naam veranderen van je fjord

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 23 sep 2006, 09:09

mijn eerste merrie heet Orsil en die werd Otje genoemd door mij, stond ook op r dekjes etc al heb ik nooit de moeite gedaan om het op papier te veranderen. Ubie heet iegnlijk ook Ubertus en dat wijzig ik op papier ook niet.verder vind ik het wel leuk als je de beginletter wel hetzelfde houdt angezien daar weer hun leeftijd vanaf te leiden is, maar dat si ieder voor zich.

ps ik Zwiertj een enige naam!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 23 sep 2006, 14:05

tja Zwier blijft Zwier, tenzij Josine hem nog een ander naam geeft, maar mijn nieuwe aanwinst vanaf maandag gaat dus Exel heten, terwijl zijn officiële naam Bull d'or is :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Hedwig

Bericht door Hedwig » za 23 sep 2006, 14:36

wij hebben de namen van onze paarden niet veranderd. Maar toen we macho kochten, stond op z'n papieren dat hij Macho heette,maar die eigenaren noemde hem Brammetje :=. Gelukkig hadden ze hem pas 1 dag, dus was hij daar nog niet aan gewent :D
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Esther

Bericht door Esther » za 23 sep 2006, 20:48

Jeskim en Bente vind ik prima namen, tja ik heb Bente zelf bedacht, hihi..
Maar Tea vind ik dan echt minder mooi, maar ja, ze tilt direct haar kop op als je haar roept, dus ik laat het maar zo. VEulen van volgend jaar geef ik zelf wel weer een naam!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » zo 24 sep 2006, 07:12

Ziggy schreef:dat is een goeie, ik zit met Zwier, ik vind zijn naam eigenlijk 3 keer niks, maarja hoe ga je 'm dan noemen? Hij luisterd goed naar zijn naam, dus moet een andere naam erop lijken......................... ben er nu al 3 dagen mee bezig en heb nog geen leuke naam gevonden, dus hij heet voorlopig nog Zwier :D
ik denk dat je er ook even aan moet wennen!
Maar ik vind Zwier gewoon echt "zwier"het past bij hem en hij ziet er uit als een paard dat zwier hoort te heten. Gek he maar zo'n gevoel heb ik gewoon als ik die foto zie van hem. (moet wel zeggen dat ik het zelf ook niet verzonnen zou hebben, maar bij hem past het toch) ikheb wel beroerderde namen gehoord hoor!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 24 sep 2006, 09:16

tja, ik weet het niet Sandrien, maar het is in ieder geval geen issue meer voor mij :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Vera

Bericht door Vera » zo 24 sep 2006, 11:42

Ziggy schreef:tja, ik weet het niet Sandrien, maar het is in ieder geval geen issue meer voor mij :D

nee dat is zo!
Toch vind ik Bull ook best leuk (zonder dat d'or) als je het tenminste uitspreekt als boel. maar je hebt geloof ik je keuze al gemaakt!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 24 sep 2006, 12:32

Vera schreef:
Ziggy schreef:tja, ik weet het niet Sandrien, maar het is in ieder geval geen issue meer voor mij :D

nee dat is zo!
Toch vind ik Bull ook best leuk (zonder dat d'or) als je het tenminste uitspreekt als boel. maar je hebt geloof ik je keuze al gemaakt!
Ja je spreekt het idd uit als Boel, maarja Jos wilde zo graag weer een Exel en deze wordt toch een beetje voor hem, vandaar dat ik hem de keus heb gegeven qua naam

anika

Bericht door anika » zo 24 sep 2006, 16:09

Jeempie schreef:Tja, als een dier eenmaal zijn naam kent vind ik het niet fijn voor ze om die dan te veranderen, tenzij het hetzelfde klinkt. Als ie nooit bij zijn naam genoemd werd vind ik het wat anders.
Das onzin..

Of ik nou Ysha of Turk roep, ze reageert toch wel. Ik verzin de meest idiote namen voor ze, en ze hinniken nog steeds.
Het is niet de naam waar het om gaat, maar de toon.
Murphy :+: Ysha
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 24 sep 2006, 16:16

anika schreef:
Jeempie schreef:Tja, als een dier eenmaal zijn naam kent vind ik het niet fijn voor ze om die dan te veranderen, tenzij het hetzelfde klinkt. Als ie nooit bij zijn naam genoemd werd vind ik het wat anders.
Das onzin..

Of ik nou Ysha of Turk roep, ze reageert toch wel. Ik verzin de meest idiote namen voor ze, en ze hinniken nog steeds.
Ben ik het mee eens, als ik tutje roep dan komt Vera ook, ze is gewoon aan mijn stem gewend geraakt :D Trouwens mevrouw herkent inmiddels ook het geluid van mijn auto, dus zodra ik aan kom rijden gaat ze als een idioot lopen hinnikken

Kim

Bericht door Kim » ma 25 sep 2006, 21:16

Mijn Fjorde merrie heten Wendie,

Daar heb ik zelf Ysha ( wist niet dat hier ook een Ysha paardje was :+ :o ) van gemaakt,

Als ik haar roep, komt ze naar het hek toe lopen... meestal noem ik haar 'grietje' :D
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 26 sep 2006, 18:02

Ja ik ben natuurlijk een ster in namen veranderen :o
maar dat is eigenlijk niet bewust zo gelopen. Paula heet op papier Paula en zo noem ik haar ook, maar ondertussen erger ik me wel heel erg aan haar naam. Toen kwam Zarah. Die heette op papier Zarona. Vond ik persoonlijk een beetje zigeunernaam en bij het KWPN kan je de naam van je paard tot 3 jaar veranderen, dus nu heet ze op papier ook Zarah.
Toen Aliena kwam vond ik dat wel een leuke naam, maar erg lastig, omdat ik dan allemaal namen eindigent op een -A had. Vandaar de verandering naar Arwen.
En als laatste Brigitte. Paula zou dat jaar een veulen krijgen. Ik had de naam Bloem al heel gauw in mijn hoofd. Helaas is er toen iets misgegaan tijdens de dracht, geen veulen dus. Toen ik Brigitte kocht, heb ik haar meteen omgedoopt in Bloem, vind het zo'n geweldige naam.
Maar goed, moet toegeven hoor, het geeft af en toe wel veel verwarring allemaal!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 26 sep 2006, 19:39

anika schreef:
Das onzin..

Toch hebben we als de paarden hier in tweespan staan wel dat we paarden apart per naam aanspreken. Goed ook gedeelte klankwerk, maar toch luisteren ze wel degelijk naar hun eigen naam (of het moet er beetje op lijken)!! (dacht in het begin ook: Onzin, maar toen ik zag hoe ze reageerden stelde ik mijn mening toch wat bij)

@Daphne: Soms ben ik onbewust wel eens de weg kwijt bij jou ja haha, maar gelukkig is er nooit verwarring om wie het gaat, maar weet nooit precies welke naam ik ook alweer gebruikte. Die op papier of de aanspreeknaam :P (maar klopt het dat je moeder gewoon de papiernaam gebruikt naar anderen???)
Geluk is de vrucht van intens werk
anika

Bericht door anika » wo 27 sep 2006, 07:50

Kim schreef:Mijn Fjorde merrie heten Wendie,

Daar heb ik zelf Ysha ( wist niet dat hier ook een Ysha paardje was :+ :o ) van gemaakt,

Als ik haar roep, komt ze naar het hek toe lopen... meestal noem ik haar 'grietje' :D
Oja hoor 8)7

Waar heb je die naam vandaan gehaald?
Murphy :+: Ysha
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 27 sep 2006, 07:53

anika schreef:
Kim schreef:Mijn Fjorde merrie heten Wendie,

Oja hoor 8)7

Misschien spreek je deze wel uit als ijsha...en niet isha...
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 27 sep 2006, 11:07

Bella schreef: @Daphne: Soms ben ik onbewust wel eens de weg kwijt bij jou ja haha, maar gelukkig is er nooit verwarring om wie het gaat, maar weet nooit precies welke naam ik ook alweer gebruikte. Die op papier of de aanspreeknaam :P (maar klopt het dat je moeder gewoon de papiernaam gebruikt naar anderen???)
Haha, ja sorry, ik zorg voor verwarring, I know. Maar uh... zou heel goed kunnen dat mijn moeder de papiernaam gebruikt bij anderen, is me eigenlijk nooit opgevallen. Ik gebruik zelf 'in het openbaar' ook altijd de stamboeknaam hoor, anders snapt helemaal niemand er meer iets van :D. Tegen Bart bijvoorbeeld heb ik het ook nog altijd over Aliena.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 27 sep 2006, 17:56

Zoals de meeste van jullie wel weten heet Red Bull officieel Roy. Ik vond die naam gewoon niet leuk en ben voor wat anders met een R gegaan. Ik kreeg bij die mensen een blikje Red Bull te drinken en aangezien ik al twijfelde tussen die naam en Robin (wilde persé een R.) was de keus snel gemaakt. Overigens noemt echt iedereen hem Bullie en daar luisterd hij dan ook naar. Zeg nou zelf het is toch een echte Bullie O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Kim

Bericht door Kim » do 28 sep 2006, 09:00

Marijke&Rosco schreef:
anika schreef: Oja hoor 8)7

Misschien spreek je deze wel uit als ijsha...en niet isha...

Je spreek idd uit als ijsha !

Een vroegere klasgenootje heten zo, en vond altijd mooie naam !!
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » ma 02 okt 2006, 14:47

Ziggy schreef:ja dat wil ik eigenlijk ook, maar enige leuke naam die dan om de hoek komt kijken is Zaffier en dat wil ik niet voor Linda, want die heeft genoeg verdriet om haar Zaffier gehad
Dat vind nou echt lief van je :D
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 02 okt 2006, 18:13

Lindatjuhhh schreef:
Ziggy schreef:ja dat wil ik eigenlijk ook, maar enige leuke naam die dan om de hoek komt kijken is Zaffier en dat wil ik niet voor Linda, want die heeft genoeg verdriet om haar Zaffier gehad
Dat vind nou echt lief van je :D
Ik ben soms ook wel een beetje lief O:) hihi, nee is een grapje, maar ik vond het gewoon niet kunnen ten opzichte van jou

Gesloten