De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
froukje91

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door froukje91 » za 20 okt 2012, 13:44

vandaag is Ellen met mijn zusje op de manege op wedstrijd geweest ging echt heel goed was heel trots op zusje en paard :D Helaas ging de linkergalop niet goed maar daar heeft ze altijd al moeite mee. uiteindelijk had ze iets van 218 punten geloof ik (FNRS) en was ze eerste geworden dus zusje ook weer helemaal blij. Komende week maar eens kijken of ze nog wil springen voor de ABOP.
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 20 okt 2012, 18:38

Vandaag de paardjes weer bekapt, Emy heeft super mooie hoefjes. Ik had er alleen een hapje uitgevijld voor de CK zei hij. Maar daar zat een haper en dat heb ik eraf gevijld dus idd misschien iets te ver gevijld maar niet onnodig ;) Hij zegt als er ooit ijzers onder moeten hoef ik eigenlijk niks aan de vorm van de ijzers te doen zulke mooie hoefjes heeft ze. Ook heeft ze hele sterke hoeven. Dus was weer helemaal happy! Ook was ze onwijs braaf dus heerlijk paardje!
Daarna lekker een rondje gereden buiten op haar. Was voor het eerst sinds de CK ik had haar ff twee weekjes vrij gegeven. Ze had zo veel meegemaakt en ze had natuurlijk ook pijn dr bekkie dus ff twee weekjes rust. Maar nu gaat het weer super goed! Heb genoten!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » zo 21 okt 2012, 11:26

Nancy; De paddock en paardjes zien er goed uit!
En wat fijn dat haar hoeven zo goed zijn, Eros heeft gelukkig ook hele sterke hoeven.

Gister is mijn bijrijdster met Eros naar het strand geweest. Ik was er zelf al een keer geweest met hem onder de man. Maar ben niet met hem de zee in geweest omdat het allemaal al erg nieuw was voor hem. Mijn bijrijdster is wel (met moeite) met hem het water in geweest. Hij vond het wel wat eng, en hebben hem erg moeten aanmoedigen, maar uit eindelijke vond hij het geweldig!!

Enge golf!
Afbeelding

Voor de rest heb ik vandaag bij Evelien (Ydel) op FW een tuig gehaald om Eros voor de wagen te beleren. Wil hier van het voorjaar serieus mee aan de slag gaan. Maar dan kunnen we in elk geval als het straks weer bar slecht wordt (vriezen) beginnen met de beginselen. :)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » zo 21 okt 2012, 11:42

Ben dit weekend ziek geweest, ben vrijdag thuisgekomen met een oorontsteking. Pilletje genomen en redelijk vroeg bed in.
Zaterdag stond er een familiefeestje gepland (sucks) en ging ik een vriendin les geven (dat laatste is er niet van gekomen omdat ik me geheel bagger voelde en nog naar dat feest moest).
Dus wij naar dat feest, grote kl....erij. Toen we rond 19u thuis kwamen en de kids in bed aan het leggen waren, belde mijn pa om ons te melden dat mijn laatst levende grootouder (mijn pa zijn ma) stervende is.
Voorlopig hadden we afgesproken dat geen nieuws goed nieuws was en dat de kids er niet bij mogen.
Heb nog niets gehoord en hij neemt zijn gsm niet op, maar ben niet echt gerust voor de rest van de week.
Normaal ging ik vandaag gaan rijden en les geven, maar weet niet of ik aan rijden ga komen.
Heb deze nacht koorts gehad, is nu weer over, maar ben geheel stijf, mijn nek en benen, auw.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 21 okt 2012, 19:43

Ik kan erg vaak niks plaatsen hier op het gehele forum..

Elke keer krijg ik:

Fatal error: Out of memory (allocated 1048576) (tried to allocate 1245184 bytes) in /home/dafjordenw/domains/fjordenwereld.nl/public_html/phpBB3/viewtopic.php on line 1443
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 21 okt 2012, 22:33

Oh daar hebben we allemaal geregeld last van, erg irritant. En niet alleen met plaatsen, ook met gewoon lezen gaat het vaak fout.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 22 okt 2012, 11:48

Haha die foto van Eros,dat zie ik elvis nooit van ze leven doen hoor,erg leuk dat Eros er toch ingegaan is!

Keandra,sterkte! Ik ben ook ziek.Zelfde symptonen als jou,oren,neus,keel..Slap spierpijn,koorts gehad.Bah niet lekker!
Maar nogmaals sterkte met je grootouder.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » ma 22 okt 2012, 12:23

Even hier: Veel plezier met het tuig Yvanka!
Komt vast helemaal goed met Eros :j
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 22 okt 2012, 15:57

Vanavond gaat edgard zijn vacht verliezen!!
Ben benieuwd of hij braaf is!
En neem mijn camera mee zodat jullie het kunnen zien!
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 24 okt 2012, 15:45

Wat kunnen Etjes toch het bloed onder je nagels vandaan halen -:(- Kom ik op stal aan zie ik mn tuig al buiten hangen. Ik dacht nog oh vaag... Waarom hangt Dees het daar als we willen gaan mennen... Maar die &^$%@# paardjes hadden mn kast weer eens open gekregen en alles in de strond getrokken. Mn leidsels zijn een soort van toch wel overleden. Daar hebben ze op staan kauwen dat vertrouw ik niet meer. Mn hoofdstel is zo'n rozet af dus moet kijken of ik daar een nieuwe voor kan krijgen. En de rest van mn kastvulling was ook iets wat poeperig... Mn haken hadden ze er stuk voor stuk afgehaald. Er hangt er nog een... Wat een krengen zeg...
Het slotje zat er dus niet op, ook wel dom van mij dus |o

Ga nu maar ff kijken of er bij Divoza leidsels te koop zijn heb ik nog een kortingsbon van. (met van rijs ben ik wel een beetje klaar geloof ik haha)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » wo 24 okt 2012, 16:11

Ooh, wat zonde zeg!! Ik vond het al erg dat Bente mijn voorbrenghalster onder handen had genomen en die wa sniet eens stuk. Maar een heel tuig, stelletje, argh, je zou ze toch!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » wo 24 okt 2012, 17:56

oh wat zonde.

gelukkig kunnen ze daar bij ons niet aan (stal met tuig en eten ligt niet direct aan hun weide)

Hier hebben ze vandaag weer bewezen wat een uilskuikens het kunnen zijn.
Ik moest een draadje met paaltjes wegdoen zodat het opgeborgen kon worden voor deze winter. Toen ik hiermee bezig was (was op de weide waarde paarden op liepen) stonden ze elkaar al op te hitsen. Nu hingen er 3 laagjes draad, dus ik bovenaan begonnen. Tegen dat ik halverwege was met de bovenste draad, wouden ze eigenlijk al op het stukje aan de andere kant. maar ja draadjes.
Ik keer terug om de middelste draad verder op te rollen, was jalenka al zo 'snugger' om haar 1 been over de onderste te zetten. Die lag al op de grond met het idee, ze gaan er wel over en kan ik rustig verder doen. Niet op Jalenka gerekend dan. Die trok haar been terug blijft ze haken aan die draad, kleine paniek (niet bij mij maar bij de 3 paarden) het kwam echter vlot los en geen wondes. Dan waren ze zo opgejaagd dat ze enkel nog maar heen en weer konden galopperen. Swann en Githa op kop, Jalenka zoals altijd er een eind achter en maar de helft zo snel :+ .
Ondertussen toch maar beslist van te maken dat het einde van de draad in zijn geheel al los mocht en opzij kon gelegd worden. Dan kon de rust weer keren, dan konden ze op het stuk gras. Jalenka en Swann hadden dat snel door, maar Githa, die stond achter de verkeerde draad. Die moest nog even helemaal terug rond de schuilstal lopen om naar achter te komen naar het gras. Dat verstond ze niet. Bleef ze zot doen en teken geven dat ze ook wou grazen, maar ging ze wel niet terug. Ben ik maar (uit compassie) haar een opzetje gaan geven, kwam ze gedwee mee tot de schuilstal, toen had ze door waar ze naartoe moest en is ze met een vliegende vaart naar het einde van de weide vertrokken bij de andere 2.
Ik heb staan gieren van lachen. _/-o_
Elvis

Bericht door Elvis » do 25 okt 2012, 06:15

Als ik het zo lees moet ik er wel weer een beetje om lachen hoor nanc..Zie je ze al staan stuk voor stuk je kast leeg halen.. :=
Alleen dat van je teuges en hoofdstel is minder...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 25 okt 2012, 06:29

Elvis schreef:Als ik het zo lees moet ik er wel weer een beetje om lachen hoor nanc..Zie je ze al staan stuk voor stuk je kast leeg halen.. :=
Alleen dat van je teuges en hoofdstel is minder...
Ja als je daar aan denkt is het idd wel grappig. En ze vervelen zich natuurlijk ook wel... Maar waarom dan alles zo goor en stuk maken he!

Maar ze kan dr lol op want vandaag komen mn nieuwe leidsels binnen dus ze moet sowiezo aan de bak van de week haha! Rotpony ;) En ik heb weer die teugels genomen die ook bij mn andere tuig zaten met die antislip vond ze wel fijn :D En zoals ik al zei ik vond het vanaf begin geen fijne teugels toen ik ze kocht van Linda al niet dus aan mn teugels was ik niet heel erg gehecht (uhm oh ja Leidels he Esther haha). Maar zonde is het wel. Ik had zitten zoeken online maar ik ben rozetten tegen gekomen van 10 euro voor dat hoofdstel maar dan rij ik wel zonder rozet hoor vind het wel goed. 2 euro vind ik te doen maar geen tien voor twee :D

Vanmiddag maar eens kijken wat er nu weer kapot is...

@Keandra wij konden niet anders als kasten in onze stallen maken. We huren alleen een stukje weiland met schuilstal. Wij waren al lang blij dat we onze spullen kwijt konden... Het vervelende is dat we toen nog niet wisten hoe goed fjorden in het open maken van kasten waren. Het is al eens vaker gebeurt nml heb ook mn zadel wel eens gevonden in de dritt :P Maar dan is het heel vervelend maar ook wel een beetje eigenschuld dikke buld had je het slotje er maar op moeten doen. Ook al ben je op dat moment wel op je kookpunt als je beseft wat alles kost natuurlijk -:(-

Maar alles is al weer schoon, buiten hangt het te drogen voor zover de touwen enz drogen. Mn tuig hangt in mn kast te drogen zal ik vandaag maar eens invetten. En mn leidsels komen ook vandaag binnen dus het is net of er niks gebeurt is :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » do 25 okt 2012, 06:46

Die rozetten kunnen er ook prima af, hier ook nog een hoofdstel met maar 1 rozet eraan..
Die antislipleidsels zijn fijn he, daar men ik ook het liefst mee.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 25 okt 2012, 06:56

Eerst dacht ik lijkt me niks maar idd het is wel fijn en zeker als het vochtig is buiten. Die glijden niet uit je handen
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 25 okt 2012, 12:48

Wat een draken zijn onze E'tjes toch ook!

Hier een topic van mij en Edgard!

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 1#p1068521
Esther

Bericht door Esther » do 25 okt 2012, 15:39

nancy imka schreef:Eerst dacht ik lijkt me niks maar idd het is wel fijn en zeker als het vochtig is buiten. Die glijden niet uit je handen
Ja inderdaad, maar ik vind ze ook lekker soepel en ze zijn niet zo dik. Bart heeft ook van die dikke leren leidsels, die pak ik liever niet. Heb dan zoveel in handen, wel te doen, maar fijn is anders!!
Heb bij mijn mentuig ook speciaal antislipleidsels gekocht. Zaten geen leidsels bij, maar wilde na het proberen van die van Annabel denk ik, ook een paar van die.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 25 okt 2012, 20:09

Dat heb ik nou ook ik deed het er wel mee maar fijn vond ik ze niet. Dus wat dat betreft heb ik nu wel fijne leidsels hihi
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 26 okt 2012, 16:44

hehe
een geluk bij een ongeluk

heb hier trouwens ook antislip lange lijnen liggen voor als we eens aan de lange teugel werken

Hier zitten we even in een dipje, niet kwa rijden, maar gewoon omdat mijn oma vandaag gestorven is. De krachtpatser heeft het nog lang gerokken. Maar zoals ze leefde is het nu wel beter.
Plaats reactie