Geboren tussen 1995 - 2003, onderschat ook deze toppers niet
Re: Geboren tussen 1994 - 2003, onderschat ook deze toppers
ik ben blij dat ik bij Vera de ijzers eraf heb laten halen op tijd, maar het is nog uitkijken met die bevroren ondergrond, ze hoeft alleen maar van stal naar de wei te lopen en dan nog is het op sommige plekken glibberen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- sweetwendy
Ja zoals meerdere mensen zeggen zou ik de ijzers swinters er dan ook afhalen. Is wel wat veiliger.
Oke Wendie
Oke Wendie

R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Ik zou willen dat Ronan van z'n ijzers af kon, maar dat gaat echt niet.
Ben blij dat hij weer ijzertjes heeft, hij loopt zooo beroerd zonder.
Ben blij dat hij weer ijzertjes heeft, hij loopt zooo beroerd zonder.
Mama van Gwen
(7-2-15)

Ik meld me hier ook aan!
Nu kunnen wij ook gezellig kletsen, hihihih
Ik heb een P en een W...
Dus met Patricia mag ik volgend jaar mei legaal naar de 16+ topic, hihihi...

Ik heb een P en een W...
Dus met Patricia mag ik volgend jaar mei legaal naar de 16+ topic, hihihi...
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

- Love_Jordy
Welkom met P & W! 
Vandaag toch zo'n goeie mop gehoord!!!

Vandaag toch zo'n goeie mop gehoord!!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Zo gister was mijn afbeuldag op de sportschool, vanavond gaan wij weer richting de binnenbak. Niet te spannend, gewoon lekker 45 minuutjes stretchen en bewegen.
Overigens is het leuk hoor, ijzers onder je paard uithalen voor de vorst maar sommigen hebben nu eenmaal op andere wijze baat bij een ijzertje zoals de mijn en Ronan lees ik ook tussen de regels door en dan heb je dus ook andere maatregelen
Dit weekend hoop ik eindelijk eens van mijn nieuwe buitenrij omgeving gebruik te maken, het bos!
Overigens is het leuk hoor, ijzers onder je paard uithalen voor de vorst maar sommigen hebben nu eenmaal op andere wijze baat bij een ijzertje zoals de mijn en Ronan lees ik ook tussen de regels door en dan heb je dus ook andere maatregelen

Dit weekend hoop ik eindelijk eens van mijn nieuwe buitenrij omgeving gebruik te maken, het bos!
- sweetwendy
Hihi leuke foto 
Mijn dochtertje heeft voor de 2e keer waterpokken..

Mijn dochtertje heeft voor de 2e keer waterpokken..

Vicktor is gelukkig ook ijzerloos, lekker handig met de sneeuw zo.
Leuke foto haha.
Dat is ook niks aan zeg Wendy, beterschap voor je dochter. Ik dacht trouwens altijd dat je de waterpokken maar 1 keer kon krijgen, maar dat is dus niet zo.
Leuke foto haha.

Dat is ook niks aan zeg Wendy, beterschap voor je dochter. Ik dacht trouwens altijd dat je de waterpokken maar 1 keer kon krijgen, maar dat is dus niet zo.
Sjors stond nooit op ijzers, tot hij afgelopen zomer wel erg vaak zo gevoelig liep dat hij kreupel werd. Ijzers eronder, probleem grotendeels verholpen.
Nu er onder vandaan, liep hij verdorie weer niet lekker. Nu nog even in dubio, want hij lliep zondag behoorlijk tekeer te gaan met andere paarden in de sneeuw met ijzers, nu zonder liep hij echt moeilijk.
2010 is wat betreft zijn hoeven echt een slecht jaar geweest, regelmatig onregelmatig
kreupel.
Wordt geen clubles vanavond, voor de 3e keer op rij geloof ik
Heeft mn instructrice wat te doen als we weer komen.
Haar conclusie is, als Sjors loopt te zuchten, steunen en kreunen, dat hij wel heel veel is om van te houden
m.a.w. ze vindt hem te dik 
Nu er onder vandaan, liep hij verdorie weer niet lekker. Nu nog even in dubio, want hij lliep zondag behoorlijk tekeer te gaan met andere paarden in de sneeuw met ijzers, nu zonder liep hij echt moeilijk.
2010 is wat betreft zijn hoeven echt een slecht jaar geweest, regelmatig onregelmatig

Wordt geen clubles vanavond, voor de 3e keer op rij geloof ik

Heeft mn instructrice wat te doen als we weer komen.
Haar conclusie is, als Sjors loopt te zuchten, steunen en kreunen, dat hij wel heel veel is om van te houden

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Nou ja bij Ronan was het zo, die had een 2 ijzers afgetrapt en een heel stuk van beide hoeven meegenomen.. Gelukkig kon de smid die week gelijk komen maar waar ik al voor vreesde, konden geen ijzers onder. Hij heeft dnek ik een goeie 3 maand zonder ijzers gelopen, maar was gewoon Ronan niet. Hij is altijd erg alert en voorwaarts maar nu was het een sloompie, soms kwam die zelfs licht kreupel/stijf uit stal..
Voor de beeldvorming even plaatje van hoe zijn voetjes er uit zagen..

Nou.. alles netjes bijgeveild enzo, en maar wachten. .Want zijn hoeven groeien zo langzaam en zijn zo slecht dat ze ook maar bleven scheuren. Dus was allang blij dat er weer wat onder kon. Dus laat ste lekker onder.. Dan maar wat minder rijden.
Voor de beeldvorming even plaatje van hoe zijn voetjes er uit zagen..

Nou.. alles netjes bijgeveild enzo, en maar wachten. .Want zijn hoeven groeien zo langzaam en zijn zo slecht dat ze ook maar bleven scheuren. Dus was allang blij dat er weer wat onder kon. Dus laat ste lekker onder.. Dan maar wat minder rijden.
Mama van Gwen
(7-2-15)

Brr krijg er helemaal kippenvel van.
Ook sneu voor Ronan! Snap helemaal dat je je ijzers er onder houdt.
Ook sneu voor Ronan! Snap helemaal dat je je ijzers er onder houdt.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Zo die zien eruit zeg Marjon, die van Vera waren ook zo na de laatste smid in Maastricht, gelukkig zijn ze nu weer netjes en kan ze zelfs zonder ijzers

Ai Marjon wat een voeten.. de hele wanden zijn naar de ***** dat duurt idd wel even voor daar weer wat onder kan zeg.
Ik heb met Amaretto ook een keer zo zitten tobben hoor, die gaat buiten zo te keer soms en had het al zo vaak afgeketst dat zn wanden ook stuk en slecht waren... op onze vorige stal waren ze te lam om hem een paar schoenen om te doen buiten, helaas...
Mijn smid heeft hem toen echt heel nauw op een ijzer gezet en vrij hoog genageld, dat kan bij hem wel hij heeft vrij steile wanden, en daarmee heb ik het gelukkig kunnen redden toen. Het was ook niet zo drama als bij Ronan maar scheelde niet veel.
Ziggy wat Ronan is gebeurd hoeft niet aan de smid te liggen hoor, sommige paarden kunnen zichzelf echt toetakelen. En als de wanden al niet zo sterk en dik zijn krijg je dit soort taferelen....
Saskia arme Sjors ook voetenleed.. ik herken het Oos heeft ook nooit echt fijn zonder voorijzers iig kunnen lopen. Anders doe je ze er gewoon weer onder en dan met een zooltje? Dan blijft er ook geen sneeuw in plakken!
Ik heb met Amaretto ook een keer zo zitten tobben hoor, die gaat buiten zo te keer soms en had het al zo vaak afgeketst dat zn wanden ook stuk en slecht waren... op onze vorige stal waren ze te lam om hem een paar schoenen om te doen buiten, helaas...
Mijn smid heeft hem toen echt heel nauw op een ijzer gezet en vrij hoog genageld, dat kan bij hem wel hij heeft vrij steile wanden, en daarmee heb ik het gelukkig kunnen redden toen. Het was ook niet zo drama als bij Ronan maar scheelde niet veel.
Ziggy wat Ronan is gebeurd hoeft niet aan de smid te liggen hoor, sommige paarden kunnen zichzelf echt toetakelen. En als de wanden al niet zo sterk en dik zijn krijg je dit soort taferelen....
Saskia arme Sjors ook voetenleed.. ik herken het Oos heeft ook nooit echt fijn zonder voorijzers iig kunnen lopen. Anders doe je ze er gewoon weer onder en dan met een zooltje? Dan blijft er ook geen sneeuw in plakken!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik zeg ook niet dat het aan de hoefsmid ligt, ik zeg alleen dat de hoeven van Vera er ook zo uitzagen door de hoefsmid die haar heeft beslagen, die had in de wanden lopen nagelen.Krista schreef: Ziggy wat Ronan is gebeurd hoeft niet aan de smid te liggen hoor, sommige paarden kunnen zichzelf echt toetakelen. En als de wanden al niet zo sterk en dik zijn krijg je dit soort taferelen....

Eeehm nagelen gebeurt doorgaans altijd in de wand
ik zou niet weten waar anders ?!

Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

nou volgens mij slaan ze in de witte lijn en dan komt idd de nagel er bij de wand uit, alleen die smid heeft gewoon naast de witte lijn zitten nagelen, tegen de zijwand aan

- sweetwendy
zoh die hoefjes zien er niet goed uit..
Sneu voor Ronan.

- Love_Jordy
de mijne heeft ook iets van 10 jaar ijzers gehad... Hij is nu 13 en 2 jaar geleden heb ik ze eraf gehaald ivm het land op in de zomer om te kijken hoe dat ging, en sindsdien zijn er nooit meer ijzers onder gegaan. Net Beton die hoeven van hem.
Wat een verschil dan he met hoeven!
Groeit het ook zo langzaam dan bij Ronan?
Wat een verschil dan he met hoeven!
Groeit het ook zo langzaam dan bij Ronan?
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Anne&Wendie schreef:De ijzers er onderuit zou inderdaad de beste oplossing zijn.
Maar hij heeft vorig jaar een paar weken zonder gelopen en dat was niet echt een succes.
Zijn hoeven zijn nu weer heel mooi en durf ze er dus eigenlijk niet onderuit te halen.
We willen hem gewoon heel graag een paar uur buiten laten lopen en dat is nu niet anders dan in de opgevroren sneeuw.
Hij staat vandaag voor het eerst de hele dag binnen en we hebben nu dus echt een heel boos paard op stal staan
Een dikke laag vaseline onder de voeten voor het naar buiten gaan scheelt ook wel wat.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- rocky&moby
Wat vaseline scheelt wel iets indd maar ja het is een paar weekjes dan doen we even voorzichtig.
Laat mijn ijzers er niet voor af halen bij de paarden die ze hebben.
Sneu voor ronan, maar soms moeten ze ook even door een bepaalde periode heen en sommige paarden kunnen niet zonder ijzers.
Moby had zo hele slechte voeten liep kruepel a gevoelig niks te vinden. Op speciaal beslag gegaan, dat deed hij heel goed alleen op een dag waren de ijzers weg. Beide voor in eens foetsie en dit vonden we in de wei...

Laat mijn ijzers er niet voor af halen bij de paarden die ze hebben.
Sneu voor ronan, maar soms moeten ze ook even door een bepaalde periode heen en sommige paarden kunnen niet zonder ijzers.
Moby had zo hele slechte voeten liep kruepel a gevoelig niks te vinden. Op speciaal beslag gegaan, dat deed hij heel goed alleen op een dag waren de ijzers weg. Beide voor in eens foetsie en dit vonden we in de wei...