Even (nou ja even...) voorstellen
- nancy imka
Welkom Nicoline! Ik ben Anouska, 27 jaar, en in het bezit van de 2 jarige hengst Bjorn. Succes met je zoektocht en veel plezier hier.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Cindy+Uniek
hallo welkom hier!
ik ben cindy, 20 jaar en heb een fjordenmerrie genaamd Uniek
ze is bijna 8 jaar en drachtig van Vjostar (verwacht in mei haar veulentje!)
en ik heb sinds 5 weken nog een rijpaard erbij, een bonte merrie van 7 jaar.
veel plezier hier!!!
ik ben cindy, 20 jaar en heb een fjordenmerrie genaamd Uniek
ze is bijna 8 jaar en drachtig van Vjostar (verwacht in mei haar veulentje!)
en ik heb sinds 5 weken nog een rijpaard erbij, een bonte merrie van 7 jaar.
veel plezier hier!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ola! Welkom hier!
Ik ben Nicole 24 jr en heb 2 fjordjes nl Iwan en Raya.
Jij heb nog al een waslijst aan wensen. Veel van de fjorden hier voldoen aan die eisen, maarja die zijn niet te koop
1 troost, al die fjorden waren ook niet zo toen wij ze kregen. Wij hebben met z'n allen ook hard met die paarden getraind.
ALs ik kijk hoe Iwan vroeger was.... echt een draak van een paard en nu rijden wij M1 bij de KNHS.
Tis maar net hoe je een jong paard opvoed..
Jij heb nog al een waslijst aan wensen. Veel van de fjorden hier voldoen aan die eisen, maarja die zijn niet te koop

1 troost, al die fjorden waren ook niet zo toen wij ze kregen. Wij hebben met z'n allen ook hard met die paarden getraind.
ALs ik kijk hoe Iwan vroeger was.... echt een draak van een paard en nu rijden wij M1 bij de KNHS.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Welkom op FW!
Ik ben Jilly, trotse eigenaresse van een 11 maanden oud hengstje en voor zijn fokker rijd ik ook nog een van de dekhengsten.
Je zou misschien ook eens kunnen kijken op fjordstudbook.be , op het verkoopdeel staan ook wel enkele fjorden.
Veel plezier hier!
Ik ben Jilly, trotse eigenaresse van een 11 maanden oud hengstje en voor zijn fokker rijd ik ook nog een van de dekhengsten.
Je zou misschien ook eens kunnen kijken op fjordstudbook.be , op het verkoopdeel staan ook wel enkele fjorden.
Veel plezier hier!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Welkom hier.
Ik ben Marijke en heb samen met mijn vriend Dennis 3 paarden, 2 fjorden ruinen (en van 11 en een van 2,5) en een trekpaard van bijna 3.
Begin deze maand had ik Alex op MP gezet en volgens mij heb ik toen van jou ook een mail gehad of niet?
Veel plezier hier en natuurlijk ook met jullie zoektocht naar een leuke fjord.
Groetjes
Marijke
Ik ben Marijke en heb samen met mijn vriend Dennis 3 paarden, 2 fjorden ruinen (en van 11 en een van 2,5) en een trekpaard van bijna 3.
Begin deze maand had ik Alex op MP gezet en volgens mij heb ik toen van jou ook een mail gehad of niet?
Veel plezier hier en natuurlijk ook met jullie zoektocht naar een leuke fjord.
Groetjes
Marijke
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Ik weet het Nicole.. een hele waslijst aan wensen. Ik denk dat dit ook wel voortkomt uit het feit dat ik ooit een verkeerd paard heb getroffen. Er was gewoon toen al wat in zijn verleden gebeurt en dat kon ik er met goede opvoeding niet meer uitkrijgen. Dat is gewoon heel vervelend. Iedere keer als ik ging rijden probeerde hij me eraf te mikken en dan weet je ook dat als je zo'n paard verkoopt hij waarschijnlijk niet goed terecht komt. Ik heb hem moeten laten inslapen omdat hij een hoefkatrolontsteking had. Helaas ben je daarna gewoon een stuk kritischer.Nicole schreef:Ola! Welkom hier!
Jij heb nog al een waslijst aan wensen. Veel van de fjorden hier voldoen aan die eisen, maarja die zijn niet te koop ;)
Maar mijn kinderen krijgen ook niet alles wat op hun verlanglijstje staat en zijn dan toch helemaal blij met de ene kado. Dus mijn toekomstige Fjord zal vast niet aan alle dingen op mijn verlanglijstje voldoen. Een goed karakter is het allerbelangrijkste en de rest zijn alleen maar de dingen die mooi meegenomen zijn.....
Misschien moet ik inderdaad wel voor een jong dier gaan en hem zelf opvoeden ?!?!
Vanavond ben ik bij een Fjord wezen kijken. 5 jaar, boven de 1.45, mooie donkere isabel kleur, mooie lok, dikke staart, mooie zebrastrepen, mooie gangen, super super braaf. Hij werd zo voorgereden door de bak zonder zadel en hoofdstel en deed echt geen stap verkeerd. Hij was alleen nog wat iel voor 5 jaar en het was een hengst... Ja.. Ik heb deze discussie wel eens eerder op FW gezien. Komt deze dicht genoeg in de buurt van mijn ideaal....
Jilly, ik zal nog even op fjorstudbook.be kijken. Bedankt voor de tip en dan ga ik er nog wel een nachtje over slapen.....
Nee.. In Katwijk (achter Nijmegen). Hij staat ook op MP. Z'n foto sprak me aan en het verhaal over hem ook. Hij stond bij die mensen thuis, op z'n zachts gezegd nogal rommelig bij díe mensen, maar in een oud krakkemikkig stalletje stond een onzettend lieve mooie Fjord..
Maar ja.. een hengst, die moet ik dan nog laten ruinen.?? Ik zie m'n dochtertje nog niet op een hengst. Hij was absoluut niet happerig of onrustig, verandert zo'n hengst veel na een crastratie ?? Kijk, dat zijn allemaal van die dingen waar ik geen ervaring mee heb. Ik zal eens googelen en morgen mijn instructrice eens bellen, mischien kan die me er meer over vertellen.
Als er mensen zijn op FW die hier meer vanaf weten, alle advies is welkom.
Zoals ik er nu over denk, wil ik hem nog wel een keer zien. Misschien in een goede bak bij hun in de buurt (zij hadden alleen een kleine bak met veel blub), dan kan ik gelijk zien hoe hij op vreemd terrein is...
Maar ja.. een hengst, die moet ik dan nog laten ruinen.?? Ik zie m'n dochtertje nog niet op een hengst. Hij was absoluut niet happerig of onrustig, verandert zo'n hengst veel na een crastratie ?? Kijk, dat zijn allemaal van die dingen waar ik geen ervaring mee heb. Ik zal eens googelen en morgen mijn instructrice eens bellen, mischien kan die me er meer over vertellen.
Als er mensen zijn op FW die hier meer vanaf weten, alle advies is welkom.
Zoals ik er nu over denk, wil ik hem nog wel een keer zien. Misschien in een goede bak bij hun in de buurt (zij hadden alleen een kleine bak met veel blub), dan kan ik gelijk zien hoe hij op vreemd terrein is...
ken iemand die echt een heel erg lief en zachtaardige ruin te koop heeft staan!!
echt een knuffel, die (misschien een beetje raar om te vergelijken maar geeft wel karakter weer) heel lief met mijn hond aan het knuffelen was zonder te happen of gek te doen.

echt een knuffel, die (misschien een beetje raar om te vergelijken maar geeft wel karakter weer) heel lief met mijn hond aan het knuffelen was zonder te happen of gek te doen.

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Volgens mij hangt het er ook erg vanaf of ze gedekt hebben of niet. Veel hengsten worden op hun 3e gecastreerd als ze uit de opfok komen en die vertonen daarna ook geen hengstengedrag meer. Maar als ik jouw verhaal zo lees doet deze dat nu al niet echt.
eh eveline je doelt toch niet op alexje?
eh eveline je doelt toch niet op alexje?
Morgan!! 

Hihi ze weet al dat Alex voorlopig blijft staan waar ie staatYdel schreef:misssccccchhhiiieeeennnnnn vind hem gewoon zo lieff...![]()
![]()

Heb net de advertentie gezien op MP Yannick moet je bedoelen. Wel een leukerd om te zien hoor!
Morgan!! 

Yannick is hier als 3 jarige volgens mij ook al eens ter sprake geweest, omdat iemand zijn merrie wou laten dekken door hem.
Tja en castratie, heel verschillend. Heb hier hengsten met 3 jaar gecastreerd, gezien die echt schaapjes werden, echte ruinen. Maar we hebben er nu ook nog een staan die echt duidelijk zichtbaar is dat ie langer hengst geweest is en gedraagd zich er in sommige gevallen ook nog naar.
Tja en castratie, heel verschillend. Heb hier hengsten met 3 jaar gecastreerd, gezien die echt schaapjes werden, echte ruinen. Maar we hebben er nu ook nog een staan die echt duidelijk zichtbaar is dat ie langer hengst geweest is en gedraagd zich er in sommige gevallen ook nog naar.
Geluk is de vrucht van intens werk
je zou altijd kunnen overwegen om hem te kopen als zij hem laten castreren, dan heb je dat risico al minder. Ik heb wel gezien dat hengstengedrag gelijk bleef of verminderde na castratie maar nooit dat het vermeerderde. maarja, dat is mijn ervaring. Maar als zo'n paard alleen staat weet je natuurlijk niet hoe hij zich met meerdere paarden in een bak gedraagt, en dat lijkt me in dit geval wel erg belangrijk.