16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 16:23

Ik zag het staan Nanc. Mooi zadeltje! Het is lastig he, maar wel een stoer stap van jou.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 05 feb 2011, 18:23

@ Nancy, tis idd wel erg realiteit nu, dat je niet meer op haar kan rijden.

Iwan blijft maar haren en haren. Blijft niets van hem over ;)
Vandaag ook heerlijk gereden in de wind. Hij was zelf ook lekker fris!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 18:26

Ik had gisteren gereden en vandaag even laten rennen. Danc is zelfs met dit weer zooo braaf :D Ekdal schrikt van zichzelf :P
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 05 feb 2011, 18:43

Tja nu ik hem zo thuis heb liggen gaat het me echt wel aan mn hart hoor. Ik heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad. Als Emy nou eens pokon zou lusten... Wie weet zou ze hem dan toch gaan passen hihi. Maar ja ik kan altijd weer een heel fijn zadel ervoor terug kopen natuurlijk
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ootje

Bericht door Ootje » za 05 feb 2011, 18:45

Dat zal best Nancy. Je moet nu toch wel een periode afsluiten.

Ook hier waaide het erg hard.
Gisteren stond Odet met Tjico in de paddock toen er twee grote tonnen langs kwamen door de wind.
Ze stonden erbij en ze keken er naar alsof er elke dag spullen door de lucht vliegen.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 22:12

Toen ik terugfietste van stal was er een man zijn hondje formaat grote kat aan het uitlaten en dat hondje viel gewoon om van de wind.

Nanc; het is idd een erg mooi zadel. Maarja als Emy het niet past....en van het geld wat je voor dit zadel krijgt kan je idd weer een mooi ander zadel kopen.
Moet ik me ook eens in verdiepen..Voor Danc heb ik een KN
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 06 feb 2011, 09:20

Misschien kan ik wel het zelfde zadel ervoor terug kopen maar dan wat kleiner... Maar voorlopig gaat Emy toch nog een jaartje baby zijn dus hou ik het geld wel in mn pocket hihi

Niet normaal he die wind! Verschrikkelijk!!! Gelukkig is het nu wat minder
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 06 feb 2011, 12:28

hihi roos ik zie dat hondje al gaan, moet dus wel aan de riem voor die wegwaait.

stoer he? die fjordenbeesten die niet om de wind geven.
hier staan ze lekker buiten terwijl ze ook kunnen schuilen. Mijn veulen vind het heerlijk stevig tegen de wind in stappen en dan in een galopje terug.
Lynda doet het rustig aan.
Terwijl er allemaal plastic op de kuilbult wappert en de wind om de loods loeit kijken die paarden verder rustig om zich heen.
wind? wind? waar dan? haha
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » ma 07 feb 2011, 09:48

dendola, dank je voor de tip, ben niet echt erg wegwijs hier op het forum, vandaar.

Nancy, moeilijke stap maar knap dat je het doet.

zo, lol gehad met Li gisteren! Haar 2 vriendinnen waren samen een ritje maken, dus ze stond even alleen en met die wind wordt ze dan helemaal hyper. Galloperen en bokken en doen! Ik heb een paar peentjes gepakt en ben bij haar gaan staan. Iets wat ik, toen we elkaar pas een paar maanden kenden, echt niet zou hebben gedaan!! Maar na al ons grondwerk nu wel. Eerst een peentje laten zien. Ik gooide er eentje op de grond, die ging ze zoeken. Daarna rende ik een stuk verderop, zwaai met peentje en Li komt keihard aangalloperen. Wat een tank is ze dan eigenlijk, schoot er door me heen! Maar een meter voordat ze bij me is, maak ik me groot, hand iets omhoog en stopt ze netjes! Wel helemaal hyper en blazen natuurlijk. Ik weer peentje gegooid en zij zoeken en ik ren weer stuk verder en zo gingen we even door! Echt lol gehad!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 08 feb 2011, 15:21

vandaag super mooi weer dus dan gaat het jeuken, dan moet je wat gaan doen met de paarden he?
Luuk sliep dus hups gaan.
lekker met de dames in de bak gespeeld, freestyle/ grondwerk loswerken.
Camera klaargezet, ging super lekker. Ik richt mij vooral op Lynda maar Géline doet graag mee.
Ik kon ze netjes laten lopen, draven stap, galop, ik kon ze mooi van richting laten veranderen en naar mij toe laten komen en mij laten volgen het ging echt fantastisch!
ik natuurlijk nieuwsgierig hoe het op film over zou komen....
Maaarrrrr grrrr bleek de batterij al na 3 minuten leeg te zijn. dus er stond alleen een kort stukje warming-up op de film. :( en dan lopen ze nog niet eens op hun mooist....
Nou ja, voor wie nieuwsgierig is toch het filmpje. (dat irritante gepiep is de babyfoon die verbinding zoekt..)
http://www.youtube.com/watch?v=ICv89Rfc2LQ

wie weet lukt het van de week om alles op de film te krijgen als ik nog eens de kans heb.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » di 08 feb 2011, 15:29

Zo, lekker buitenritje met Li gedaan, we hebben een kleine 2 uurtjes gereden nu en nog steeds lekker aan het opbouwen ! Wat een zalig weer ook! Wel een hoop enge dingen en veel kijkerig geweest, maar dat mag ze gerust, we zijn alweer een half jaar niet in dat gebied geweest. Onderweg ook wat maffe mensen, dus dat was wat minder, soms voelde ik haar hele rug verstrakken, dat is dan weer het fijne aan een boomloos zadel, nog voor ze weg wil schieten, voel ik het en ben er dan op tijd bij. Na de rit eerst laten opdrogen op stal en daarna weer bij dr vriendinnen buiten gezet, lekker nog een uurtje samen staan soezelen, heerlijk.

leuk zeg cowgirlwillie! Leuk filmpje ook! Knap dat je met de hele bak kan werken! Ik zie dat je je leidende hand wel erg hoog houdt, als ik dat zou doen, zouden ze steeds stilstaan denk ik. Maar jullie geen last van?
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 08 feb 2011, 16:59

ja das handig aan een boomlooszadel idd. al wordt ik daar dus zlef ook wle eens gespannen van. en dat is niet handig...werk je lekker op elkaar in :roll:
gelukkig heb ik daar met lyn geen last van die vind alles leuk en niks eng.

bedankt! leuk dat je hebt gekeken. ja bij ons werkt het wel. zijn we zo gewend denk ik. (misschien een juffentic? groooote gebaren omdat je DUIDELIJK wilt overkomen haha) zal eens proberen iets subtieler te zijn. gok dat ik dat ook wel doe als het lekker gaat trouwens. was hier nog maar net begonnen en heb dan toch het gevoel dat ik er nog bovenop moet zitten..
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » di 08 feb 2011, 20:44

cowgirlwillie, ja, dat klopt, als ik schrik, moet ik bewust al mijn spieren ontspannen. Maar eigenlijk ook wel een goede oefening voor me!
Met loswerken zijn we juist bezig de gebaren, positie en lichaamsuitdrukking zo minimaal mogelijk te maken, vandaar dat het me misschien opviel. En bij ieder paard is het toch anders, bij Ara (de Arabier) merk ik dat ik makkelijker en sneller kleine hulpen gebruik, dat geeft ze ook duidelijk aan. Terwijl ik bij Li (fjord), minder makkelijk uit mezelf die gebaren verklein, terwijl als ik dat bewust doe, ze ook daar al op reageert. Vind het wel leuk om nog eens een filmpje te zien van jullie! Doe je ook ander grondwerk trouwens? Vind het altijd leuk daarmee bezig te zijn! Maar dat had je misschien al gemerkt, aan mijn laatste post waarin ik vertelde over Li en het galloperen en spelen samen.
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 feb 2011, 15:38

ik doe vooral dit volgens principes van monty roberts/ voest.
verder ook wel wat oefeningen van Voest zoals follow the lead, dat je die helemaal om je paard doet en dat die er dan uit moet draaien, of zijwaarts, inbuigen, hals strekken oh ja, en in hand trail.
eigenlijk doe ik wel vaak nieuwe oefeningen eerst vanaf de grond met een stemhulp zoals bijv. de sidepasses over een balk of de keertwending om de achterhand.
ik heb ook een boek 101 horsemanship oefeningen ook super leuk!

ja leuk is het he? voor mij voelt het ook altijd als samen spelen in de bak.
roos

Bericht door roos » wo 09 feb 2011, 19:25

Had Danc ff pech vandaag...ik had losgereden en een stalgenoot ging even flink op Danc galopperen.....dat gaat niet meer nu ik 27 weken ben ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 09 feb 2011, 20:34

Pebbels heeft vandaag weer genoten haar vriendin heeft weer op haar gereden ze is 67 jaar en het is zo'n leuk duo.
Elke morgen komt ze wortels brengen voor Pebbels en Annelisa, maar laatst gaf ze de ganzen eerst brood en toen was madam boos en kwam een paar dagen geen wortels meer halen wat een muts is Pebbels zeg een echte merrie.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » do 10 feb 2011, 09:20

Zojuist heeft marieke een paar mooie foto's uit de oude doos geplaatst.

Ik reed naast engels ook western met moby, dit is niet het mooiste voorbeeld maar wel even heel leuk om terug te zien.

Afbeelding

En dan opa nu hihi..

Afbeelding
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » do 10 feb 2011, 09:26

cowgirlwillie, ja leuk is het idd. Het boek dat je noemt, heb ik ook! Ik vond er veel leuke dingen in staan en goed uitgelegd, heb er alleen al een hele tijd niet meer in gekeken eigenlijk. Moet 'em maar weer eens uit de kast trekken. Ik heb ook regelmatig grondwerkles met Li, lekker afwisselend, je kan zoveel doen!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 10 feb 2011, 09:28

Nisko is gisteren even goed onthaard. De arme ziel lag toch een pak los haar op. Komend weekend even knippen, gistermiddag schaar vergeten 8)7 . Ik vergeet mezelf nog eens :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ootje

Bericht door Ootje » do 10 feb 2011, 20:36

Die Pebbels, grappig zeg. Wat leuk dat die twee nog genieten van een ritje.

Leuke foto's van Moby! Hij ziet er goed uit.

Ik heb Odette gisteren ook weer flink onder handen genomen, wat een haar komt er nog steeds af. Vandaag ging ze na het rijden rollen en er lag weer een pak haar.
Dat rijden gaat nog steeds niet zo lekker. Ze is nooit een dressuur wonder geweest en ze loopt al een paar jaar 's winters op vitamine E, maar nu lijkt ze wel heel stijf. Ik denk dat ik maar eens een afspraak met een fysio moet maken.
Odette&Fenna
Gesloten