In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
wolkj

Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen

Bericht door wolkj » ma 27 feb 2012, 12:49

Knappe Finnea!

Vanmorgen kwam de dierenarts voor de influenza. Gelijk even naar dr gebit laten kijken. Één van faira dr voortanden zit los en er moet wat geveild worden aan haar kiezen, dus de dierenarts komt vrijdag terug had nu zijn spullen niet bij. Spannend!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Tass

Bericht door Tass » ma 27 feb 2012, 13:02

Echt al veilen joh?

De tandarts is hier in november geweest en heeft bij Fio en Aiden alleen wat gevoeld, maar niet geveild ofzo. Doet hij pas als ze helemaal klaar zijn met wisselen :)
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 27 feb 2012, 13:26

Fatoush ziet er zo vanaf de foto goed uit vind ik, zo zie je helemaal niks hè van zijn probleem. Is moeilijk voor te stellen zo dat hij zo beroerd loopt.

Finnea oogt wel echt volwassen zo met een hoofdstel met bit in. Staat haar goed.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Erpel

Bericht door Erpel » ma 27 feb 2012, 13:48

Anita schreef:
Erpel schreef:Ik vind Fendora wel een mooie merrie! Zou die wel eens in het echies willen zien, maar kan helaas toch niks kopen :') Met drie heb ik wel even genoeg :D
Als je het leuk vind kom je maar eens kijken hoor Nikky. Misschien eens combineren met een bezoekje aan Lisa of zo als ze er dan nog is. Maar ook zonder Fendora ben je welkom.
Oh wat leuk! Ik hou het in mijn achterhoofd, ben niet zo vaak in het Noorden :P

Finnea ziet er goed uit zo! Kan zo op pad! :D

Wat een dikke bos manen zeg van Fatoush!

Hier komt de DA op 19 maart, enten en tanden. Ben benieuwd! Zaterdag is de hoefsmid geweest, Floyd deed het echt kei goed zo voor de eerste keer! :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 28 feb 2012, 07:48

spannend willeke je meiske voor de kar!
ik zou idd ijzertjes daar laten doen, nu heb je er toch nog niks aan.

fatoush een dikke :(:)

ik lees meer arabieren F-jes >;) _O-

lieve fatouhs kus fotos :+:

ow staat finnea wel mooi zeg een hoofdstel! meteen zo volwassen :j

:(:) voor fenna haar hoofdje, geen wondjes?

en faira wordt al geveild? toe maar!

Ko zn arabieren-wens is alweer voorbij hoor _O-
Zaterdag hebben we heerlijk gewandeld samen op 2 flinke petsen na die meneer goed had verdiend ook en daarna herinnerde hij zich weer wat het ook alweer was wat nooit mocht (happen naar de baas... echt he, of dat er ooit helemaal uit gaat := hij weet zo goed dat het niet mag.. dan zo snel een hap richting je arm en zelf al meteen met de kop omhoog terugschrikken 8)7 ) maar verder was het heerlijk! het is gelukkig langer licht weer, dus als ik meteen uit werk ga, dan heb ik licht weer 's avonds *joepie*

Ik heb de vitaminebrokjes binnen dennis, ze zijn echt inimini zeg _O- ik geef ze nu met een minihandje muesli en een flinke hand weidekruiden en wat lijnzaad :9

Als het straks echt langer licht is, mag Ko 1 a 2 keer per week weer aan de lijn of los in de bak voor wat beweging en stemhulp training.
dan zomer beginnen met lange teugelen. en inrijden zal ergens volgend jaar of jaar erop gebeuren.. hangt beetje van andere dingen af O:)
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » di 28 feb 2012, 08:01

Tass schreef:Echt al veilen joh?

De tandarts is hier in november geweest en heeft bij Fio en Aiden alleen wat gevoeld, maar niet geveild ofzo. Doet hij pas als ze helemaal klaar zijn met wisselen :)
Ja. Hij zei dat het geen overbodige luxe zou zijn, vooral omdat bij het beleren er natuurlijk een bit in gaat en alles dan meteen goed zit en er geen bit problemen ontstaan.
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Tass

Bericht door Tass » di 28 feb 2012, 08:20

Aaahh op die manier :j.
Mijn Toppers:
Dennis

Bericht door Dennis » di 28 feb 2012, 10:08

Zijn inderdaad kleine brokjes Suzanne, ik doe ze ook bij een klein beetje brok want vind ze net te klein om uit de hand te voeren. Geke krijgt nu ongeveer een kwart schepje brokken samen met de vitamine brokjes
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ootje

Bericht door Ootje » di 28 feb 2012, 16:39

Succes vrijdag voor Faira. Zal best even spannend voor haar zijn, al dat gepruts aan je mond.

Ko weet dus weer hoe hij zich moet gedragen :D .

Brave Floyd bij de hoefsmid!

Ik heb een vraag: Fenna is nog maar een ukkie. Nu twijfel ik of ik nog een jaar zal wachten met inrijden. Zal dat uitmaken voor de groei?
Odettes moeder en zus zijn ook niet groter dan 1.40, dus misschien zit het ook wel 'in de familie'.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 28 feb 2012, 19:21

Foei, happende Kootje... Moet zeggen dat Fatoush nooit echt hap niegingen heeft gehad, maar als ik met hem wandel en ik ben streng, wil hij haast wel even proberen me in mijn arm te pakken. Maar hij doet het niet.
Hij loopt gelukkig weer wat beter, al vind ik zijn knie wel dikker dan voor de winter.

Ben erg benieuwd hoe jullie F-jes het gaan doen voor de kar en onder het zadel
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
wolkj

Bericht door wolkj » di 28 feb 2012, 20:35

Ootje schreef:Succes vrijdag voor Faira. Zal best even spannend voor haar zijn, al dat gepruts aan je mond.

Ik heb een vraag: Fenna is nog maar een ukkie. Nu twijfel ik of ik nog een jaar zal wachten met inrijden. Zal dat uitmaken voor de groei?
Odettes moeder en zus zijn ook niet groter dan 1.40, dus misschien zit het ook wel 'in de familie'.
Ik denk ook wel dat het even spannend wordt bij de tandarts.. ik zal wel verslag uit brengen ;)

Ik vind het inrijden ook lastig. Faira is ook nog niet heel groot en moet echt nog de breedte in. Bij haar denk ik dat ik na de zomer eens er op wil zitten zonder zadel en pas na de winter echt wil gaan inrijden. Ze mag van't jaar gewoon lekker voor de wagen rustigaan beginnen en onder 't zadel komt wel.
Maar ik denk voor Fenna dat je ook gewoon moet kijken wat Fenna aangeeft.. en wat je eigen gevoel zegt. Rustig aan opbouwen moet naar mijns inzien wel kunnen.

@ Ivonne. Moet er opeens aan denken dat jij nu natuurlijk ziet dat iedereen een beetje wat kan gaan doen. Moet vast heel moeilijk voor je zijn dat het met Fatoush allemaal niet zo makkelijk gaat als bij de meeste van ons.. :sorry: Maar in ieder geval fijn dat hij weer beter loopt en hopelijk mag je van't voorjaar gaan genieten van een veulen & natuurlijk spelende fatoush

Yoep (KWPN)
Tass

Bericht door Tass » wo 29 feb 2012, 08:44

Ik wacht nog een jaartje met beleren :).

Ik kijk het rustig aan en ga volgend jaar rustig beginnen met beleren/doorrijden. Wel op het tempo dat Fio en Aiden aangeven. Ik ga zeker niet haasten, want ik heb alle tijd :).
Misschien dat ik er wel van de zomer eens op ga zitten, voor het idee en dat ze al een beetje weten dat het normaal is :P.

Ik houd ze wel bezig dit jaar. Ik ga beginnen met wat longeren en lange teugelles nemen, grondwerk blijf ik ook doen en lange/dubbele lijnen :).
Mijn Toppers:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 29 feb 2012, 09:17

Ik heb ook nog geen tandarts bij Fin gehad...misschien later dit jaar als we wat meer aan de slag gaan.
Ben benieuwd hoe Faira het vindt!

Ik heb Finnea gister weer even bezig gehouden :D Even een beetje de bak door 'gejaagd'. Let vooral op de haakjes, volgens mij heb ik me meer ingespannen dan zij O:) Onder het mom van, liever lui dan moe... Ach voor een eerste keer viel het me niet tegen, in stap deed ze het best netjes. Daarna nog een klein stukje gewandeld, ook een drafje gedaan, deed ze erg braaf +:)+
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 29 feb 2012, 09:28

Ik zou het bij Fenna gewoon bekijken. Je hoeft niet eens zo naar de maat te kijken, meer hoe is ze qua body en qua koppie.
Vond Fjell laatst ineens niet zo gupperig meer, alhoewel dat ook kan komen door haar zwembandjes, hihi..

Hoofdstel staat wel heel volwassen bij Finnea zeg!!

Zag eergisteren Freyr en Floranth als een stelletje bavianen door het land scheuren, hihi.. Oh, dat mis ik ontzettend voor Fjella!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 29 feb 2012, 19:04

Bedankt voor de tips!
Fenna is best leergierig, dus ik denk dat ze het wel leuk vindt om wat te gaan doen straks.
Vandaag hebben we weer een stukje gewandeld. Vorige week leek ze nog een stuiterbal, vandaag was ze weer erg braaf langs de weg.

Sinds anderhalve week staat er een fjord, Sandra, bij in de wei. Fenna is bang voor haar, dus ze loopt snel weg als Sandra bij haar in de buurt komt.
Toen ik Fenna weer terug wilde zetten in de wei, viel ze Sandra zo aan, oren plat in d'r nek, mond open :o . Wat een lef he, het hek zat nog dicht, dus er zat een draadje tussen.
Nooit geweten dat ze zo lelijk kon doen.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 29 feb 2012, 19:11

Klopt Willeke, ik heb wel eens momenten dat ik denk: waarom heb ik geen "gewone" bijna 3-jarige? Maar ook al was hij gezond, qua beenwerk, dan zou ik er geloof ik nog net op stappen dit jaar, hij is zo smal. Maar ik wil als de klok weer een uur vooruit is en het langer licht is, toch weer wat met Parelli proberen te doen. Natuurlijk heb ik dan ook weer een veulen en genieten doe ik sowieso wel van Fatoush hoor, ook al mag ik niet rijden/mennen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anna

Bericht door Anna » do 01 mar 2012, 01:57

Met Fugo gaan we dit jaar lekker verkeersmak maken een beetje longeren en met de lange lijnen en verder mag hij lekker spelen in de wei :D met de nodige schoppen onder zijn kont :o om nog wat verder te groeien, en we gaan nog met hem naar de keuring.

Verder is iedereen lekker een beetje bezig met zijn Fjes *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » do 01 mar 2012, 05:15

Stoer een hoofdstel bij Finnea nu ziet ze er echt volwassen uit.

Mooie foto's van Fatoush zal voor jou wel moeilijk zijn te lezen dat wij plannen maken en dat jij dat niet kan, ik hoop dat het veulen van dit jaar alles goed maakt.

Beleren is altijd per paard verschillend persoonlijk vind ik een paard met 3 nog best puppie vooral in zijn hoofd.
Wel ben ik een voorstander om ze zeg maar zadel mak te maken dat ze weten wat het is een mens op hun rug te hebben en dat ze stuurwijs zijn.
Daarna lekker weer in de wei te zetten en het tegen de winter/voorjaar weer op te pakken ze moeten natuurlijk minstens 20 jaar mee.
Begin je later zijn ze een stuk sterker en wordt het beleren vaak ook iets moeilijker maar het echte werk gaan ze bij mij pas doen rond 4,5 / 5 jaar.

Je ziet op marktplaats veel paarden te koop staan die nu pas 3 zijn en al helemaal beleerd ik vind dit gewoon zielig zal nooit zo'n paard kopen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tass

Bericht door Tass » do 01 mar 2012, 07:54

Ik heb gister voor de eerste keer op Aiden gehangen *o/*.

Ik was eigenlijk niks van plan behalve wat spelen en doen in de binnenbak. Ik had in de bak een opstapje neergezet wat hij erg leuk vond. Ik ging erop staan en vanaf daar ben ik hem gaan kriebelen over zijn rug :D. Toen ben ik over hem heen gaan hangen door gaan kriebelen daarna gaan hangen zonder steun, heel kort, maar even gehangen :D. Dit een keer of 3 gedaan :D. Hij was super braaf, stond heel relax rond te kijken en keek af en toe eens om van "Mam... Wat die je nou?" :+:.

Zo'n braaf ding :+:.
Mijn Toppers:
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 01 mar 2012, 08:00

wat super tass! zie je wel.. gewoon rustig en vertrouwd en dan komt t wel goed! +:)+

het lijkt me voor ivon ook best moeilijk dat iedereen nu beetje aan de slag gaat.. maar begrijp ik t goed dat marga drachtig is en er een veulentj komt dit jaar? dat is wel heel erg leuk! :+:
Afbeelding
Plaats reactie