Jaarlingtopic deel 3

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 17 dec 2007, 17:56

Na 2 weken niet geweest te zijn ben ik vandaag echt geschrokken.
Ze heeft ineens een dikke reet gekregen en is eigenwijzer geworden.
Maar nog steeds met een klein lief cunna hoofdje en veel haar.

Vrijdag probeer ik op de fiets te gaan en met dr te wandelen.
Viv

Bericht door Viv » ma 17 dec 2007, 18:14

Mag ik me ook vast stiekum aanmelden, ookal ben ik pas vanaf as zondag officieel jaarling-mamma :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 17 dec 2007, 19:10

Nee, Viv, nog niet, zondag pas, wil je jezelf even verwijderen uit dit topic.. :+

Zegt de gene die helemaal geen jaarling heeft.. :=
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 17 dec 2007, 20:22

Esther schreef:Nee, Viv, nog niet, zondag pas, wil je jezelf even verwijderen uit dit topic.. :+

Zegt de gene die helemaal geen jaarling heeft.. :=
Oftewel jij hebt daar niks over te zeggen :wave:

Jahoor Viv van mij mag het wel! Er is niks leukers als jaarling mama zijn ze nemen het je niet kwalijk als je 2 weken niet komt. Cunna was zoo lief voor mij vanmiddag :L ben even weer in de zevende hemel 8-)
yvette

Bericht door yvette » di 18 dec 2007, 08:22

Kijk en daarom houden we nou zoveel van ze :j
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 18 dec 2007, 10:01

Ik ben al sinds vrijdag niet meer wijzen kijken bij mn kleintje. Moet zo toch echt gaan. Ze vind het geweldig als de zak biks komt met mij eraan vast om het bij haar naar binnen te proppen.

Cyra is gewoon nogsteeds heel lief en knuffelig en een dikke reet heeft ze trouwens al sinds ik haar heb :P Ze hoeven nogsteeds niet bij te voeren daar, ze hebben nogsteeds genoeg eten. Voeren jullie de C-tjes al bij?
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
yvette

Bericht door yvette » di 18 dec 2007, 10:30

Orion1996 schreef:Voeren jullie de C-tjes al bij?
Mijn C-tje staat nu even noodgedwongen binnen en krijgt bijna een kilo kiks per dag.
Overdag komt hij wel op het land, maar daar zit nu niet zoveel in. Is meer voor de beweging.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 18 dec 2007, 10:40

Cai en co staan ook binnen, omdat het land meer modderploegen werd dan buiten staan. Die krijgen dagelijks ongeveer 2 kilo grasbrok (dat is de optie, wie het snelst eet, krijgt het meest) en daarnaast hebben ze kuilbaal voor hun snufferd staan. Maar ander brok krijgen ze niet bij.
Geluk is de vrucht van intens werk
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 18 dec 2007, 11:29

Nog anderhalve week en dan zie ik mijn c-tje weer |( (ben niet aan het aftellen hoor :D )
Het is alleen elke keer weer spannend hoe je haar aantreft en waar.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » di 18 dec 2007, 16:18

Mijn C-tje geef ik wat biks als ik er ben, voor de rest heeft ze een enorme bult kuilvoer voor dr snuffert en ze mag niet klagen hoe gevult haar pens nu is. Het lijkt een uit de kluiten gewassen hangbuikzwijn :L met een baby hoofd.

Aftellen doe ik ook, houd de mens bezig ;)
Viv

Bericht door Viv » di 18 dec 2007, 16:54

Geven julie de kids trouwens nog speciale brok?
Ik wil Cadiz Pavo Podo-Grow oid gaan geven, iemand daar ervaring mee? In de tijd van Tjo destijds was er niet echt speciaal kleutervoer dus wil dit nu eigenlijk wel eens proberen kijken hoe hij het erop doet.

En nog tips voor het vervoer van een jaarling? Wil hem gewoon in de trailer met tussenschot vervoeren, dan heeft hij beetje steun en kannie niet omdraaien enzo. Tis lang geleden dat we zo'n uk in de trailer hebben gehad. :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 18 dec 2007, 16:59

Wij hadden voor in de trailer een paar strobalen gestapeld,zodat ze niet onder de buis kon komen.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » di 18 dec 2007, 17:19

Cunna stond ook met schot en kort vast zodat ze steun had.
Ze is met een beetje spanning goed overgekomen.
Veel plezier viv :D
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » di 18 dec 2007, 17:23

Shadow heb ik ook gewoon vervoerd in een 2paards met tussenschot en goed kort vastgezet, die heeft de reis toen goed doorstaan.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 19 dec 2007, 08:42

Mijn kleine staat sinds gisteren weer binnen, voorlopig even met 3 in de grote stal tot de hoeven inorde waren enz, daarna ging de baas eens bekijken hoe hij het ging verdelen *hoopt op grote stal delen met Findus of Hildar*
Heb het grote voordeel aan ruinen ook al ontdekt _/-o_ hij mag overdag naar buiten met de dames en 's nachts op stal (kwestie dat hij toch even droog kan staan en goed eten moest hij achteruitgestoten worden aan het hooirek bij de bitches)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 19 dec 2007, 09:53

Viv schreef:Geven julie de kids trouwens nog speciale brok?
Ik wil Cadiz Pavo Podo-Grow oid gaan geven, iemand daar ervaring mee? In de tijd van Tjo destijds was er niet echt speciaal kleutervoer dus wil dit nu eigenlijk wel eens proberen kijken hoe hij het erop doet.

En nog tips voor het vervoer van een jaarling? Wil hem gewoon in de trailer met tussenschot vervoeren, dan heeft hij beetje steun en kannie niet omdraaien enzo. Tis lang geleden dat we zo'n uk in de trailer hebben gehad. :D
Dit voer heb ik eventjes gevoerd toen ze een maand of 8-10 waren. Ze smikkelden er heerlijk in rond, maar al snel weer overgestapt op het goedkopere voer bij de overbuurman Hippostar. Had niet het idee dat ze het op die podo nu veel beter deden dan op de andere. (zou het aan de soberheid van het ras liggen, dat het ze niet boeit?)
Maar je kunt het altijd proberen :j Lekker vinden ze het wel. (maargoed, hier vinden ze álles lekker, dus ook niet echt richtlijn)

En betreft vervoer: Hier zijn de jaarlingen zover dat we ze gewoon als een ander paard vast kunnen zetten, zijn nu al aantal keer met de trailer geweest. Maar als ze voor het eerst gaan, doen we vaak touw slag om de buis, weer keer door het halster en dan strak vast, zodat ze niet omhoog kunnen vliegen en dan naar voren vastzetten (mja moet wel kunnen, hier hebben we dan de Ifor).
Heel af en toe hebben we bij hittepettiten die al binnen 3 seconden op de buis lagen (veelal veulens of paarden die nooit trailer gezien hebben, rest kent het grapje wel, aangezien we verweiden met trailer), nog een extra touw op lichte spanning van het halster naar de paal in het midden geknoopt. Als ze dan de lucht in komen, kunnen ze niet meer naar voren en over de buis.
Tussenschot kan er hier niet uit, maar merk wel dat ze dat prettig vinden (en niet alleen die jonkies).
Geluk is de vrucht van intens werk
yvette

Bericht door yvette » wo 19 dec 2007, 10:18

Kan me niet meer zo goed herinneren hoe we Cosi als veulen in de veewagen hadden toen we naar de keuring gingen. Maar bij het vervoer van en naar Utrecht afgelopen maand heb ik hem gewoon met tussenschot en zijn hoofd aan twee kanten vast vervoerd. Hij heeft even wat kabaal gemaakt, maar dat was zo over toen we gingen rijden.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 19 dec 2007, 11:25

Viv schreef:Mag ik me ook vast stiekum aanmelden, ookal ben ik pas vanaf as zondag officieel jaarling-mamma :D
Nou dat is dan maar tijdelijk Viv, want per 1 januari nemen de D-tjes dit tipic over :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 19 dec 2007, 14:57

Toot krijgt 2 kilo Pavo Grow per dag :j.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » wo 19 dec 2007, 16:18

Ohja over het eten...
Aangezien Hay ging schuren zou ik hem graag op het nieuwe eten willen voor allergiegevoelige paarden, maar het is nog even afwachten hoe de stalverdeling loopt.

Voorlopig staan ze met 3 samen en dan is het niet te doen om 1 iets anders te geven dan de anderen, ze wisselen toch enkele keren van bak tijdens de maaltijd...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Gesloten