Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Eros

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Eros » ma 07 nov 2011, 20:58

Ein-de-lijk een rij foto'tje van Eros. _/-o_

Afbeelding

Zijn puur bezig met recht rijden, op eigen benen lopen en benen ónder zijn lichaam zetten.

Ik heb nu 1x in de week een half uurtje les, en ik longeer hem 1x in de week 20 min op de manier van rechtrichten.
Voor de rest wandelen we nog lekker veel, doen wat grondwerk en voor de rest lekker niets :-).

Binnenkort verhuizen we naar een andere stal. Vanwege mijn studie red ik het allemaal niet meer om alles zelf te
doen. Dus ik ga naar een stal waar meer gedaan wordt. 8 maanden weidegang en in de winter overdag in paddocks
en s nachts lekker op stal.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » di 08 nov 2011, 08:39

Eros vindt het er leuk zo te zien!

Even een kleine update van Emily.
Momenteel doen we nog steeds heel weinig, ze staat lekker de hele dag buiten.
Ik probeer 1 keer in de week een wandeling te maken, wat ze echt geweldig vindt!
We draven dan stukjes in het bos en zo probeer ik haar iets te laten doen in een vreemde omgeving.

Wanneer ik wat extra tijd heb oefenen we een beetje met sturen of doen we grondoefeningen.
Emily is echt super braaf en vindt het geweldig om wat te doen.

Hierbij wat foto's.

Deze is in augustus gemaakt maar wilde toch even laten zien hoe stoer het staat!
Afbeelding

Zoals je ziet is Emily al een hele teddy!
Afbeelding

Samen met haar allerbeste vriendin!
Afbeelding

Nieuwsgierig als altijd; Wat doe je daar???
Afbeelding

Blij vertellen over jullie avonturen want ik lees alles mee!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Eros

Bericht door Eros » di 08 nov 2011, 14:24

Eros vind het heeerlijk om bezig te zijn!

Hij is het afgelopen jaar ook zo gigantisch veranderd, van een druk ding waar ik niets mee kon, naar een super lieve pony die het liefst de hele dag knuffelt, met alles en iedereen!

Emiliy zit ook al zo dik in haar vacht. Eros ook :D

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 08 nov 2011, 20:54

erg mooie foto,s van eros en emily

met edgard gaat het erg goed! hij heeft al een echte dikke teddy vacht en ik heb besloten om zijn manen tot 1 januari NIET te knippen!
dit heb ik op 6 oktober besloten en nu een maand later zijn ze al erg goed gegroeid!
Eros

Bericht door Eros » di 08 nov 2011, 21:19

Die van Eros groeien geloof ik niet meer :+

Ze zijn al sinds oktober 2010 niet meer geknipt....... Zie maar hoe kort ze zijn haha.

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 09 nov 2011, 12:16

Leuk een rij foto van Eros!Dat op eigen benen leren lopen ken ik,gaat wel al stukken beter hier.
Emily ziet er ook goed uit.. ;)

Met Elvis rijd ik eigenlijk alleen op maandag,een rondje door het dorp.In het land zou nu ook wel weer kunnen maar is niet echt ideaal.Al zou de galop wel weer is leuk zijn om te doen :D
Er word bij een manege hier verderop western les gegeven.Wil ik toch is gaan kijken ... :)) Wie weet leuk om te doen.Ben geen dressuur type maar opzich lijkt me dit wel een leuke uitdaging.En Elvis vind volgens mij alles wel leuk...1 ding een kont heeft hij er wel voor haha..

Herkennen jullie ook bij de E'tjes die al onder het zadel lopen dat ze al wat zekerder worden en grapjes uit gaan halen?Merk het bij Elvis wel.Eerst was het op de weg rijden een hele ervaring en nu gaat hij beetje lopen zoeken om soms een bokje te kunnen geven of raar te doen.Geeft wel aan dat hij totaal niet meer met verkeer bezig is,dus dat hebben we prima voor elkaar haha..

Fijn dat alles zo goed gaat Daphne..En ja Eachann is gewoon een ontzettend leuk paardje ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 09 nov 2011, 19:08

Ben benieuwd of Elvis galoppeerd als zijn vader of zijn moeder, zit nogal verschil tussen, hihi.. Hopelijk een beetje van beide!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 12 nov 2011, 20:07

Gister de hoefsmid weer geweest. Emy was weer erg braaf maar had wel een straalzweertje. Ze gaf geen kick toen hij hem open sneed. Heb er ook nooit iets van gemerkt. Denk Emy zelf ook niet hoor ;) Hem nog gevraagt of hij Emy er al aan toe vind om wat te doen maar hij zei zou het nog niet doen. Hij bevestigde dus eigenlijk wat ik zelf al bedacht had. Ze is best nog baby. Toen zei ik dat ik twijfel als ik begin met haar of ik wil gaan mennen of rijden. Hij zei dus dat mennen meer belastend is voor dr achterbenen als dat we gewoon rustig buiten gaan rijden. Nu weet ik het dus helemaal niet meer. Helaas ging ik van de week met Imka rijden en het doet me tot op heden nog steeds echt pijn met rijden mn enkel. Had twee weken geleden ook een beetje de pest erin en dacht het rijden gaat gewoon niks meer worden met mij... Moet me maar gaan storten op het mennen. Maar ik zou ook zo graag gewoon nog willen gaan rijden. Hoop ook zo dat dat nog gewoon gaat kunnen ooit. stum reuma ;(
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » za 12 nov 2011, 20:28

@ elvis
idd dat herken ik bij edgard.
hij gooit er al wat meer bokjes uit en is lekker eigenwijs ik wil voorbeeld links, hij wil rechts!
ik wil draven, hij niet!

vandaag de eerste balkjes gelopen onder het zadel! verder ga ik het komende half jaar zeker niet! ga het straks toch nog lekker minderen in het rijden. kan hij nog lekker ontwikkelen!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 12 nov 2011, 23:34

Vandaag met de hele bups aan paardjes naar de bossen geweest. Incl Evita! En Leo vond dat ze flink doorstapte. Hij heeft haar regelmatig op de Ho moeten zetten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » zo 13 nov 2011, 08:27

Ik ben evne niet geweest, Danc heeft in het moeras gelegen en mijn hoofd stond/staat er dan niet naar om achgter de laptop te kruipen. Het gaat wel beter, maar hij loopt nog steeds niet helemaal goed. Hopelijk gewoon spierpijn en niks ergs.....hij is natuurlijk al 25...
MIjn mattie, mijn schatje...hopelijk knapt ie snel op!

Ekdal is naar de smid geweest. Hij heeft al zijn hele leven een scheurtje in zijn hoef maar in vene was ie naar de smid geweest en er zat een infectie in. Smid vorige keer het weggesneden(paar weken geleden)maar toch niet voldoende dus nu is het weggesneden en zit er een gat. Om de 2 a 3 dagen schoonmaken, spul erin, wat erin en dan hopen dat het overgaat. Duurt natuurlijk wel even...

Gisteren hoofdstel teruggebracht, was kapot en krijg vd week een nieuwe. Dus Ekdal even niks doen!

En gisteren een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi cadeautje gehad van Annabel...mooie Ekdal geeft een showtje @vene fotos :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » zo 13 nov 2011, 08:42

Kijk en geniet bij PP!!!!!! :D Ekdal geeft showtje @ vene ;)

Wat voor baan heb je nu Daphne??
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 13 nov 2011, 10:43

:D blij dat je er blij mee bent Roos haha, nee wel gedacht dat dát wel in goede aarde ging vallen!

Mooi dat Ekdal zijn scheur uitgesneden kon worden! Dan ben je er ook maar vanaf en scheelt het misschien nog wel in de hoefsmidkosten, want verder heeft ie zeer nette hoeven!
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » zo 13 nov 2011, 12:19

Hij heeft ook nette hoeven, had ie overigens niet hoor toen ik hem kocht, oepsie.
Nu is het elke 2 a 3 dagen watten eruit, hoef schoonmaken, spul erin, nieuwe watten erin proppen..en dat alles...duurt Ekkie veelste lang!
Ik ga je even PB sturen van de week Annabel, wil Ekdal wel graag voor Abop oid volgend jaar, kijken wat er mogelijk is! ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 13 nov 2011, 15:25

Evian heeft ineens enorme jeuk aan zijn manen!
In een paar dagen tijd manenkam flink beschadigd, haren weggeschuurd, het ziet er echt niet fijn uit :n Hij heeft nooit geschuurd, dus waar dit ineens vandaan komt?

Hij heeft inmiddels wel al een wormspuit gehad, mochten het luizen zijn, gaan die ook dood zei mijn moeder? En ik ben nu op jacht naar betadineshampoo, eens kijken of dat werkt als eerste poging. Hebben jullie nog ervaringen/opties wat het zou kunnen zijn?

De andere paarden hebben het niet. En Evian heeft nog nooit echt geschuurd.
Ik heb nog even gezocht naar beestjes, maar kon zo direct niets zien.
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 13 nov 2011, 15:48

Hi,

Staat je fjord op gras? Het fructaangehalte in het gras is met deze nachtvorst erg hoog en kan jeuk in de manenkam geven.

Gwen
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 13 nov 2011, 15:59

Hoi Gwen,

Hij staat niet op gras op dit moment. De paarden hebben een paddock en grote omloop om de weilanden heen, waar geen gras meer op staat. Ze krijgen alleen hooi en smiddags soms even een stukje wei, maar dat is maar voor korte tijd (uurtje).
Wat zou het dan kunnen zijn..?
Zelf zat ik al te denken aan luizen/schurft. Alleen de rest van de paarden heeft nergens last van en hij is ook niet aanraking gekomen met andere paarden. Manenexceem vindt ik het een rare tijd van het jaar voor, en zo plotseling?
Ruien doen ze ook niet op dit moment. Dus ik ben nog zoekende.
roos

Bericht door roos » zo 13 nov 2011, 16:11

Mijn shet had vroeger altijd luis in de winter, erg irritant, stond ik dan met mijn vader met een chemisch goedje hem te wassen.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 13 nov 2011, 16:25

Hi,

Juist korte beschikking over gras met ene hoge fructaanwaarde kan dit al veroorzaken. Verder kan het hooi/voordroogkuil teveel fructaan bevatten.

Luis kan het ook zijn, maar dat zie je.

Gwen
roos

Bericht door roos » ma 14 nov 2011, 05:57

Nou dat is niet helemaal waar hoor, mijn shet had ook luis, jeuken en je moest echt zoeken naar de luizen ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten