Het naaktfjordentopic winter 2010-2011
Re: Het naaktfjordentopic winter 2010-2011
denk onder een 0 grams regendeken. Ik ga hoop ik vanmiddag scheren, en dan doe ik de borst, nek, buik, zodat ze een nier deken over houdt zegmaar. benen laat ik er ook in.
als je hem eerst borst nek scheert dan andrea= Dan kan ie zijn ergste warmte kwijt, en lekker zonder deken buiten
als je hem eerst borst nek scheert dan andrea= Dan kan ie zijn ergste warmte kwijt, en lekker zonder deken buiten
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- kristelhans
Vorig jaar om deze tijd was Beer ook al kaal en die ging toen onder den 0 grams.. ik rek het ook nog wat..haha vanavond rijden en dan maar eens kijken hoe het gaat..
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Zou opzich een uitkomst zijn maar Dakota moet helaas helemaal kaal (op zn benen na dan) i.v.m. zijn mijtenallergie, hoe meer haar
hoe meer jeuk... dus voor mij heeft het scheren 2 redenen, en de allergie reden vind ik de belangrijkste, anders had ik hem misschien helemaal nooit geschoren, deed het bij Vinga ook nooit, maar goed het helpt bij Dakoot dus dan maar kaal.
hoe meer jeuk... dus voor mij heeft het scheren 2 redenen, en de allergie reden vind ik de belangrijkste, anders had ik hem misschien helemaal nooit geschoren, deed het bij Vinga ook nooit, maar goed het helpt bij Dakoot dus dan maar kaal.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Ilonka
Als ze helemaal kaal zijn een Bucas Smartex Rain, tenzij het extreem koud is (echt onder nul) dan gaan er twee Smartex Rains op, of de Bucas Altex 2000 (is 350 gram oid) of de Rambo Wug (370 gram). Als de vacht weer is gegroeid (zeg een cm of 2 a 3 ) dan doe ik nog wel eens de Bucas Sun Shower op, die is water en winddicht maar is niet gevoerd.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb een hekel aan dekens, is altijd zo lastig om ze mooi passend te hebben..
Misschien ga ik Tea minimaal bij de hals scheren, hangt er een beetje vanaf of de menlessen door gaan..
Misschien ga ik Tea minimaal bij de hals scheren, hangt er een beetje vanaf of de menlessen door gaan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Als ik straks weer met ze aan de gang ga dan gaan ze weer helemaal kaal.
Puur voor het gemak en ik heb watjes paarden , die gaan maar even naar buiten als het regent(vinden ze zelf ook helemaal niets aan).
Volgende week ga ik proberen of ik Alco kan longeren en dan zie ik wel of hij erg zweet ja of nee.
Puur voor het gemak en ik heb watjes paarden , die gaan maar even naar buiten als het regent(vinden ze zelf ook helemaal niets aan).
Volgende week ga ik proberen of ik Alco kan longeren en dan zie ik wel of hij erg zweet ja of nee.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
zo, karev is semi kaal. ze heeft nog een beetje haar op de nek, en rug en zijkant buik, de rest is er af. Nu overdag lekker zonder deken, vannacht de 0 grams er op
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dat vraagt om een foto Tamara 

- kristelhans
Nou Beer net gereden in de binnenbak en het viel mee..hij haart wel als een gek. Zadel en singel en achter de oren nat maar verder okee..even uitgestapt en toen nog even in de paddock..nu staat ie lekker binnen. Na volgende week en dekentje op denk ik..of ik dan al ga scheren laat ik maar even van het moment afhangen.. Ga hem niet meer helemaal kaal doen denk ik..we rijden zoveel buiten en hoop dat ook veel te blijven doen van 't winter dus een blote kont is dan wat fris voor Beer..ga dan voor het patroon van Annalynn denk ik..
Mag ik jullie als scheergoeroes ook om advies vragen?
Ik ben een totale leek op scheergebied, maar vraag me nu toch af of het wat zou zijn voor Bailey. Z'n teddyvacht begint door te komen en hij zweet nu ontzettend snel.
In de winter rijd ik sowieso minder intensief, maar zelfs met vrij rustig, matig intensief werk is hij na een kwartier/halfuur nu al helemaal nat op z'n hals, borst, onder het zadel en de singel. En het ís nog niet eens winter...
Bailey staat 24/7 buiten. Hij heeft geen schuilstal maar wel een rij bomen om onder te schuilen.
Zou het kwaad kunnen om een stukje te scheren, bijvoorbeeld hals of borst? Of wordt dat te koud? Dekens wil ik liever niet aan beginnen.
Ik ben een totale leek op scheergebied, maar vraag me nu toch af of het wat zou zijn voor Bailey. Z'n teddyvacht begint door te komen en hij zweet nu ontzettend snel.
In de winter rijd ik sowieso minder intensief, maar zelfs met vrij rustig, matig intensief werk is hij na een kwartier/halfuur nu al helemaal nat op z'n hals, borst, onder het zadel en de singel. En het ís nog niet eens winter...
Bailey staat 24/7 buiten. Hij heeft geen schuilstal maar wel een rij bomen om onder te schuilen.
Zou het kwaad kunnen om een stukje te scheren, bijvoorbeeld hals of borst? Of wordt dat te koud? Dekens wil ik liever niet aan beginnen.
- Ilonka
Brass heeft hele winter halve hals borst geschoren gehad en die heeft geen deken opgehad vorig jaar. Niet nodig als je alleen dat scheert.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jeskim had het gisteren al warm tijdens het poetsen, hihi.. Die krijgt alweer een hele vacht!!
Maar die gaat niet kaal ofzo hoor!! Vond het alleen leuk om even te melden..
Maar die gaat niet kaal ofzo hoor!! Vond het alleen leuk om even te melden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Ilonka
Twee verschillende modelen. Brass stond dus met halve hals/borst geschoren de hele winter zonder deken. Ilonk stond met dekenmodel mét deken op (hier even af omdat ik er was). Heb je daar wat aan Sterre?

- Love_Jordy
Jaaa Ik mag mij ook aanmelden hier 
Jordy gaat eind Oktober/begin November helemaal naakt! Behalve zijn hoofd...
Dan pas begin ik met een deken (100 gr regendeken) en bij de echt kou een 200 gr en als het ECHT moet een fleecje eronder
... Hij heeft het nu zonder deken al warm, Laat staan als ik er nu al een deken op ga gooien met vacht.
Hij mag nog even tedyybeertje blijven

Jordy gaat eind Oktober/begin November helemaal naakt! Behalve zijn hoofd...
Dan pas begin ik met een deken (100 gr regendeken) en bij de echt kou een 200 gr en als het ECHT moet een fleecje eronder

Hij mag nog even tedyybeertje blijven

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
- Rosantjuh(L)banjer
Banjer hier is ook al een mega teddy en bella trouwens zit ook al een aardig pak haar op.
Banjer gaat begin november mee naar school voor scheren en voor bella die laat ik eind oktober denk ik doen.
Die hoef ik nu maar een 20 minutjes te longeren en ze zweet zig dood
Banjer gaat begin november mee naar school voor scheren en voor bella die laat ik eind oktober denk ik doen.
Die hoef ik nu maar een 20 minutjes te longeren en ze zweet zig dood

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
goh jullie krijgen echt al teddy's,Ravina blijft een mooi glad vachtje houden,al is die wel ietsje dikker nu,en verhaart ze behoorlijk
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
@Annalynn: dankje! Daar heb ik zeker wat aan!
Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar denk dat Bailey binnenkort ook een sexy blote nek gaat krijgen
Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar denk dat Bailey binnenkort ook een sexy blote nek gaat krijgen

Ik zal eens kijken of ik morgen van die twee monsters van mij een foto kan maken.
Die hebben echt nog weinig haar vergeleken met wat ik hier hoor.
Die hebben echt nog weinig haar vergeleken met wat ik hier hoor.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota zijn scheerafspraak staat gepland op volgende week zondag.
Ik twijfel ernstig. Zo fanatiek ben ik niet aan het rijden. Misschien dat ik ze half scheer. Volg het topic wel, kan ik eens even rustig bekijken wat de rest doet
.

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!