Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door roos » vr 06 nov 2009, 18:48

Dat is schrikken van Jack..ik vond hem al zo onwijs schraal op de fotos!Sorry voor mijn opmerking bij PP!

En Imka..dat is toch wat!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » za 07 nov 2009, 12:10

@ Roos : geen probleem! Je opmerking bij PP was in feite wel terecht...was nog aan het twijfelen of ik het er niet zou bijzetten dat hij er zo schraal uitziet op die foto omdat hij ziek is. Had hem er maar bijgeplaatst omdat het de enige foto in lange tijd was waarop meneer helemaal te zien is, niet alleen zn hoofdje...

Gisteren de DA nogmaals langsgeweest. Zijn koorts is helemaal verdwenen nu, zijn stoelgang is opnieuw vast en meneer heeft zn voer gisteren met smaak ook opgegeten. Nu moet ik hem 5 dagen lang nog medicijnen in de mond spuiten. En dan zou meneer er weer helemaal bovenop moeten zijn. *o/* oef! opgelucht baasje hier hoor!!

Wat ik me gisteren plots afvroeg...wat voor dekenmaat koop je in feite voor een fjord? :o? We hadden het er gisteren nog over op stal. Ik heb namelijk nog een warmbloed en voor hem heb ik dekens in alle kleuren en 'vormen' maar wel in maatje 195...dat gaat volgens mij écht niet passen...
De dekenkwestie is uiteraard nu nog helemaal niet aan de orde, maar ik vroeg me dat eigenlijk wel af...
roos

Bericht door roos » za 07 nov 2009, 17:38

Danc past een grote 165 of 175. Overigens alleen HH past goed, bucas oid niet.Maar ik ken ook fjorden met 195...;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » za 07 nov 2009, 19:09

jens had ook 195
en toevallig had een vriendin van me een deken gekocht. voor haar haflinger.
verkoper zegt, dan moet je 175 hebben. maar goed, je voelt m al, de ene haf is de andere niet. hele blote billen!
we hadden m voor de grap by seven om gedaan en paste perfect! dus dat zal met de tyd ook wel een 195 worden denk ik. uiteraard heeft ie nu geen deken nodig, maar wel leuk om te proberen, verbaasd hoofdje... maar hy maakt zich niet druk natuurlijk haha
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 07 nov 2009, 22:25

Pff vandaag was ik een beetje boos op Emy, de ik ga onder het schrikdraad door periode is zeker van start gegaan. Toen we aankwamen was het lint in de paddock helemaal uitgerekt nou ja het handvat dan. En toen we bezig waren met mesten is ze gewoon het land in gerent dwars door twee draden heen! Ik had er ook gewoon schrik op staan maar dit was geen probleem. Wat kan je dan soms pist zijn he, en helemaal omdat je er niks mee kan. Ik kan er niet meer schrik op zetten als erop staat.
Heb verder niks met haar gedaan qua straf ofzo heb dr vast gezet en genegeerd... Kan dr wel weer nat maken en het haar weer laten doen maar ze blijft aan de gang. Hoop dat als ze wat groter is ze de kans niet meer ziet om het te doen!
Verder was ze wel weer aardig braaf, was weer helemaal trots op mn meisje! We zijn weer naar het aquaduct gelopen (pff had ik lichamelijk beter niet kunnen doen naast Emy wat een tempo) en geen krimp dat ze geven maar loop nou niet door een plas hihi! Die auto's schieten onder de weg door maar dat is niet eng! Nou ja beter denk ik dan maar!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 07 nov 2009, 22:38

Stoute Emy!
Het is idd lastig hoor, paarden die ontsnappen. Ekdal is een hekkenspringer..ook eng....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » za 07 nov 2009, 22:56

emy en ekdal bedenken zich ook ineens: dritt ik ben een fjord,... stout doen!
sev is er ook achter dat ie ford is, niet stout maar lomp. mijn vinger heeft al klem gezeten en hy word onhandig met zn hoofd haha van die onhandige acties heeft hij
boeffies, ze zijn zo leuk!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 08 nov 2009, 08:24

Gisteren was ik bij de wei om te controleren of alles nog oke was. Moet altijd wel lachen als ik aan kom. Evita is altijd de eerste die op kijkt. Zij is ook vaak de eerste die aan stapt. Maar moet met regelmaat op de rem om te 'checken' of alles nog wel oke is. Heb foto's gemaakt. Zal kijken of ik iets kan plaatsen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 08 nov 2009, 10:02

Emy denkt idd ik ben een fjord laat ik kattekwaad uithalen... En gister zat Elvis even op mn singelstoten te kauwen als of het een kaugompje was... Soms word je zo gek van die twee. Opzadelen met jaarlingen erbij gaat hem niet worden haha. En Im was ook zo meewerkend mijniet heus die peerde hem ook nog eens kort om geen geweldige dag gister. Maar nu is het stralend weer dus ik ga ervanuit dat de dag vandaag veel beter word!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » zo 08 nov 2009, 11:09

Wandelen ging echt super gister..Op 1 gebeurtenisje na.Elvis wil voor geen mogelijkheid door plassen ook niet in het land.Nu was het zo dat het hele fietspad blank stond een stukje dus meneer moest wel zou je denken,Nou nee hoor.Hij vond die plas nog enger als voor een auto springen dus daar stonden we dan midden op de weg en gewoon geen stap meer verzetten!!!Raar beest..
En dan kom je bij het viaduct een herrie van jewelste en staan ze heel dom te kijken,Nanc en ik konden elkaar niet eens verstaan zoveel herrie is het daarboven.Uberbraaf dan weer!!

Later hebben Nanc en ik ook even gewisseld van Pony,Elvis loopt op ze dooie gemak maar Emy haar tempo ligt iets hoger.Dus was het voor Nanc eeven makkelijker om met Elvis te lopen en zo hoefden ze niet over haar eiegn tempo heen met Emy.Tja overal is een oplossing voor.

Ben heel benieuwd hoe Elvis de zee gaat ervaren Zondag haha... :=
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 08 nov 2009, 15:27

Nou Ekdal was vandaag YING YANG himself...hij was zo rustig...Meestal gaan we alleen met Ekdal, maar dit keer ook Danc meegenomen(loopt wat langzaam)maar Ekdal liep bijna nog langzamer. Zelf over de drukke(nouja)hoofdstraat van het dorp was ie braaf. En de bus was helemaal niet eng!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » zo 08 nov 2009, 15:42

Eros loopt ook voor geen meter door een plas heen. Ik moest hem van de week uit het land halen, maar moest hij door een plas heen, nou mooi niet!!

Ik heb voor Eros een deken maat 165 gekocht en deze past hij. Hij heeft het toch koud, ondanks de redelijke vacht die die heeft gemaakt. Arm ding. Dus kijken of dit gaat werken. Anders moet hij echt op stal.

Wie gaan er zondag allemaal naar het strand?
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 08 nov 2009, 15:43

Ik ga niet met Ekdal naar eht strand. We oefenen nog even verder ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » zo 08 nov 2009, 16:14

Ik zit wel te twijfelen, als het lekker weer is (lees: droog) dan wil ik wel, maar denk niet dat ik aan vervoer kan komen.

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 08 nov 2009, 16:15

En aangezien Ekdal een gekkie is ....oefenen we nog even door ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » zo 08 nov 2009, 16:20

Hahaha, eigen veilig en veiligheid van je paard gaat voor natuurlijk. Groot gelijk.
Eros is heel makkelijk, daar durf ik het wel mee haha.

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 08 nov 2009, 16:36

Nou je had hem moeten zien op de keuring...
Moet wel zeggen dat ie stukken braver is geworden hoor!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 08 nov 2009, 17:53

Als je het niet probeert weet je het niet.... ;)
Wij zaten eerst ook met het vervoer,maar dat is geregeld dus kunnen we toch gaan!
Ik ga met Elvis en Nancy met Emy..Imka blijft thuis dit ivm dat Imka stierlijk ververvelend is op het strand en ze zich niet druk mag maken ivm haar dampigheid.We hebben geoefend of ze even alleen kan staan en dat ging.Dus goeie hoop zondag..We hebben er zin in!!

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 08 nov 2009, 18:05

Nou Desiree, ik zou zeggen..wil jij Ekdal vasthouden.
Ik oefen liever nog even zodat ik zeker weet dat ie braaf is. Beter het zekere voor het onderzekere....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 08 nov 2009, 18:24

Nee hoor,als jij denkt het niet aan te kunnen met Ekdal moet je het niet doen.Maar aangezien jezelf soms zegt de eene keer is hij braaf en de andere keer weer niet zou ik zeggen wie niet waagt wie niet wint.Elvis kan een ontzettende klier zijn,geen idee wat hij op het strand gaat doen.We zien het wel.

Afbeelding
Gesloten