Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Suzanne

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Suzanne » di 15 nov 2011, 07:40

nee wolkje alleen op zaterdag. ik had zelf ook niet mn beste dag dus wellicht dat dat de oorzaak was :+ :D
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 15 nov 2011, 07:51

Ach Fugo zal er beter bij lopen als Fio :')....

Die heb ik los in de wei geknipt, hij bleef super staan maar ik had geen knip dag _O-..
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 15 nov 2011, 11:14

fotos dankzij tass!

terug naar de wei (met mak lam Ko :') )
Afbeelding

vieze vjell na rollen
Afbeelding

en de grootste actiefoto van ko :')
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 16 nov 2011, 09:55

Finnea is ook jaloers op de heren in het brabantse :D

Wat een lieve foto die eerste Suze :L Vjellko ziet er ook super uit zeg!!

Finnea heeft gister haar fiets-primeur gehad :D Heb een klein stukje gedaan, maar dat ging supernetjes...als ze dat van haar moeder heeft komt het helemaal goed, die is zo makkelijk aan de fiets +:)+ Ben niet van plan om dit de komende tijd veel te herhalen, was meer een braafheidstest... En helemaal geslaagd dus!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 16 nov 2011, 11:24

super reinou! ik vond het fietsen ook erg leuk! maar als handpaard vind ik makkelijker eigenlijk hahaha.
brave finnea! dan kan je lekker grotere stukken gaan pakken straks als dat goed gaat!
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » wo 16 nov 2011, 15:53

Ik ben geslaagd voor mijn BE-rijbewijs *o/* *o/*
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 16 nov 2011, 16:36

Met Ferro is het toch misse boel helaas. Hij had 39,8 graden koorts en het is nu toch erg dik. Hij loopt er als een oude man bij, heel voorzichtig stapje voor stapje. De DA is geweest en heeft hem een koortsremmer gegeven en de AB spuit die we nog hadden meegekregen vorige week. Waarom kan het nou nooit eens een keertje goed gaan. Je doet zo je best voor je dieren en toch gaat het iedere keer fout. Ik ben er zo klaar mee.

@Natasja: Gefeliciteerd met je rijbewijs. In 1x geslaagd?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » wo 16 nov 2011, 18:47

Gefeliciteerd, Natasja!

Finnea is geslaagd voor de fietstest :D .

Wat vervelend Anita, dat het nu toch mis is bij Ferro. Hopelijk knapt hij snel weer op. Ik kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt als het zo tegen zit elke keer.

Fenna's vriendjes gingen vandaag een rondje bos, dus ze heeft voor het eerst alleen gestaan op d'r nieuwe stek. Ze heeft geen kik gegeven op stal. Viel me weer mee.
Binnenkort moet ik ook maar eens een rondje bos met d'r gaan. Ik ben benieuwd wat ze daar van vindt.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 16 nov 2011, 18:58

gefeliciteerd Natasja!

Wat goed Reinou, zou ik niet durven geloof ik.

He Anita, je hebt er ook wel pech mee zeg. Dit is wel één van de redenen dat ik nu op een merrieveulen hoop, die stress en kosten van het castreren.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 16 nov 2011, 20:37

Dikke knuffel voor ferro en een heleboel beterschapjes

jeej weer een fiets fje hihi

gefeliciteerd met
je rijbewijs
foss

Bericht door foss » wo 16 nov 2011, 22:00

Gefeliciteerd met je rijbewijs heel stoer.

De foto's komen nog van Fjellko moet ze nog even op de computer zetten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anna

Bericht door Anna » do 17 nov 2011, 01:27

Anita schreef:Met Ferro is het toch misse boel helaas. Hij had 39,8 graden koorts en het is nu toch erg dik. Hij loopt er als een oude man bij, heel voorzichtig stapje voor stapje. De DA is geweest en heeft hem een koortsremmer gegeven en de AB spuit die we nog hadden meegekregen vorige week. Waarom kan het nou nooit eens een keertje goed gaan. Je doet zo je best voor je dieren en toch gaat het iedere keer fout. Ik ben er zo klaar mee.

@Natasja: Gefeliciteerd met je rijbewijs. In 1x geslaagd?
Wat balen Anita en zo snel al na de casteratie |( heeft de DA wel goed steriel gewerkt, als ik dan zag hoe het bij Fugo ging heeft hij ruim de omgeving drie keer goed ontsmet voordat hij ging snijden) bij Fugo was het bijna niet dik geworden na de operatie, wij hebben ook daarna niet mogen spoelen met water etc, het is nog wel een keer na 6 weken goed schoongemaakt door de DA maar volgens hem was er niets aan de hand met hem maar gewoon voor mijn gemoedsrust.

Heel veel sterkte met Ferro en geef hem maar genoeg knuffels van zijn vriendje Fugo :(:)
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 17 nov 2011, 07:27

stoere fenna!

en tass gefeliciteerd he!
ow anita wat rot nou toch weer :(:) ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan voor ferro en jullie :(:)
hopelijk slaat de ab goed aan.. echt niet leuk.. weet nog zo goed hoe zorgen ik mij toen maakte om Kootje..
hele dikke knuffel!
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 17 nov 2011, 08:24

Dank jullie wel allemaal voor de steun. Doet me goed dat jullie zo meeleven. Vanochtend had hij nog 39,2. Gelukkig eet hij wel goed maar lopen gaat hem erg moeilijk af. Op deze foto is goed te zien hoe dik het nu is.

Afbeelding
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » do 17 nov 2011, 08:54

Nee was mijn 3e keer O:)...

Eerste keer was echt een ramp, rijden ging geweldig in de les en met examen ging alles verkeerd :=.
2e keer ging alles goed, zei de examenman ook maar ik was te netjes... dus gezakt :?
3e keer ging wel wat minder als de 2e keer maar geslaagd :D.
Hij zei dat ik alleen wat meer de tijd moest nemen om rond te kijken :?... Ja daar was ik vorige keer op gezakt :=.
Mijn Toppers:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 17 nov 2011, 08:55

Balen Anita!!
Kun je hem niet ook aan de zuchtpoeder zetten, zodat de zwelling afneemt? (en daarmee ook de pijn/koorts)

@Anna: Alle andere hengstjes die tegelijk gecastreerd zijn hebben nergens last van :n maar het is natuurlijk ook altijd mogelijk dat er ná de castratie nog bacterien in de open wond terecht komen...of dat de wond zich misschien te snel sluit, waardoor er nog teveel wondvocht etc in het lichaam blijft en vervolgens afgevoerd moet worden, omdat het er niet meer uit kan lopen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 17 nov 2011, 11:25

Nog nooit van gehoord Annabel. Moet ik dat letterlijk nemen en is het dus een poeder wat over het voer heen moet?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » do 17 nov 2011, 11:52

Anna schreef:Wat balen Anita en zo snel al na de casteratie |( heeft de DA wel goed steriel gewerkt, als ik dan zag hoe het bij Fugo ging heeft hij ruim de omgeving drie keer goed ontsmet voordat hij ging snijden) bij Fugo was het bijna niet dik geworden na de operatie, wij hebben ook daarna niet mogen spoelen met water etc, het is nog wel een keer na 6 weken goed schoongemaakt door de DA maar volgens hem was er niets aan de hand met hem maar gewoon voor mijn gemoedsrust.
Het is klinkklare onzin om te denken dat een castratie aan huis steriel gebeurd :sorry:
Dat is natuurlijk nooit het geval, zelfs in een OK is het nog lastig maar dat zou wel het veiligst moeten zijn.

In de wei of op stal is altijd vuil aanwezig. natuurlijk wordt het operatiegebied goed schoongemaakt, eerst scheren dan wassen nogmaals de kleine haartjes wegscheren en dan weer wassen en desinfecteren (evt een operatie doek erover) handen goed wassen en handschoenen aan, steriel gereedschap en dan kan het nog heel makkelijk fout gaan.
Want je paard loopt met een open wond in de wei of op stal waar allerlei bacterien zitten. (vergeet de vliegen niet)

De wond wordt ook niet voor niets open gelaten, dit is puur en alleen om de troep( vocht en bloed) er uit te laten lopen.
Doordat paarden toch de pijn voelen blijven ze het liefst staan dus zakt al het vocht naar 1 punt waardoor natuurlijk de zwelling ontstaat (zou een paard echt de hele dag lopen dan heb je daar minder last van). Het afspuiten met koud water is ook een optie om de zwelling te doen verminderen, zolang je je maar van boven naar beneden sproeit. Niet in de wond spuiten.
Een ontsteking is dus heel gemakkelijk opgelopen, hoe vervelend het ook is.

Bij Coen heb ik gelijk pijnstillers en antibiotica gegeven, die heeft nergens last van gehad maar ook dat geeft geen 100% garantie.(coen was natuurlijk 5jaar toen ik het liet doen en daar kleven toch iets meer risio's aan. ik wilde dus geen risico's lopen en heb het dus preventief gegeven)

Er zijn wel meer dierenartsen die AB en pijnstillers al geven direct na de castratie maar het is geen standaard regel.

Jij hebt alleen de pecht dat het jou nu weer overkomt Anita. Balen hoor, hopen dat hij nu snel op gaat knappen. :(:)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 17 nov 2011, 11:57

Ferro heeft ook direct AB gekregen Claudia. Direct nadat de tangen er af waren gegaan had ie de spuit al in zijn kont. Toen geen pijnstilling overigens gekregen.

Zo'n castratie als jij beschrijft heeft Djambo ook gehad met alle toeters en bellen er op en aan maar ook die is niet probleemloos herstelt.
Als het aan mij ligt is dit de laatste hengst die we laten castreren. Wat mij betreft wordt elk volgend hengstveulen dat geboren wordt direct na het spenen verkocht. Ik ben er helemaal klaar mee.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten