Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Irma

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Irma » zo 20 mei 2012, 19:04

Vandaag ook weer gemend.
Trainingsroute verkend. Is 5.5 km, dus niet superlang en doen er ongeveer halfuurtje over, dus plan is om hem telkens 2 keer te doen. Beetje stom, maar veel meer mogelijkheden zijn er op dit moment niet om echt goed te kunnen mennen.
Op die manier krijgt Dagmar de kans om goed conditie op te bouwen (want ze puft al wel wat, alhoewel we al wel veel stukken in draf hebben kunnen doen) en dan kunnen we ons daarna weer naar het bos wenden, wat toch een pak zwaarder is voor haar.
Dus het plan van aanpak staat klaar :D

Verder wordt het me moeilijker en moeilijker gemaakt qua wie moet vertrekken en wie ik wil houden...
Nuts is volgens mij echt wel uls en Ronald is heel erg positief over hem, maakt ook prima vorderingen in omgang dusja. Hij staat wel te koop, maar prijs is niet bepaald en eigenlijk willen we wachten tot na de keuring om te beslissen.
Ninja, tot gisteren zei ik, ze moet weg, kan niet blijven, maar nu toch weer twijfel. Ze begin een beetje als Charm te doen, namelijk grijs snoetje, grijs brilletje en waar ze in het begin nogal smal was, is ze echt mooi aan het verzwaren en gewoon goede fjord aan het worden. Zucht.... Zo'n toverballenlotto is toch ook niet alles. Waarom ze niet gewoon met kleurlabel op geboren worden ipv altijd maar bruin en achteraf te veranderen, ikke niet snap hoor :n
Deze week komt eigenaar Benten is kijken en zijn mening geven. Punt is, als we Nuts houden dan is het interessanter om Lotje te verkopen ipv Ninja met oog op mocht hij eventueel goedgekeurd worden.
Langs andere kant, Lotje is supermooie fjord, groeit mooi uit, lief karakter en is volgend jaar 3, dus kan gewerkt worden. Plus afstamming Tonar, die ook niet superdik gezaaid liggen.
Pfffff Al sla je me dood _-:( Ik weet het echt niet meer.

Heb in alle geval al bepaald dat ik ooit een veulen van Irma wil voor mezelf, ik ben dol op haar karakter en dat geeft ze ook echt door aan haar veulens, die zijn zo ongelooflijk familiegericht en braaf.
Bon, sebiet voeren en nog wat verder piekeren.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 20 mei 2012, 20:26

Tja misschien is daar een gat in de markt Marjolein! Een of ander doe-het-zelf-test om de kleur van je veulen zélf binnen 2 dagen na de geboorte te bepalen?

Ik snap je dilemma, wens je een winnend staatslot toe waarmee je een leuk boerderijtje met geweldige lap grond kunt kopen zodat je ze allemaal kunt houden!

Hier gaat het prima, paardjes hebben vandaag weer op de andere wei gestaan. Lastige is dat het aan de andere kant van de steenweg is en ik dus bij verkeerslicht oversteek. Dat gaat prima met 1 paard in de hand maar die gekke paardjes van mij willen natuurlijk niet 1 voor 1 weggebracht. Nu moet ik dus steeds met iemand samen wandelen en dat in combinatie met niet meteen 14uur op volle weide willen zetten, maakt het wat lastiger.... want anders zou ik ze om 7uur smorgens met manlief kunnen brengen en om 21uur weer ophalen. Vandaag was hij thuis dus hebben we ze tegen 11.30 gebracht en tegen 17.30 weer opgehaald. Morgen zal het niet lukken, ik kan mijn 2 zoontjes niet zonder grote zus een half uur alleen thuis laten en vertrouw ook grote zus nog niet genoeg met te sterke fjord in druk verkeer... Dochterlief is te lief en mééstal is Lajke de braafheid zelf maar ik durf niet te gokken tussen auto;s die met 70 langsvliegen. Bovendien heeft Mette dan natuurlij zo door dat ik niet 100% met hem bezig ben.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Irma

Bericht door Irma » ma 21 mei 2012, 16:13

Achja, we zien. Als ik alle pessimistische mensen hier mag geloven is het gewoon 2x bruin... Best wel frustrerend en beetje ontmoedigend. Nuja, zullen gewoon zien wat Kurt zegt. Als ze gewoon bruin zijn is't pak makkelijker om te beslissen :-D

Daarnet gebeld voor weitje in de buurt, morgen is gaan zien wat het is, ben benieuwd. Ligt op 10 minutjes rijden van hier en zou wel fijne extra zijn indien mogelijk. Wel maar 35 are, maar goed, alle beetjes helpen om groot te maken.
Irma

Bericht door Irma » ma 21 mei 2012, 20:27

Net bericht gekregen, weide is verhuurd. Dus weer niets.

Ook naar stuk grond gaan kijken, maar net te ver voor ons om goed te zijn.
Zoektocht gaat verder.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 21 mei 2012, 20:40

Lastig he! Zo balen wij verschrikkelijk dat de eigenaren van het stuk grond voor onze deur niet willen verhuren. Stuk ligt dus gewoon er heel uitnodigend bij en wordt 1 keer per jaar gemaaid maar niet eens gehooid.... En het is een geweldig grote lap waar ik mijn paardjes een jaar rond vN zou kunnen laten eten...
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » ma 21 mei 2012, 20:53

stomme buren!
En dan moeten zij niet eens de moeite doen om te maaien. Is idd dik balen.
Nuja, ik zoek ook verder. Moeten toch een oplossing hebben naar volgend jaar toe met onze 1ha40 minder.

En nu zoek ik m'n bedje, Ayla had vorige nacht weinig zin in slaap, dus moesten mama en papa er ook maar aan geloven.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 22 mei 2012, 21:22

Tja er hebben ooit mensen het stuk grond gehuurd voor paarden en die hebben een geweldige troep achtergelaten. Nu wilde ik het samen met iemand uit het dorp huren en er dan 5 paardjes op zetten (het is 5 bouwplaatsen breedt aan de achterkant van 100 meter diep en dan van voor 3 bouwplaatsen breedt en iets van 75 meter diep, dus dat kan goed). Die andere mevrouw kent de eigenaar al 30 jaar ofzo. Maar de vrouw van de eigenaar wil echt niet. Ik zag het wel voor me, hele dag uitkijken op mijn paardjes, poepscheppen en waterbrengen delen.... gewoon op vakantie kunnen zonder iets anders te regelen. Rustig Lajke mee kunnen nemen en Mette laten staan met de andere paardjes....

Nouja, het is niet anders!

Ik ga lekker slapen en dan dromen van het lieve kleine meisje van 2 dagen oud wat ik vanmorgen even mocht vasthouden. Zucht.... wat is dat lief en klein (enneeeee ik wil er echt niet nog een bij, heb mijn handen vol aan mijn 3tal)
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » wo 23 mei 2012, 14:27

Hihi, kleine beebjes zo schattig!
Ik mag nog wat verder dromen en genieten van trapjes in de buik.

Vandaag half dagje verlof, nog maar thuis van iets na 3h, ff krantje gelezen, gestofzuigd en sebiet paardjes is aan het werk zetten (en stallen mesten).
En genieten van het zonnetje!
Irma

Bericht door Irma » di 29 mei 2012, 19:44

Zo stil hier? Iedereen buiten van de zon aan het genieten?

Ik ben nog beetje lomp geweest op m'n halve dag verlof, dacht Dagmar en Irma is te longeren. Dagmar vond dat prima, Irma had de bokkepruik op en dat heb ik geweten! Amai! Redelijk wat schokken in m'n rug gehad en gelijk "prijs", terug m'n bekkengordel aan en vrijdag as date met de kiné. Kon ik net niet gebruiken, was zo blij dat alles prima goed ging...

Weekendje heerlijke zon gehad, zalig gewoon. Paardjes tuinen laten leegvreten, zondag nog tochtje met Dagmar in de koets, zaterdag bende nieuwe zwangerschapskleren gekocht voor mij, qua timing niet schitterend, vorige keer was het winter, nu volop zomer... En leuke kleertjes voor Ayla. En mezelf ingehouden op de babyafdeling, heel flink van mij. (al zeg ik het zelf)
Nuts en Ninja hebben zondag ook nog is lesje vaststaan gehad, ging prima. Lopen ook netjes mee aan de touwtjes en morgen komt de DA ze chippen, dus komt prima in orde :-)

En verder gaat het hier z'n gewone gangetje.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » wo 30 mei 2012, 07:40

Inderdaad genieten van het mooie weer plus het hele weekend wat gehad dus weinig online.
Tweede pinksterdag wedstrijd gehad met Anouk en Sven eerste proef ging iets minder stonden een wei vol met merrie's en veulens en dat was volgens Sven heel interessant toch nog 185 punten en een vierde plaats. Tweede proef ging super 193 punten en daarmee de tweede plaats tevens selectie proef voor de geldersekampioenschappen dus dat was mooi meegenomen. Nu nog twee wedstrijden voor selectie te gaan en in juli even geen wedstrijden vakantie ponykamp dus die maand even rustig aan.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Irma

Bericht door Irma » wo 30 mei 2012, 18:38

Anouk is echt wel prima bezig nu ze haar vertrouwen terugvind. Super gewoon!
Nog enig nieuws van waar Yfke terecht is gekomen? Of heeft fb niet geholpen?

Hier zijn vandaag tijdens m'n middagpauze Nuts en Ninja gechipt. Op kwartiertje tijd gauwgauw gedaan en dan weer gaan werken. Ze waren flink braaf en ging supernetjes. Dus best wel trots op m'n dame en heer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 30 mei 2012, 20:28

Wat zei de dierenarts van de kleur? Of heb je al bezoek gehad van de eigenaar van Benten en een uitspraak over de kleur van beide veulentjes?

Mette is stout en hopeloos.... Buurman zei toenstraks "misschien moet je hem laten castreren" ehhh die ballen zijn er al 2 maanden af!

Verder lekker 64 balen hooi gehaald (2011) dus voorlopig kunnen we weer vooruit. Verder druk met van alles en niets, manlief was week met de mini naar Hongarije. Nu is hij in Duitsland dus ben beetje onbestorven weduwe. Gelukkig zijn de kindjes het gewend.
Ik mag zorgen voor
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 31 mei 2012, 06:05

Soms is het wel lekker dat je vent even ergens anders is vind ik des de beter als hij weer terug komt haha

Nee ik weet helaas nog niet waar Yfke is.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 31 mei 2012, 07:29

Truus, mijn vent is gelukkig veel weg... Als hij op eens alle dagen om 17:30 thuis is, moeten we daar met het hele gezin heel erg aan wennen. Dit loopt prima zo, morgenavond zijn we wel samen thuis.

Mette was weer stout gisteren, eigenwijs mormel is een puber aan het worden. Helaas begin je zo weinig tegen 250 kg of meer tegendraadsheid. Als we hem zaterdag naar de andere wei gaan brengen, doe ik hem een bitje in, dan heb ik misschien iets te vertellen.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 31 mei 2012, 19:18

Eventueel 1 keer kinketting en dan streng zijn? Maar idd, hij komt zo op testleeftijd. En dan is het niet zo simpel.
Wij gisteren ook 65 balen hooi binnen gehaald. 3x zo zwaar als die van vorig jaar, iemand anders gevraagd om het te doen, dusja. Met 1 baal kan ik dus 2 à 3 paardjes eten geven, wel handig.
Tja, die kleur. Ik denk dat Nuts gewoon héél bleke bruine is. Ninja laat niet in haar kaarten kijken, snoetje is donkergrijs, oogjes waren grijs, lijken nu weer meer bruin, ik heb er geen idee van. De dierenarts zei: wij moeten standaard Isabel schrijven...
Hij vond Nuts wel héél mooi hengstje :-D

Ook wel grappig, Nuts liet zich zonder probleem chippen, zette zelfs geen stapje vooruit, Ninja vond dat ze net iets meer moest laten merken dat het haar niet aanstond. Grappig hoe die verschillende karakters zich nu al laten zien.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 31 mei 2012, 19:33

Vanavond maar eens ruim gepoetst en met hoefjes krabben goed opgetreden, na 2 keer dat hij probeerde te schoppen, hard NEE geroepen en hem een goede duw in zijn kont gegeven. Daarna was hij heel braaf, heb hem uitgebreid geknuffeld en geprezen. We komen er wel, maar uitproberen doet hij inderdaad heel erg.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » vr 01 jun 2012, 19:12

Is de leeftijd denk ik. Lotje was vorig jaar ook niet altijd even simpel, nu volgt ze mij overal op de weide als hondje is en stukken braver en flinker geworden. Gewoon leuk alround paardje waar je ongelooflijk veel mee kunt doen (vind ik toch). Is een fase.

Hier ook net uitgebreide knuffelsessie met de veulentjes gehad. Elks hun halstertje aan, beetje knuffelen, beetje gissen op de kleur van Ninja (grmbl), denk dat het mss toch bruin zal blijven, ikke echt niet weet en constant twijfelen, pffff.

Ga ook is moeten bekijken wie ik allemaal gemobiliseerd krijg voor keuringen van volk...
En ondertussen geeft beebje mij het zuur, pokkevervelend.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 04 jun 2012, 12:56

Gaat het goed met beebje? En met de mama?

Hier staan de paardjes al sinds zaterdag op de andere weide. Vanavond gaan we ze weer halen en dan denk ik woensdag of donderdag weer terugbrengen. Heb de weide ernaast ook tijdelijk tot mijn beschikking (in ieder geval nu tot voor week of 3/4 en na de grote vakantie ook wel weer). Hopelijk morgen mijn stuitje zo dat ik weer kan rijden, ga het gewoon proberen. Wordt er nu een beetje simpel van.

Iedere keer dat ik ga kijken bij de paardjes, staan ze met de kop omlaag heel braaf te grazen. Gelukkig heel veel lang gras, zuring er tussen en brandnetels dus ze moeten wel wat moeite doen om de lekkere hapjes te vinden.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » ma 04 jun 2012, 20:46

Beebje is zeer actief in de buik. Als dat hetzelfde wordt als Ayla, dat beloofd. 2 woelwaters... Ik zal m'n bezigheid hebben dan.
Mijn rug en bekken is terug pak minder enthousiast. Minder erg als bij Ayla en later begonnen, maar ik voel het nu toch wel erg goed. Durf zelfs niet gaan longeren. Dus mijn bezigheid met de paardjes beperkt zich tot voeren, veulentjes wat knuffelen en halstertjes aandoen en mennen als ik iemand vind die mee wil :-s Voor de keuringen ben ik dus weer hulp aan het optrommelen :-s
Gelukkig worden de dames wel regelmatig (wekelijks op dit moment) keertje gereden door Nathalie en haar zus Helen. Fijn want zo leren de kleintjes rustig alleen op stal staan en de dames hebben hun beweging beetje. Maar toch ook beetje frustri, zou zelf ook wel bosritje zien zitten (al iemand m'n hele rug verdoofd toch)

Als je de paardjes lang genoeg laat staan eten ze dat kruid meestal ook wel op. Dagmar hier eet zelfs graag brandnetels... Heb is opgezocht of ze mss ergens tekort aan had, maar zelfs met liksteen en nodige zaken blijft ze die dingen eten, dus 't zal mss gewoon lekker zijn?
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 05 jun 2012, 05:53

De fjord van mijn zusje vindt brandnetels ook lekker, die schoffelt hij om en eet dan van onder af.

Balen dat je rug en bekken zo opspeelt, hoeveel weken ben je nu? Wanneer ga je met verlof en mag je daarna terugkomen op je werk (lees, heb je vast contract?).
Ik mag zorgen voor
Plaats reactie