Even voorstellen.... weer terug in fjordenland

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Kelly

Re: Even voorstellen.... weer terug in fjordenland

Bericht door Kelly » di 25 jan 2011, 07:14

Genista schreef:Jaaa, Taco ken ik nog wel van vroeger (heb hem natuurlijk ook heel vaak op bokt en hier voorbij zien komen, de knapperd!).
Ik kan me Taco alleen als veulen en jaarling herinneren, had toen al een heeeele lange zwarte kuif.

En Claudia, heb jij niet vroeger een fjordje Pino gehad en reed jij veel op Kyrsta? jij kwam toch ook wel eens bij van Pommeren?

Leuk!

Heb je geen foto's :P
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 25 jan 2011, 16:53

Hoi hoi,

Ik ben Nancy 28 jaar en heb twee merrie's de eerste is Imka die je misschien kent die is door Wim Derks gefokt wel al heeeeel lang geleden hoor. Zij is nu 22 jaar en is met pensioen. En ik heb Emy van 2 en half jaar blijft dit jaar nog baby en ga volgend jaar lekker met haar aan de gang.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 25 jan 2011, 17:12

Hoi Anke,

Nou ik hoef me ook niet meer volledig voor te stellen, niet mijn paardenstapel in ieder geval...die heb je bijna allemaal voorbij zien komen vrijdag!
Maar nogmaals gefeliciteerd met je aankoop, mare...klein is ie in letterlijke zin niet meer he :P :=

En ga gelijk mijn belofte waar maken. Hierbij een link naar o.a. Yocohama :D : viewtopic.php?f=5&t=35728&hilit=flamingo

Hier nog een paar foto's van de donkere aanwinst in november afgelopen jaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding\
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geluk is de vrucht van intens werk
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 25 jan 2011, 17:39

zo wat een leuke kerel!

Welkom hier, ik ben Tamara, en heb een merrie, karev. Zij komt ook bij Jacob reinders vandaan, war jouw kleine ook geboren is :D

veel plezier hier!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Genista

Bericht door Genista » di 25 jan 2011, 18:35

Aaaah mijn aanstaande liefie :+: ... wat een leuke foto's +:)+
En nu heb ik ook een idee hoe z'n mammie eruit ziet. Mooie donkere merrie zeg.

Annabel, jouw merrie is ook veranderd zeg, nu ik die veulenfoto's van haar zie! Als veulen was ze al een plaatje, maar nu spreekt ze me NOG meer aan...

Kelly, sorry, maar ik kan nergens meer foto's vinden van Taco als veultje of jaarling. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel met Hester (z'n mamma) heb gehad en dus niet zoveel foto's van haar en haar veulens heb gemaakt. Ik kan een vriendin van me ook eens vragen. Zij reed vroeger veel meer met Hester...

Nancy, ik ken Imka niet. Dat moet dan ook een Zidar zijn? Wat is haar moeder, want die moet ik dan wel kennen...
Emperor.x

Bericht door Emperor.x » di 25 jan 2011, 19:15

Hoi hoi!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuk hoor zo'n jonkie!
Wij kennen elkaar nog niet.. Ik ben kezia en ben 16 jaar oud. Mijn moeder, zusje en ik zijn de trotse eigenaren van Elwinn, roep naam Emperor. Hij is 2 en bijna 3 en staat nu nog in Balloo bij Jan Dolfing.

Veel schrijfplezier hier op fjordenwereld!
In love with my Gentil Giant
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 25 jan 2011, 19:57

welkom terug, ik ben Claudia en ik ben 43 jaar, mijn fjordjes zijn Vera van 10 jaar en Exel (Bowie) van 5 jaar.
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
roos

Bericht door roos » wo 26 jan 2011, 06:47

Welkom hier!

Ik ben Roselie en trotse eigenaresse van Dancer en Ekdal(Timor X Anton)

Veel plezier!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 26 jan 2011, 06:59

Genista schreef:Heej Wendy! Jaa, jou ken ik inderdaad ook...

"Fjordje" komt te staan bij Hein Vissers (ken je die?) Dat is dat huis met de witte hekjes op de Hommersumseweg... Daar staan nu Belmondo (ken je ook nog wel) en een pony en Genista (moet nog wel erg wennen aan de naam) komt er zaterdagochtend bij... Kun je met Red Bull langs komen wandelen ;)
Is nu nog een beetje ver (ze staan nu op ons eigen weiland in Ottersum) maar van de zomer kom ik zeker een keertje langshobbelen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 26 jan 2011, 09:29

Wat heb jij een mazzel zeg met een veulen uit Yocohama! Heb ik altijd een prachtige merrie gevonden, met name vanwege de kleur.

Ik ben Yvonne, 23 jaar en in bezit van de fjordenmerries Nina van 18, Zhellie van 8, Kjaere van 3 en 2 shetlanders, Fokke (20) en Jolanda (24). Nina en Zhellie zijn halfzusjes (v. Orsta) en Kjaere is een dochter van Zhellie. Zhellie is dit jaar weer drachtig en verwacht een veulen van Cikaro.

Veel plezier hier!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Anouska

Bericht door Anouska » wo 26 jan 2011, 11:16

Welkom terug Anke! Ik ben Anouska, 31 jaar, en in het bezit van de 5,5 jarige ruin Bjørn. Zijn moeder is ook gefokt bij Wim Derks. Masja is een veulen van Havstad uit Debbie.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 26 jan 2011, 12:07

Genista schreef:Mijn naam is Anke den Brok en ik ben 40 jaar. Op mijn 15e is het fjordenvirus begonnen, ben toen namelijk voor het eerst bij Van Bon (Hoenderloo) op ponykamp geweest. Later bij Wim Derks in Hernen gereden en bij Henk van Pommeren in Batenburg en heb een tijdje een prachtig rood fjordje Sigurd gehad (Halldor x Brusvein). Helaas heb ik Sigurd toentertijd moeten verkopen i.v.m mijn relatie die toen uitging.
In mijn Fjordenbestand (zie deze link http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... denbestand) heb ik je oude paardje even opgezocht. Heb je ook een foto van hem?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 26 jan 2011, 12:19

Welkom! Wat een gave fjord is Genista zeg, ik vind 'm zowaar nog mooier dan z'n zus :x :D
Heeft zijn naam ook iets te maken met planten?

Ik ben Jilly, Belgische en in het bezit van een bijna 5-jarige fjordenruin en verder ben ik nog regelmatig te vinden op zijn geboorteplaats, daar staat er ook eentje die bij Henk VP geboren is, maar dat zal wel helemaal na jouw tijd zijn (2005)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Genista

Bericht door Genista » wo 26 jan 2011, 16:18

Haha, Jilly, mooier dan Flamingo KAN niet.... O:) Ik heb Flamingo in het echt mogen bewonderen en ik was er helemaal weg van. Zij is echt vreselijk mooi donker en heeft wel zo'n mooie dikke voorpluk. Daarnaast is ze al helemaal 'af'. Niet aan haar te zien dat ze pas 2 jaar is....

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat ze Genista wilden verkopen, vooral omdat Annabel Flamingo in haar bezit heeft. Maar gelukkig is het toch gelukt.. *o/*

Genista is overigens ook een plantennaam. Ik begreep van Janna al dat alle veulens bij Reinders een plantennaam kregen. Moet wel enorm wennen aan de naam zeg, helemaal omdat ik het niet zo'n hengstennaam vind, maar het blijft gewoon Genista. Ben al blij dat hij geen Gladiool of Geranium heet :+
Genista betekent overigens "Heidebrem"...

Ow, en Anita, ik begreep al uit eerdere berichten dat jij de de fjordendatabankexpert bent... Fijn om zo iemand als jij bij de hand te hebben!!!

Jazeker heb ik nog foto's van Sigurd, het was (is) een Halldor uit Jutta (v. Brusvein uit Candy). Even kijken of ik de foto's van hem zo hier in het topic kan krijgen....

(gaat proberen.... :o? )

Oei, dan moet ik de foto's eerst uploaden.... even kijken hoe dat moet... volgt dus later ...
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 26 jan 2011, 16:27

Ik wacht rustig af. Plaats ik zelf even een foto van Flam afgelopen zomer hier bij ons thuis.
Afbeelding

En samen met onze Fendora, die 2 waren grote vriendinnen samen.
Afbeelding
Afbeelding
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 26 jan 2011, 18:47

@Anke: :j enorm he, zit ook wel eens terug te kijken en dan verbaas ik me er best over. Die eerste foto van Anita, daar herken ik haar er nog wel in.
haha en vrijwel (op een hele enkele na) is alles te koop hier, maar niet altijd allemaal openlijk ;)

@Jilly: Genista is in dat opzicht een iets luxere versie van Flam..hij heeft duidelijk ook van papa veel maat, houding en iets meer 'rijtype' gekregen. Maar ben wel heel benieuwd hoe hij uitgroeit.
Geluk is de vrucht van intens werk
Genista

Bericht door Genista » wo 26 jan 2011, 18:49

Leuke foto's Anita! Ik ben echt Flam-fan *o/*

Nou, eens even kijken of het me lukt om wat foto's van Sigurd te plaatsen....

Prutst nog wat..... :o?

Nog wat voorinformatie... Sigurd is een veulen van Jutta, een fjordenmerrie van Van Pommeren, waar ik toentertijd veel op reed. Als veulen zijnde mocht ik hem niet kopen, ze wilden hem graag aanhouden voor de opfok als dekhengst...

De foto's:

Als 2-jarige, net gewassen en gestreken voor de hengstenkeuring (waar hij overigens NIET doorkwam... met als geluk dat ik hem toen ineens WEL mocht kopen)
Afbeelding

Op de hengstenkeuring zelf (niet zo'n mooie foto vind ik zelf, maar wel de enige die ik digitaal van hem heb op de hengstenkeuring.) (Check Henk vP in zijn jongeren jaren :+ )
Afbeelding

En dan hier nog een foto van Sigurd als pantoffeltje toen hij 4,5 jaar oud was...
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 26 jan 2011, 19:44

Genista schreef: Nancy, ik ken Imka niet. Dat moet dan ook een Zidar zijn? Wat is haar moeder, want die moet ik dan wel kennen...
Imka is idd een Zidar en haar moeder is Blaika :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 26 jan 2011, 21:29

Zonde dat Sigurd niet voldoende punten had op de HK. Net 1 puntje te weinig voor een aanhoudpremie, jammer. Weet je nog wat het commentaar was? Zo van de foto's vind ik het een mooi paardje.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 27 jan 2011, 13:46

Nee, is toch heel anders dan Tea, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie