16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Trillen hoeft niet per definitie te betekenen dat ze het koud hebben hoor.
zo, jullie zijn weer een paar pagina's verder!
Heerlijk cowgirlwillie, dat je weer hebt gereden!!!
Wat sneu zeg, Ivonne, voor Marloes, hoe gaat het nu met haar?
Spannend Anita, nog 2 maandjes! Ben benieuwd hoe het veulen gaat heten, we wachten rustig af!
Ootje, lekker heuvelritje gemaakt las ik. Vinden jullie het ook zo leuk, om in galop over de heuvels naar boven en naar beneden te racen? Li is daar gek op, maar dat mag ze nu nog even niet van mij, in galop naar beneden met haar been, rustig opbouwen!
Nancy, wat vreemd dat Imka zo heeft staan rillen. Heb je het daarna nog eens een keer gemerkt? Of eenmalig iets?
Heerlijk cowgirlwillie, dat je weer hebt gereden!!!
Wat sneu zeg, Ivonne, voor Marloes, hoe gaat het nu met haar?
Spannend Anita, nog 2 maandjes! Ben benieuwd hoe het veulen gaat heten, we wachten rustig af!
Ootje, lekker heuvelritje gemaakt las ik. Vinden jullie het ook zo leuk, om in galop over de heuvels naar boven en naar beneden te racen? Li is daar gek op, maar dat mag ze nu nog even niet van mij, in galop naar beneden met haar been, rustig opbouwen!
Nancy, wat vreemd dat Imka zo heeft staan rillen. Heb je het daarna nog eens een keer gemerkt? Of eenmalig iets?
zo, en nu nog even mijn update. Behalve een paar lekkere buitenritjes, ook nog wat grondwerkles gehad. Verder ook nog eens een keertje samen lopen rennen door de bak, ik vraag haar dan te volgen en dat doet ze heel netjes nu. We hebben flink veel grondwerk gedaan om daar te komen, maar nu kan ze zelfs op me af laten galloperen en haar een meter voor mijn neus netjes stilzetten, echt top.
Is bij jullie de grond al hard? Gisteren tijdens de buitenrit maar geen galopjes meegepakt, de ondergrond was op sommige plekken echt al hard aan het worden.
Is bij jullie de grond al hard? Gisteren tijdens de buitenrit maar geen galopjes meegepakt, de ondergrond was op sommige plekken echt al hard aan het worden.
Ik heb het idee dat Meline iets minder zwaar is dan bij Ferro en Gino. Zal zo eens op zoek gaan naar foto's uit 2009 en 2010 toen ze ongeveer net zo lang drachtig was. Als ik die gevonden heb zet ik ze hier even onder elkaar om te vergelijken. Haar gedrag is wel gelijk aan alle andere keren. Changerijnig naar met name de andere paarden, haha.
Meline heeft in 2004 een merrieveulen gehad van Reitze maar die is helaas na een aantal weken dood gegaan. Hoe of wat weet ik niet precies. En daarna alleen maar hengsten die hier allemaal nog wonen: Celony, Djambo, Ferro en Gino. Als ze nu een merrieveulen krijgt hoop ik idd dat dat mijn toekomstige fokmerrie gaat worden, naast Fendora natuurlijk. Ik wil heel graag door met de bloedlijn van Meline (Havstad).
Meline heeft in 2004 een merrieveulen gehad van Reitze maar die is helaas na een aantal weken dood gegaan. Hoe of wat weet ik niet precies. En daarna alleen maar hengsten die hier allemaal nog wonen: Celony, Djambo, Ferro en Gino. Als ze nu een merrieveulen krijgt hoop ik idd dat dat mijn toekomstige fokmerrie gaat worden, naast Fendora natuurlijk. Ik wil heel graag door met de bloedlijn van Meline (Havstad).
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wist niet dat Meline ooit al een merrieveulen heeft gehad.
Hier is de grond ook hard op sommige plekken. Wilde vandaag nog de bak slepen met Danc, kijken of dat wat wordt met dit weer.
Net de voorraadkast/trapkast opgeruimd, pff ben er echt moe van.
Hier is de grond ook hard op sommige plekken. Wilde vandaag nog de bak slepen met Danc, kijken of dat wat wordt met dit weer.
Net de voorraadkast/trapkast opgeruimd, pff ben er echt moe van.
Juni 2007, ongeveer 2 weken voor de geboorte van Djambo

Een niet drachtige Meline in febr. 2008

Februari 2009, Meline 9 maanden drachtig van Ferro

Maart 2010. Meline 10 maanden drachtig van Gino

Februari 2011, Meline ruim 9 maanden drachtig van H......

Een week voor de geboorte van Ferro in april 2009

April 2010, 2 dagen voor de geboorte van Gino

Een niet drachtige Meline in febr. 2008

Februari 2009, Meline 9 maanden drachtig van Ferro

Maart 2010. Meline 10 maanden drachtig van Gino

Februari 2011, Meline ruim 9 maanden drachtig van H......

Een week voor de geboorte van Ferro in april 2009

April 2010, 2 dagen voor de geboorte van Gino

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zo te zien heeft Meline nu een hele andere buik dus een merrie
.

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Maar de vorm van een buik zegt dat bij paarden wel wat, bij mensen niet zover ik weet...
Ik ga denk vanmiddag een poging wagen tot het slepen van de bak met Dancer.

Ik ga denk vanmiddag een poging wagen tot het slepen van de bak met Dancer.
Ik zou echt zo onwijs blij zijn Karin als dat zo is. Echt, daar kun je je geen voorstelling van maken. En het mag dan ook helemaal achteraan lopen op de keuring, geen probleem mee als het dan geen kampioen of reserve kampioen wordt zoals Ferro en Gino.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Die Meline die maakt alleen maar kapioenen, maar voor deze keer moet het gewoon een merriekampioentje worden vind ik hoor!
Wat lief van je Roos.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Vind ik wel, je hebt iig de juiste papa's gekozen
...sommige hengsten zou ik nooit voor gaan....

Anita, wat een verschillende buikjes heeft ze gehad zeg!!
Roos, hoe ging het slepen van de bak trouwens? Hier sneeuwt het nu...!
Roos, hoe ging het slepen van de bak trouwens? Hier sneeuwt het nu...!
Ik wilde weg gaan naar stal begon het te sneeuwen, dus in de sneeuw(nouja sneeuw en een soort hagel)de bak getrokken. We hebben een kleine bak, maar toch even lekker bezig geweest.
Anita ik zeg een merrie ben er helemaal van overtuigt, ik gun het je ook zo dus het moet gewoon.
http://www.fjorkahoeve.nl
Wat zou het leuk zijn als Meline nu een merrieveulen krijgt! Het is je van harte gegund. Wordt ze nu ook keurmerrie?
@Pareltje2: We hebben inderdaad heuveltjes genomen. We zijn niet van het crossen hoor, maar af en toe is het wel leuk. Ze stoppen wel meteen als ze bovenaan zijn. We moeten ook altijd uitkijken, want er lopen meestal wel mensen te wandelen. Niet zo netjes als je dan langs komt stormen.
Jouw paard is wel braaf zeg. Leuk dat ze dat grondwerk zo goed oppakt. Hoe gaat het met haar been?
@Pareltje2: We hebben inderdaad heuveltjes genomen. We zijn niet van het crossen hoor, maar af en toe is het wel leuk. Ze stoppen wel meteen als ze bovenaan zijn. We moeten ook altijd uitkijken, want er lopen meestal wel mensen te wandelen. Niet zo netjes als je dan langs komt stormen.
Jouw paard is wel braaf zeg. Leuk dat ze dat grondwerk zo goed oppakt. Hoe gaat het met haar been?
Odette&Fenna
haha Ootje, Li is het tegenovergestelde van braaf eigenlijk! Mijn grondwerkinstructrice vond haar een bijzonder dominant paard. Maar door het grondwerken, is ze veel veranderd. Alhoewel ze regelmatig even checkt, of ze niet weer een voet (lees hoef) tussen de deur kan krijgen met haar fratsen... Jullie crossen niet zoveel begrijp ik, wel relaxed eigenlijk. Li is dus echt een cross liefhebber, soms idd wel lastig, want dan mag het gewoon niet ivm met evt fietsers en wandelaars. Met haar heb ik geleerd wat echt snel galloperen is, hihi. Haar been gaat heel erg goed, nu langzaam opbouwen maar we zitten al op ritjes van 2 uur en af en toe weer rengalopjes. Nog even en we kunnen weer over de heuveltjes crossen zoals mevrouw het liefst zou doen! Wat doen jullie zoal met buitenrijden? En doen jullie ook grondwerk?
Ja, dat wordt een Iline, andere vorm buik
Marloes gaat weer super. Nog een beetje mok, maar de hoefzweer heeft ze geen last meer van

Marloes gaat weer super. Nog een beetje mok, maar de hoefzweer heeft ze geen last meer van
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Iline? Je loopt een jaar voor, Ivonne. Heline is dit jaar aan de beurt.
@Pareltje: Met buitenrijden doen we altijd een rondje Wijk. De ene keer links om, de andere keer rechts om
. Er zijn wel leuke stukjes om te rijden, langs de Kromme Rijn bijvoorbeeld, maar je moet altijd eerst de weg over. Er zijn ook wel stukken waar je kunt galopperen, maar dat zijn nooit echt lange stukken. Als we naar het bos willen, moeten we eigenlijk met de trailer gaan. Te paard doe je er anderhalf uur over.
@Pareltje: Met buitenrijden doen we altijd een rondje Wijk. De ene keer links om, de andere keer rechts om

Odette&Fenna
Oeps, sorry. Komt dat ik zelf nog zit te twijfelen om Marga weer te laten dekken en namen met een I aan het bedenken benOotje schreef:Iline? Je loopt een jaar voor, Ivonne. Heline is dit jaar aan de beurt.

Dit wordt dan Heline

Baranna 13-5-2006