toch verkopen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 02 jan 2008, 19:51

Jammer dat het je na twee maanden tegen gevallen is met je nieuwe paard. Heb je misschien de lat net even te hoog gelegd voor jezelf?
Het is natuurlijk helemaal op aan jou om te beslissen of je hem gaat verkopen of toch nog een tijdje extra proef gaat rijden met deskundige begeleiding.
Tenslotte anders val ik in de herhaling wat zoveel andere FW-ers hebben geschreven, wil je hem die tijd geven , eraan werken om samen verder te komen?
succes met je beslissing!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » do 21 feb 2008, 15:06

Ik heb vandaag een berichtje gekregen van Fannyfjord en het gaat al een stuk beter. Minder brok en een andere instructeur hebben ook hun effect gehad !! Fijn om te horen
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Mir

Bericht door Mir » do 21 feb 2008, 15:10

Oh dat is zeker fijn, blij om dat te horen!
claudia

Bericht door claudia » do 21 feb 2008, 15:22

Hehe een positief bericht.

Gelukkig.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 21 feb 2008, 19:12

leuk zeg, dat ze het toch geprobeerd heeft en gelukkig met goed resultaat!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Fannyfjord
Contacteer:

Bericht door Fannyfjord » do 21 feb 2008, 19:34

hehe zal zelf ook maar weer reageren :P
het gaat al weer stukken beter, en ik kan nu gewoon weer redelijk rustig de bak door rijden :)
We zijn er nog lang niet maar het wordt telkens een stukje beter :D
Leentje

Bericht door Leentje » do 21 feb 2008, 20:34

wat goed!
zo zie je maar,de aanhouder wint,straks ben je beretrots op jezlef,dat je toch doorgezet hebt.
veel plezier met hem,dat gaat zeker lukken!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Viv

Bericht door Viv » vr 22 feb 2008, 07:06

Fannyfjord schreef:hehe zal zelf ook maar weer reageren :P
het gaat al weer stukken beter, en ik kan nu gewoon weer redelijk rustig de bak door rijden :)
Super dat je hem een 2e kans hebt gegeven, gaat echt goedkomen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 22 feb 2008, 10:10

Fannyfjord schreef:hehe zal zelf ook maar weer reageren :P
Toen ik Imka 9 jr geleden kocht was ik helemaal in de 7e hemel. Maar de ellende begon al meteen de eerste dag. Ik werd een beetje opgenaait en besloot toen meteen die dag te gaan rijden. Imka ging meteen die avond al met mij in volle galop over de straat met mij erop. Ze was aan mij verkocht als super mak (had ik expres nog gevraagt aangezien ik reuma heb en het niet moet hebben om eraf te vallen).
Deze ellende bleef want het was een vreselijke drammer. Ik kwam iedere keer dat ik gelongeerd of gereden had huilend van verdriet en pijn mn benen weer thuis. Pijn mn benen omdat ze mij weer achter dr aan getrokken had en verdriet omdat ik dr verder zo lief vond alles voor dr deed en mij zo in de maling nam. Mn moeder was het op een gegeven moment zat en zei nu gaat ze weg we gaan haar ruilen je hebt toch "omruilgarantie". Dan zou hij een andere passende fjord voor je zoeken. De dag dat we zouden gaan kwam mijn hoefsmid en die zei zet haar maar 2wk bij mij. Dat heeft nooit plaats gevonden want ik had toen besloten om dat te proberen en ik hield haar toen dus en in die tijd werd ze bevangen. Ik ben naar een andere stal gegaan en daar ging het al de helft beter. Op een gegeven moment les gaan nemen. Want op die eerste stal had ik niks rijden moest op de weg want een bak was er niet.
Uiteindelijk heb ik Imka nu 9 jaar en we hebben nog wel eens een miscommunicatie maar ik ben oh zo blij dat ik haar niet weggedaan heb!

In de tussentijd heb ik er nog een ander paardje bij gehad, superbraaf zelf ingereden. Maar daar had ik de klik niet mee zoals ik die wel met Imka had. En dat terwijl ik er 10x meer plezier mee had met rijden. Uiteindelijk is die weer weggegaan ook omdat ik er geen twee meer kon doen met de reuma.

Ik vind het knap dat je doorgezet hebt. Zeker als je een ander wel ziet rijden op jou paardje en dat dat goed gaat en bij jou niet. Maar vergeet dan aub niet dat als jij misschien iets meer ervaring opdoet dat het bij jou ook zo goed kan gaan. Jij hebt misschien meer tijd nodig maar als je eenmaal een band met je paardje hebt heb je er een super paard aan! Neem dat maar van mij aan je hebt hem niet voor niets gekozen :D

Succes!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » vr 22 feb 2008, 14:59

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Nancy!!
Mijn was ook een vreselijk onopgevoed monster, er was geen land mee te bezeilen!! Maar ik heb volgehouden en ik zou haar geen moment meer willen missen!!
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
colunder

Bericht door colunder » vr 22 feb 2008, 16:57

mijn eerste fjord was ook niet een van de makkelijkste toen ik hem kreeg.
er waren genoeg mensen die re niet eens op durfde.
ik heb er zelf ook vaak zat huilend opgezeten.
maar ook ik heb volgehouden en na een paar jaar kon ik met hem lezen en schrijven en deed hij alles voor me.
gelukkig heb ik 18 jaar van hem mogen genieten, ik hoop dat het straks met alex ook zo gaat lopen.
( daar zag ik het afgelopen woensdag ook niet meer mee zitten, maar ook met hem wil ik doorzetten)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 23 feb 2008, 09:06

Imka werd zelfs levensgevaarlijk genoemd... Op de eerste stal waar ik stond. Daar zij ze breng dr terug dat is helemaal niks levensgevaarlijk dat paard spoord niet!

Mn vriendin zegt het nog wel eens dat jij doorgezet hebt zeg met die "etter"! Zij verzorgt Imka nu voor mij omdat ik het niet kan. Het is helemaal niet haar karakter*. Imka is erg van dat ze beloont wil worden, en je kan wel zeggen dat ze iets fout doet maar als je dr een tik geeft is ze helemaal gestrest. Mn vriendin is nogal dominant en Imka pikt dat dus echt niet. Ze pakt haar ook "echt" terug. Als zij een tik geeft dan wacht ze soms even maar reken er maar op dat ze daarna ontzettend schrikt en het op een loopje zet. Al is het maar drie passen je hart zit in je keel. 8)7

Echt meid op een gegeven moment ga je je paardje kennen. Bij mij heeft het minstens 3 jaar geduurt als het geen vier jaar waren! Maar nu kan ik lezen en schrijven met haar. Ik heb haar zelfs voor een kar staan laatste tijd, nou dat had ik echt nooit durven dromen imka voor de kar en ze is te stoppen! Maar ze gaan jou ook kennen, jullie moeten elkaar gewoon even de tijd geven.

* Nu moet je niet denken dat ze Imka helemaal niet leuk vind. Ze vind haar wel leuk maar voor dr zelf zou het haar paard niet zijn. Zo bedoel ik het. Om haar voor mij te verzorgen vind ze haar best leuk :L
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » za 23 feb 2008, 12:09

HAha, het is echt net alsof ik mijn verhaal lees, zal het in de genen zitten ofzo?? Jeskim heeft me ook minstens 2 jaar gekost eer ik normaal met haar kon rijden en nu loopt ze zo met de kar weg, hihi.. En stoppen en sturen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anouska

Bericht door Anouska » zo 24 feb 2008, 22:12

Fijn dat het beter met jullie gaat!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie