Misschien morgen Ja vandaag!!!!!
Re: Misschien morgen Ja vandaag!!!!!
Ik mag er zelf voorlopig ook niet op! het begin om zadelmak te maken begint nu en basisdingen.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik bedoel meer met wachten totdat ze daadwerkelijk 3 is
ze is nu iets meer dan 2,5
Vind het nog zo jong, ook al omdat ze al voor de kar is geweest.

Vind het nog zo jong, ook al omdat ze al voor de kar is geweest.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Dat was dus ook het eerste wat mij opviel.
Ze is nog een beetje jong om beleerd te worden,ik zou er toch zeker nog een half jaartje mee wachten.
Veel plezier met haar!!!
Hopelijk wordt ze goedgekeurd!!
Ze is nog een beetje jong om beleerd te worden,ik zou er toch zeker nog een half jaartje mee wachten.
Veel plezier met haar!!!
Hopelijk wordt ze goedgekeurd!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- Yfke-lover
Heeee Sanneke je droompaardje gevonden geweldig als je hem thuis heb staan kom ik een keer kijken heb je al bij de rikkershoeve geinformeerd of ze een stalletje vrij hebben
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Hoop voor je dat ze goedgekeurd wordt en jullie er veel plezier van zullen hebben. En wat het beleren betreft. Het is jou paardje en jou keuze. Persoonlijk zou ik nog even wachten, ik heb er spijt van dat ik het toen wel gedaan heb (Bjørn was toen 2 jaar en 8 maanden, was voor de HK).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Re: misschien morgen
Maar het is een Dtje, die zijn nog geen 3 (bij mij zijn ze pas 3 als ze jarig zijn) dus zou met inrijden wachten tot de zomer, ze hebben deze maanden nog te hard nodig om te groeienfjorden10 schreef: In de trailer mee terug naar de zorgboerderij waar ze de komende 2 maanden staat om ingereden te worden.(als de da haar goedkeurt tenminste!)
)

Cadiz (grote broer van Seven) komt daar ook vandaan trouwens. Nog geen seconde spijt van gehad.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Re: misschien morgen
PreciesViv schreef:ze hebben deze maanden nog te hard nodig om te groeien(en dat doen ze nog enorm).

Cindy is nu bijna 4 en nog steeds niet echt ingereden.
Maar we zien haar nog steeds groeien.
Net als wat Viv zegt, begin rustig met dubbele lijnen enzo en van de zomer pas gaan inrijden.
Dan zul je veel langer plezier hebben van je beessie.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Gefeliciteerd met jullie nieuwe paardje.
Nu al beleren voor onder het zadel? Ze is toch ook al beleerd voor voor de wagen?
Fjorden groeien lang door.
Snap best dat het lastig is met van die jonge meiden in de familie,
maar dan is een iets ouder paardje een betere optie, als jullie komende 2 jaar al lekker willen rijden.
Hoe leuk het ook is om een jonkie te hebben, het heeft ook bergen nadelen....
Waarvan de eerste dus is dat je er voorlopig niet veel mee kunt qua rijden.
Geduld is moeilijk weet ik, maar het is echt de moeite waard, om voorlopig niet te gek te doen met haar.
(leuk he, jij blij met je paard en wij zitten te Z
n over dat je d'r nog niet moet beleren)
Nu al beleren voor onder het zadel? Ze is toch ook al beleerd voor voor de wagen?
Fjorden groeien lang door.
Snap best dat het lastig is met van die jonge meiden in de familie,
maar dan is een iets ouder paardje een betere optie, als jullie komende 2 jaar al lekker willen rijden.
Hoe leuk het ook is om een jonkie te hebben, het heeft ook bergen nadelen....
Waarvan de eerste dus is dat je er voorlopig niet veel mee kunt qua rijden.
Geduld is moeilijk weet ik, maar het is echt de moeite waard, om voorlopig niet te gek te doen met haar.
(leuk he, jij blij met je paard en wij zitten te Z

Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Zoals je ziet zijn de meesten hier op FW niet voor dat vroege beleren en ik sluit me daar van harte bij aan. Een paard moet zolang voor je werken, gun hem/haar alsjeblieft zijn/haar jeugd, die heeft hij/zij hard nodig om daarna jarenlang voor je klaar te staan.
Ik hoop echt dat jullie onze raad ter harte zullen nemen en dan wens ik jullie heel veel plezier met jullie nieuwe paardje.
Ik hoop echt dat jullie onze raad ter harte zullen nemen en dan wens ik jullie heel veel plezier met jullie nieuwe paardje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik sluit me aan bij bovenstaand commentaar.
2.5 is echt nog heel erg jong om er op te gaan zitten.
Er zijn genoeg andere dingen die je al wel met haar kunt doen. Lekker wandelen, poetsen, grondwerk enz. Wat ik begreep is ze al in het tuig beleerd, zelf zou ik dan kiezen voor een korte pauze/vakantie voor het beleren onder het zadel.
En het is zooo leuk om een band op te bouwen met een jong dier, de hele omgang ermee is al om van te genieten.
(misschien een tip, kijk eens in het 'D-tjes topic', daar zijn allemaal eigenaren met 2.5 jarige fjorden. Het is erg leuk om ervaringen uit te wisselen met elkaar, en wat iedereen al met zijn paardje doet. Zo heb ik veel plezier aan het E-tjes topic.)
Maar, ieder zijn keuze opzich! Wens je nogmaals heel veel plezier met je nieuwe fjordenbaal, ze zijn zooooo leuk!!!!
2.5 is echt nog heel erg jong om er op te gaan zitten.
Er zijn genoeg andere dingen die je al wel met haar kunt doen. Lekker wandelen, poetsen, grondwerk enz. Wat ik begreep is ze al in het tuig beleerd, zelf zou ik dan kiezen voor een korte pauze/vakantie voor het beleren onder het zadel.
En het is zooo leuk om een band op te bouwen met een jong dier, de hele omgang ermee is al om van te genieten.
(misschien een tip, kijk eens in het 'D-tjes topic', daar zijn allemaal eigenaren met 2.5 jarige fjorden. Het is erg leuk om ervaringen uit te wisselen met elkaar, en wat iedereen al met zijn paardje doet. Zo heb ik veel plezier aan het E-tjes topic.)
Maar, ieder zijn keuze opzich! Wens je nogmaals heel veel plezier met je nieuwe fjordenbaal, ze zijn zooooo leuk!!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ik snap dat jullie allemaal erg bezorgd zijn. Het is niet zo dat ze al helemaal voor de kar beleerd is! Ze heeft er een keer of 4 voor gestaan, binnen in de bak. Het is niet!! mijn bedoeling om haar compleet ingereden terug te krijgen, maar wel gaan ze voor ons beginnen dat wij er verder mee kunnen. Wel zullen we met haar wandelen, aan de fiets wennen, in de bak wat longeren e.d. Op straat leren wennen en aan verkeer. Misschien dat dan de meiden er op kunnen (lichtgewichtjes) over een tijdje. Nogmaals, wij doen het echt rustig aan! Misschien dat het in mijn eerste enthousiasme van gisteren niet duidelijk is geweest.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Sorry....maar licht werk blijft werk en er zal iemand op moeten gaan zitten om te beleren,denk aan gewicht.
Nee...mijn methode is het niet,ik wil graag nog wat langer van mijn paardje genieten.
Ze moeten hun hele leven maar met 1 rug doen en D-tjes zijn nu eenmaal net 2,5.
Vind het nog veels te jong.
Maar goed......je moet het zelf weten.....ieder heeft zo zijn eigen normen en waarden.....
Nee...mijn methode is het niet,ik wil graag nog wat langer van mijn paardje genieten.
Ze moeten hun hele leven maar met 1 rug doen en D-tjes zijn nu eenmaal net 2,5.
Vind het nog veels te jong.
Maar goed......je moet het zelf weten.....ieder heeft zo zijn eigen normen en waarden.....
Op dit moment ben ik me an het bedenken of ik het nog wel leuk vind om te reageren... bij mij valt het verkeerd dat "iedereen zijn normen en waarden heeft". Zou dit betekenen dat ik ze niet heb???!!! Bedankt voor alle leuke reacties en voor het medeleven en meedenke. Ik heb dat als prettig ervaren. Dit laatste bericht echter valt me erg rauw.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Je moet het niet verkeerd opvatten, zo was het niet bedoelt hoor
Ik bedoel meer dat iedereen zijn eigen methodes heeft om zijn of haar paard te beleren en wanneer.
We hebben allemaal het beste met je voor en ook voor je paardje

Ik bedoel meer dat iedereen zijn eigen methodes heeft om zijn of haar paard te beleren en wanneer.
We hebben allemaal het beste met je voor en ook voor je paardje

Dana heb ik gezien op een foto.
kei leuk ding.
Ik wilde graag een fjord er bij kopen[achter af blij dat ik het niet gedaan heb]
en had op marktplaats het veulen van gerrit gezien, maar was toen al verkocht. pieter had ook nog een andere leuke merrie Dana dus.en stuurde me mail.ben toen nog even gaan denken,maar heb er toch maar geen paard bij gekocht, twee was echt te veel werk voor mij.veel plezier met haar.en gauw een foto plaatsen he.
kei leuk ding.
Ik wilde graag een fjord er bij kopen[achter af blij dat ik het niet gedaan heb]
en had op marktplaats het veulen van gerrit gezien, maar was toen al verkocht. pieter had ook nog een andere leuke merrie Dana dus.en stuurde me mail.ben toen nog even gaan denken,maar heb er toch maar geen paard bij gekocht, twee was echt te veel werk voor mij.veel plezier met haar.en gauw een foto plaatsen he.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik weet niet van wanneer jouw D-tje is maar de meeste D-tjes zijn hier al ruim de 2,5 gepasseerd.
Ik vind er even op zitten ook iets heel anders dan rijden, en je hebt inrijden en inrijden, een mulle bak waar ze
in moeten werken vind ik minder belastend dan bijvoorbeeld een buitenritje.
Ik heb ook een D-tje en mijn insteek is om zoveel mogelijk buiten te rijden, zeker als hij nog zo jong is.
Overigens zijn er hier op FW wel meer hoor die voor hun echte 3e verjaardag al met hun jonkies aan de slag gingen
Ik vind er even op zitten ook iets heel anders dan rijden, en je hebt inrijden en inrijden, een mulle bak waar ze
in moeten werken vind ik minder belastend dan bijvoorbeeld een buitenritje.
Ik heb ook een D-tje en mijn insteek is om zoveel mogelijk buiten te rijden, zeker als hij nog zo jong is.
Overigens zijn er hier op FW wel meer hoor die voor hun echte 3e verjaardag al met hun jonkies aan de slag gingen

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Volgens mij heeft iedereen z'n punt wel gemaakt, dus lijkt me verstandig om daar verder niet meer op in te gaan 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoop dat ze door de keuring heen komt.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoop dat ze door de keuring heen komt.

- Thessa Keizer
Ik sluit me aan bij mijn bovenbuurvrouw, dreeke!
Doe het gewoon rustig aan en van wanneer is ze?? Voor hetzelfde geld is ze al bijna drie en in mijn beleving kun je best rustig gaan beginnen en van wat ik ervan begrijp heb je ook totaal geen haast, zo komt het in ieder geval niet bij mij over! Bekijk goed hoe je paardje is en met de juiste begeleiding en in een rustig tempo met zeker rustpauzes tussendoor, gaat het vast goedkomen!
Heel veel plezier met je paardje, geniet ervan!
Mijn tip is wel, leer elkaar eerst goed kennen en begin bij het begin, lekker grondwerk gaan doen, wandelen, vertroetelen en van daaruit opbouwen!
Succes!! Enne snel foto's plaatsen hoor!
Groetjes Thessa
Doe het gewoon rustig aan en van wanneer is ze?? Voor hetzelfde geld is ze al bijna drie en in mijn beleving kun je best rustig gaan beginnen en van wat ik ervan begrijp heb je ook totaal geen haast, zo komt het in ieder geval niet bij mij over! Bekijk goed hoe je paardje is en met de juiste begeleiding en in een rustig tempo met zeker rustpauzes tussendoor, gaat het vast goedkomen!
Heel veel plezier met je paardje, geniet ervan!
Mijn tip is wel, leer elkaar eerst goed kennen en begin bij het begin, lekker grondwerk gaan doen, wandelen, vertroetelen en van daaruit opbouwen!
Succes!! Enne snel foto's plaatsen hoor!
Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
gefeliciteerd, kom maar op met de foto's!!!
ik ben in juni op de hestegaarden geweest, maar ik weet niet of zoe en dana er toen stonden want, ja heel erg, ik ben alleen maar by de hengsten en ruinen geweest, ik heb persoonlijk minder met merries. dus bewust opzoek gegaan naar ruin of hengst.
seven is nu ruim ander half jaar, en ik wandel paar keer per week met hem. als hy 2,5 is wil ik hem is heel even proberen te longeren en misschien een keertje zitten (niet lopen). tegen de tyd dat hy volwassen genoeg is ga ik hem inrijden, heb daar geen datum voor dat ligt aan hem zelf.
vind er niks mis mee om ze overal aan te laten wennen, zolang het geen werk of te veel inspanning is. erg leuk om samen te groeien want je leert zelf ook elke dag!
hopen dat ze goed gekeurd word!
heel veel plezier met haar en hou ons op de hoogte
ik ben in juni op de hestegaarden geweest, maar ik weet niet of zoe en dana er toen stonden want, ja heel erg, ik ben alleen maar by de hengsten en ruinen geweest, ik heb persoonlijk minder met merries. dus bewust opzoek gegaan naar ruin of hengst.
seven is nu ruim ander half jaar, en ik wandel paar keer per week met hem. als hy 2,5 is wil ik hem is heel even proberen te longeren en misschien een keertje zitten (niet lopen). tegen de tyd dat hy volwassen genoeg is ga ik hem inrijden, heb daar geen datum voor dat ligt aan hem zelf.
vind er niks mis mee om ze overal aan te laten wennen, zolang het geen werk of te veel inspanning is. erg leuk om samen te groeien want je leert zelf ook elke dag!
hopen dat ze goed gekeurd word!
heel veel plezier met haar en hou ons op de hoogte
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Gefeliciteerd met jullie aanwinst. Ik hoop niet dat je teveel bent afgeschrokken om hier te posten, want ik ben erg benieuwd naar haar.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !