Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rowenna

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door rowenna » zo 11 mar 2012, 14:16

hey gezellie, ja ja het komt op gang hier.

Zo Dagmar is echt snel door haar vacht heen zeg, die bolle van mij heeft daar nog wel even tijd mee, komt iedere dag een dekbed met haar uit[pffffff], oh spannend die veulentijd, gaat alles verder goed met de paardjes?

Haha ja die stront in de tuin ken ik wel heb dan geen grote hond maar wel twee kleine[is samen 1 grote haha], maar ja je moet iets voor je huisdier over hebben he :D
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 11 mar 2012, 14:35

Moeilijk he om een verzorgster te vinden..... hier komt op zondag een 10jarig meisje rijden en poetsen en spelen met de paardjes. Heel gezellig en mijn dochtertje gaat dan ook de hele dag met de paardjes bezig.

Heb je een potstal? Ik baal wel eens als ik weer savonds nog de stal moet doen maar vind alle dagen de ballen scheppen en natte plekken weghalen, wel fijner dan straks van een hele winter moeten uitscheppen.

Ik weet weer waarom ik geen hond heb en waarom ik als de hond van mijn moeder komt logeren, lekker ga wandelen hier in het veld. Ik vind hondenstront scheppen geen leuke klus. Nouja de kattenstront langs de zandbak word ik ook niet blij van.

Lajke begint goed in zomervacht te komen, Mette is nog vrij hopeloos.... snap de term naarling steeds beter. Zijn billen zijn ietsje hoger dan zijn schoft, hij heeft 4 kleuren (van heel licht naar redelijk oranje), heeft een wiebelende aalstreep, langs zijn manenkam nog veulenkrullen/pluis en verder over zijn lijf ook stukjes veulenhaar, wintervacht en stukjes al bijna zomervacht. Haha.... maar zijn mooie oogjes en vrolijke snoet zien er nog altijd goed uit.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 11 mar 2012, 15:42

kan iemand dit topic toelichten zodat iedereen het snapt?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » zo 11 mar 2012, 16:10

Tamara schreef:kan iemand dit topic toelichten zodat iedereen het snapt?
:)* de fjordenforum gebruikers hebben hier een plekje gevonden.
Het forum wordt nogal geplaagt door reklame/spam.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 11 mar 2012, 16:38

Ben nog steeds blond, snap er geen snars van. (nog steeds..)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 11 mar 2012, 16:42

Helemaal goed Mirjam!
Er stond daar tegenwoordig zoveel reclame en spam tussen (snap dat reclame nodig is om de kosten te dekken maar spam werd ook niet meer verwijderd).
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 11 mar 2012, 16:42

Helemaal goed Mirjam!
Er stond daar tegenwoordig zoveel reclame en spam tussen (snap dat reclame nodig is om de kosten te dekken maar spam werd ook niet meer verwijderd).
Ik mag zorgen voor
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 11 mar 2012, 16:45

ik snap het ook niet hoor.. waar zit reclame tussen?maar wat dit met fjordenpraat te maken heeft? lijkt me meer zinloos gezever
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » zo 11 mar 2012, 17:37

Tamara schreef:ik snap het ook niet hoor.. waar zit reclame tussen?maar wat dit met fjordenpraat te maken heeft? lijkt me meer zinloos gezever
De dames en heer zijn blijkbaar vaste leden van www. fjordenforum.nl,
en zijn daar afgehaakt na de vele spam op dat forum.
Maar waarom er zo geheimzinnig over gedaan moet worden :?
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 11 mar 2012, 17:55

kijk, nu valt er eea op zijn plaats. Maar zal wel heul bijzonder zijn dan haha
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 11 mar 2012, 19:15

Bestaat er dan ook een fjordenforum.nl??? Hi, dat wist ik niet eens.
Ook nooit naar gezocht eerlijk gezegd, aangezien ik hier goed zat.

Even gekeken.. en verrek! Het bestaat echt!???
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
rowenna

Bericht door rowenna » zo 11 mar 2012, 19:25

~mirjam~ schreef:
Tamara schreef:ik snap het ook niet hoor.. waar zit reclame tussen?maar wat dit met fjordenpraat te maken heeft? lijkt me meer zinloos gezever
De dames en heer zijn blijkbaar vaste leden van www. fjordenforum.nl,
en zijn daar afgehaakt na de vele spam op dat forum.
Maar waarom er zo geheimzinnig over gedaan moet worden :?
geheimzinnig is een groot woord, we vonden het gewoon leuk om die reacties van jullie te lezen.
Maar zal het even toelichten, dan snappen jullie het ook.

Inderdaad heb je fjordenforum.nl een forum waar we met een paar vaste mensen toch al een tijdje zaten en lekker over onze gele monsters en van alles wat er mee te maken had kletsten.
Juist omdat er maar een kleine groep nog echt actief op aanwezig was kreeg je een leuke forum band met elkaar. Maar vervolgens kwam daar veel spam, het hele forum zat er dagelijks mee vol en de beheerder kon er uiteindelijk helaas ook niks meer mee en schee er mee uit.
Maar wij hebben het met de vaste club toch nog een tijdje daar volgehouden, tot nu er ook steeds reclame overal word geplaatst en er dus niks meer aan gedaan word.
We zijn dat een beetje zat, maar miste wel ons gezellige babbelgroepje.
Vandaar dus dit topic, voor de mensen van fjordenforum.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Irma

Bericht door Irma » zo 11 mar 2012, 20:06

Idd, ben heel blij dat het vaste clubje terug een stekje heeft en hoop dat er verder niet gelet wordt op het zinloos gezever hier...

@Bloemetje: 't is wat vervelend, wil namelijk geen 10-jarig meisje, maar iemand die zelfstandig met de paarden kan omgaan, niet iemand die me net nog meer werk geeft, da's het omgekeerde van de bedoeling.

Dagmar is er hier ook heel snel mee klaar, maar heeft ook heel lang verhaard, gewoon tijdje onder deken gestaan, dus net iets minder dik haar. Irma en Lotje zijn een ramp.
Dat Mette nog veulenkrulletjes heeft aan z'n manen is wel gek. Zijn die nooit afgeknipt geweest? Na enkele weken knip ik die veulenkrullen gewoon af en dan groeit het mooi recht hier. Enkel vooraan laat ik nog plukje staan als voorpluk :-D

Ehm, potstal, niet echt het plan geweest, de afspraak was dat Lisa op woensdag mest weghaalde en ik op zaterdag, en dan van hele 'paddock' en uit stallen, alleen heeft ze zich amper aan die afspraak gehouden en ik bijgevolg ook niet altijd... Dusja, nu dus stal met achteraan idd opgepotte mest... En het grootste nadeel van onze stallen is toch nog altijd het feit dat er geen vaste bodem is omdat we dat niet mogen leggen hier wegens natuurgebied. Zou die stallen gewoon zoooo graag op beton zien staan, zou al zovéél beter zijn.
Nuja, keertje grote kuis en dan is't weer overzichtelijk en eens het weer licht is savonds hou ik het ook beter bij, maar in't pikkedonker met 4 nieuwsgierige paarden mest weghalen is niet ideaal...

Benji vandaag ook even onthaard, manman, echt alles verliest hier gewoon haar, bendes kwam eraf. 't is echt lente en de vogelnestjes gaan lekker zacht zijn dit jaar.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 11 mar 2012, 20:16

Toen ik hem kreeg, had hij een nette geknipte manenkam en ik dacht dat de krullen aan de zijkant wel goed zouden komen. Ach, weet je, hij is er geen cm minder lief door. Komende donderdag wordt hij gecastreerd, arme kerel.

Mag je ook geen stoeptegels (dallen) leggen in de stal als bodem? Die heb ik, laag zand en dan stoeptegels en dat is wel makkelijk.

Ik kan me goed voorstellen dat je geen 10 jarig meisje wil, ik heb al genoeg werk met mijn eigen kinderen dus merk et extra werk niet van een 10 jarige. Maar als de overbuuf hier zou willen, mag ze best vast 1 dag komen helpen...

Ik zal zo maar eens naar buiten gaan, heb gelukkig licht in de stal en die van Mette moet nog de mest uit en dan de nieuwe mest ook maar meteen uit de stak van Lajke.
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » zo 11 mar 2012, 20:18

Snap de reacties van mensen wel hoor, ze zien dit en denken inderdaad wat is dit nu weer, zou ik ook denken als ik niet wist waar het over ging.
En och zinloos gezever, er word wel meer zinloos gezevert hihi.

Bij een boer waar mijn eerste fjord gestaan heeft hadden ze ook geen onder vloer, erg vervelend met mesten, maar voor de natte plekken vond ik het wel weer fijn, want doordat er geen beton lag zakte die goed weg, en 1 keer per jaar haalde we de stal leeg om dan alles lekker uit te spuiten.Tussen door werd het ook uitgemest hoor, maar niet schoongespoten.
Wel fijn he dat het al langer licht is, kun je tenminste weer wat doen 's avonds na je werk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Irma

Bericht door Irma » zo 11 mar 2012, 20:30

nah, wordt gesaboteerd op dat vlak. Ronald vertrekt voor 4 dagen naar Praag (en ik mag niet mee), dus heb de diertjes en Ayla alleen. Plus opstandige puber. Grmbl...
Lekker jachten dus.

Bon, had hier beloofd op tijd naar bed te gaan, dus bij deze, slaap zacht en tot volgende.
rowenna

Bericht door rowenna » zo 11 mar 2012, 20:33

slaap lekker en droom maar fijn hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 11 mar 2012, 20:50

heb snel even bij gelezen gelukkig snap ik het nu ook dus hallooo oude forum gebruikers heb lang ook niet gereageerd maar weet nog wel precies wie jullie allemaal zijn schrijf op dit forum ook niet zoveel meer aangezien ik fjordloos ben sinds Yfke verkocht is.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
rowenna

Bericht door rowenna » zo 11 mar 2012, 20:54

Hey truus gezellig.
Oke je hebt Yfke niet meer, maar nog wel een andere topper.
Hoe gaat het met je dochter met het rijden?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 11 mar 2012, 21:42

Het gaat geweldig met rijden Sven is super braaf en loopt goed ze gaat31 maart haar eerste wedstrijd rijden mis Yfke nog wel hoor kon zo lekker met haar knuffelen
gezellig dit topic lezen doe ik zeker en reageren denk ik ook
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Plaats reactie