebelig toen ik er eerst op ging en dat was met boomzadel..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- sweetwendy
oke dus boomzadel of boomloze zadel maakt kwa wiebeligheid niet uit? Of ligt dat per paard? 

- kristelhans
Beer leek ook wel dronken de eerste weken (maanden)..das echt ook niet gek bij een jonkie..ze zijn niet gemaakt om ons te dragen dus ze moeten echt balans vinden en sterker worden..veel rechtdoor stappen (en draven als het lukt) heeft goed geholpen hier! Zorg dat je eigen zit onafhankelijk wordt, dan belemmer je je paard zo weinig mogelijk. Misschien voelt het daarom ook wel wiebelig..en een zadel dat jij nog niet zo gewend bent en een paard dat nog weinig/geen balans heeft. Ze doet het verder wel heel braaf of niet?
Waar kopen jullie eigenlijk die pads enzo?
Ik heb nu alleen nog maar een grandeur maar daar zit bont onder en dat is straks voor de zomer echt te warm.
Wat voor pads hebben jullie allemaal en welke zijn goed/minder?
Heb niet echt het idee dat Roon een gevoelig huidje heeft.
Heb naast mijn barefoot ook een boomzadel dus wissel een beetje af.
Ik heb nu alleen nog maar een grandeur maar daar zit bont onder en dat is straks voor de zomer echt te warm.
Wat voor pads hebben jullie allemaal en welke zijn goed/minder?
Heb niet echt het idee dat Roon een gevoelig huidje heeft.
Heb naast mijn barefoot ook een boomzadel dus wissel een beetje af.
Mama van Gwen
(7-2-15)

- sweetwendy
ja ze is verder heel braaf, geen rare fratsen!
Ik wacht wel af hoe het verder gaat
Ik heb een HAF-pad bij mijn zadel gekregen, die heb ik overgekocht van iemand hier op FW en ik heb nog een boomloze pad van marktplaats af gehaald met inlages als het goed is :De
Je kan ze ook kopen via deze link http://www.boomloosrijden.nl/Barefoot%20SHOP.htm
Ik wacht wel af hoe het verder gaat

Ik heb een HAF-pad bij mijn zadel gekregen, die heb ik overgekocht van iemand hier op FW en ik heb nog een boomloze pad van marktplaats af gehaald met inlages als het goed is :De
Je kan ze ook kopen via deze link http://www.boomloosrijden.nl/Barefoot%20SHOP.htm
Ik heb mijn pad hier besteld:
http://www.becidor.nl/ShopPads.htm
http://www.becidor.nl/ShopPads.htm
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik moet een bredere pommel hebben, want RB kreeg witte plekjes bij de schoft op allebei de plekken aan dezelfde kant. Voorlopig rijd ik dus weer even met mijn dressuurzadel.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- kristelhans
Ik heb vandaag voor het eerste met fenders aan mijn BF gereden..lekker man! Ze blijven er nog mooi even aan zitten..ga wel even kijken naar andere beugels..van die mooie bling bling beugels.
hehe
Leslie is er ook van overtuigd dat hij enkel nog met fenders wilt rijden
je zal eens een arizona moeten testen, Kristel, mss dat je daar dan ook bij blijft
wij zijn nog steeds super tevreden over onze arizona, die mogen ze Leslie niet meer afpakken, we gaan juist weer moeten zoeken naar een kortere singel. We hebben nu de kortste singel die er bij FRA voor western te vinden is, 55cm, en we hebben een veel kortere nodig
.
vraag me af of ik er gewoon aan kan geraken of zal moeten laten maken
Leslie is er ook van overtuigd dat hij enkel nog met fenders wilt rijden
je zal eens een arizona moeten testen, Kristel, mss dat je daar dan ook bij blijft
wij zijn nog steeds super tevreden over onze arizona, die mogen ze Leslie niet meer afpakken, we gaan juist weer moeten zoeken naar een kortere singel. We hebben nu de kortste singel die er bij FRA voor western te vinden is, 55cm, en we hebben een veel kortere nodig

vraag me af of ik er gewoon aan kan geraken of zal moeten laten maken

- pjotr_nientje
- Contacteer:
hihi....Peter is juist afgestapt van de fenders 

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
- kristelhans
Ik heb ook fenders aan mijn BF. Moest er heel erg aan wennen maar moet zeggen dat het nu eigenlijk best goed gaat.
Mama van Gwen
(7-2-15)

Ik heb de fenders er standaard aanhangen. Alleen voor wedstrijden en bv crosstraining gaan er gewone engelse stijgbeugelriemen aan. De fenders vind ik veel lekkerder rijden, zeker met chaps.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
@Keandra: op de website die Eshter hierboven noemt, hebben ze singels vanaf 35cm!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
Ik ben ook fender fan
vind ik veel relaxter en fijner.

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ja die fenders rijden super fijn!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

wat is Beer toch enorm naast jou Kristel, prachtig! Ik kom even inbreken want Cayleigh rijdt ook boomloos (ik vind het zo leuk
)...ze kan zich natuurlijk niet zelf melden want ze leert volgend schooljaar in groep 3 pas schrijven 

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..