Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Anouska » di 31 aug 2010, 17:02

In welk hotel zit je Tessa?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » di 31 aug 2010, 21:42

Heb je nog tijd om naast je werk de stad ook een beetje te bekijken Tessa?

Wat een verschil in foto's van Githa zeg! Ze ziet er zeker volwassener uit dan op de eerste foto.

Ben vanmorgen naar het CWI geweest, hele papierwinkel meegesleept.
School heeft nog geen idee wanneer ik mijn diploma ga krijgen ( :roll: ), heb zo lang mogelijk gewacht met het officieel uitschrijven van mijn opleiding om die reden. Maar vandaag moest ik me toch écht uitschrijven overal om niet in de problemen te komen.
Hele middag geklooi: site van de IB-groep lag eruit, drie keer gebeld en drie keer ruim een half uur naar wachtmuziekjes kunnen luisteren zonder iemand aan de lijn te kunnen krijgen.
Uiteindelijk met een haperende site vier uur bezig geweest en ik hoop dat het nu toch goed gelukt is...

Morgen samen met m'n vriend naar Bailey, als het lukt weer wat rijfoto's maken om vooruitgang en puntjes om aan te werken te spotten. (mijn manier van les, ik ben heel streng voor mezelf :=)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 01 sep 2010, 09:12

Wat een gedoe Sterre! Ik hoop voor je dat het allemaal goed is gegaan. Vanmiddag kun je iig lekker genieten van je 2 mannen ;).

Ik heb net de foto's die mijn vriend gemaakt heeft tijdens de keuring maar eens op FW gezet.
Vanmorgen bij de dokter geweest omdat ik vragen had over mijn darmen. Heb meteen mijn bloeddruk op laten meten, was de onderdruk een beetje te hoog (110). Hij heeft de meting over gedaan en weer 110. Nu wordt ik morgen aan een 24 uurs kastje gelegd. Die "hangen" ze me gewoon om, mag gewoon de dingen doen die ik altijd doe. Ik ben benieuwd.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » wo 01 sep 2010, 10:16

aj anous
moet door de complicaties bij mijn vorige zwangerschap ook mijn bloeddruk geregeld laten checken, blijft gelukkig goed hier

heb dat nog al gezien, is juist lastig bij het slapen, hangt er iets in de weg :=
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 01 sep 2010, 11:21

Jeetje Sterre ik lees al dat Bailey net zo'n ongeluksvogel is als Exel qua wondjes, dapper van hem dat ie langs die Dixie is gegaan. Leuk he die papierwinkel elke keer, pfffff instanties zijn er volgens mij om ons bezig te houden. |o

Benthe is idd wat in overconditie Marleen, maar dat schijnen ze op de keuring juist goed te vinden. Even een heel ander vraag aan jou, komt de moeder van Benthe toevallig uit Limburg? Ik heb een Utah gekend daar en die man fokte ook regelmatig veulens.

Ik vind Githa er goed uitzien hoor Sofie, ze is volwassener geworden en wat een gedoe in dat ziekenhuis zeg :r

Heb je het nog steeds naar je zin daar Tessa? Wanneer kom je terug?

Zo'n kastje heb ik ook gehad Anouska en dat is vreselijk irritant, ik kan je 1 tip geven en dat is niet gaan paardrijden met dat ding. Hij pompt namelijk om de zoveel tijd op en dan moet je stil zitten, doe je dat niet dan blijft ie pompen, vreselijk irritant als je aan het rijden bent en dat ding staat continue strak om je arm. :(

Vanmorgen weer eens met Jut en Jul samen op pad geweest, samen met de bijrijdster van Dees1990 hier van FW. Weer eens een totaal andere route genomen die ik nog niet kon, was gaaf, had even het gevoel in Limburg te zijn en de paarden ook :D Konden zich weer even uitleven met heuveltje op galopperen. Alleen jammer dat, toen we bijna weer bij de wei waren, ik iets hoorde wat niet klopte, ik hoorde geen 4 ijzers meer bij Vera. Esmeralda kijken en ja hoor madam was onderweg 1 achterijzer verloren ;( Ik hoop dat de smid er morgen nog wat van kan gaan maken
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 01 sep 2010, 11:43

dankje
en bij deze Githa krijg ik dus constant de commentaar dat ze vet staat he := (van de stalbaas)

ik heb net op een zoekertje gereageerd, voor meer info
bij ons in het dorp is er iemand die een weide heeft. Nu zoekt ze nog 1 of 2 paarden/pony's om de weide kaal te vreten.
het is met stalling, kleine piste, eten en hooi wordt gegeven en stro en onderhoud stal wordt voor ons gedaan alsook onderhoud weide
prijs 125€/ pony
dat is 100€ minder dan hetgeen we nu hebben, maar zit er financieel een beetje door, en we staan eigenlijk een beetje achter met het stalgeld, en wil niet verder in de schulden komen (schuld afbetalen bij stalbaas is geen probleem, is al over gesproken, is een goede mens ...)

dus nu ga ik sebiet eens spreken met Leslie wat hij ervan vind om de paarden na september mss te verplaatsen naar daar, als het eerste contact met die mensen positief zou uitdraaien.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 01 sep 2010, 11:53

dat is niet duur hoor Sofie, zeker als er stal enzo bij zit
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Keandra

Bericht door Keandra » wo 01 sep 2010, 12:01

dit is het zoekertje
heb het juist ook naar Leslie doorgestuurd (mss dat het nog iets zou kunnen worden)

http://www.2dehands.be/paardensport/ove ... -weidegang
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 01 sep 2010, 12:29

ziet er goed uit en je moet toch naar je portemonnee kijken hoor meis, zeker met 2 van die gele monsters loopt het behoorlijk op

Keandra

Bericht door Keandra » wo 01 sep 2010, 13:44

jep, nu hebben we wel een binnenpiste enzo, maar als we zouden verhuizen mogen we die nog altijd gaan gebruiken, dus op dat vlak
dus als Leslie wilt springen kunnen we terug naar de oude stal gaan

kga eerst even afwachten wat de reactie van Leslie is en de reactie op mijn vragen naar die mensen
op zich geen werk aan stal en weide en de paarden continu buiten hebben zou wel super zijn
en dan nog voor een redelijke prijs

financieel hebben we er maar 1 he, Githa, Jalenka wordt onderhouden door men pa, maar ja, kga die niet uiteen trekken en dan naar 2 plaatsen gaan voor te verzorgen
dus ik wacht af
duimen jullie?
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 01 sep 2010, 16:56

Tempo hier zeg! :D

Brass wordt een puber... Ze wil alleen maar hard, schrikt van alles, maakt zich reuze groot (denk wel 1.42 :P ) en heeft enorm veel lol...
Zaterdag met Gerritje en Zoef rijden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 01 sep 2010, 17:43

heb al respons gekregen voor die weide

op het pistetje kan praktisch niet gereden worden als het heel nat is geweest en is vaak niet goed in de winter. maar er kan op gereden worden bij droog weer en zo. (ze zijn ook niet van porselein he)
maar ze wist me wel te vertellen dat op een 15minuutjes wandelen er de manege is met rijlessen en binnenbak. Ken die manege, heb daar mijn eerste lessen zelf gehad, dus mss wel op zich nog een optie, wetende dat Githa verkeersmak is.
verder is er keuze tussen onderhoudsbrok en sportbrok, en dan nog hooi.
de stallen worden af en toe uitgemest en gestrooid, naargelang wat nodig is. Ken dat vorig jaar hebben ze samen op de weide gestaan en was de stal voor hen beide even groot al hetgeen ze nu hebben en nooit lag er een drol binnen. Heb daar toen begin mei een pak schafelingen ingelegd en nooit moeten uitmesten. Dus als het nu terug zo zou gaan, zal er niet veel gemest moeten worden en denk ik dat ze 1 stal zullen gebruiken.

leslie wou de respons afwachten (die is nu met Katrien bij de pony's) en dan mss zien om af te spreken om er te gaan kijken

denk nu op iets:
dan moet ik een 0g regendeken aanschaffen want dat heeft madam nog niet :o :))
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 01 sep 2010, 18:05

leuk he zo'n verandering ineens Annalynn? Kwam bij Exel verleden jaar ook ineens als donderslag bij heldere hemel, maar was ook van de ene op de andere dag over, dus dat is een troost voor je :D

Sofie het klinkt best goed zeg, ik denk dat ik het wel zou weten en waarom wil je haar een deken op leggen? Die van mij staan ook zonder gewoon buiten hoor

Anouska

Bericht door Anouska » wo 01 sep 2010, 18:32

Mijn moeder heeft ook een keer met zo'n kastje om gelopen, die zei het me ook al. Moest ook alles noteren wat ze deed.

Fijn dat je met Jut en Jul samen weg geweest, wel balen dat Vera haar ijzer verloren is Clau.

Ziet eruit als een leuk plekje Sofie!

Dat heeft Bjørn nu ook Annalynn, ze zeggen dat het vanzelf weer over gaat.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 01 sep 2010, 18:45

ik hoefde niks te noteren en mocht ook gewoon alles doen, alleen moet je op het moment dat dat ding zich op gaat pompen even je arm stil houden en dat is niet makkelijk als je aan het paard rijden bent 8)7

En het gaat echt over Anouska en Annalynn, bij Exel heeft het een paar weken geduurd verleden jaar en toen was het klaar en was hij weer de brave Exel die hij daarvoor ook was

Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 01 sep 2010, 20:09

Sofie die nieuwe stalling/weidegang klinkt erg goed hoor! Ik heb je foto's bekeken, zal zo nog even reageren in het topic, érg leuk!
Waar ik altijd bij zwangere vrouwen benieuwd naar ben; heb je al een leuke naam? En weet je eigenlijk al wat het wordt?

Hihi Brass is dus even lekker aan het klieren.. Komt vanzelf weer goed, jou kennende ;)

Kom ik weer aan met foto's, sorry :P
Ik heb vandaag Benthe even geknipt, over de vorm ben ik redelijk tevreden, maar hij mag nog wel iets strakker voor de keuring.
Afbeelding
Afbeelding
Benthe kon erg lief kijken vanmiddag (ze was moe na hard trainen +:)+ )
Afbeelding
Ze staat een beetje scheef := sukkeltje :+:
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 01 sep 2010, 21:00

Knip je nat of droog Marleen? Ik knip altijd nat, dan kan het allemaal net wat strakker ;). De lijn van het wit is goed, alleen het zwarte na het hoogste punt kijkt een beetje anders heb ik het idee. Niet dat ik perfect knip hoor.
Ik kom zeker naar Rolde, kom met Truus mee. Ga helpen met het voorbrengen van Yfke en Gio.

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 01 sep 2010, 21:31

Dit was droog, knip inderdaad ook vaak nat, dat gaat beter! Bedankt voor de tip, ik zal er over een weekje nog eens naar kijken, voor de keuring!
Leeukleuk dat jij er ook bent! :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 02 sep 2010, 06:00

Hihi nou we gaan het zien of het over gaat, ze heeft het nu zo'n 1 1/2 a 2 weken. Op zich is het zo ook wel te doen hoor, maar die relaxte Brass die ik had ohz is even kwijt. Mevrouwtje Pluiskuif is nu vooral heel druk :)

Leuk dat jullie naar de keuring gaan Marleen! Ik had eigenlijk zoiets van :'Wat maakt mij het uit of Brass veulenpapier heeft of stamboekpapier?' Maar nu ik iedereen die kant op zie vertrekken denk ik ;"Hmmm misschien toch een keertje.' Moet ik alleen die DNA test nog betalen. Momenteel is Brass wel in keuringsconditie (lees te dik vind ik) volgend jaar is dat denk ik anders, maar goed.
Sinds 3 weken snapt Brass het principe van op commando naast me draven als ik ren dus dat gaat dan wel goed komen.
Marleen ik ga met Anouska mee, wit is heel mooi, zwart lijkt net niet te kloppen. Ik heb natuurlijk geen recht van spreken want ik heb een jaar of 12 niet meer geknipt.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 02 sep 2010, 06:05

ziet er netjes uit hoor Marleen, leuk halster trouwens :D

Gewoon naar de keuring gaan joh Annalynn, kan je pronken met je mooie meid ;)

Pffff ik heb al ochtendgymnastiek gehad, ik heb Jos naar z'n werk gebracht en kwam bij de flat, steek mijn sleutel beneden in de toegangsdeur en die ging niet verder dan 1 mm. Eerst sta je nog te kijken als een debieltje of je de goede sleutel wel hebt, maar die had ik toch echt :( Ben ik naar de zijkant van de flat gelopen waar de trap is en daar ging mijn sleutel heel soepeltjes in het slot, dus dat werd naar de derde verdieping lopen.
Bij ons wordt de lift ook nog weleens gemold, het zou me niks verbazen als dezelfde personen nu ook het slot van de toegangsdeur hebben gesloopt. Ik ga zo maar even bellen naar de woningstichting, want ik kan die trappen nog wel lopen, maar b.v. mijn buurvrouw van ver in de 70 lukt dat niet meer.

Plaats reactie