ons besluit m.b.t. Nobbygaard

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne

Re: ons besluit m.b.t. Nobbygaard

Bericht door Daphne » di 26 jan 2010, 10:13

Als ik dit zo lees zou ik ook zéker je C-tje verkopen en je oude vertrouwde paardje houden. Ik ben het helemaal met Cindy eens. Ik begrijp dat je niet alles kunt houden, maar je eigen veiligheid (helemaal nu je een kindje hebt) boven alles hoor! Ik weet dat het totaal niet mijn zaak is en je moet ook vooral je eigen keuze maken, maar ik kon het niet nalaten even te reageren. Vooral omdat je zelf schrijft:

"Als ik namelijk naar mijn hart luister, zou ik Nobby houden en Crystal verkopen".

Heel veel sterkte met het maken van je keuze :j
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 26 jan 2010, 10:33

Zo dit maakt de situatie wel even anders.Sorry maar die ging er bij mij meteen uit! Gevaar voor jezelf en voor je kindje, man enz.
Dan te bedenken dat je je lieve betrouwbare maatje wilt verkopen... geen haar op mijn hoofd die daar overdacht.

Wat de meiden hiervoor al zeggen. Kies voor de veiligheid.
Dit met crystal ga je geen jaren volhouden. Het blijft niet leuk zo op deze manier. Je kunt er donder op zeggen dat je op een dag erge spijt krijgt als ze echt een keer flink iets doet wat niet door de beugel kan(al kan dit in mijn ogen ook al niet door de beugel)

sterkte!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Esther

Bericht door Esther » di 26 jan 2010, 20:30

Ik kan niet anders zeggen dan me aan te sluiten bij Joyce..
Al zou ik het nog anders stellen.. Verkoop Crystal aan iemand die dit gedrag aan kan.. Ik ken de situatie niet natuurlijk, maar alleen wat hier staat..
Volgens mij is het niet nodig dat een 4 jarige dit gedrag vertoont, kan absoluut niet door de beugel.. Ik weet niet wat het heeft veroorzaakt, maar dit blijft niet goed gaan.
Ik zou er nog eens heel goed over nadenken en goed bedenken wat je voor jezelf wilt in de toekomst..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » wo 27 jan 2010, 11:48

nobbygaard schreef:[
Als ik namelijk naar mijn hart luister, zou ik Nobby houden en Crystal verkopen. Maar verstand doet dit besluit nemen.
Mijn verstand zegt: Crisje verkopen. Dit gedrag komt ergens vandaan en dan is ze beter op dr plek bij iemand die ermee kan werken. Je hebt ook een kleine rondlopen meis, die kan niet zonder mamsie. Nu is het alleen dit gedrag op stal, wat als ze straks zulke kuren krijgt ohz?? Of per ongeluk je kleine frutsel een hoek verkoopt.

Zou lekker mn vetrouwde Nobje houden in dit geval en voor Cris een fijn thuis zoeken.
Zoals ik het lees heeft Cris gewoon opvoeding nodig van een dominante kudde. Wellicht toch nog een seizoen in een opfok gooien? Zoals ik het lees is ze gewoonweg gevaarlijk en is dit probleem veel te laat aangepakt (maar achteraf kiek oe een koe in de kont).

Misschien eens contact opnemen met Annemarie vd Toorn of Emiel Voest? Die hebben vaker met dit soort paarden te maken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 27 jan 2010, 12:41

je bent natuurlijk niet over een nacht ijs gegaan, maar kijk in godsnaam uit met Crystal. Je hebt nog wel een kleintje rondlopen! Je vergeeft het jezelf nooit als haar iets overkomt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 27 jan 2010, 12:49

nobbygaard schreef:
colunder schreef:Staat Crystal veel op stal??
Waarschijnlijk als je dit paardje lekker 24/7 in een wei gooit met soortgenoten dat haar gedrag al heel anders zal zijn.

Ikzelf zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn oudere paardje weg te doen en een paardje wat ik veel korter heb te houden.
Maar misschien ben ik daarin wel niet zakelijk genoeg.

Ik hoop dat je voor Nobby een fijn plekje kunt vinden!!
Ze staat nu veel op stal, maar op mijn weitje waar ze 24/7 buiten staat is ze net zo en jaagt ze je de wei uit.
Regelmatig gaan we maar met zweep de wei in omdat deze dame of haar achterbenen naar je toe slaat of ze rent met haar tanden naar je gericht op je af.
Ik ben ook niet zakelijk, gelukkig mensen uit mijn omgeving wel en die hebben mij dan ook gelukkig met deze beslissing geholpen.
Het spijt me maar waar baseren die mensen deze beslissing op?

Je hebt crystal van kleins af aan natuurlijk niet in een kudde paaden gehad dit is heeldominant gedrag waarbij ze weinig respect toont alsje met een zweep de weide in moet.

Gaat je kleine meid straks mee naar de paarden? vinden die mensen die je dat advies hebben gegeven erg verstandig?
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 27 jan 2010, 12:51

nobbygaard schreef:
colunder schreef:Staat Crystal veel op stal??
Waarschijnlijk als je dit paardje lekker 24/7 in een wei gooit met soortgenoten dat haar gedrag al heel anders zal zijn.

Ikzelf zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn oudere paardje weg te doen en een paardje wat ik veel korter heb te houden.
Maar misschien ben ik daarin wel niet zakelijk genoeg.

Ik hoop dat je voor Nobby een fijn plekje kunt vinden!!
Ze staat nu veel op stal, maar op mijn weitje waar ze 24/7 buiten staat is ze net zo en jaagt ze je de wei uit.
Regelmatig gaan we maar met zweep de wei in omdat deze dame of haar achterbenen naar je toe slaat of ze rent met haar tanden naar je gericht op je af.
Ik ben ook niet zakelijk, gelukkig mensen uit mijn omgeving wel en die hebben mij dan ook gelukkig met deze beslissing geholpen.
Ik zou jezelf goed afvragen of je veel plezier aan dit paard gaat beleven? en er heel veel tijd ik kan steken?

Zo paardje is misschien beter op haar plek in een kudde waar ze even op haar plek word gewezen nog wat kan groeien kwa gedrag en iemand daarna met haar aan de slag gaat.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 27 jan 2010, 16:22

Mees en ik beleven met Crystal enorm veel plezier omdat ze het bij ons niet meer doet. En er is ook 1 meisje wat nu Crystal erbij rijd voor 2 dagen en die kan ook nu heel veel met haar doen. Alleen lukt het haar nog niet om zonder hoofdstel door de stallen heen te lopen. Maar ik ben ervan overtuigd dat we dat er dus met veel geduld eruit zullen krijgen. Maar we vinden niet dat we andere met dit geduld moeten op zadelen. En met rijden is ze perfect braaf net als Nobby.
Emma gaat voorlopig nog jaren niet op Crystal rijden. Mocht zij intresse in paarden krijgen (Mees hoopt juist dat ze varen met onze boot leuk gaat vinden) dan mag ze van mij tot haar 12e jaar alleen op de manegepony's -en paarden rijden. Tegen die tijd dat ik vind dat ze op Crystal mag dan zullen ze beide al veel zelfstandiger zijn. En meenemen naar de stallen als ik zelf Crystal ga doen, doe ik niet. Of Mees is erbij en gaat met haar in de kantine zitten. Dus gevaar voor haar zal er zeker niet zijn.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 29 jan 2010, 06:36

moeilijke keus, zorg ervoor dat je geen spijt krijgt. Hoe zal Crystal reageren als de kleine emma ineens het land in loopt, want dat zal zeker gebeuren, die kleintjes zijn zo snel. Hier kwam ons jongste ook het land in stappen tot mijn grote schrik met de beide paarden in zn kielzog. Die vonden het maar knap spannend.

Maar zorg er vooral voor, wat je ook doet, dat je geen spijt zal krijgen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie