Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer! IV
Re: Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer! IV
ja dat viel me ook al op.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dasha lijkt inderdaad veel op dr mams, ze kan wel leuk lopen Eef 

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Wauw, Dakota en Dasha!
D-tjes gaan wel lekker hoor, wat een mooie paardjes allemaal
*springt "alweer" gat in de lucht*
Ik ben een soort high-school-drop-out.. Jullie kennen het wel, jong en je weet niet wat je wilt. Dus toen ben ik maar gaan werken.. Door de geboorte van mijn nichtjes 8 jaar geleden hier in huis, en we ineens met z'n 14en in een huis met 4 slaapkamers en 1 toilet/badkamer woonden was de rust ver te zoeken. Helaas is dat toendertijd ten koste gegaan van mijn VWO, daarna was ik (als meisje die op school altijd alles voor elkaar kreeg) mn motivatie wel kwijt. Ik als meisje die met een supermooie lijst het eerste schoolrapport binnenhaalde moest ineens over naar het VMBO-T.
Met school heeft het me vanaf toen nooit meegezeten
Wel met een mooie lijst geslaagd toen hoor!
ECHTER, nu weet ik eindelijk wat ik wil.. de hotelwereld in!
Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en een email gestuurd naar een hotel in Bodegraven. De situatie uitgelegd, verteld dat ik de benodigde diploma's niet heb, maar dit zó graag wil! En of ze mij een kans willen geven in de praktijk ervaring op te doen en eventueel daar mijn cursussen/diploma's te halen. Echt mijn meest spontane sollicitatiebrief ooit, en ik wist nieteens of ze mensen nodig hadden.
Ik heb inmiddels een email terug, met de vraag naar mijn CV en contactgegevens zodat we een afspraak kunnen maken

Voorlopig dus bijbaan, naast mijn huidige werk 40u in de week
Zal even afzien worden, maar het komt dus nu even mooi uit dat Djint nog een jaartje in grasland verblijft
Vanaf November verloopt mijn contract als receptioniste en dan zou ik eventueel helemaal overkunnen naar het hotel
Ik geloof ontzettend in *faith* oftewel het lot, alles valt zó op z'n plek nu!
Edit: Haha, gooit er even 1 zn priveleven op tafel! Ach, het is hier in goede handen
Beetje achtergrond info kan geen kwaad 
D-tjes gaan wel lekker hoor, wat een mooie paardjes allemaal

*springt "alweer" gat in de lucht*
Ik ben een soort high-school-drop-out.. Jullie kennen het wel, jong en je weet niet wat je wilt. Dus toen ben ik maar gaan werken.. Door de geboorte van mijn nichtjes 8 jaar geleden hier in huis, en we ineens met z'n 14en in een huis met 4 slaapkamers en 1 toilet/badkamer woonden was de rust ver te zoeken. Helaas is dat toendertijd ten koste gegaan van mijn VWO, daarna was ik (als meisje die op school altijd alles voor elkaar kreeg) mn motivatie wel kwijt. Ik als meisje die met een supermooie lijst het eerste schoolrapport binnenhaalde moest ineens over naar het VMBO-T.

ECHTER, nu weet ik eindelijk wat ik wil.. de hotelwereld in!
Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en een email gestuurd naar een hotel in Bodegraven. De situatie uitgelegd, verteld dat ik de benodigde diploma's niet heb, maar dit zó graag wil! En of ze mij een kans willen geven in de praktijk ervaring op te doen en eventueel daar mijn cursussen/diploma's te halen. Echt mijn meest spontane sollicitatiebrief ooit, en ik wist nieteens of ze mensen nodig hadden.
Ik heb inmiddels een email terug, met de vraag naar mijn CV en contactgegevens zodat we een afspraak kunnen maken

Voorlopig dus bijbaan, naast mijn huidige werk 40u in de week

Vanaf November verloopt mijn contract als receptioniste en dan zou ik eventueel helemaal overkunnen naar het hotel

Ik geloof ontzettend in *faith* oftewel het lot, alles valt zó op z'n plek nu!
Edit: Haha, gooit er even 1 zn priveleven op tafel! Ach, het is hier in goede handen

Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

Super Katink! Maaruhm, de 'hotelwereld' is breed, wat wil je precies gaan doen?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
- Cindy+Uniek
wat spannend katink!!!!!
hier nog zo'n dropout.... ik heb met veel gepusj van mijn ouders mijn havo diploma gehaald (ik liep fluitend naar mijn examens en zei 'wow zonder een boek open te doen op één tiende geen herkansing' je raad al wat mijn ouders zeiden... als ik wél één boek open had gedaan... dus op het ROC 3 vakken over gedaan en alsnog mijn havo gehaald)
daarna paar maanden paardenhouderij, theorie ging best, stage te zwaar... alleen maar mesten en vegen onderhand kan ik gewoon niet aan, dan maar als hobby
toen een jaartje TIO (toerisme) maar vond ik ook niks...
zit nu bij AH achter de kassa en vind het allemaal wel ff prima zo! verdient niet slecht en heb genoeg tijd voor de paarden....
maar jeetje met 14 in een huis? ben jij van zo'n groot gezin?
hier nog zo'n dropout.... ik heb met veel gepusj van mijn ouders mijn havo diploma gehaald (ik liep fluitend naar mijn examens en zei 'wow zonder een boek open te doen op één tiende geen herkansing' je raad al wat mijn ouders zeiden... als ik wél één boek open had gedaan... dus op het ROC 3 vakken over gedaan en alsnog mijn havo gehaald)
daarna paar maanden paardenhouderij, theorie ging best, stage te zwaar... alleen maar mesten en vegen onderhand kan ik gewoon niet aan, dan maar als hobby

toen een jaartje TIO (toerisme) maar vond ik ook niks...
zit nu bij AH achter de kassa en vind het allemaal wel ff prima zo! verdient niet slecht en heb genoeg tijd voor de paarden....
maar jeetje met 14 in een huis? ben jij van zo'n groot gezin?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Hahaha, ik mocht na de citotoets de brugklas mavo/havo gaan doen, maar leraren pesten was natuurlijk veel leuker. Dus het tweede jaar vbo/mavo gedaan en derde jaar vbo. Toen naar een andere school gegaan, tweede en derde jaar mavo gedaan en toen was ik er klaar mee vond ik zelf. Dus de vierde nooit gedaan, maar MBO niveau 2 gaan doen (basiskok). Heb er nu wel spijt van en zou echt wel weer graag een opleiding willen doen, maar op dit moment heb ik daar de financiele middelen nog niet voor.
Had niet verwacht dat jullie ook zoiets zouden hebben? Wat grappig 
Ik ben de jongste van 5, waarvan de oudste 10 jaar ouder is. 1 zus ken ik nu precies een jaar. Dat verhaal vertel ik wel een andere keer
Ons huis stond altijd open voor iedereen die het slecht had. Dus een vriendin van mn zus en een vriend van mn broer die niet thuis konden wonen door omstandigheden woonden ook bij ons in. En de (nu ex-) vriendin van mn oudste broer komt uit Friesland, dus toen ze eenmaal bevallen was woonde die ook bij ons. Ik deelde mijn kamer met 2 meiden, maar zelfs in de woonkamer sliepen mensen.
Ik zou niet meer fulltime naar school willen, daarvoor ben ik al te lang uit die routine.
Wat ik precies wil doen, ligt eraan wat mijn mogelijkheden zijn. Het lijkt me ontzettend leuk om bijvoorbeeld receptioniste te zijn in een hotel, maar als ik kan doorgroeien naar een hogere functie zal ik dat met beide handen aangrijpen. De hele hotelbranche trekt me ontzettend, maar ik zie mezelf niet mijn hele leven afwassen of bedden verschonen of opgedroogde kots van het tapijt af schrobben
Ik wil veel in contact staan met de klanten, dat vind ik wel belangrijk en dat is ook wat ik mis in mijn huidige functie.

Ik ben de jongste van 5, waarvan de oudste 10 jaar ouder is. 1 zus ken ik nu precies een jaar. Dat verhaal vertel ik wel een andere keer

Ons huis stond altijd open voor iedereen die het slecht had. Dus een vriendin van mn zus en een vriend van mn broer die niet thuis konden wonen door omstandigheden woonden ook bij ons in. En de (nu ex-) vriendin van mn oudste broer komt uit Friesland, dus toen ze eenmaal bevallen was woonde die ook bij ons. Ik deelde mijn kamer met 2 meiden, maar zelfs in de woonkamer sliepen mensen.
Ik zou niet meer fulltime naar school willen, daarvoor ben ik al te lang uit die routine.
Wat ik precies wil doen, ligt eraan wat mijn mogelijkheden zijn. Het lijkt me ontzettend leuk om bijvoorbeeld receptioniste te zijn in een hotel, maar als ik kan doorgroeien naar een hogere functie zal ik dat met beide handen aangrijpen. De hele hotelbranche trekt me ontzettend, maar ik zie mezelf niet mijn hele leven afwassen of bedden verschonen of opgedroogde kots van het tapijt af schrobben

Djinty

Het zijn geen klanten, maar 'gasten' in hotelland haha.
Maaruhm, ik heb ook maar weer eens een sollicitatie de deur uit gedaan. Voor assistent manager in de horeca (Schiphol)! Volgende week heb ik op mijn huidige werk gesprek mbt de reorganisatie, dus ik was al een beetje aan het rondkijken en kwam hierop uit. Horeca zit nou eenmaal in me en blijft steeds terugkomen. Al wil ik niet meer 'gewoon' als slaafje in de horeca werken, maar in een leidinggevende functie. Dus ben benieuwd.
Wat een ontwikkelingen, zowel bij de D-tjes als bij de vrouwtjes van de D-tjes!
Maaruhm, ik heb ook maar weer eens een sollicitatie de deur uit gedaan. Voor assistent manager in de horeca (Schiphol)! Volgende week heb ik op mijn huidige werk gesprek mbt de reorganisatie, dus ik was al een beetje aan het rondkijken en kwam hierop uit. Horeca zit nou eenmaal in me en blijft steeds terugkomen. Al wil ik niet meer 'gewoon' als slaafje in de horeca werken, maar in een leidinggevende functie. Dus ben benieuwd.
Wat een ontwikkelingen, zowel bij de D-tjes als bij de vrouwtjes van de D-tjes!
Jaa anna leuk! Ik hoop dat het wat word.
Klanten, gasten... het is nog vroeg
laat me 
Edit: wisten jullie trouwens dat hazelnootschuimtaart echt een slecht begin van de dag is
Klanten, gasten... het is nog vroeg

Edit: wisten jullie trouwens dat hazelnootschuimtaart echt een slecht begin van de dag is

Djinty

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Spannend Katink!
Vandaag weer nieuwe ontwikkelingen op het gebied van het inrijden van Dakota. Aanspringen in galop
Lang leve de binnenbak met dit pis weer
Hier een filmpje van vandaag zoals beloofd
http://www.youtube.com/watch?v=qldfUro4Bxk
Vandaag weer nieuwe ontwikkelingen op het gebied van het inrijden van Dakota. Aanspringen in galop

Lang leve de binnenbak met dit pis weer

Hier een filmpje van vandaag zoals beloofd

http://www.youtube.com/watch?v=qldfUro4Bxk
- Cindy+Uniek
wat gaaf dat filmpje dree 
vind alleen dat ze linksom telkens binnen te vast houdt, is denk ik zijn moeilijke kant oid want rechtsom was dat niet zo (en ja ik weet hoe moeilijk het is om los te laten als het paard daar vast wil pakken
)
en ik zou persoonlijk niet zoveel doorzitten, je ziet op het eind ook dat dat hem belemmerd in het aanspringen omdat ze gewoon niet helemaal lekker zit en hij dan niet goed snapt wat ze nou wil, want ze remt hem met haar zit af
maar wat pakt hij het verder goed op zeg! hij doet geen pas verkeerd!!! echt een superpaard!

vind alleen dat ze linksom telkens binnen te vast houdt, is denk ik zijn moeilijke kant oid want rechtsom was dat niet zo (en ja ik weet hoe moeilijk het is om los te laten als het paard daar vast wil pakken

en ik zou persoonlijk niet zoveel doorzitten, je ziet op het eind ook dat dat hem belemmerd in het aanspringen omdat ze gewoon niet helemaal lekker zit en hij dan niet goed snapt wat ze nou wil, want ze remt hem met haar zit af
maar wat pakt hij het verder goed op zeg! hij doet geen pas verkeerd!!! echt een superpaard!
Cindy weer hoor (hahaha). Hij doet het super Dree! Hij gaat echt met sprongen vooruit! Hoe vaak wordt ie nu bereden?
- Cindy+Uniek
hahaha is toch niets vervelends? 
niet zo bedoeld iig

niet zo bedoeld iig
Er is laatst een onderzoek gedaan naar de belasting van de rug van het paard bij lichtrijden en doorzitten. Daar kwam uit dat je beter kunt doorzitten, want dan is de druk op de rug gelijkmatiger dan met lichtrijden.
- Cindy+Uniek
ja maar het is de bedoeling dat je 'licht' rijdt 
ik mocht toen uniek met haar rug zat ook niet doorzitten
omdat de meeste mensen gewoon niet helemaal los in hun lijf kunnen mee bewegen met het paard en dan zit je hem meer in de weg, dat was ook altijd de reden dat uniek heel leuk kon strekken als ik lichtreed, maar niet zodra ik ging doorzitten
hihihi
ik heb pas bij mijn huidige instructrice fatsoenlijk leren lichtrijden! ja je denkt staan zit, maar nee dat is het niet
ik reed 'zwaar' licht hahaha

ik mocht toen uniek met haar rug zat ook niet doorzitten

omdat de meeste mensen gewoon niet helemaal los in hun lijf kunnen mee bewegen met het paard en dan zit je hem meer in de weg, dat was ook altijd de reden dat uniek heel leuk kon strekken als ik lichtreed, maar niet zodra ik ging doorzitten

hihihi
ik heb pas bij mijn huidige instructrice fatsoenlijk leren lichtrijden! ja je denkt staan zit, maar nee dat is het niet
ik reed 'zwaar' licht hahaha
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ieder zijn mening, ik vind dat hij prima ingereden word, en dat is het belangrijkste, wat ik er van vind 
Anna: Hij wordt 2x per week een halfuurtje in de bak gereden, en 1x gaat hij mee op buitenrit.

Anna: Hij wordt 2x per week een halfuurtje in de bak gereden, en 1x gaat hij mee op buitenrit.
- Cindy+Uniek
ik denk ook dat je er blij mee mag zijn hoor 
denk alleen zo te zien dat linksom zijn moeilijke kant is/wordt
ik wou dat ik er al op kon...... *zucht* jaloers.......
voel jij je al weer beter dree?

denk alleen zo te zien dat linksom zijn moeilijke kant is/wordt
ik wou dat ik er al op kon...... *zucht* jaloers.......
voel jij je al weer beter dree?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ja met mij gaat het stukken beter, vanaf volgende week ga ik zelf weer
bakwerk doen met Dakoot
Wel onder begeleiding van Sharon, en de buitenritjes doe ik natuurlijk ook zelf
bakwerk doen met Dakoot

Wel onder begeleiding van Sharon, en de buitenritjes doe ik natuurlijk ook zelf

- Cindy+Uniek
oooow lijkt me zoo lekker......
wel fijn dat het dus beter gaat!
ik wil ook zo graag op dj...... snik.....
wel fijn dat het dus beter gaat!
ik wil ook zo graag op dj...... snik.....
Nog even wachten Cindy
Gelukkig wachten een paar andere D-tjes eigenaren ook, dus je bent niet alleen!
Fijn dat hij het zo goed oppakt Andrea! Wat is ie braaf zeg.
Ik heb vandaag Dasha gelongeerd! Ze wordt een beetje vet, dus dit was wel even goed voor haar. Ze weet alleen niet wat stappen is, dus dat gaat nog een grote klus worden

Gelukkig wachten een paar andere D-tjes eigenaren ook, dus je bent niet alleen!
Fijn dat hij het zo goed oppakt Andrea! Wat is ie braaf zeg.
Ik heb vandaag Dasha gelongeerd! Ze wordt een beetje vet, dus dit was wel even goed voor haar. Ze weet alleen niet wat stappen is, dus dat gaat nog een grote klus worden

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!